Ajax - Willem II

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 5:58 pm

wimpey schreef:Dus: Ajax zal niet van Willem II winnen. KJH zal niet scoren. Ajax zal de wedstrijd niet met 11 man beeindigen en wél beroerd voetballen. En Henk zal na de wedstrijd een slap en lang verhaal opdreunen.
:D

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 03, 2006 6:00 pm

Bitchfight!

Wie zorgt er voor een bak met modder?! Kaboem!?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank

Bericht door Frank » zo dec 03, 2006 6:00 pm

Gezien de historie van de wedstrijden tussen Ajax en Willem II in Amsterdam heb ik sterk het idee dat het niet uitmaakt welke elf spelers er voor Ajax in het veld staan. Al zet je de A1 tegen het eerste van Willem II, dan nog heb ik het idee dat Ajax (dik) zal winnen.... ;)

Starring

Bericht door Starring » zo dec 03, 2006 6:09 pm

Jöhnk schreef:
Starmaker schreef:Ik heb de wedstrijd niet kunnen volgen
Al speelde hij desondanks ongetwijfeld sterker als die slaapwandelaar van een Maduro.
Moeten we dit serieus nemen?
Hierbij volgt een korte uitleg voor de 'goede verstaander'. Met bovenstaande zin wilde ik slechts aangeven dat een Vertonghen, ondanks spelend op een voor hem vreemde positie - ervan uitgaande dat hij vanaf rechts op het middenveld speelde - ongetwijfeld beter voor de dag kwam dan Hedwiges Maduro die in wedstrijden keer op keer er enigszins verloren bijloopt.

Mocht dit vandaag wederom hebben gebleken, heb je direct antwoord op je vraag.
Laatst gewijzigd door Starring op zo dec 03, 2006 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » zo dec 03, 2006 6:09 pm

Tis natuurlijk wel een teken aan de wand dat AJAX pas tegen nivootje WII tot scoren komt ;)
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 6:12 pm

Starmaker schreef:Hierbij volgt een korte uitleg voor de 'goede verstaander'. Met bovenstaande zin wilde ik aangeven dat een Vertonghen, ondanks spelend op een voor hem vreemde positie - ervan uitgaande dat hij vanaf rechts op het middenveld speelde - ongetwijfeld beter voor de dag kwam dan Hedwiges Maduro die in wedstrijden keer op keer er enigszins verloren bijloopt.

Mocht dit vandaag wederom hebben gebleken, heb je direct antwoord op je vraag.
Net even in het archief gekeken, en jij hebt je in het verleden behoorlijk lovend uitgelaten over Maduro. Niet dat je niet van mening mag veranderen, maar hopelijk blijft Vertonghen termen als 'slaapwandelaar' in de toekomst bespaard. :eusa_pray:

Starring

Bericht door Starring » zo dec 03, 2006 6:35 pm

Jöhnk schreef:
Net even in het archief gekeken, en jij hebt je in het verleden behoorlijk lovend uitgelaten over Maduro. Niet dat je niet van mening mag veranderen, maar hopelijk blijft Vertonghen termen als 'slaapwandelaar' in de toekomst bespaard. :eusa_pray:
Mijn mening over Maduro heb ik logischerwijs moeten aanpassen, speurende Jöhnk.

Na Maduro zijn veelbelovende start is hij net als bijvoorbeeld Johnny Heitinga gestagneerd in zijn ontwikkeling. Het blijft gissen naar de precieze oorzaak van het verval van zo'n talent, maar goed, de feiten liggen nou eenmaal zo. Tot overmaat van ramp is zijn speelniveau echter gezakt tot een bedenkelijke, i.t.t Heitinga die geleidelijk herstellende is.

But no worries Jöhnk, ik zal hierbij uitspreken dat Jan Vertonghen termen als slaapwandelaar in de toekomst bespaard blijft, mits hij zich niet naar één zal gedragen in het veld.

