Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » za jan 13, 2007 5:04 pm

Neefkens schreef:Waarom eerwaarde vriend, vraag je dan: Wat mot je ?

Enne HtC valt helemaal niet tegen, alleen je kunt niet in 1 keer op zolder springen.
Nou ik dacht dat je iets moest ;)

Zolder ?. tja .. 1e tree van de trap .....

En zelfs daar flikkeren onze jongens regelmatig van af.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 5:37 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Nee, maar dat betekent niet dat alles in een negatief daglicht gezet moet worden. ;)
Volgens mij doen dat de geleerden ( HtC ) toch zelf met hun uitspraken in de media ..
Het is echt niet zo dat HtC iedere keer ook daadwerkelijk iets verkeerds of raars zei. Al maken een aantal mensen dat er graag van.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 13, 2007 5:49 pm

joey schreef:Dat zei Ten Cate. Niet Van Geel.
Wel waar Van Geel ook, in die uitzending van Studio Voetbal waarin ie zich erover verbaasde hoe goed het al wel ging met AJAX, was volgens mij rond AJAX-PSV ofzo.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 13, 2007 5:51 pm

Neefkens schreef:Over lullen gesproken :nooo:

Wat wil je dan ? Lekker verliezen omdat we zo nodig aanvallend moeten spelen ? Het is een kunst om meerdere systemen te kunnen spelen, zodat de wedstrijd op slot kan als dat nodig is. Het romantische altijd maar aanvallen is een dogma dat nergens op slaat.
Helemaal mee eens maar meestal was het zo dat als je dat hier zei dat je dan als reactie terug kreeg dat je dan maar voor Psv moest worden, welnu nu zegt Ten Cate het en dan is het in ene wel goed.

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 13, 2007 6:33 pm

Precies. Het is blijkbaar niet meer belangrijk om onderscheidend voetbal te spelen. Dat zegt de technische top van Ajax dit seizoen al een aantal min of meer direct. Prima hoor, het is een keuze, maar het breekt wel met alles waar Ajax voorheen voor stond. Inmiddels is het realisme ook bij onze club en haar supporters doorgedrongen. maar of dat nou iets is om zo happy mee te zijn. Van Geel en ten Cate mollen onze club en niemand interesseert het nog ene fuck. :sad:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 6:46 pm

Wat een onzin. Alsof op het veld te zien is geweest dat Ajax verdedigend ingesteld was. Enig realisme binnen Ajax is niets mis mee. Realisme. En dat heeft niets te maken met verdedigend voetbal.

Arwin

Bericht door Arwin » za jan 13, 2007 7:18 pm

Lucas schreef:Precies. Het is blijkbaar niet meer belangrijk om onderscheidend voetbal te spelen. Dat zegt de technische top van Ajax dit seizoen al een aantal min of meer direct. Prima hoor, het is een keuze, maar het breekt wel met alles waar Ajax voorheen voor stond. Inmiddels is het realisme ook bij onze club en haar supporters doorgedrongen. maar of dat nou iets is om zo happy mee te zijn. Van Geel en ten Cate mollen onze club en niemand interesseert het nog ene fuck. :sad:
Sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op, we willen nog steeds aanvallend voetballen en dat willen onze supporters ook. Ik herinner me iig nog dat ondanks een kampioenschap in 2003 niemand tevreden was met de speelwijze onder Koeman.

Ga anders even het seizoensoverzicht van 1995 kijken. Louis van Gaal stelt meerdere malen letterlijk dat je op sommige momenten als een wedstrijd erom vraagt lelijk moet spelen en gewoon moet zorgen dat je wint. Dan is het maar een keer niet leuk voor het publiek, als je zorgt dat het dat 90% van de tijd wel is, accepteren ze dat wel.

