Het lijkt mij dat Ten Cate Maduro in bescherming nam. Heeft Ten Cate dan toch iets geleerd van z'n eerdere woede uitbarstingen? :eusa_pray:Lucas schreef:Overigens had Henk het over een tactische wissel waarom Maduro eruit moest, maar goed.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Welke blunders heeft Maduro dan begaan gisteren? De penalty was ongelukkig (hij struikelde doordat hij het been van de groninger raakte) en bij de goal moest hij anticiperen, je bent dan altijd net iets later dan je tegenstander. Er had in zijn rug niet zo'n gat mogen liggen. Nog meer blunders gezien, zoals balverlies ala Stam van gister of passes die niet aankwamen? Ik niet iig
I think I lost my fucking headache
Lucas, dat waren dan ook blunders. Al geef ik je een (halve)punt dat de linies inderdaad te ver uit elkaar stonden bij dat 1e doelpunt. Trouwens niet de eerste keer dat Maduro op dezelfde wijze als gisteren 'als de neutrale man' een rol speelt bij tegendoelpunten. Als Maduro moet verdedigen, gaat het geheid fout. Ik vergelijk hem daarin met Escudé, was ook zo'n geweldige verdediger. Met name in het 1-tegen-1 gevecht.
Blunders of niet, maar wat dacht je toen je de naam van Maduro zag staan in de opstelling tegen Groningen ?.Lucas schreef:Welke blunders heeft Maduro dan begaan gisteren? De penalty was ongelukkig (hij struikelde doordat hij het been van de groninger raakte) en bij de goal moest hij anticiperen, je bent dan altijd net iets later dan je tegenstander. Er had in zijn rug niet zo'n gat mogen liggen. Nog meer blunders gezien, zoals balverlies ala Stam van gister of passes die niet aankwamen? Ik niet iig
Blij met de punten ...
Prima! Maduro is een goede voetballer, die de redelijk gebruikelijke dip tegen is gekomen en nu op de weg terug is. Ik vind dat de beoordeling van zijn spel gebeurt op basis van zijn moeizame voorgaande periode. Hij wordt extra negatief benaderd, terwijl de fouten van Stam gisteren talrijker en groter waren. Op zich begrijpelijk, maar het heeft met een eerlijke beoordeling van de 45 minuten niet te maken.
Mwah, Maduro zit al lang in een neergaande spiraal, en als er gebikkeld moet worden geeft ie niet thuis.Ik denk dat iedereen wel verwachtte dat Groningen er vanaf minuut een in zou knallen, en dus de keuze voor Maduro een verkeerde was.Dat is niet de schuld van Maduro, maar van HtC.
Stam maakte in de tweede helft toen AJAX achterin open huis ging spelen twee fouten, waarvan er een fataal had kunnen zijn.Maduro zat vanaf minuut een ( al weer ) niet in de wedstrijd, had mede schuld aan de twee tegentreffers, en met een beetje pech al voor de rust met een rode kaart kunnen gaan douchen ..
Stam maakte in de tweede helft toen AJAX achterin open huis ging spelen twee fouten, waarvan er een fataal had kunnen zijn.Maduro zat vanaf minuut een ( al weer ) niet in de wedstrijd, had mede schuld aan de twee tegentreffers, en met een beetje pech al voor de rust met een rode kaart kunnen gaan douchen ..
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Lucas schreef:Welke blunders heeft Maduro dan begaan gisteren? De penalty was ongelukkig (hij struikelde doordat hij het been van de groninger raakte) en bij de goal moest hij anticiperen, je bent dan altijd net iets later dan je tegenstander. Er had in zijn rug niet zo'n gat mogen liggen. Nog meer blunders gezien, zoals balverlies ala Stam van gister of passes die niet aankwamen? Ik niet iig
- Daily Blind
Natuurlijk wel. De penalty opzich was ongelukkig, maar Lovre kon daarvoor al met gemak weglopen bij Maduro.Lucas schreef:Zoals ik al schreef, dat waren geen fouten
Die tweede goal was gewoon dramatisch gedekt. Suarez had volgens mij wel bijna twee meter ruimte achter zich. Maduro was nergens te bekennen.
Daar was bij de veldgoal geen sprake van, Maduro had zijn tegenstander voor zich, zoals dat hoort. Alleen kan je nooit tegelijk reageren met het moment dat je tegenstander de actie inzet; er had daar niet zoveel ruimte mogen liggen, dat is de andere verdedigers minstens zoveel aan te rekenen als Maduro.
- Daily Blind
:drecul2:Lucas schreef:Daar was bij de veldgoal geen sprake van, Maduro had zijn tegenstander voor zich, zoals dat hoort. Alleen kan je nooit tegelijk reageren met het moment dat je tegenstander de actie inzet; er had daar niet zoveel ruimte mogen liggen, dat is de andere verdedigers minstens zoveel aan te rekenen als Maduro.
- Daily Blind
Ik vond Maduro in geen van beide situaties sterk acteren Lucas. Maduro is, in het geval van de tweede goal trouwens niet de eerste die zoiets is overkomen. Wat dat betreft was bijvoorbeeld de eerste goal van Kopenhagen in de returnwedstrijd vergelijkbaar. De doelpuntenmaker liep weg uit de rug van Emanuelson, zoiets mag eigenlijk gewoon niet gebeuren. Of je houdt je man in het oog door hem (schuin) voor je te houden of je houdt op enigerleiwijze fysiek contact zodat je weet waar je man zich begeeft. Zodra je voelt dat hij ruimte maakt anticipeer je al door hem opnieuw op te zoeken. Nu deed Maduro geen van beide en kon hij niet eens een sliding/blok inzetten omdat de afstand simpel weg te groot was.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Op zich is het natuurlijk ook zijn goed recht om geen nieuw contract te tekenen en zijn heil ergens anders te zoeken. Of het verstandig is is een tweede, maar dat moet hij helemaal zelf weten. Het irriteert mij wel enigszins als hij zegt het vorig jaar niet naar zijn zin te hebben gehad omdat hij er naast stond. Dan vind ik namelijk niet zo vreemd voor een 19 jarige bij een topclub. Volgens mij moet je dan niet zeuren, hard werken en er vanuit gaan dat jouw tijd nog wel komt. Bij een andere club zal het ook niet vanzelf komen. Ik vind het nogal denigrerend naar Ajax toe als hij het wel accepteert om bij Arsenal als bankzitter te fungeren.