Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:01 pm

Ja? Dat heb ik nergens gelezen. Waar staat dat?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 1:04 pm

Ten Cate: heilig vertrouwen in deze groep

1 december 2006
Ondanks de tegenvallende resultaten van Ajax heeft trainer Henk ten Cate nog steeds alle vertrouwen in zijn team. De coach weet als geen ander dat zijn ploeg een moeilijke fase doormaakt, maar blijft wel het vertrouwen in zijn spelers uitspreken. "Ik heb een heilig vertrouwen in deze groep", aldus Ten Cate.
Ajax.nl

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:11 pm

Oké. Dan ligt jouw verklaring inderdaad meer voor de hand.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 1:26 pm

Vooropgesteld, ik hoop het niet. Ik vind dat een topclub te allen tijde moet doorselecteren.

Maar goed, als de resultaten onverhoopt tegenvallen zal ook HTC eieren voor zijn geld kiezen. MVG heeft bovendien al opgemerkt dat Ajax komende zomer 'stappen wil gaan maken'. Dus dat komt wel goed. :eusa_pray:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:34 pm

Ik vind het in ieder geval positief dat Van Geel in 'zijn' nieuwe selectie ook continu ruimte houdt voor de doorstroom van eigen talenten.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 1:41 pm

Ik ben trouwens wel benieuwd of Mitchell Donald echt zo'n openbaring is als hier en daar wordt gesuggereerd.

Want een speler met grote fysieke en technische kwaliteiten is precies wat we nodig hebben.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:43 pm

Vooralsnog ben ik terughoudend. Ik wil meer dan een 'behoorlijke' handelingssnelheid.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 15, 2007 1:45 pm

Behoorlijke handelingssnelheid, (vrijwel) tweebenig, fysiek groot en sterk...En hij doet dus moeiteloos mee met het eerste.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:46 pm

Mwah, moeiteloos. Hij draait goed mee, geloof ik. Sowieso is handelingssnelheid wel één van de meest belangrijke eigenschappen voor ons spel. Vraag maar aan Wiges.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 15, 2007 1:48 pm

Lees dan nog een paar keer wat van Geel en ten Cate over hem zeggen in verschillende berichten. Hij draait moeiteloos mee staat er hoor. En van Geel zegt toch juist dat hij een heel behoorlijke handelingssnelheid heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 1:48 pm

Ik vind het positief dat men die Masterclass is gestart, zodat de grootste talenten daar beoordeeld kunnen worden door bijvoorbeeld trainers van Jong Ajax en Ajax 1. Door het hogere niveau van de trainingen kun je beter zien wie wel wat kan en wie niet.

Overigens, groot en sterk zegt niets. Maduro is geen kleintje, maar stevig in de duels vind ik hem niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 15, 2007 1:53 pm

Maduro is groot, maar niet sterk. Oftewel, hij heeft niet de juiste instelling/menatliteit/personaliteit om daar goed gebruik van te maken. Bij Donald ligt dat toch heel anders, als we de verhalen mogen geloven.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 2:08 pm

Mwah, duelkracht heeft met meer te maken dan lengte en gewicht. Vraag maar aan Davids.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 2:12 pm

Heeft vooral te maken met kracht. Maduro is niet sterk, dat ben ik met Mr. Ajax eens. Vraag me zelfs af of Maduro geschikt is voor het bedrijven van topsport.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 2:23 pm

Maar het heeft weinig met instelling te maken. Dan zou iemand als Sneijder een geweldenaar in het duel zijn.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 15, 2007 3:09 pm

joey schreef:Ik vind het positief dat men die Masterclass is gestart, zodat de grootste talenten daar beoordeeld kunnen worden door bijvoorbeeld trainers van Jong Ajax en Ajax 1. Door het hogere niveau van de trainingen kun je beter zien wie wel wat kan en wie niet.

