Wesley Sneijder

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Vendetta
Contacteer:

Bericht door Vendetta » wo nov 29, 2006 5:44 pm

Lucas schreef:
V schreef:Als iedereen nou eens zijn collega in het bijzijn van zijn baas voor blinde of witte tyfushond uitmaakt en dan kijken wat er gebeurd?
Als iedereen nou eens in het bijzijn van zijn baas een paar flinke schoppen krijgt van zijn collega en zijn baas houdt zijn mond, zullen we kijken wat er gebeurt?
Als ik iemand van de concurrentie in elkaar schop vindt mijn baas dat echt niet erg.
:hypocrite:
En mijn collega's in dit specifieke geval ook niet want die voeren toch geen klap uit. ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 29, 2006 5:58 pm

Jim schreef:Het komt je natuurlijk minder goed uit, maar je moet in deze ook de rest van de column erbij plaatsen Thomas. Dat is wel zo objectief.
Met name over wat hij verder over Perez en Sneijder zegt.
Ben de laatste om te beweren dat van Hanegem altijd zuiver op de graat is, maar in dat gedeelte van zijn column zit m.i. wel degelijk een kern van waarheid.
Nou nou wat een gedoe, Jim. Zoals je kan zien heb ik het bericht van Ajax Showtime. Ik heb de rest van de column niet gelezen. Sorry, my bad.
Lucas schreef:
V schreef:Als iedereen nou eens zijn collega in het bijzijn van zijn baas voor blinde of witte tyfushond uitmaakt en dan kijken wat er gebeurd?
Als iedereen nou eens in het bijzijn van zijn baas een paar flinke schoppen krijgt van zijn collega en zijn baas houdt zijn mond, zullen we kijken wat er gebeurt?
:D :xyxthumbs:

Maar geef je hier niet min of meer aan dat het niet de schuld is van Ten Cate dat Sneijder rood kreeg?
Jim schreef:
Voetske schreef:....12314112521363573457 wedstrijden luistert er geen typ.. hond naar al die schelkannonades en nu opeens ziet Bossen het licht :hypocrite: :nooo:
Bossen's lezing is dat Sneijder het tegen hem had, en hem een blinde tyfushond noemde.
Laten we de zaken eens vanuit een ander perspectief bekijken Voetske.
Als jij scheidsrechter was en een speler richtte zich rechtstreeks tot jou met deze woorden. Wat zou jij dan doen?
Het is dan ook sowieso dom van Sneijder geweest. Hij nam een onnodig risico door zoiets te zeggen. Aan de andere kant heeft de scheidsrechter het blijkbaar verkeerd gehoord en dus een fout gemaakt.

Vendetta
Contacteer:

Bericht door Vendetta » wo nov 29, 2006 6:11 pm

maar zonder gekheid als iemand bij mij op de werkvloer van een extern bedrijf bijv. zomaar een server re-boot zonder daar iemand van op de hoogte te stellen dan kan ik hem natuurlijk ook geen blinde tyfushond noemen en dat valt wel onder een zware overtreding.

Achterlijke kutvrucht, ben je niet helemaal goed bij je kanus ofzo? zou op zo'n moment ook beter gepast zijn. :hypocrite:

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » wo nov 29, 2006 10:34 pm

Jim schreef:
Thomas schreef: Alleen om nogmaals te laten zien hoe objectief zo'n Van Hanegem bijvoorbeeld is:
‘Talpa ontziet Ajax vaker dan Feyenoord’
Dinsdag 28 november, door jelle, Hellevoetsluis, 20.11u GMT+01.00, AD

Willem van Hanegem heeft in zijn column in het Algemeen Dagblad vraagtekens geplaatst bij de objectiviteit van het Talpa-programma De Wedstrijden. Volgens De Kromme ontziet het programma vaker negatief nieuws over Ajax dan over Feyenoord.

“Wat ik aan de hele scheldwoordenaffaire een beetje vreemd vind, is dat die teksten van Kenneth Perez pas aan het eind van vorige week nader werden belicht. Daarom krijg ik voor de zoveelste keer het gevoel dat de samenvattingen bij Talpa worden gemanipuleerd door jongens met voorkeuren voor bepaalde clubs. Daarbij valt het me op dat Ajax vaker wordt ontzien dan Feyenoord.”

“Door dingen bewust weg te laten, zoals laatst de zware overtreding van Johny Heitinga op Phillip Cocu, schep je een heel andere waarheid. Ik kan daar slecht tegen. Met Perez ook weer, dat had toch meteen op zondag aangekaart moeten worden, of niet?”, aldus de AD-columnist.
Ach guttie :aai:
Het komt je natuurlijk minder goed uit, maar je moet in deze ook de rest van de column erbij plaatsen Thomas. Dat is wel zo objectief.
Met name over wat hij verder over Perez en Sneijder zegt.
Ben de laatste om te beweren dat van Hanegem altijd zuiver op de graat is, maar in dat gedeelte van zijn column zit m.i. wel degelijk een kern van waarheid.
Verder valt, in tegenstelling tot enkele anderen hier, onder mijn definitie van 'bikkelen' en 'mouwen opstropen' niet het gebruiken van verbaal geweld. Zeker niet de termen die door Perez en Sneijder zijn gebruikt.
Maar goed, mijn normen en waarden hoeven natuurlijk niet die van een ander te zijn.
Er zit helemaal geen kern van waarheid in. De overtreding van Heitinga heb ik toch echt op TV gezien. Als Talpa Ajax zo nodig uit de wind had willen houden hadden zij wel een vollage gemaakt van alle doodschoppen op Sneijder, dan hadden ze wel het op de kuit van Sneijder trappen door een Spartaan eindeloos herhaald. Als Talpa alle scheldpartijen had moeten uitzenden hadden zij het nog druk.
Bovendien heeft van Hanegem ooit zijn excuses gemaakt voor zijn spleetogen gebaar naar die koreaan die bij PSV voetbalde?
Heeft moraal ridder Jan Mulder Dick Advocaat zijn excuses aangeboden? Ze kunnen nog wat leren van Perez.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 30, 2006 1:02 pm

Pap, Wesley praat ook zo hoor

Profvoetballers schelden op de leiding en tonen erna geen berouw
Voetballers hebben een voorbeeldfunctie. Na een scheldende Sneijder op Talpa, kan je jeugdleider weer opnieuw beginnen. "Bij een overtreding denk je niet: hoe zal ik dat eens gaan zeggen?"

Scheidsrechter Hugo Luyten twijfelde nog even. Had hij goed gehoord wat Volendam-speler Marcel Valk hem in de wedstrijd tegen FC Twente had toegedicht? Blinde lul? De arbiter riep Valk bij zich en kreeg meteen duidelijkheid. Voor de zekerheid deed Valk er nog een schepje bovenop: „Blinde kankerhomofiel!”

De rode kaart die volgde, werd op een week na tien jaar geleden uitgedeeld. Toen was Valk (39) boos, achteraf is hij het met de scheidsrechter eens. „Excuses aanbieden en je straf direct accepteren is het enige dat erop zit”, zegt Valk, inmiddels trainer bij de Zuid-Hollandse amateurclub Koudekerk. „Als een speler van mij nu zoiets zou roepen, haal ik hem naar de kant.”

Marcel Valk kreeg destijds drie wedstrijden schorsing. Dat is net zoveel als Wesley Sneijder gisteren kreeg van de tuchtcommissie van de KNVB. De Ajacied werd zondag in het duel met Sparta al na dertien minuten van het veld gestuurd door scheidsrechter Ruud Bossen. Hij zou hem voor „blinde tyfushond” hebben uitgescholden. Sneijder ontkende. Hij zou een blonde tegenstander hebben uitgemaakt voor ‘witte tyfushond’. Bovendien, verweerde hij zich, wordt zoiets zo vaak geroepen, het is voetbaltaal.

„Een stadion is een snelkookpan van emoties”, zegt Jeffrey Wijnberg, psycholoog en auteur van het boek De kunst van het kwetsen. Over het schelden zegt hij: „Eigenlijk wil je elkaar, op dat moment, gewoon dood hebben. Dat is de emotie. De concentratie is heel hoog. Je hebt de hele week naar die twee maal 45 minuten op het veld toegewerkt. Bij een overtreding denk je niet: hoe zal ik dat eens gaan zeggen?”

In de hitte van de strijd je laten gaan, dat kwam eind jaren vijftig ook al voor. Neem het verhaal van Humphrey Mijnals, de eerste Nederlander van Surinaamse afkomst in de hoogste klasse van het Nederlandse voetbal. De inmiddels 75-jarige oud-international herinnert zich een duel tegen Heerenveen, waarin de befaamde Abe Lenstra hem toebeet: „Vuile zwarte, ga terug naar je land.” Mijnals: „Ik zei toen: ‘Wat moet je nou, vieze blanke’.”

Mijnals wil niets meer te maken hebben met het betaald voetbal. „Mij zien ze niet meer in de stadions. Het draait alleen nog maar om geld. En het ontzag voor de scheidsrechter is verdwenen. Dat was in mijn tijd wel anders. De scheidsrechter was de baas. Daar schold je niet tegen.”

Als er werd gescholden, was het hooguit tegen tegenstanders, zegt Mijnals. En het ging minder diep: „Lenstra en ik hebben na afloop van de wedstrijd gewoon handjes geschud. Daar hebben we niet moeilijk over gedaan. Nu lijkt alle respect verdwenen.”

Ook Bert Konterman (35), oud-speler bij onder meer Feyenoord en Glasgow Rangers en nu actief voor de christelijke stichting Sports Witnesses, heeft zich zondag geërgerd. Zelf was hij als speler niet zo’n schelder: ‘klootzak’ en ‘klerelijer, je kan er geen hout van’, verder ging hij niet. „Dat is al erg genoeg.”

Hij begrijpt dat anderen misschien makkelijker schelden, maar wat hij niet begrijpt is het gebrek aan berouw na de zonde. Waarom probeerde Wesley Sneijder, net als zijn trainer Henk ten Cate, zijn wangedrag na de wedstrijd goed te praten, vraagt Konterman zich af. „Dat vind ik veel erger dan zijn uitbarsting. Na de wedstrijd zou hij weer bij zinnen moeten zijn. Zijn verweer dat op straat ook wordt gescholden is geen argument: er worden op straat ook mensen doodgeschoten.”

Helemaal uit den boze vindt Konterman discriminerende taal. Kenneth Perez van Ajax die twee weken geleden een donkere assistent-scheidsrechter uitschold voor ‘kankerneger’: „Ontoelaatbaar”, zegt Konterman. „Zelfs in een opwelling mag je nooit discrimineren.”

Ook Stephan Steinmetz, coördinator van het Landelijk Informatiepunt Supportersprojecten, vindt dat clubs, trainers en spelers moeten beseffen dat ze een voorbeeldfunctie vervullen. „Met talloze projecten proberen wij jonge supporters zich te leren gedragen. Daar wordt veel tijd en energie in gestoken. Maar een scheldende Wesley Sneijder op Talpa heeft een veel grotere impact. Dan kunnen wij weer opnieuw beginnen.”

Net als Mijnals en Konterman heeft Steinmetz zich eraan gestoord dat Sneijder en Ten Cate geen spijt betuigden, maar naar excuses zochten. „Ze laten zich gaan en komen daarna met een theorie om hun gedrag goed te praten. Op de radio zegt Ten Cate: ‘Als we iedereen wegsturen die scheldt, spelen we straks vijf tegen vijf.’ So what, denk ik dan. Dat moet dan maar. Van het betaald voetbal mogen we best een beetje zelfreinigend vermogen verwachten. Het is net of we ons allemaal mogen laten gaan in het stadion. Alsof we bij de ingang dertig procent van onze moraal inleveren.”

‘Hamas hamas joden aan het gas’, oerwoudgeluiden als donkere spelers aan de bal zijn en andere racistische en discriminerende spreekkoren zijn er allang. Met een zekere regelmaat leiden ze tot ophef. Vaak spreken politici en bondsbestuurders er schande van, wordt er geroepen dat het nu ‘voor eens en voor altijd’ moet ophouden en worden afspraken gemaakt om herhaling te voorkomen.

Zonder resultaat: de incidenten blijven zich opstapelen. Spreekkoren zijn inmiddels een wekelijks fenomeen geworden. En de officiële aanbeveling van de bond om bij verbaal geweld vanaf de tribune de wedstrijd te staken wordt zelden ter harte genomen. Ook afgelopen zondag reageerde scheidsrechter Ruud Bossen zondag bijvoorbeeld niet op de beledigende spreekkoren van de Ajax-supporters, na het wegsturen van Sneijder.

Grijpen scheidsrechters niet te weinig in? „Het klinkt misschien raar, maar vaak hoort de scheidsrechter de spreekkoren niet eens op het veld”, zegt een woordvoerster van de KNVB. „En het ingrijpen moet altijd in samenspraak met politie en een veiligheidsfunctionaris gebeuren.”

Volgens psycholoog Wijnberg heersen in een stadion, „hoe jammer misschien ook”, gewoon andere normen en waarden. „Er is natuurlijk geen poort waar je onderdoor loopt waarop staat: hier gelden geen normen. Maar in zo’n stadion – met zijn extase, agressie en depressie – passen ook spreekkoren.”

„Bedankt voor de leiding, hondelul.”

Feyenoorder Piet Romein maakt in 1969, na een competitieduel tegen FC Twente, aan scheidsrechter Arie van Gemert kenbaar dat hij weleens beter heeft gefloten. De populaire tribune-leus ‘Hi ha hondelul’ was geboren.

Bryan Roy is „een kleine rotneger” en Romario „die koffieboon van PSV”

Fritz Korbach, de trainer van SC Heerenveen, wordt in 1991 door de tuchtcommissie van de KNVB voor één duel voorwaardelijk geschorst omdat hij zich in een kranteninterview schuldig heeft gemaakt aan discriminatie. Korbach verklaart slechts ‘voetbaltaal’ te hebben gesproken.

„‘Er staat een aap in de kooi’, ‘Apenheul, apenheul’ en ‘Rotaap, terug naar je hok’ zijn momenteel uit de mode, maar daarvoor in de plaats maken ze oerwoudgeluiden als ik iets doe wat ze niet bevalt. ‘Oe-oe-oe-oe’, hard en ritmisch. De koude rillingen lopen over je rug.”

Ajax-doelman Stanley Menzo vertelt in 1991 in een interview in NRC Handelsblad over de verwensingen én de bananen, de zakjes pinda’s en allerhande exotische vruchten die hem wekelijks vanaf de tribunes ten deel vallen.

„Kut-Marokkaan, rot op naar je eigen land”

De tuchtcommissie van de KNVB berispt international Jan Wouters in 1995 voor het uiten van „onbehoorlijk c.q. beledigende taal”. De PSV-speler roept de verwensing in een competitieduel tegen de in Nederland geboren Marokkaan Yassine Abdellaoui van NAC.

„Van Gaal waar is je kankerwijf, kankerwijf, kankerwijf? Louis die wou haar niet bestralen; ’t scheelde hem geen moer; toen kreeg ze kanker; en nu is ze dood die jodenhoer.”

Op de wijs van ‘Oh when the saints go marching in’ zingt een supportersvak van Feyenoord in 1995 bij een bekerduel tegen Ajax liedjes over de aan kanker overleden echtgenote van Ajax-trainer Louis van Gaal. Pas nadat columnist Youp van ’t Hek de spreekkoren aan de kaak stelt, ontstaat er commotie. De staatssecretaris van Sport, Erica Terpstra, noemt het gedrag van de supporters ‘afschuwelijk’ en ‘een hernieuwd teken van maatschappelijke verruwing’. De clubvoorzitters van Feyenoord en Ajax komen bijeen om ‘voor eens en voor altijd’ een einde te maken aan discriminerende en beledigende uitingen in voetbalstadions.

„Schapenneuker”

Publiek van Willem II heeft het oktober 2006 gemunt op de Marokkaanse AZ-keeper Khalid Sinouh. Naar scheidsrechter Ruud Bossen wordt geroepen: ‘Bossen is een schaap van Sinouh’. De voetbalbond KNVB verzoekt de aanklager een onderzoek in te stellen naar de spreekkoren

„Hé man, idioot. Hé kankerneger. Hé!”

Ajacied Kenneth Perez windt zich eind november2006 in een wedstrijd tegen FC Twente op over een uitbal. De donkere assistent-scheidsrechter Nicky Siebert krijgt de volle laag. Pas nadat AD-columnist Hugo Borst de scheldpartij publiek maakt, biedt de voetballer een week na de wedstrijd zijn excuses aan.

Wesley Sneijder, middenvelder van Ajax, is gisteren door de tuchtcommissie van de KNVB geschorst, omdat hij een scheidsrechter heeft uitgescholden. Hij kreeg drie duels, waarvan één voorwaardelijk.

Sneijder was in eerste instantie niet akkoord gegaan met een schikkingsvoorstel van dezelfde strekking. Gisteren ging hij wel akkoord, volgens een woordvoerder van de club mede omdat de zaak maar eens afgerond moet zijn. Hij krijgt de straf wegens zijn opmerking ‘tyfushond’ aan het adres van scheidsrechter Ruud Bossen in het verloren duel tegen Sparta. Bossen toonde hem zondag de rode kaart. Sneijder mist nu de duels met Willem II en AZ.

Ajax-trainer Henk ten Cate kreeg geen straf opgelegd. Hij noemde de scheidsrechter een aantal malen een ‘moraalridder’. Die stuurde hem naar de tribune. De tuchtcommissie oordeelde dat het herhaaldelijk maken van aanmerkingen op de leiding onvoldoende is gebleken. De eis tegen Ten Cate was een boete van 500 euro en een voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd.
NRC

Walgelijk allemaal. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » do nov 30, 2006 8:05 pm

Inderdaad: walgelijk.

Ik heb geen problemen met een straf voor Perez, de UEFA heeft nog niet gestraft, maar wel problemen met journalisten die selectief zijn in het verontwaardigd zijn, in het aanklagen.

Perez vijf wedstrijden? Oké, maar dan iedereen schorsen die iets discriminerends zegt, ook verenigingen straffen (gesis, hamas enz.) en niet door laten voetballen, omdat er anders ergere(?) dingen gebeuren (een vrijbrief voor de fanatieke "supporters"). Dat laatste zal echter niet gebeuren, vrees ik.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 30, 2006 8:21 pm

Wat me wel stoort aan het artikel is dat ze suggereren dat Sneijder en Ten Cate heel erg fout zijn geweest en de straf gewoon hadden moeten accepteren. Ze gaan wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat Ten Cate vrijgesproken is en dat Sneijder nooit heeft ontkend wat hij heeft gezegd maar wel tegen wie.

Verder somt het artikel natuurlijk de vreselijkste dingen op :sad:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 11:35 pm

Sneijder lijmt opnieuw bij Studio Voetbal
Zondag 3 december, door SV, Amsterdam, 23.25u GMT+01.00, Studio Voetbal

Opvallend nieuws meldde Jack van Gelder zondagavond bij de NOS. Wesley Sneijder bezoekt volgende week het programma Studio Voetbal, om aan tafel te gaan zitten naast criticaster Hugo Borst.

Eerder vorig kalenderjaar zei Sneijder nooit bij zulke 'achterbakse programma's' te gaan zitten. Vervolgens nam hij wel plaats in Studio Voetbal, omdat een oud-leraar van hem in Voetbal Insite had gezegd dat zijn relatie met Koeman niet goed was. Dat wilde de Utrechter herstellen.

Nu heeft Sneijder opnieuw wat de lijmen. De middenvelder heeft zich al voor de tuchcommissie verontschuldigt voor het feit dat hij de scheidsrechter (of die speler ) voor 'witte tyfushond' uitmaakte. De uitzending krijgt een extra grimmig karakter, omdat tafelgenooit Borst hem ook weleens heeft uitgemaakt voor 'misselijk mannetje'.

Ajax Showtime

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 04, 2006 6:42 am

Raymon schreef:Wat me wel stoort aan het artikel is dat ze suggereren dat Sneijder en Ten Cate heel erg fout zijn geweest en de straf gewoon hadden moeten accepteren. Ze gaan wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat Ten Cate vrijgesproken is en dat Sneijder nooit heeft ontkend wat hij heeft gezegd maar wel tegen wie.

Verder somt het artikel natuurlijk de vreselijkste dingen op :sad:
Het stoort mij ook de tendens van de praatprogramma's (ook gisteren weer bij Studio Voetbal). Schelden is slecht en moet ook veroordeelt worden (dat hebben ze bij Ajax ook allemaal uitgesproken). Wat het verweer was/is, wordt terzijde geschoven. Ajax wordt duidelijk als voorbeeld gesteld en het zal wel weer net zoals nieuwe spelregels aan het begin van het jaar, daarna vervagen (denk aan de schop van achteren <-> rood).
Daarnaast lag de essentie van het verhaal bij Bossen dat hij bewust heeft gelogen. Verschillende getuigenverklaringen bevestigen dit (zonder de inhoud goed te keuren). Als Bossen bewust heeft gelogen (of HtC/Stam en andere getuigen), dan moeten ze dat keihard aanpakken. Je gelijk halen via leugens is ook mislijkmakend en zeker voor een onafhankelijke scheidsrechter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 06, 2006 4:04 am

Sneijder betuigt spijt over gedrag

5 december 2006

Wesley Sneijder heeft nu dan toch zijn excuses aangeboden voor zijn beledigende tekst in de richting van arbiter Ruud Bossen in de wedstrijd Sparta - Ajax.

De middenvelder werd ruim een week geleden met rood van het veld gestuurd nadat hij de woorden 'blinde tyfushond' zou hebben geroepen. Hans Kraay jr. las in het tv-programma Voetbal Insite een door Sneijder geschreven brief voor.

"Ik heb spijt van het roepen van het woord tyfushond", aldus de Ajacied volgens Kraay jr. "Vorige week zag ik het Jeugdjournaal en toen zag ik mezelf voorbij komen. Ik besefte dat daar wel honderdduizenden kinderen naar kijken."

Ajax Online

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 11, 2006 10:55 pm

Volgens de altijd betrouwbare Johan Derksen heeft Barcelona serieuze interesse in Sneijder, ze zouden hem hebben uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 10:57 pm

Iemand die denkt dat Sneijder volgend seizoen nog bij Ajax speelt?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2006 11:02 pm

Voor wat betreft die kennismaking, het mag toch duidelijk zijn dat we daar niet aan meewerken. Dan heb je straks een speler onder contract staan waarvan het hoofd op hol is gebracht door Barcelona en dan gaan ze vervolgens een stuk onder de vraagprijs zitten.

Sneijder is te koop maar dan moet er wel goed betaald worden. Wij moeten maar weer zien waar we de creativiteit vandaan halen. Dat kost ook weer geld.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 11:07 pm

Kun je voorkomen dat Sneijder een vliegtuig naar Barcelona neemt? Ik betwijfel het.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 11, 2006 11:11 pm

Nee, maar ik verwacht van Sneijder toch wel dat hij het netjes speelt. Dat zou betekenen dat hij zich niet uitgebreid in Barcelona zou laten ontvangen buiten Ajax om.

Natuurlijk is die jongen niet te houden als ze hem echt willen hebben. Dat moet je dan als club ook niet proberen maar het is wel zaak om een goede transfersom te bemachtigen en dan helpt het niet als je hem al daar laat rondleiden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 11:28 pm

Duke schreef:ze zouden hem hebben uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Dit grapje heeft die koopzieke club ook al eens uitgehaald met Podolski. Die speelt nu bij Bayern. Net goed. :redcard:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma dec 11, 2006 11:30 pm

Dit soort geruchten hou je het hele seizoen. In de zomerstop zal hij wel verkocht worden.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 11:33 pm

Ajax wil dat ook, denk ik. Kan er eindelijk geïnvesteerd worden.

Huntelaar zal ook wel gaan.

jabu

Bericht door jabu » ma dec 11, 2006 11:36 pm

Hopelijk komen er dan ook echte investeringen en niet Roger, MKD en Leonardo. Stam, Perez en Gabri vind ik goede versterkingen voor Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 11:40 pm

Allemaal heel goedkoop, Jabu. Het was Huntelaar en een hoop koopjes.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma dec 11, 2006 11:44 pm

Koopjes kunnen toch wel versterkingen zijn? :eusa_doh:
Bertje for President!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 11:47 pm

joey schreef:Ajax wil dat ook, denk ik. Kan er eindelijk geïnvesteerd worden.
Eerst moeten er wat gaten gedicht worden, lijkt me. Ajax heeft zichzelf enorm in de voet gechoten door de CL te missen. :sad:

Verder ben ik het met Kaboem! eens. De Zeeuw was een koopje, Schaars was een koopje, Da Prutsa was een koopje. Enzovoorts. Wie is er eigenlijk op het onzalige idee gekomen om Roger naar Amsterdam te halen? :X

jabu

Bericht door jabu » ma dec 11, 2006 11:49 pm

Precies. Koopjes moeten ook versterkingen zijn. Anders kan je het net zo goed met de huidige spelers of jeugdspelers doen. Ik heb iig geen behoefte aan een Feyenoord beleid met allemaal net-niet-spelers.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 11, 2006 11:51 pm

Jöhnk schreef:Verder ben ik het met Kaboem! eens. De Zeeuw was een koopje, Schaars was een koopje, Da Prutsa was een koopje. Enzovoorts. Wie is er eigenlijk op het onzalige idee gekomen om Roger naar Amsterdam te halen? :X
Ik denk wel eens terug aan vorig jaar. Schaars voor Lindenbergh, Shota voor Rosenberg.... :sad:

MVG is begonnen met de belangrijkste aankopen: Huntelaar, Stam en Perez. Toen bleef er weinig over. Je kunt niet elk jaar bijna voor niets een speler als Schaars ophalen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 11, 2006 11:53 pm

Misschien niet, maar ik zie ook het nut er niet van in om de doorstroom van jeugdspelers te frustreren dmv. breedteversterkingen.

Het schijnt tegenwoordig 'in' te zijn om 'back-ups' te halen. Dat vind ik niet des Ajax'.

Plaats reactie