Over naar de nabeschouwing...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo dec 03, 2006 6:49 pm

Heb de eerste twee goals gemist omdat ik weer eens vergat op internet te kijken dat er werkzaamheden op het spoor waren tussen Amsterdam en Utrecht.. :blush:

Simpele makkelijke overwinning, maar er had ook meer uitgehaald kunnen worden. De verdediging van Willem II oogde zó onzeker...als daar constant (vooral in de tweede helft) druk op zou worden gezet was het makkelijk 8-0 of meer geworden. Maarja, na afgelopen weken kunnen we alleen maar blij zijn met een 6-0. Op naar AZ!

Aristides

Bericht door Aristides » zo dec 03, 2006 7:09 pm

Net thuis, mijn reactie zonder naar die van jullie gekeken te hebben.

Blij dat Stam geen geel gepakt heeft; schrikken toen Heitinga zich en even erna Grygera.

Op radio1 hoorde ik op de terugweg de euforie, maar eerlijk gezegd vond ik Willem II onthutsend zwak. Ik wil niets afdoen aan de 6-0, maar als je zag hoe er verdedigd werd?????????????? Valencia heeft blijkbaar nog een groot Ajaxhart. Op radio werd met lof gesproken over het gevaar via de vleugels, maar Mitea heb ik nauwelijks gezien.

De Mul kreeg als commentaar mee dat hij op het eind iets te frivool werd, ik genoot van een spectaculaire actie langs de zijlijn.

Na het wegzenden van Valencia werd het 10 tegen 10, want Maduro heeft weer niets toegevoegd. Hij durfde een keer niet te schieten, deed het één keer zonder overtuiging en exeplarisch is zijn eerste balcontact. Net zo lang wachten tot de tegenstander er is om de bal af te pakken. Het enige positieve nieuws is dat hij de hele wedstrijd heeft gespeeld, is hij weer drie weken moe.

Fantastisch zoals Babel werd ontvangen: gejuich toen hij zich ging warm lopen; we hebben hem weken gemist, hij was in die 15 minuten gevaarlijker dan Mitea.

Op radio 1 werd het middenveld geprezen????????? Vertonghen speelde zonder veel risico, mag voor mij "blijven staan". Roger hoeven we niet meer te zien. Emanuelson deed het niet slecht, maar om juist het middenveld alle credits te geven?

Huntelaar scoorde gelukkig weer; volgende week weer twee en hij is terug.

Ik vond Willem II zwakker dan RKC! Laten we ons niet rijk rekenen.

Aanvulling: de lange ballen van Heitinga kwamen weer aan en een lange bal van Vermaelen leverde (foutje van de slechte keeper) ook een doelpunt op.

De invalbeurt van Krohn-Dehli viel mij 100% mee; hij is lichamelijk sterker geworden, had een paar aardige acties in huis, maar was ongelukkig in zijn schoten.

We zullen Sneyder tegen AZ missen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 8:43 pm

En zo zie je maar wat een voorzet van een rechtsbuiten kan opleveren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo dec 03, 2006 8:48 pm

Onthutsend zwak Willem II. Ongelofelijk wat een onkunde. Heb me echt zitten verbazen in de ArenA vanmiddag.

De Mul viel me inderdaad behoorlijk mee, maar goed, hij stond tegen een groot Ajacied: Jose Valencia :yes: .

Vond verder Mitea een frisse indruk maken. Nou heb ik sowieso een zwak voor de Roemeen. Wellicht speelde hij niet al te groots maar ik zie hem graag op linksbuiten.

De Hunter weer gescoord...

Wel, al met al, een prima tegenstander op een juist moment.

Om nou te zeggen dat ik met extra vertrouwen naar AZ uitkijk? Nou nee...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 03, 2006 10:08 pm

Alleen de samenvatting zitten kijken. Ik denk dat een zaterdag/zondag hoofd klasser nog beter verdedigd dan dit Willem II.
Volgende week zien we wel wat deze uitslag waard is.
Tuurlijk 6-0 is leuk maar laten we de afgelopen 10-dagen zoals HtC al zei niet vergeten.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 03, 2006 10:50 pm

Voetske schreef:Leuk tegen de nummer 15 van de Hce, kan nu al niet wachten op het praatje van HtC na de wedstrijd ...
Hij heeft geweldig voetbal gezien de 1e helft. Laat die vent gauw zijn bek dichttimmeren hoor. Word er helemaal gestoord van :pukey:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 10:53 pm

Omdat Willem II slecht speelde betekent dat toch niet dat Ajax niet gewoon goed gevoetbald kan hebben?