Overigens, groot en sterk zegt niets. Maduro is geen kleintje, maar stevig in de duels vind ik hem niet.
geinig idd, dit concept heb ik 3 jaar geleden geopperd bij mijn oude cluppie.. En daar werkt het ook goed!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 3:11 pm

Zlatan Son of God schreef:geinig idd, dit concept heb ik 3 jaar geleden geopperd bij mijn oude cluppie.. En daar werkt het ook goed!
Bij Ajax des te beter, want bij de gewone jeugdselecties valt driekwart af.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 15, 2007 3:44 pm

Maar het heeft weinig met instelling te maken. Dan zou iemand als Sneijder een geweldenaar in het duel zijn.
Nee, want Sneijder is klein en fysiek zwak. Natuurlijk ligt het niet alleen aan lengte en gewicht, dat zeg ik zelf ook. Het is een combinatie van kracht en instelling.

rocky

Bericht door rocky » ma jan 15, 2007 4:38 pm

Jöhnk schreef:Heeft vooral te maken met kracht. Maduro is niet sterk, dat ben ik met Mr. Ajax eens. Vraag me zelfs af of Maduro geschikt is voor het bedrijven van topsport.
Bij het lezen dit soort geluiden moet ik altijd denken aan hoe er halverwege jaren 80 over Frank Rijkaard werd gesproken, dromerig, te langzaam, talentvol maar geen echte topper. Ik hou dus hoop op Hedwiges, de belangrijkste voorwaarde is aanwezig: talent en een stabiele mentaliteit. Volgens mij komt die gozer er echt wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 7:27 pm

Maar slap in de duels was Franklin zeker niet!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 15, 2007 9:44 pm

En hoezo stabiele mentaliteit?

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 8:27 am

Ten Cate weer eens boos op deel selectie

In de papieren versie van Het Parool van vandaag stelde Ten Cate: 'Een aantal spelers heeft in de tweede helft te kennen gegeven ze de komende tijd nergens op mogen rekenen'. Met name Thomas vermaelen, Urby Emanuelson, Hedwiges Maduro en Klaas Jan Huntelaar zouden het volgens de krant behoorlijk verpest hebben. De situatie doet enigszins denken aan de kritiek die Ten Cate had na de bekerwedstrijd Jong RKC - Ajax, toen de reserves in zijn ogen onvoldoende speelden: Ten Cate was bepaald niet tevreden over hun optreden. Daarna gaf hij hen nog een kans in het Uefacupduel tegen IK Start, waar ze 'naar behoren' speelden.

Het is onduidelijk of Ten Cate de spelers die het volgens Het Parool verpest hebben binnenkort nog een kans geeft of niet. Met name gezien het feit dat de huidige selectie op bepaalde posities (middenveld/verdediging) onderbezet kan raken vanwege de komende transferperiode(s) is het afwachten hoe lang genoemde spelers op niets zullen mogen rekenen.
Blij met de punten ...

rocky

Bericht door rocky » di jan 16, 2007 11:08 am

Mr. Ajax schreef:En hoezo stabiele mentaliteit?
Dat is de indruk die hij bij mij achterliet als ik naar een interview met hem keek. Alweer een tijdje terug, dat wel, toen hij nog door iedereen bejubeld werd: Ajax, jong Oranje, groot Oranje. Ik denk dat de terugval vooral iets te maken heeft met de te grote druk. En daarbovenop de afwezigheid van een oude garde die de zaak draaiend houdt.
Er zit volgend mij een patroon in de ontwikkeling van Maduro, Heitinga en Van der Vaart. Talent zat, en twintig jaar geleden zouden ze er gewoon veel geleidelijker en vanzelfsprekender gekomen zijn.
Dat mentale coaching verhaal is echt wel op zijn plaats volgens mij.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 11:16 am

Het is onduidelijk of Ten Cate de spelers die het volgens Het Parool verpest hebben binnenkort nog een kans geeft of niet.
Nee hoor. Huntelaar en Urby spelen vanaf nu in het tweede. :eusa_liar:

Ik ben het met Rocky eens. Jonge spelers krijgen niet meer de tijd om jong speler te zijn. Dat heeft niet zozeer met club of trainer te maken als wel met de buitenwacht. Maduro was na drie wedstrijden in Ajax 1 international, poeh....

Van Basten heeft zijn groeistuipen gehad, Rijkaard werd bijna naar Groningen verbannen, Winter zat een tijdje op de bank en Bergkamp deed er jaren over om een basisplaats te veroveren. Van spelers die al jaren meelopen, zoals Stekelenburg en Sneijder, mag je onderhand meer verwachten, maar die jonkies, die moeten het nog leren.

Nihad

Bericht door Nihad » di jan 16, 2007 12:10 pm

P. doet aan stemmingmakerij. Dat is wel weer duidelijk aan het artikel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie