Seizoen 2006/2007 Jong AJAX

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 10:55 am

Zes keer dromen van Ajax

Amsterdam, 08 dec 2006

Afbeelding

Met enige regelmaat lopen er jonge voetballers stage bij Ajax, hopend opgenomen te worden in de jeugdopleiding van de club. Het zeskoppig gezelschap dat nu op de velden van de Toekomst rondloopt, droomt ook van een plaats bij Ajax.
Charlie Davies (USA), Andreas Laudrup (Denemarken), Fisnik Shala (Zweden), Ivan Čelikovć (Kroatië), Panagiotis Georgiou (Griekenland) en Stio Lopes Nogueira (Portugal) zijn uit alle windrichtingen naar Amsterdam gekomen om te proberen een plaats te verkrijgen in de wereldwijd bekende jeugdopleiding van Ajax. Vrijdag speelden ze alle zes mee in een onderling trainingspartijtje met de A-junioren en een gedeelte van Jong Ajax.

Afbeelding

De jeugdopleiding van Ajax spreekt overal ter wereld tot de verbeelding van talentvolle jonge voetballers. Zo ook bij Charlie Davies, de twintigjarige spits van Boston College uit Boston, Massachusetts. De Amerikaan, aanvaller van het jaar in de ACC, een van de afdelingen van de universiteitscompetitie in de Verenigde Staten, werkt een stage van twee weken af bij de Amsterdamse club en Davies geniet van elk moment. De aanvaller speelde woensdag mee met Jong Ajax in een oefenduel tegen FC Lisse. Deze vrijdag scoort hij in het trainingswedstrijdje drie keer en laat zien over een arsenaal aan fraaie bewegingen te beschikken. Davies is met zijn twintig jaar de oudste van het groepje stagiairs en die extra jaren vertalen zich ook in een fysiek voordeel.

Davies beschikt over de typerende Amerikaanse sportmentaliteit en koppelt een onvoorwaardelijke wil om te winnen aan een positieve instelling. Zo kent de Amerikaan de namen al van de meeste van zijn trainingsgenoten. ,,Ik leer dat snel en ik vond het belangrijk om dat soort dingen ook snel op te pakken'', zegt Davies. ,,Het is geweldig hier bij Ajax stage te lopen; het is zeer leerzaam en ik hoop van harte dat ik hier een contract mag tekenen. Het niveau is heel hoog en ik wil graag met de beste spelers samenspelen.''

Over ongeveer een week weet Charlie Davies of zijn droom uitkomt en hij de 'opvolger' wordt van John O'Brien als Amerikaan in het roodwit van Ajax.

Een van de stagiairs is al gewend aan de nodige media-aandacht rondom zijn persoon, ondanks het feit dat hij pas 16 jaar oud is. Maar dat is niet zo gek als je achternaam op de rug heeft gestaan van shirts van wereldclubs als FC Barcelona, Real Madrid en Ajax. Andreas Laudrup is de jongste zoon van de legendarische Michael Laudrup, die zijn imposante carrière afsloot bij de Amsterdamse club en die later ooit eens verklaarde altijd spijt gehad te hebben dat hij nooit bij Ajax begonnen was.

Andreas Laudrup, die net als zijn oudere broer Mads Deens jeugdinternational is, doet in zijn manier van bewegen een beetje aan zijn beroemde vader denken, al valt uit die constatering alleen verder weinig af te leiden over zijn voetbalkwaliteiten. De jonge Laudrup voetbalt bij Deense club Lyngby, en reist zaterdag weer terug naar zijn vaderland. ,,Ik speel links of rechts op het middenveld'', vertelt Andreas na de trainingspartij. ,,Ik ben linksbenig, maar ik kan ook goed met rechts schieten.''

,,Het is leuk om hier stage te lopen'', aldus Laudrup junior, die een eenvoudige doch krachtige aanbeveling van zijn vader had meegekregen. ,,Mijn vader heeft gezegd dat Ajax een heel goede club is. Ik hoop dan ook dat ik terug mag komen.''

