PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 19, 2006 6:18 pm

Opnieuw Ecuadoraan in beeld bij PSV

19/12/2006 8 :47

Dat PSV zijn vizier op Zuid-Amerika heeft gericht in de zoektocht naar versterkingen, blijkt nog eens uit de testperiode die Franklin Salas wordt aangeboden. De 25-jarige aanvaller uit Ecuador wordt komende week in Eindhoven verwacht.

Salas staat onder contract bij dezelfde club, LDU Quito, als waar PSV middenvelder Edison Méndez wegplukte. De Einhovenaren hopen bij een succesvolle proefperiode op eenzelfde constructie als bij de transfer van Méndez: een huurperiode met een optie tot koop.

Aanvaller Salas zal met name ook fysiek worden getest. De kleine (1,65 meter) dribbelaar was lang uitgeschakeld met een knieblessure, die hem ook deelname aan het WK in Duitsland kostte. Als Salas bevalt, hoopt PSV hem in januari te kunnen inlijven.

Naast het eventuele aantrekken van Salas kijkt PSV ook binnen de eigen gelederen naar aanvallende versterkingen voor het eerste elftal. In dat verband wordt ook een terugkeer van de aan Betis Sevilla verhuurde Braziliaan Robert in overweging genomen.
vi.nl

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 20, 2006 7:36 am

Marillion schreef:Maar als je pech hebt ben je een speler die op zo'n manier binnenkomt binnen een half jaar kwijt als Chelsea hem nodig heeft.
Yeah right, en jij denkt dat PSV een contract dusdanig opstelt dat ze de speler na een half jaar al kwijt kunnen raken ?
Gewoon net zoals bij Alex, minimaal 2 jaar huren zonder risico hem tussentijds kwijt te raken.

Het nadeel is inderdaad dat je niets voor de speler terug krijgt, het voordeel vind ik echter belangrijker. Je krijgt de beschikking over een speler die je normaal gesproken niet kunt halen of niet kunt betalen.
Thomas schreef:Volgens mij is het gewoon een rechter, min of meer controlerende, middenvelder. Waar heb je vandaan dat hij een linkermiddenvelder is?
Geen idee :D
Dat vermoeden had ik en op het PN werd dat eigenlijk bevestigd...al hebben ze het er daar wel over dat hij een aanvallende middenvelder is.
Demosthenes schreef:Alex en Gomes doen het erg goed, maar ik herinner me ook dat psv de laatste twee jaar Rober, Ferreira, een Australië, Koné, Kluivert (en Sibon?) voor de spits hebben gehaald en nu op zoek zijn naar een spits?
Waarom staat Koné in hemelsnaam in dit lijstje ?
Of wil je hem als miskoop bestempelen ? Dat lijkt me sterk ;)

Robert is overigens geen slechte spits, maar wel eentje die in een 4-4-2 moet spelen. Sibon is ook geen slechte spits, maar net te klein voor PSV en Ajax. Ferreira was een vreemde transfer, maar hij werd slechts gehuurd (hij is trouwens een linksback/linkshalf). De komst van Archie Thompson was onzinnig en puur bedoeld (of beter gezegd, Hiddink misbruikte PSV) om hem fit te krijgen voor het WK, maar ook hij werd slechts gehuurd.

PSV heeft momenteel 2 uitstekende aanvallers (Koné en Farfan), 1 halve aanvaller (Kluivert) en 1 talent (Beerens). Tardelli is er ook nog, maar die laat weinig zien. Ook hij is overigens slechts gehuurd. PSV kan een aanvaller die op de flank kan spelen dus goed gebruiken.
Misschien is die Salas een optie, ik ken hem echter niet.
Tijdens het jeugd WK van 1 1/2 jaar geleden zat "topscout" De Visser voor de tv. Hij had weer zo'n talent ontdekt, ene Messi van Barcelona. Ook Adu zou het helemaal gaan maken, Gago. Die namen kende iedere voetbalsupporter al.
De Visser had die spelers wel wat eerder gezien dan alleen tijdens dat jeugd WK, hem werd toen gewoon gevraagd zijn mening te geven en dat deed hij.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 20, 2006 8:54 am

Psv had met Alex een mazzeltje dat ie niet in Engeland mocht spelen, anders was hij allang weg geweest hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat psv niet in de positie is om eisen te stellen over spelers van Chelsea en al helemaal niet over huur dan wel contractvoorwaarden.

