Ajax - AZ
-
- AT Toto winner 15/16
Het verschil tussen PSV en Ajax vorig jaar en dit jaar vergelijken heeft geen nut. Dat heeft namelijk voor een groot deel ook met PSV te maken. Je kan beter kijken naar het aantal door Ajax behaalde punten dit seizoen en vorig seizoen. Ik weet verder niet of dat voordeliger uitpakt voor HtC hoor, ik zeg het alleen maar.
Zo is het, BZ. Qua punten is het niet veel beter, qua voetbal is het niet veel beter, qua aankoopbeleid is het niet veel beter, qua presentatie was Blind me liever dan huilebalk Ten Cate en onder Blind werden de cruciale wedstrijden vaker tot een goed einde gebracht dan onder Ten Cate.brigade zuid schreef:Ik neem aan dat ie bedoeld eind van het jaar, dus december, nu staan we 8 punten achter en vorig jaar om deze tijd 12 punten.
Ten Cate heeft een betere selectie tot zijn beschikking dan Blind had. Zie hoe Pienaar het doet bij Dortmund, Trab bij Man City, Max bij Inter en waar HSV staat en het is wel duidelijk dat we met z'n allen veel te veel van Ajax verwachten. Blind's eindrapport mocht er wezen, ik kon z'n ontslag wel begrijpen, maar hij had het wat mij betreft ook nog een kans mogen krijgen. Wat mij betreft hadden ze Ruud Krol eruitgepleurd en Blind een assistent met toegevoegde waarde bezorgd.
Ten Cate is wat mij betreft net zo'n ongeleid projectiel als Co Adriaanse was, toen ie trainer bij Ajax was. Hij vecht het ene na het andere privé-oorlogje uit, ik neem aan om de aandacht af te leiden van de matige prestaties en het magere spel. Qua coaching vind ik 'm zwak, tactisch is ie zeer matig en qua presentatie ronduit een drama. I'm not impressed.
Pienaar, Trabelsi en Maxwell zijn prima spelers, die nu ook in de basis zouden staan. :yes:wimpey schreef:Ten Cate heeft een betere selectie tot zijn beschikking dan Blind had. Zie hoe Pienaar het doet bij Dortmund, Trab bij Man City, Max bij Inter en waar HSV staat en het is wel duidelijk dat we met z'n allen veel te veel van Ajax verwachten.
Dat meen je niet! :shock:Blind's eindrapport mocht er wezen.
Ajax kon niet verder met Blind. Zijn geloofwaardigheid stond gelijk aan nul. Een paar nederlagen aan het begin van het nieuwe seizoen en de pl**** was meteen uitgebroken.
Het stinkt aan alle kanten!
Daarvoor staan KJH en Stam garant, want op papier makkelijke wedstrijden worden dit seizoen (tot voor enkele weken) wel gewonnen. In de op papier moeilijke wedstrijden zorgt HtC er met zijn tactische luchtkastelen voor dat we steevast op onze bek gaan. Ik ben er dan ook vast van overtuigd dat HtC het vorig seizoen geen ruk beter zou hebben gedaan dan Blind deed.Spijker schreef:Even snel gerekend hebben we volgens mij nu al 10 punten meer dan vorig seizoen.
En eens kijken of we aan het eind van de rit de play-offs en de beker winnen. Ik ben bang van niet.
Pienaar in de basis. Yeah right. Hij staat bij Dortmund niet eens in de basis.
Maxwell was geblesseerd en Trabelsi speelt al een paar seizoenen op de automatische piloot.
Verder heb je gelijk: Danny Blind zou na het debacel van FC Kopenhagen met de grond gelijk zijn gemaakt. (Hoewel niets erop wijst dat DB die wedstrijd verloren zou hebben.) Voor HTC gelden blijkbaar andere wetten.
Maxwell was geblesseerd en Trabelsi speelt al een paar seizoenen op de automatische piloot.
Verder heb je gelijk: Danny Blind zou na het debacel van FC Kopenhagen met de grond gelijk zijn gemaakt. (Hoewel niets erop wijst dat DB die wedstrijd verloren zou hebben.) Voor HTC gelden blijkbaar andere wetten.
:xyxthumbs: Prima cijfers, dat haalt Ten Cate bij lange na niet.Lucas schreef:twee keer 2e, 2x kwal voor CL, overwinteren in CL en de beker.joey schreef:Dat meen je niet! :shock:Blind's eindrapport mocht er wezen.
Ten Cate is bovendien een vervelende zeurkous, die met alles en iedereen de vloer aanveegt en op tilt slaat wanneer ie op eigen fouten wordt aangesproken. :pukey: Hij is de halfbroer van Co Adriaanse, die denkt ook dat ie onfeilbaar is en dat de hele wereld tegen hem is.
Kan Blind niet over meepraten, want die kwalificeerde zich 'gewoon' voor de CL. Zoals dat bij Ajax de norm is. Deense rauwdouwers moet je verslaan, maar dat lukt nu eenmaal niet wanneer je als trainer tactisch en qua coaching de boel laat versloffen.joey schreef:Jöhnk schreef:Verder heb je gelijk: Danny Blind zou na het debacel van FC Kopenhagen met de grond gelijk zijn gemaakt.
Zo gaat dat als je al een hoop verloren hebt. Dan is je krediet op.
Vraag het HtC wanneer je me niet gelooft! Oh nee, het was natuurlijk niet Zijn fout. :hypocrite:
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Het maakt niet uit wie er garant voor staan, het gaat in dit geval om het resultaat met deze trainer en deze spelers en dat is een hele vooruitgang in vergelijking met afgelopen seizoen. We wonnen sinds jaren weer bij Heerenveen en utrecht, vernederen feyenoord en doen het thuis eigenlijk ook prima. Of genoot jij ook zo van die thuisklappers tegen Ado en Heracles?wimpey schreef:Daarvoor staan KJH en Stam garant, want op papier makkelijke wedstrijden worden dit seizoen (tot voor enkele weken) wel gewonnen. In de op papier moeilijke wedstrijden zorgt HtC er met zijn tactische luchtkastelen voor dat we steevast op onze bek gaan. Ik ben er dan ook vast van overtuigd dat HtC het vorig seizoen geen ruk beter zou hebben gedaan dan Blind deed.Spijker schreef:Even snel gerekend hebben we volgens mij nu al 10 punten meer dan vorig seizoen.
En eens kijken of we aan het eind van de rit de play-offs en de beker winnen. Ik ben bang van niet.
Wimpey, nu lul je echt uit je nek. Het kampioenschap is nog helemaal niet voorbij en zo schandalig zwak was die Uefa cup poule ook weer niet. Vorig jaar speelde we bijvoorbeeld nog tegen Praag in de CL.
Laatst gewijzigd door El Clavo op wo dec 20, 2006 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan tussenrapporten hebben we niets, daarom had ik het ook over het eindrapport.joey schreef:Zwaar vertekend. Twee maanden voor het einde van de competitie zag het er nog naar uit dat Ajax zich zelfs niet zou plaatsen voor de plee-offs. :sad:wimpey schreef: :xyxthumbs: Prima cijfers, dat haalt Ten Cate bij lange na niet.
Tussenrapport van HtC is trouwens onvoldoende: geen CL, kampioenschap al uit handen gegeven, met hangen en wurgen door in een werkelijk schandalig zwakke poule in de UEFA Cup. Slechte presentatie-skills. Hij krijgt van mij een 3, maar in mei maken we definitief de balans op.
De Tsjechische top ook. En de Spaanse degradatiezone eveneens. Ik ben een realist, Jöhnk. Het ligt niet aan Henk, het ligt nooit aan Henk.Jöhnk schreef:Wij moeten, Nederland zijnde, onze plaats kennen, Wimpey. De Deense top is nu eenmaal te hoog gegrepen.wimpey schreef:Vraag het HtC wanneer je me niet gelooft! Oh nee, het was natuurlijk niet Zijn fout. :hypocrite:
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Roda uit kun je verlizen, als we daar al winnen is het altijd minimaal en we je vergeet dat Twente het uitstekend doet dit seizoen met ook prima resultaten tegen psv en AZ. Sparta was kut, dat klopt. gelukkig hebben we ons daarna weer enigszins hersteld tegen Willem 2, maar ook tegen AZ.Jabu schreef:Wat vond jij van de thuiswedstrijd tegen Twente en de uitwedstrijden tegen Roda en Sparta? Genoten?Spijker schreef:We wonnen sinds jaren weer bij Heerenveen en utrecht, vernederen feyenoord en doen het thuis eigenlijk ook prima. Of genoot jij ook zo van die thuisklappers tegen Ado en Heracles?
Je bedoelt die 2-2? Veel was het niet, hoor. Ajax werd bovendien door heel Nederland uitgelachen.Lucas schreef:Ajax speelde vorig jaar thuis tegen Ado een prima wedstrijd. Beter dan dit jaar thuis tegen Ado.
Danny Blind had de moed al voor de winterstop opgegeven. Toen hield hij het voor gezien met het Ajax-systeem en ging op de counter spelen. Op die manier haalde hij punten weg met KJH (die dat type spel gewend was bij SCH) en Rosenberg. Soms tenminste, want er werd ook vaak verloren.
Zelfs LVG zei destijds dat de opstelling van Blind hem vies was tegengevallen. Ajax leek totaal niet meer op Ajax.
Tegen PSV en AZ zag ik Ajax tenminste als Ajax spelen. PSV raakte in de eerste helft geen bal en AZ kon de spitsen niet bereiken. De uitslag van beide wedstrijden was teleurstellend, maar ik hield toch een gematigd positief gevoel eraan over. Ik zag waar HtC heen wil, dat zag ik bij Blind dus nooit.
Maar doe vooral lekker paniekerig. Dat schiet op!
Het stinkt aan alle kanten!
3 weken voor Kerstmis ziet het er uit dat we dit kampioenschap ook weer kunnen vergeten.Ach, die discussie DB/RK v.s. HtC.joey schreef:Zwaar vertekend. Twee maanden voor het einde van de competitie zag het er nog naar uit dat Ajax zich zelfs niet zou plaatsen voor de plee-offs. :sad:wimpey schreef: :xyxthumbs: Prima cijfers, dat haalt Ten Cate bij lange na niet.
HtC kan mij tot nu toe niet overtuigen, of Blind het nu slechter of beter deed doet er niet toe.
Blij met de punten ...