Ten Cate vond Emanuelson uitblinken op het middenveld.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 03, 2006 10:54 pm

Heb de wedstrijd niet gezien, maar 5-0 in de eerste helft is niet niks. Ook niet tegen een kutploeg als Willem II.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » zo dec 03, 2006 10:57 pm

Rishi schreef:
Voetske schreef:Leuk tegen de nummer 15 van de Hce, kan nu al niet wachten op het praatje van HtC na de wedstrijd ...
Hij heeft geweldig voetbal gezien de 1e helft. Laat die vent gauw zijn bek dichttimmeren hoor. Word er helemaal gestoord van :pukey:
Nu nadat ik de wedstrijd nog een keertje op mijn gemak gezien heb moet ik toegeven dat het me bitter tegenviel.Leuke goals, maar meer ook niet, en het is niet te hopen dat AJAX tegen AZ zo staat te spelen want dan ben ik bang dat je weer op de bek gaat ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 03, 2006 11:00 pm

Thomas schreef:Omdat Willem II slecht speelde betekent dat toch niet dat Ajax niet gewoon goed gevoetbald kan hebben?

Ten Cate vond Emanuelson uitblinken op het middenveld.
1. Ajax speelde de voorgaande wedstrijden zo dramatisch dat TC nu niet eens mag zeggen dat Ajax goed speelde. Dat ligt niet aan de kracht van Ajax maar aan de zwakte van Willem 2.
Willem 2 dacht met 4 aanvallers te kunnen spelen en aanvallende backs. Grygera mag van achteruit doorstomen en staat daarna 20 meter vrij in de 16. Moet je nagaan ;)

2. Je had Jaap Stam vandaag op 10 kunnen zetten en hij had het spel verdeeld. Dit WIllem 2 was gewoon dramatisch.

Waar ik me aan stoor is dat TC doet alsof we tegen wereldclubs hebben gespeeld. Eerst lekker PSV afzagen maar vervolgens er zelf niks van bakken. Dan speel je tegen een veredelde amateurploeg en dan gaat ie gelijk een grote bek optrekken........... :nooo:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 03, 2006 11:07 pm

Ben het met Voetske eens. Zo goed was Ajax niet.

Wel stukken beter dan de voorgaande wedstrijden. Daar ben ik blij om, maar volgende week wordt het andere koek.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 11:15 pm

Ik ben allang blij dat er kansen zijn gecreëerd. Dat was de afgelopen wedstrijden wel anders. Ook de Mul viel me weer eens in positieve zin op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 03, 2006 11:34 pm

Jesse schreef:Ik ben allang blij dat er kansen zijn gecreëerd. Dat was de afgelopen wedstrijden wel anders. Ook de Mul viel me weer eens in positieve zin op.
Wat wil je tegen een ploeg met 0 verdedigers.....
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 03, 2006 11:41 pm

Zou Willem II zoveel minder zijn dan Sparta en Sparta Praag?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma dec 04, 2006 12:14 am

Jesse schreef:Zou Willem II zoveel minder zijn dan Sparta en Sparta Praag?
Met de vandaag door hen vertoonde inzet? :yes:

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 04, 2006 12:39 am

Ach, ik vind het te makkelijk om het allemaal op Willem II af te schuiven. Net als je absoluut niet kan zeggen dat deze overwinning enige betekenis had.

Maar om nou te zeggen dat Ajax slecht speelde? Het stond 5-0 voor rust, hoe vaak is dat gebeurd?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 04, 2006 12:43 am

Volgende week weten we waar we staan.

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 04, 2006 12:49 am

Op de 3e plaats, ben ik bang.

Plaats reactie