jabu

Bericht door jabu » wo dec 20, 2006 8:55 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Maar als je pech hebt ben je een speler die op zo'n manier binnenkomt binnen een half jaar kwijt als Chelsea hem nodig heeft.
Yeah right, en jij denkt dat PSV een contract dusdanig opstelt dat ze de speler na een half jaar al kwijt kunnen raken ?
Gewoon net zoals bij Alex, minimaal 2 jaar huren zonder risico hem tussentijds kwijt te raken.
Het is de vraag of PSV dit kan bepalen of dat de contractvoorwaarden grotendeels door Chelsea, de financier in deze, worden opgelegd. Als een Zuid-Amerikaanse speler het goed doet bij PSV en snel in aanmerking komt voor een werkvergunning in Engeland dan zal het mij verbazen als deze speler niet snel de oversteek maakt. Neemt niet weg dat PSV er veel voordeel aan kan beleven. De huurconstructie zie ik dan ook niet als een zo'n groot probleem. Het is meer het gevoel dat een andere club zich mengt in het reilen en zeilen van jouw club. Maar misschien valt dat allemaal wel mee en is het slechts een gevoel gebaseerd op de reputatie van Abramovic en Chelsea.

:blush: .....zat dus met Spijker op één lijn.
Laatst gewijzigd door jabu op wo dec 20, 2006 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim

Bericht door Jim » wo dec 20, 2006 9:54 am

Thomas schreef:
Baseman schreef:Is Lucas geen linkermiddenvelder ?
Volgens mij is het gewoon een rechter, min of meer controlerende, middenvelder. Waar heb je vandaan dat hij een linkermiddenvelder is? Als je het van PN hebt komt dat wellicht omdat iedereen er van uit gaat dat hij de opvolger moet worden van Cocu.
Misschien is het omdat ik regelmatig op AT kom, maar om de een of andere reden ga ik er haast automatisch van uit dat iemand die Lucas heet welhaast zeker vanaf links opereert. ;)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 20, 2006 10:38 am

Als het om die Chelsea constructie gaat hebben psv'ers echt een bord voor hun kop OF ze stoppen bewust hun kop in het zand. Psv heeft haar ziel verkocht. Maar ja, alleen het resultaat telt. :hypocrite:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 20, 2006 10:51 am

Baseman schreef:
Dat denk ik inderdaad ja. Chelsea is in deze constructie degene met het meeste recht van spreken. Als zij de betrokken speler willen halen dan gaat ie gewoon naar Londen. Het zal niet de insteek vooraf zijn maar als er bijvoorbeeld door blessures problemen ontstaan gaan ze dat absoluut doen. Met Alex had dat niet gekund omdat hij maar geen international werd maar als een speler speelgerechtigd is in Engeland en Chelsea heeft hem nodig dan komen ze hem halen.

Minimaal 2 jaar is een leuk verhaaltje maar zo werkt het gewoon niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 20, 2006 10:55 am

Jim schreef:Misschien is het omdat ik regelmatig op AT kom, maar om de een of andere reden ga ik er haast automatisch van uit dat iemand die Lucas heet welhaast zeker vanaf links opereert. ;)

:D

Over die Chelsea-constructie: wat ze bij PSV doen, moeten ze zelf weten, maar ik ben blij dat Ajax niet aan zoiets begint. Ik vind het ook helemaal niet nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

DelToro

Bericht door DelToro » wo dec 20, 2006 11:22 am

Ik heb er geen problemen mee dat PSV die constructie met Chelsea heeft. Alleen denk ik voor de PSV-ers wel dat ze nu het ideale voorbeeld hebben gezien met Alex en dat het goed kan dat de volgende een tegenvaller gaat worden.
Alex kon niet naar Chelsea vanwege zijn werkvergunning en hij vond het prima om bij PSV te blijven. Wat ik me afvraag is wat er gebeurd als er een speler naar PSV komt die wel snel de overstap mag maken en dat hij en Chelsea dat ook erg graag willen. Het lijkt me dan niet onlogisch dat die speler voor enige problemen gaat zorgen binnen de selectie van PSV, als hij nog niet zou mogen vertrekken en gedwongen bij PSV moet blijven.

Bijvoorbeeld een gevaarlijke spits komt, wil naar Chelsea, maar mag niet. Dan krijg je wellicht Trabelsi tafferelen en dat komt de sfeer nooit ten goede. Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren met een volgende transfer via Chelsea, maar zoals gezegd denk ik dat PSV nu heel erg veel mazzel heeft gehad met Alex (goed karakter, door omstandigheden nog niet naar Chelsea kunnen gaan). En is het mogelijk dat de volgende Chelsea-transfer een stuk minder goed verloopt. Maar goed dat zullen we zelf zien.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 20, 2006 11:27 am

joey schreef: Over die Chelsea-constructie: wat ze bij PSV doen, moeten ze zelf weten, maar ik ben blij dat Ajax niet aan zoiets begint. Ik vind het ook helemaal niet nodig.
Een speler die Ajax wil kopen, moeten ze idd zelf financieren. Baas in eigen huis blijven. PSV wil Alex, Chelsea betaalt 'm. Kan i.m.o. niet, ook al is Alex een geweldenaar.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 20, 2006 11:29 am

