AZ
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
- Alaindebanaan
Ik heb hetzelfde als Van Gaal, die Andy Houtkamp heeft altijd de tegenovergestelde mening van mij. Nou lees en zie ik over het algemeen best veel (over) voetbal. Je kunt het best wel eens oneens zijn met elkaar, maar met die man ben ik het nooit eens. Dan ga je dus inderdaad denken wat de achterliggende gedachten van die man zouden zijn, als hij wedstrijden heel anders ziet dan 99% van de andere voetbalkijkers.
Ik hoef alleen niet met hem in discussie. ;)
Verder vind ik LdL overigens een kwalitatief goed programma.
Ik hoef alleen niet met hem in discussie. ;)
Verder vind ik LdL overigens een kwalitatief goed programma.
Je gaat er blijkbaar klakkeloos vanuit dat 99% van de kijkers er hetzelfde over denkt als jij. Voor hetzelfde geld ben jij en niet Houtkamp de uitzondering op die (door jou veronderstelde) gemeenschappelijke mening. Weet jij veel.Arwin schreef:Ik heb hetzelfde als Van Gaal, die Andy Houtkamp heeft altijd de tegenovergestelde mening van mij. Nou lees en zie ik over het algemeen best veel (over) voetbal. Je kunt het best wel eens oneens zijn met elkaar, maar met die man ben ik het nooit eens. Dan ga je dus inderdaad denken wat de achterliggende gedachten van die man zouden zijn, als hij wedstrijden heel anders ziet dan 99% van de andere voetbalkijkers.
Het zou best kunnen dat Houtkamp het vaak anders ziet. Het zou ook kunnen dat hij het doet om Van Gaal uit z'n tent te lokken. Maar de manier waarop Van Gaal daar mee omgaat is zo bot en gênant.Arwin schreef:Ik heb hetzelfde als Van Gaal, die Andy Houtkamp heeft altijd de tegenovergestelde mening van mij. Nou lees en zie ik over het algemeen best veel (over) voetbal. Je kunt het best wel eens oneens zijn met elkaar, maar met die man ben ik het nooit eens. Dan ga je dus inderdaad denken wat de achterliggende gedachten van die man zouden zijn, als hij wedstrijden heel anders ziet dan 99% van de andere voetbalkijkers.
Verder vind ik LdL over het algemeen ook een waardeloos programma. Als je op zondagochtend luistert en Ajax bijvoorbeeld tegen NEC speelt hoor je in totaal misschien 7 tot 8 minuten iets over Ajax.
RH, column de T.GESPREK
„Met Van Gaal.”
„Dag meneer Van Gaal, met Ferry de Groot van NOS Langs de Lijn. Wij...”
„Wat!? Langs de Lijn!? Hoe durft u!”
„Nee, niet meteen ophangen alstublieft, meneer Van Gaal. Met een boycot van Langs de Lijn, zoals u die nu voor ogen heeft, schiet niemand iets op.”
„Ik schiet daar juist heel veel mee op. Nu hoef ik tenminste niet meer die omhooggevallen honk- en softbalmedewerker van jullie te woord te staan. De bal is veel te groot voor hem. Als Arveladze naast schiet, wat in mijn ogen trouwens nog nooit is gebeurd, roept Andy Houtkamp dat het een wijdbal is. Laatst ving onze keeper een bal klemvast. Zei Houtkamp dat het de derde nul was.”
„Goh, u zou zo aan de Dik Voormekaar Show mee kunnen doen.”
„Ben ik nou slim of ben jij nou zo dom?”
„Dit was vriendelijk bedoeld, meneer Van Gaal.”
„Vriendelijk? Wat is dat?”
„Laat maar. Ik bel u alleen maar om te vragen hoe u het dan wel wilt hebben.”
„Nou, het zou in elk geval veel positiever moeten.”
„Dus als AZ verliest, dan...”
„Als AZ verliest, meneer De Groot, dan zijn er maar twee mogelijkheden. A: wij hadden ongelooflijk veel pech. En B: het is een verzinsel van mijn vrienden van de pers. Want AZ is niet alleen de beste van de wereld, maar ook van Amsterdam, van Rotterdam en van Eindhoven. Duidelijk?”
„Duidelijk. Ik stel het volgende voor. Wij beginnen elk interview met u voortaan met de vaststelling dat zelfs Cruyff, Van Basten en Rijkaard samen niet aan uw genialiteit kunnen tippen.”
„Nou ja, oké, vooruit dan maar. Het had van mij nog wel iets kernachtiger gemogen, maar ik besef dat we allebei water bij de wijn moeten doen. En verder?”
„Verder zullen wij voorafgaande aan iedere vraag concluderen dat AZ tactisch en technisch veruit superieur was, dat een groter overwicht op de Nederlandse velden nauwelijks nog is waargenomen en dat het onbestaanbaar is dat er ooit nóg oogstrelender wordt gevoetbald. Pas bij een 5-0 nederlaag van AZ zullen wij dat voorzichtig afzwakken.”
„Vijf-nul? Geen sprake van.”
„Tien-nul dan?”
„Nee.”
„Vijftien-nul?”
„Akkoord, op voorwaarde dat uw verslaggever nadrukkelijk laat weten dat het een totaal onverdiend verlies was.”
„Tot slot nog dit, meneer Van Gaal. Weet u dat Helenio Herrera ooit zei dat hij de op één na beste trainer van de wereld was?”
„Hahaha. Goed gezien van de oude Helenio. Er kan er maar een de beste zijn.”
„Nee, Herrera zei vervolgens dat de beste niet bestond. Ik dank u voor dit gesprek.”
Blij met de punten ...
Louis wel. Eigenlijk best logisch. Om twee redenen, waarvan er in elk geval een waar is.Jöhnk schreef:Ik vind Houtkamp een uitstekende verslaggever. Ben het ook vaak met hem eens.
Al vind ik dat laatste eigenlijk niet zo belangrijk.
1. Louis is God. En God heeft naar verluidt altijd gelijk. God kan schijnbaar tevens ongelooflijk veel incasseren. Maar het is voorstelbaar dat het op een bepaald moment zelfs voor Hem toch ietwat storend wordt als mensen alsmaar anders over zaken denken. Je gaat per slot van rekening niet continu op Zijn stoel zitten.
2. Louis is de zelfbenoemd alwetende van de edele voetbalsport.
Weliswaar een op het oog niet super ingewikkeld spelletje, waarbij 11 spelers met ieder lichaamsdeel behalve de arm, bij 11 andere een bal in het doel proberen te werken.
Maar volgens de zelfbenoemd alwetende toch een dermate gecompliceerd onderwerp, dat om zich hierover een eigen mening te kunnen permitteren, een met succes voltooide universitaire studie is vereist.
Vanzelfsprekend zijn de studiemethodieken en leerstof hiervan persoonlijk vast- en samengesteld door de zelfbenoemd alwetende.
Indien men voor deze studie niet slaagt mag men een eigen mening openbaren zolang deze niet te veel en te vaak afwijkt van die van de zelfbenoemd alwetende.
Want dan lopen deze mensen uiteraard het risico dat ze binnen afzienbare tijd door hem luidkeels als onbenullen en leken worden weggezet en -gehoond. En terecht.