Afbeelding

Laudrup, Davies en ook de overige vier stagiairs Shala, Čelikovć, Georgiou en Nogueira genieten zichtbaar van hun tijd in de Amsterdamse voetbalschool; alle zes hopen ze dat de stage leidt tot een permanent verblijf bij Ajax. Trainer Sonny Silooy van de A-junioren had de groep enkele malen onder zijn hoede. ,,Er is wel een leeftijdsverschil tussen de stagiairs onderling en dat zie je ook in het verschil in lichamelijke kracht, maar het is voor die jongens wel leuk dat ze nu met zijn zessen kunnen optrekken. Zo hebben ze een beetje steun aan elkaar.''
Of de jonge talenten ook een plaats in de jeugdopleiding van Ajax krijgen, is vooralsnog ongewis. Velen zijn hen voorgegaan en velen zullen er nog volgen; jeugdige voetballers die dromen van een plaats bij Ajax. Maar in ieder geval hebben deze zes mee kunnen kijken in de wat misschien wel de beroemdste jeugdopleiding in de voetbalwereld is. En aan de lachende gezichten te zien na de trainingssessie, hebben ze met volle teugen genoten.

Afbeelding
Officiële Website van Ajax
Ajax test dit seizoen veel talenten
Written by Jacques Happe
Saturday, 09 December 2006

Afbeelding

Bij Jong Ajax worden dit seizoen al stagiaires nummer drie en vier getest. Van alle talentvolle voetballers op proef van afgelopen seizoen kreeg alleen de Zuid-Afrikaan Stanton Lewis een contract. De eerste twee dit jaar, Jonathan Villanueva en John Reis hoeven niet meer op Ajax te rekenen. Charly Davis deze week op proef hoopt wel op dat beetje geluk.

Afbeelding

Woensdagavond speelden twee stagiaires met een oefenwedstrijd van Jong Ajax mee. Waar velen de zoon van oud-Ajacied Michael Laudrup hadden verwacht (Mads, die later zijn jongere broer Andreas bleek te zijn en met de A1 meetraint) of de Zweed Fisnik Shala (B1), stonden niet zij maar de 18 jarige Portugees Stio Lopes Noguiera en de 20-jarige Amerikaan Charly Davis op het veld van FC Lisse. Vier stagiaires tegelijk in Amsterdam. De geroemde opleiding is altijd op zoek naar talentvolle spelers. Ook uit het buitenland en dan maakt het voor Ajax niet veel uit op welke leeftijd ze instromen, als er maar voldoende potentie inzit. Bij aanvang van de voorbereiding kwam Jonathan Villanueva uit Amerika over. Hij had graag willen blijven, maar heeft geen uitnodiging ontvangen voor nog een oefenstage. Ook voor de talentvolle Braziliaan Jonathan Reis bleef zijn kennismaking met Ajax tot slechts een paar dagen beperkt. Hij zou in oktober terugkomen, maar de zeventienjarige aanvaller van Minas Gerais, die als links- en rechtsbuiten toch een goede indruk achterliet, mocht het niet meer in Amsterdam, maar in goed overleg met beide clubs in Eindhoven bij PSV proberen. Ook daar dwong hij vooralsnog niks af. Dus zijn de ogen gericht op het kwartet spelers uit Portugal, Zweden, Amerika en Denemarken. Talentvolle voetballers.

Afbeelding

Zowel FC Lisse als Jong Ajax maakte er vlak na Pakjesavond een potje van in een saaie wedstrijd, die door de Amsterdammers met 2-1 werd verloren. Ondanks het matige spel had Aron Winter de nodige potentie bij zijn stagiaires gezien. “Ik was redelijk tevreden over hen”, vertelde de oud-speler na afloop. “Ze hebben kwaliteiten, maar ze zijn er pas. Toch was de eerste indruk niet onaardig. Deze week trainen ze mee en dan krijg je een veel beter beeld van ze.” Opvallend was dat ook de technische staf van Winter en assistent Maarten Stekelenburg stagiaires kent. Vanaf het begin van dit seizoen zit Aron’s maatje Richard Witschge al naast hem op de bank, maar daar heeft nu ook oud speler van zowel Ajax (41 wedstrijden, 6 doelpunten) als Feyenoord (73/10) Peter van Vossen plaatsgenomen. “Die lopen geregeld stage bij Jong Ajax en het is toch wel fijn als een speler met een Ajax verleden graag een keer wedstrijd mee wil. Het hangt er wel vanaf welke wedstrijd.”

Afbeelding

Terug naar de spelers die nog proberen speler van Ajax te worden. “Als je een tip krijgt dat een speler veel talent en heel veel kwaliteit heeft, dan vind ik het altijd de moeite waard om hem te beoordelen. Het beste is om ze te beoordelen in een wedstrijd. Op trainingen kun je ook nog wel een en ander zien, hoor.” Villanueva speelde in de ongelukkig met 5-1 verloren wedstrijd tegen Stormvogels Telstar toen er net een week getraind werd, maar Reis had dat geluk niet. Winter vindt het geen bezwaar dat jongens van buiten komen om getest te worden. “Het belangrijkste bij Ajax is het opleiden en daar ben je nog steeds mee bezig. Als je vanuit een bepaalde lichting een goede voetballer krijgt, dan kan hij stage lopen, maar dan moet hij wel echt goed zijn. Het is niet zo dat iedereen zomaar stage kan lopen bij Jong Ajax. Dat wordt goed overwogen.Als een talent een meerwaarde kan betekenen voor Ajax, waarom zou je er dan niet voor zorgen dat hij een aantal dagen stage komt lopen bij ons. Voor de eigen spelers moet het een motivatie zijn, maar het moet niet zo zijn dat ze dan denken van ‘oh jee’. Dat weet je, we zijn aan het opleiden.”

Afbeelding

Charly Davis is 20 en komt van de Amerikaanse oostkust, waar hij voor het universiteitsteam van Boston speelde. Een laatbloeier wellicht, want 20 is niet bepaald jong om nog als talent in het beloftenelftal opgenomen te worden. “In Amerika is het gebruik om eerst je graad te halen aan de universiteit en je dan pas in je sport verder te ontwikkelen. Ik moet nog twee jaar, maar vond de tijd rijp om er nu al voor te gaan en met de grote jongens te gaan spelen.” De jonge aanvaller (hij kan op alle aanvalsposities goed uit de voeten) vindt Jong Ajax, ondanks de slechte wedstrijd, “een goed team. Ik moest tijdens de wedstrijd nog wel wat wennen aan het spel, want het is toch wel heel anders dan in Amerika. Het is wat directer bij ons. Ik krijg veel sneller de bal, terwijl je hier de bal meer bij je houdt. Het is een mooie stijl, ik houd daar wel van.” Net als de rest van Jong Ajax had hij beter kunnen spelen, maar Davis had tenminste het excuus van een jetlag. “Ik kan veel beter, zo was ik niet scherp genoeg bij een aantal kansen die ik kreeg.” Ondanks dat hij niet scoorde, had hij een paar mooie acties. “Ik hoop dat ik er een contract mee verdien.” Charly legt de lat gelijk hoog, want hij wil toch echt naar het eerste. Dat hij een uitnodiging kreeg van Ajax om een week lang te komen trainen, was als een droom voor de jonge spits. “Ja natuurlijk,” reageert hij glunderend. , “Ajax betekent alles voor me! Het is altijd mijn droom geweest. Het is toch de club van Bergkamp, Kluivert, Van Basten en Cruijff. Het is de beste club om je te ontwikkelen als voetballer. Hopelijk mag ik hier tekenen. Ik denk dat ik hier goed pas en dat het allemaal heel goed zal gaan.”

Afbeelding
Highlow

Ondanks dat Laudrup met de A1 meedoet en Shala met de B1 heb ik het maar hier neergezet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 12:23 pm

Lijkt me ook de beste plaats, Bertus. :xyxthumbs:

Highlow bericht ook over de stagiaires.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 12:26 pm

joey schreef:Highlow bericht ook over de stagiaires.
Uhm, joey.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 12:31 pm

Shit, jij had die link ook al geplaatst. :blush:

Of nee, goed van jou! :xyxthumbs:

Warhoofd joey. :rocketwhore: :blush:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 12:44 pm

:aai: :zuidema: :D

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 12:47 pm

Neuh, ben altijd al zo geweest. :blush:

Laudrupje is dus al weer weg.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 12:49 pm

Een echte kunstenaar. ;)

Ik vraag me af of ze alsnog Mads zullen proberen te strikken voor een stage. Over die Amerikaan en Portugees vond ik Winter in ieder geval niet erg enthousiast.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 09, 2006 1:08 pm

Ik vraag me af of het de bedoeling is om die kleine Laudrup naar Amsterdam te halen. Misschien is het niet meer dan een kennismaking.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 09, 2006 8:13 pm

Heb via via toch al behoorlijk lovende verhalen gehoord of die zweedse aanvaller. Ik dnek dat ik deze week maar eens een potje jong ajax ga bekijken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 8:14 pm

Die zweedse aanvaller doet met de B1 mee.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 09, 2006 8:15 pm

weet je dat zeker? hij is al 18 namelijk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 8:17 pm

...of de Zweed Fisnik Shala (B1)

Highlow
Laatst gewijzigd door Bert op za dec 09, 2006 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 8:17 pm

Zlatan Son of God schreef:Heb via via toch al behoorlijk lovende verhalen gehoord of die zweedse aanvaller. Ik dnek dat ik deze week maar eens een potje jong ajax ga bekijken.
\

In Zweden wordt hij volgens mij vergeleken met Ibrahimovic, dus jij zal het vast wel wat vinden. ;)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 09, 2006 8:36 pm

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Heb via via toch al behoorlijk lovende verhalen gehoord of die zweedse aanvaller. Ik dnek dat ik deze week maar eens een potje jong ajax ga bekijken.
\

In Zweden wordt hij volgens mij vergeleken met Ibrahimovic, dus jij zal het vast wel wat vinden. ;)
In dat geval gelijk een contract aanbieden!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 9:10 pm

Uit de Engelse zone:
RosenbergSpits schreef:those 6 belong to the group of most talented players of the world...

Mads laudrup really makes me happy, but also davies and Shala didn't dissapoint Ajax...

Also Lewis (he already plays for Ajax) is really leaning towards the first team, while he started in the C1 didnt he?
Bron?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 13, 2006 5:53 pm

Davies afgevoerd:

Geen contract voor Davies

Charlie Davies is er niet in geslaagd tijdens zijn testperiode bij Ajax een contract af te dwingen. De twintigjarige aanvaller van Boston College wist respect af te dwingen en werd door Jong Ajax-coach Aron Winter een goede speler genoemd, maar bleek desondanks niet goed genoeg te zijn om een versterking voor het eerste team te kunnen worden.
AN

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 6:15 pm

Was al geplaatst, Joey. ;)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do dec 14, 2006 12:59 pm

Stanton Lewis speelt volgens mij pas sinds vorig seizoen voor AJAX...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides

Bericht door Aristides » do dec 14, 2006 2:22 pm

Mr. Ajax schreef:Stanton Lewis speelt volgens mij pas sinds vorig seizoen voor AJAX...
Dit seizoen; eind vorig seizoen deed hij met Ajax mee aan het Blauw-Wittoernooi, daarna heeft hij een contract getekend.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 15, 2006 10:22 am

Die Davies is naar Hammerby, meldt Aftonbladet.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 15, 2006 10:34 am

Davies op tournee door Europa als een echte Amerikaan!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 15, 2006 12:15 pm

Zijn reis is afgelopen. Hij heeft daar een contract getekend.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 15, 2006 6:23 pm

Jong Ajax krijgt lesje in effectiviteit

Waalwijk, 14 dec 2006
Jong Ajax ging donderdagavond verrassend ruim onderuit bij RKC Waalwijk. De Beloftenploeg van trainer Aron Winter verloor het inhaalduel met 4-1. Edgar Manucharyan tekende voor de enige Ajax-goal.

Coach Aron Winter was na afloop helder in zijn commentaar. De Jong Ajacieden hadden hem, maar toch vooral zichzelf een slechte dienst bewezen. ,,Dramatisch'', karakteriseerde Winter het inhaalduel in de Beloftencompetitie. Het treffen werd afgelopen maandag nog afgelast vanwege de overvloedige regenval. ,,Toch ging lang niet alles slecht. We hebben bijvoorbeeld wel veel kansen gecreëerd. Maar als je uit tien kansen een keer weet te scoren... Bij Jong RKC was dat juist helemaal anders. Zij kregen drieënhalve kans, maar scoorden wel vier keer.''

Verzuchtend: ,,Mijn ploeg was vanavond vooral ook mentaal heel zwak.'' Halverwege de eerste helft incasseerde Jong Ajax-doelman Kenneth Vermeer zijn eerste treffer. Dat de Ajacieden het een avond zonder geluk moesten stellen, werd duidelijk bij het eigen doelpunt van Gregory van der Wiel. Kort na rust caramboleerde een Waalwijkse voorzet vanaf de flank via de rug van de centrale verdediger ongelukkig in eigen doel. In de tumultueuze tien minuten die daarop volgden, liep de thuisploeg eenvoudig uit naar 4-0. Een kwartier voor het eindsignaal bepaalde Manucharyan de eindstand met een stift op 4-1. Spits Rydell Poepon had een belangrijk aandeel in de voorbereiding op de treffer van de Armeense linkshalf.

,,We hebben het vanavond gewoon laten liggen'', sprak Winter. ,,Buiten het mentale om, moet het ook voetballend veel beter. Ballen inspelen, elkaar coachen. Het zijn allemaal zaken die beter kunnen. Je moet elkaar op bepaalde momenten als team helpen. Dat het vanavond zo mis zou lopen, had ik helemaal niet verwacht. Jong RKC strafte onze fouten hard af.''

Jong RKC Waalwijk - Jong Ajax 4-1 (1-0).

Opstelling Jong Ajax: Vermeer; Timisela, Van der Wiel, Vertonghen (60. Huisman), Slijngard; Sarpong, Anita, Manucharyan; Martina, Poepon (75. Lewis) en Mitea (70. Goossens).

Ajax.nl

Ik heb liever dat ze verliezen en met veel jonkies als Sarpong en Anita spelen dan dat ze winnen met een elftal dat voor de helft bestaat uit A-spelers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 19, 2006 10:47 pm

Aangezien ik niet ieder lijstje in een aparte topic ga plaatsen gooi ik het maar even hier neer:
Topscorerslijsten jeugdteams
Dinsdag 19 december, door SP, Amsterdam, 15.28u GMT+01.00, Redactie AS

Voor Jong Ajax en de jeugdelftallen van Ajax is de winterstop aangebroken. Dit is voor ons het ideale moment om de topscorerslijsten van Jong Ajax t/m Ajax D1 te publiceren. Waar bij het eerste elftal de centrumspits de topscorer is, is dit bij de jeugdteams niet anders. Opvallend is dat ook doelman Danny Burger doel trof. De 16-jarige sluitpost zag in het duel Ajax B2-De Graafschap B1 zijn uittrap in het vijandige doel verdwijnen.