Denk je nu echt dat Ten Cate, die al zijn ploegen verzorgd, aanvallend laat voetballen, nu opeens met 8 man gaat verdedigen en betonvoetbal gaat spelen? Ik denk het niet, Ajax zal gewoon dominant blijven voetballen, aanvallend ingesteld. Maar als je 1-0 voor staat tegen PSV met nog een kwartier te gaan, laat je die bal nog maar even saai rond gaan, maar je mag dan in ieder geval geen fouten meer maken die je de wedstrijd nog kosten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 7:21 pm

Arwin schreef:Denk je nu echt dat Ten Cate, die al zijn ploegen verzorgd, aanvallend laat voetballen, nu opeens met 8 man gaat verdedigen en betonvoetbal gaat spelen?
Dat weet je nooit. Adriaanse bekeerde zich ook inene tot de Berlijnse Muur. Katten in het nauw maken rare sprongen.

Arwin

Bericht door Arwin » za jan 13, 2007 7:24 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Denk je nu echt dat Ten Cate, die al zijn ploegen verzorgd, aanvallend laat voetballen, nu opeens met 8 man gaat verdedigen en betonvoetbal gaat spelen?
Dat weet je nooit. Adriaanse bekeerde zich ook inene tot de Berlijnse Muur. Katten in het nauw maken rare sprongen.
Ja, dat is wel waar ja, dat zou je van Adriaanse ook niet verwachten. Toch verwacht ik het niet, Ten Cate heeft veel meer ervaring dan Adriaanse, hij heeft bij Barcelona gezeten, daar werden hij en Rijkaard er bijna uitgschopt in het jaar voor de succesen begonnen, maar ze zijn niet van de speelstijl afgeweken, want ze hadden een hoger plan.

Harm

Bericht door Harm » za jan 13, 2007 7:26 pm

Neefkens schreef:Als je door de resultaten en het huidige elftal heen kijkt zie je toch een sterke organisatie en visie. Dat heeft alleen wel wat tijd en rust nodig, laten we ze die geven.
Neefkens schreef:Over lullen gesproken :nooo:

Wat wil je dan ? Lekker verliezen omdat we zo nodig aanvallend moeten spelen ? Het is een kunst om meerdere systemen te kunnen spelen, zodat de wedstrijd op slot kan als dat nodig is. Het romantische altijd maar aanvallen is een dogma dat nergens op slaat.
:drecul2:

De organisatie van Ajax is juist zwalkend.

Ineens moet blijkbaar alles omgegooid worden.

Arwin

Bericht door Arwin » za jan 13, 2007 7:32 pm

Ik hou wel op met discussieren, als een zin over volwassener voetbal wordt geinterpreteerd als negatief kutvoetbal en een zwalkende organisatie, heeft verder discussieren weinig zin.

Ten Cate kan blijkbaar geen goed meer doen bij een aantal mensen. Prima, maar wees dan ook niet blij als het straks weer goed gaat met ons aller Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 13, 2007 7:37 pm

Als het nodg is met 8 man in het eigen strafschopgebied. Dat was de zin. Zoals ik al zei, voorheen werd er dan desnoods een aanvaller bij gezet om onder de druk uit te komen. nu wordt er blijkbaar achteruit gerend 'wanneer dat nodig is'

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 13, 2007 7:39 pm

Arwin schreef: maar wees dan ook niet blij als het straks weer goed gaat met ons aller Ajax.
Voorlopig zal het niet goed gaan met ons aller AJAX vrees ik. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 7:41 pm

Ten Cate had net zo goed kunnen bedoelen dat er meer spelers bereid moeten zijn mee te verdedigen wanneer dat nodig is. En dat spelers bereid moeten zijn meer te geven en niet alleen maar aan mooi voetbal denken. Er is namelijk geen ploeg op aarde die met alleen maar mooi voetbal successen boekte.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 7:41 pm

Arwin schreef:Ik hou wel op met discussieren, als een zin over volwassener voetbal wordt geinterpreteerd als negatief kutvoetbal en een zwalkende organisatie, heeft verder discussieren weinig zin.
Zo interpreteer ik dat niet hoor. Wel vind ik het lichtelijk hypocriet dat Ten Cate blijkbaar enigszins resultaatgerichter wil gaan werken terwijl hij Psv kortgeleden nog becommentarieerde vanwege diens resultaatgerichte speelwijze.