Lucas is ook een Zuid-Amerikaan en heeft dus ook een werkvergunning nodig...
PSV weet wel welke speler er eventueel van Chelsea gehuurd wordt. Met Alex was niet voor niets geregeld dat hij 2 jaar zou blijven, maar PSV heeft dit seizoen de mazzel dat Alex nog geen volwaardig international is/was en dus nog niet voor Chelsea uit mag komen. Anders was hij dit seizoen in Engeland te bewonderen.
Spijker schreef:Als het om die Chelsea constructie gaat hebben psv'ers echt een bord voor hun kop OF ze stoppen bewust hun kop in het zand. Psv heeft haar ziel verkocht. Maar ja, alleen het resultaat telt.
En je bewijs hiervoor is ?
Vooralsnog huurt PSV maar liefst 1 speler van Chelsea...als dat al je ziel verkopen is :roll:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 20, 2006 11:31 am

Heeft Psv eigenlijk al toegegeven dat Alex officieel van Chelsea is? Of durven ze dat nog steeds niet?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 20, 2006 11:38 am

Baseman schreef:Lucas is ook een Zuid-Amerikaan en heeft dus ook een werkvergunning nodig...
PSV weet wel welke speler er eventueel van Chelsea gehuurd wordt. Met Alex was niet voor niets geregeld dat hij 2 jaar zou blijven, maar PSV heeft dit seizoen de mazzel dat Alex nog geen volwaardig international is/was en dus nog niet voor Chelsea uit mag komen. Anders was hij dit seizoen in Engeland te bewonderen.
Spijker schreef:Als het om die Chelsea constructie gaat hebben psv'ers echt een bord voor hun kop OF ze stoppen bewust hun kop in het zand. Psv heeft haar ziel verkocht. Maar ja, alleen het resultaat telt.
En je bewijs hiervoor is ?
Vooralsnog huurt PSV maar liefst 1 speler van Chelsea...als dat al je ziel verkopen is :roll:
Bewijs? Sorry hoor, haal je hoofd even uit je reet, want er is al ontzettend veel over gezegd en geschreven. Om maar met jullie (ex) voorzitter te beginnen. Een mooie quote uit Studio Voetbal: " Nee hoor, Alex is gewoon van PSV" om dat vervolgens nog geen drie maanden toch maar wel toe te geven dat ie toch inderdaad wel van Chelsea is en dat psv hem toch wel huurt. Om over de verhalen van Arnesen, Pedo de Visser, Feyrera, CSKA en de nu bestaande geruchten over nieuwe Zuid Amerikanen maar niet te beginnen.

999

Bericht door 999 » wo dec 20, 2006 11:58 am

Het gerucht gaat dat AJAX een zelfde contructie wil gaan toepassen zoals die er is tussen Psv en Chelsea ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 20, 2006 12:02 pm

Voetske schreef:Het gerucht gaat dat AJAX een zelfde contructie wil gaan toepassen zoals die er is tussen Psv en Chelsea ...
Welke speler mag er dan rijpen bij Chelsea :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 20, 2006 12:07 pm

Jöhnk schreef:Heeft Psv eigenlijk al toegegeven dat Alex officieel van Chelsea is? Of durven ze dat nog steeds niet?
Al lang, al is de constructie wel wat anders.
Alex staat bij PSV onder contract, maar het komt er op neer dat hij gehuurd wordt van Chelsea.

Waarom men bij PSV daar eerder zo spastisch over deed weet ik eigenlijk niet, dat was volkomen onnodig en onzinnig.
Spijker schreef:Een mooie quote uit Studio Voetbal: " Nee hoor, Alex is gewoon van PSV" om dat vervolgens nog geen drie maanden toch maar wel toe te geven dat ie toch inderdaad wel van Chelsea is en dat psv hem toch wel huurt. Om over de verhalen van Arnesen, Pedo de Visser, Feyrera, CSKA en de nu bestaande geruchten over nieuwe Zuid Amerikanen maar niet te beginnen.
Inderdaad keihard bewijs dat PSV zijn ziel heeft verkocht aan Chelsea :sleepey:

Dus omdat Twente Bakkal huurt van PSV en de 2 trainers afkomstig zijn van PSV heeft Twente zijn ziel verkocht aan PSV ? Fantaseer lekker verder...
Laatst gewijzigd door Baseman op wo dec 20, 2006 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 20, 2006 12:08 pm

Het blijft arbitrair. 1 zekere speler (Kluivert) was voor jou toch ook voldoende om anders tegen Psv aan te kijken?