Jong Ajax (na 12 gespeelde wedstrijden):

7 doelpunten: Edgar Manucharyan
6 doelpunten: Rydell Poepon
3 doelpunten: Jeffrey Sarpong
1 doelpunt: John Goossens, Nicolae Mitea, Derk Boerrigter, Javier Martina, Olaf Lindenbergh en Jan Vertonghen

Ajax A1 (na 16 gespeelde wedstrijden):

12 doelpunten: Jordy Brouwer
5 doelpunten: Marvin Hasselbaink, John Goossens
4 doelpunten: Mitchell Donald, Siem de Jong, Jan-Arie van der Heijden, Moestafa El Kabir
2 doelpunten: Jeffrey Sarpong, Toby Alderweireld, Ismo Vorstermans, Danilo Sousa Campos
1 doelpunt: Vito Wormgoor, Vurnon Anita, Jordi Schell, Joey Godee en Erixon Danso

Ajax A2 (na 13 gespeelde wedstrijden):

9 doelpunten: Renaldo Jongebloet
6 doelpunten: Frank Olijve
5 doelpunten: Moestafa El Kabir
2 doelpunten: Ismo Vorstermans, Mathhew Lam, Daley Blind, Kevin Huijsman, Joey Godee
1 doelpunt: Vlatko Lazic, Leandro Resida, Darryl Lachman, Jordi Schell en Marvin Hasselbaink

Ajax B1 (na 14 wedstrijden):

7 doelpunten: Nigel Hasselbaink
4 doelpunten: Ben Rienstra
3 doelpunten: Daley Blind, Nick Koppers, Marvin Zeegelaar
2 doelpunten: Ricardo van Rhijn, Timothy van der Meulen, Jarchinio Antonia
1 doelpunt: Tom Overtoom, Kai Heerings, Tayfun Candan en Aras Ozbiliz

Ajax B2 (na 14 wedstrijden):

12 doelpunten: Geoffrey Castillion
9 doelpunten: Rodney Sneijder
6 doelpunten: Allon Worms
4 doelpunten: Ricardo van Rhijn
2 doelpunten: Tim Receveur
1 doelpunt: Mitchel Schildwacht, Mehran Hushyari, Danny Burger, Florian Josefzoon en Lorenzo Ebecilio

Ajax C1 (na 14 wedstrijden):

11 doelpunten: Cerilio Cijntje
4 doelpunten: Ruben Ligeon
2 doelpunten: Quincy van de Leuv, Ricardo Kip
1 doelpunt: Jordy de Visser, Daan Rienstra en Quincy Promes

Helaas kunnen we u niet de volledige topscorerslijst van de C1 geven. Onze excuses hiervoor !

Ajax C2 (na 12 wedstrijden):

12 doelpunten: Fernando Lewis
9 doelpunten: Ouasim Bouy
6 doelpunten: Moushine El Yaacoubi
3 doelpunten: Youssef Fennich, Stefano Denswil
2 doelpunten: Yener Devecioglu, Davy Klaassen, Lesley de Sa
1 doelpunt: Torell Ondaan

Ajax D1 (na 12 wedstrijden):

15 doelpunten: Danzell Gravenberch
8 doelpunten: Kevin Echteld, Dylan Nieuwenhuys
6 doelpunten: Boban Lazic
5 doelpunten: Brahim Darri
4 doelpunten: Abdel El Hasnaoui
3 doelpunten: Robbin Kooiman, Cerezo Ottenhoff
2 doelpunten: Denzel James
1 doelpunt: Joost van Aken, Bas Kuipers, Aleksandar Bjelica en Sheraldo Becker

AS

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 03, 2007 12:30 pm

Drietal talenten met Ajax mee naar Zuid-Afrika

Door: Yvonne Dombrakis
03/01/2007 11:15

Een drietal talenten zal komende week met de eerste selectie van Ajax mee gaan op trainingskamp naar Zuid-Afrika. Het gaat om Jeffrey Sarpong en Vurnon Anita van Jong Ajax en Mitchell Donald uit de A1. Zij krijgen de kans om met het eerste elftal mee te trainen en op deze manier ervaring op te doen. Ajax is van 8 t/m 16 januari in Zuid-Afrika. De Amsterdammers spelen in die periode één oefenduel, op 14 januari tegen satellietclub Ajax Cape Town.
ELF

Demosthenes was volgens mij enthousiaster over Siem de Jong dan over Mitchel Donald, toch?

En met niemand anders!

Plaats reactie