Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 26, 2007 6:04 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik was vijf dagen op vakantie in Londen. Ik miste daardoor wel de nieuwjaarsreceptie van Ajax. Die was ik vergeten. Maar ik was op bezoek bij Robin van Persie. Dat heb ik bij de club als excuus aangevoerd.
Hij was Ajax vergeten. :sad:
Dat zou ik zo'n jongen als club toch wel kwalijk nemen. Maar waarschijnlijk stelt Ajax zich op het moment poeslief op, vanwege de contractonderhandelingen.

Tussen de 10 en 15 miljoen? Dat zijn precies de bedragen waarvan ik hoopte dat ze in de contractclausule zouden komen te staan. Voor dat geld zou ik hem laten vertrekken.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 26, 2007 6:55 pm

Tussen 10 en 15 miljoen zit nogal een verschil. Een clausule van 15 miljoen kun je gerust in dat contract zetten (hoewel helemaal geen clausule natuurlijk beter is), maar 10 vind ik toch link. Stel dat Huntelaar deze zomer vertrekt en Babel doet het vervolgens goed in de spits, dan zit je continu in spanning of hij niet wordt weggekaapt.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 26, 2007 7:28 pm

Mijn probleem met een clausule zou zijn dat je opeens helemaal zonder sputs kunt zitten. Eigenlijk zou je in zijn contract moeten kunnen zetten dat Ajax alleen gebonden is aan een verkoop door middel van de clausule als een half jaar eerder officieel door zowel de club als Babel is aangegeven dat Babel wil vertrekken. Dan heb je zes maanden om een vervanger te regelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 26, 2007 8:09 pm

Babel ontkent gesprek met Arsenal
Vrijdag 26 januari, door JK, Amsterdam, 20.03u GMT+01.00, RTV NH

Ryan Babel ontkent dat hij een gesprek met Arsenal heeft gevoerd. Dat zei de Ajacied tegenover RTV N-H. Eerder deze week meldde het weekblad Voetbal international dat Babel begin deze maand met Arsenal-coach Arsene Wenger in Londen zou hebben gepraat. Babel: "Onzin. Ik ben wel naar Londen geweest voor een korte vakantie bij Robin van Persie. "

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 8:20 pm

Derksen zegt net dat Babel wel degelijk met Arsenal heeft gesproken.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 26, 2007 8:37 pm

joey schreef:Derksen zegt net dat Babel wel degelijk met Arsenal heeft gesproken.
Die derksen liegt zo vaak en voetballers (ik neem aan ook Babel) liegen ook als het hen beter uitkomt. Ik neem aan dat Babel wel bj Arsenal is geweest, van persie zal in die vijf(?) dagen daar toch ook wel zijn geweest? Zijn salaris hebben verteld! enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » za jan 27, 2007 11:42 am

joey schreef:Derksen zegt net dat Babel wel degelijk met Arsenal heeft gesproken.
Dan heeft Babel dus niet met Arsenal gesproken. :X

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 1:06 pm

Waar gaat het heen. :sad:
Wat heeft dat gastje in vredesnaam bewezen? Hij moet op een speciale techniekcursus, omdat hij niet fatsoenlijk een bal kan aannemen. Wat een treurigheid! En dan heeft Babel en/of zijn zaakwaarmemers al zoveel babbels. Vroeger vertrok je bij Ajax als je a. niet goed genoeg was of b. van uitzonderlijke klasse.

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jan 27, 2007 1:43 pm

Helaas leven we in het nu en niet in het verleden...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 1:46 pm

Inderdaad helaas. En ook de (grootste) reden waarom Ajax de laatste 10 jaar aan het sukkelen is geslagen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 2:14 pm

Slecht voorbeeld, Ouroboros. Ajax slaagde er niet in om Babel die techniektraining te geven.

En met niemand anders!

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 2:17 pm

Ja, en?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 2:18 pm

Dan moet je als Ajax die jongen niet afbranden op het feit dat hij techniektraining moest nemen, want dat had hij nodig omdat Ajax er niet genoeg aan deed.

En met niemand anders!

Ouroboros

Bericht door Ouroboros » za jan 27, 2007 2:26 pm

Daar gaat het voor mij niet om. Ik vind dat. Ajax en Babel zitten hier beiden fout. Ik dacht dat techniek de basis was om als jeugdspeler aangenomen te worden. Blijkbaar niet dus.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 2:45 pm

Maar het is toch niet Babel z'n fout dat Ajax te weinig techniektraining aan hem heeft besteed?

Als Babel trouwens inderdaad heeft gesproken met Arsenal zou ik dat een enorme kutstreek vinden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 2:47 pm

Babel kon volgens Martin van Geel zo bij Ajax terecht voor techniektraining als hij wilde.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za jan 27, 2007 2:48 pm

Waar heb je dat gehoord/gelezen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 2:51 pm

Jöhnk schreef:Babel kon volgens Martin van Geel zo bij Ajax terecht voor techniektraining als hij wilde.
Maar hij moest zich er blijkbaar wel zelf voor opgeven, want daar kwam Van Geel pas mee toen Babel bij Kronkhorst (?) terecht kwam. Ik vind het Ajax' taak om Babel extra techniektraining op te leggen. Dat moet niet aan de speler zelf over gelaten worden. Niet iedere speler is op jonge leeftijd al zo professioneel en heeft een dermate goed beeld over zichzelf dat hij zich uit zichzelf op zal geven voor zo'n extra training.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 2:58 pm

Thomas schreef:Maar hij moest zich er blijkbaar wel zelf voor opgeven, want daar kwam Van Geel pas mee toen Babel bij Kronkhorst (?) terecht kwam.
Geen idee. Misschien zijn daar binnen Ajax juist wel heel duidelijke afspraken over.

Ik vind het overigens de eigen verantwoordelijkheid van de speler om zoiets door te communiceren. Hij heeft toch een mond? Spelers techniektraining opleggen heeft mijns inziens geen zin. Ze moeten er zelf achter staan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:00 pm

Je kunt er op zijn minst over beginnen. Spelers zijn net mensen. De meeste spelers gaan niet uit zichzelf allemaal extra dingen doen. Over het algemeen zijn spelers zelfs al bang dat een halfzachte training teveel is.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:12 pm

Precies. Natuurlijk moet een speler er voor open staan. Sterker nog, als Ajax aangeeft dat men (bv) Babel extra training wil geven en zo'n jongen weigert zou ik er hard over nadenken of ik door zou willen gaan met hem.

Toch vind ik wel dat Ajax het als eerste moet aanbieden. Het initiatief ligt bij de professionele instantie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 3:16 pm

Oneens. Babel kan problemen hebben waar Ajax helemaal geen weet van heeft. En ook Babel is professional, he.

MVG zegt niet voor niets met regelmaat dat zijn deur te allen tijde open staat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 3:17 pm

Problemen waar Ajax geen weet van heeft? Als je het over persoonlijke of lichamelijke problemen hebt, dan vind ik dat iets heel anders. Dan ligt de bal bij de speler zelf.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 3:18 pm

Jöhnk schreef:MVG zegt niet voor niets met regelmaat dat zijn deur te allen tijde open staat.
Dat is een te verkiezen handelswijze, maar niet alle spelers zijn hetzelfde en niet alle spelers moeten op dezelfde wijze behandeld worden. Het voetbal is geen democratie.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 27, 2007 3:25 pm

Wat mij betreft is het simpel. Als Babel vindt dat de techniek van Babel tekortschiet, moet Babel de eerste stap zetten. Als Ajax vindt dat de techniek van Babel tekortschiet moet Ajax de eerste stap zetten.

In dit geval vind ik dat Babel, of anders zijn zaakwaarnemer die ook van alles op de hoogte was, toenadering had moeten zoeken. Want Babel had een probleem.

Maar Babel lijkt zijn werkgever niet al te belangrijk te vinden. Wellicht ligt het daaraan.

Plaats reactie