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 20, 2006 12:09 pm

Ja.
Maar iets roepen over de ziel verkopen vind ik goedkoop scoren en erg onzinnig. Daarvan is pas sprake als Chelsea PSV koopt of veel inspraak krijgt, van beide is echter geen sprake.

Vooralsnog huurt PSV 1 speler van Chelsea, ik zie het probleem niet.
Laatst gewijzigd door Baseman op wo dec 20, 2006 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 20, 2006 12:10 pm

Nou, voor mij geldt hetzelfde, maar dan mbt. Alex en de C-connectie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 12:19 pm

Voetske schreef:Het gerucht gaat dat AJAX een zelfde contructie wil gaan toepassen zoals die er is tussen Psv en Chelsea ...
Leuk geprobeerd, Voetske. :xyxthumbs: :D
Baseman schreef:Lucas is ook een Zuid-Amerikaan en heeft dus ook een werkvergunning nodig...
Met het verschil dat Lucas nu al Braziliaans international is, voor zover ik weet. Onder de huidige bondscoach zou hij zomaar aan een goed percentage wedstrijden kunnen komen.

999

Bericht door 999 » wo dec 20, 2006 12:32 pm

Demosthenes schreef:
:D
Herfinanciering PSV is snel rond
Van onze verslaggever

Woensdag 20 december 2006 - EINDHOVEN – PSV hoopt binnen enkele weken de herfinanciering van het Philips Stadion rond te hebben. In januari verwacht voorzitter Frits Schuitema de overeenkomst met de Amerikaanse vastgoedmagnaat US Realty Advisors LLC te kunnen ondertekenen.
Schuitema maakte dat gisteren bekend. Hoewel de onderhandelingen over dit soort grote transacties ‘altijd moeilijk en ingewikkeld’ zijn, gelooft hij niet dat er nog een kink in de kabel zal komen. „We zijn heel erg ver gevorderd. Het is een Amerikaans bedrijf dat alles tot in detail juridisch wil vastleggen, maar het zou me verbazen als we niet tot volledige overeenstemming komen“, aldus Schuitema.

Herfinanciering via US Realty zou PSV een directe financiële injectie van circa twintig miljoen euro opleveren. Door de constructie kan de club de overwaarde van het stadion te gelde maken. Daarmee zou de vermogenspositie van de club na vele moeilijke jaren eindelijk een positieve worden. Daarnaast brengt PSV de jaarlasten terug, hetgeen een gunstig effect heeft op de begroting.

Volgens Schuitema wordt het vrijkomende geld niet in spelers geïnvesteerd. „Dit is een heel belangrijke operatie voor PSV. We kunnen onze vermogenspositie verstevigen. Spelers kopen is nu niet aan de orde, daar wordt het geld niet voor gebruikt.“

Interesse

De club wil een buffer opbouwen, zodat PSV bij tegenvallende inkomsten uit Europees voetbal of transfers niet in de problemen komt. „We hebben heel veel jaren aan een stuk meer uitgegeven dan er is binnengekomen. PSV wil ook volgend seizoen zijn spelersselectie kwalitatief op peil houden. Door de goede prestaties van de laatste tijd komt er ongetwijfeld interesse op gang voor onze spelers. Bovendien is het de vraag of Alex en Cocu volgend seizoen nog bij PSV spelen. We hopen ze te houden, maar daarover bestaat geen zekerheid. We willen op alles voorbereid zijn.“
BNDS

Er gloort weer licht aan de horizon voor Psv sinds Koeman er is ;)
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 20, 2006 2:18 pm

Ik zat meer aan deze te denken als gevolg van Koe's aanwezigheid!
Volgens Schuitema wordt het vrijkomende geld niet in spelers geïnvesteerd
;)
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 20, 2006 6:14 pm

Baseman schreef: Waarom men bij PSV daar eerder zo spastisch over deed weet ik eigenlijk niet, dat was volkomen onnodig en onzinnig.

[...
Uhm hallo??? Misschien omdat daar veel meer aan de hand is/was en ze dat voor alles en iedereen verborgen wilde houden? Baseman, je zegt vaak zinnige dingen, maar als het hierop aankomt ben je zo naief als een kikkervisje.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 20, 2006 9:44 pm

Spijker schreef:maar als het hierop aankomt ben je zo naief als een kikkervisje.
:D :xyxthumbs:

Er zijn veel roddels en een aantal vermoedens, maar vooralsnog komt het er op neer dat PSV 1 speler huurt van Chelsea en 1 speler heeft gehuurd van een aan Abramovich gelinkte club.

Mocht er verder nog iets spelen (wat ik natuurlijk niet hoop) dan is dat niet bekend, dus dan ga ik er ook niet vanuit.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 21, 2006 10:04 am

Demosthenes schreef:
Een trainer. Henk ten Cate. :eusa_pray:

Gesloten