Met het tweede gedeelte van je post ben ik het oneens. Verwissel anders eens de naam Ten Cate met de naam Rosales.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za jan 13, 2007 8:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 7:42 pm

De prestaties van een trainer zullen wat meer effect hebben op de resultaten dan de prestaties van een speler als Rosales.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 7:44 pm

Kan zijn, maar het gaat om het principe. Zowel Ten Cate als Rosales zijn deel van het geheel Ajax. Daarbij mag je best kritisch zijn.

En iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren, dat is logisch.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za jan 13, 2007 8:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 13, 2007 8:00 pm

Arwin schreef:Ik hou wel op met discussieren, als een zin over volwassener voetbal wordt geinterpreteerd als negatief kutvoetbal en een zwalkende organisatie, heeft verder discussieren weinig zin.

Ten Cate kan blijkbaar geen goed meer doen bij een aantal mensen. Prima, maar wees dan ook niet blij als het straks weer goed gaat met ons aller Ajax.
Eens :xyxthumbs:

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 13, 2007 8:04 pm

Eens?

waarom zou ik niet blij mogen zijn als het straks weer goed gaat met Ajax (iets wat overigens nog wel even kan duren)? Ajax is groter en belangrijker dan ten Cate en van geel hoor, en Ajax is minstens net zoveel 'van mij'. Het interesseert me geen reet wie aan het roer staat als Ajax maar Ajax is en op die manier haar resultaten haalt

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 13, 2007 8:06 pm

Arwin schreef:, daar werden hij en Rijkaard er bijna uitgschopt in het jaar voor de succesen begonnen, maar ze zijn niet van de speelstijl afgeweken, want ze hadden een hoger plan.
Rijkaard is niet van de speelwijze afgeweken. Of was van der Lem de man achter het Ajax van midden jaren negentig?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:06 pm

Lucas schreef:waarom zou ik niet blij mogen zijn als het straks weer goed gaat met Ajax (iets wat overigens nog wel even kan duren)? Ajax is groter en belangrijker dan ten Cate en van geel hoor, en Ajax is minstens net zoveel 'van mij'. Het interesseert me geen reet wie aan het roer staat als Ajax maar Ajax is en op die manier haar resultaten haalt
Ik denk dat Arwin bedoelde dat hij het raar zou vinden als jij (bv) straks weer op de banken staat voor onder Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten, aangezien je nu erg op zoek bent naar alles wat ook maar negatief kan zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:08 pm

Lucas schreef:
Arwin schreef:, daar werden hij en Rijkaard er bijna uitgschopt in het jaar voor de succesen begonnen, maar ze zijn niet van de speelstijl afgeweken, want ze hadden een hoger plan.
Rijkaard is niet van de speelwijze afgeweken. Of was van der Lem de man achter het Ajax van midden jaren negentig?
Dat vind ik sowieso een rare vergelijking. Van Gaal is veel meer veldtrainer dan Rijkaard en verzorgde dus zelf voor een groot deel de trainingen. Ten Cate nam bij Barcelona een groot deel van het trainen op zich.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 8:08 pm

Lucas geeft, net als ieder ander hier, gewoon zijn mening. Wat dat met zoeken te maken heeft begrijp ik niet helemaal.

Door Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten? Door Ajax behaalde resultaten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 13, 2007 8:09 pm

Jöhnk schreef:Lucas geeft, net als ieder ander hier, gewoon zijn mening. Wat dat met zoeken te maken heeft begrijp ik niet helemaal.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat hij wel degelijk zoekt. Hij heeft Ten Cate nooit een kans willen geven, denk ik.
Jöhnk schreef:Door Van Geel en Ten Cate behaalde resultaten? Door Ajax behaalde resultaten.
Dat zeg ik helemaal nergens.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 13, 2007 8:11 pm

Hoe weet jij nou of hij zoekt? Van die loze verwijten vind ik een beetje niveauloos.

Plaats reactie