Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma jan 29, 2007 3:07 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Luque is niets speciaals hoor. In zekere zin vergelijkbaar met Babel maar dan zonder groeimogelijkheden. Hij heeft ook een hard schot, speelt vanaf links maar wil eigenlijk vaak naar de goal toe, is een redelijk egoïstische speler, heeft snelheid en kracht en het is eigenlijk nog steeds onduidelijk of hij nu op links hoort of in de spits.

Althans, dat herinner ik me van zijn Depor-tijd. Bij Newcastle heb ik hem nog nooit zien spelen. Onder andere omdat hij daar bijna nooit aan de bak is gekomen.
Om mezelf ook even wat tegengas te geven:

Ik wilde zeker niet de indruk wekken dat Luque een prutser is.
Ik heb het filmpje bekeken, maar ik zie hem alleen als afmaker. Ik zie geen enkele actie van hem vanaf de vleugel o.i.d. Dus lijkt hij me geen goede vervanger van Babel dan.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 3:30 pm

joey schreef:Omdat Huntelaar nog een contract voor jaren heeft?

Je loopt het risico dat Babel hier van alles gaat leren maar dat zijn volgende club daar pas de vruchten van gaat plukken. En dat hij bovendien nog gratis de deur uitloopt ook.
Opzich zou ik het prima vinden als Huntelaar gewoon wat meer tijd nodig heeft om een complete spits te worden, waardoor hij op dit moment minder scoort. Het zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat de interesse in hem wat verzwakt en we volgend seizoen toch nog kunnen beschikken over een completere Huntelaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 29, 2007 3:56 pm

Luque zou echt een dramatische aankoop zijn. Als je Babel dan toch verkoopt moet je een aanvaller halen die Huntelaar beter aanvult en niet een geflopte Spanjool.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 29, 2007 4:40 pm

'Ryan Babel blijft in Amsterdam'
AJAX Ryan Babel gaat waarschijnlijk niet naar Newcastle United.
Volgens de zaakwaarnemer van Babel, Winnie Haatrecht, blijft de aanvaller in Amsterdam. Ajax wil het contract van Ryan Babel, dat in 2008 afloopt, openbreken en verlengen tot 2010.
Volgens de zaakwaarnemer is het beter voor de ontwikkeling van de spits om in Amsterdam te spelen. Maar als Ajax niet met een goede contractverbetering komt, ligt er voor de 20-jarige spits in ieder geval een heel goed bod van Newcastle United.
http://www.rtvnh.nl/sport/index.asp?newsid=67034
Pompiedom

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 29, 2007 4:41 pm

Onderhandelings tactiek dus :pukey:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 29, 2007 4:43 pm

Beetje kort door de bocht, niet? De voorzitter van Newcastle heeft zelf aangegeven geïnteresseerd te zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma jan 29, 2007 11:35 pm

Bij laten tekenen tot 2010, en over anderhalf jaar verkopen voor 10-12 miljoen. Elke andere deal is wanbeleid

LXIV
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 30, 2007 8:49 am

Ryan Babel prijkt nog altijd bovenaan het lijstje van Newcastle United, dat miljoenen overheeft voor de Ajax-aanvaller. Ten Cate zei vrijdagmiddag al te snakken naar komende donderdag, de dag na de transferdeadline van 31 januari. Tot die tijd is niets zeker bij een club als Ajax, dat afhankelijk is van de echte rijken der aarde. ,,Pak ‘m beet Huntelaar kan morgen nog worden weggekocht,’’ zei Ten Cate. ,,Dat is het lot van een Nederlandse club en zeker het lot van Ajax.’’

Van Geel bezwoer gisteren nog niets te hebben gehoord van Newcastle United. ,,Vorige week hebben ze gebeld om hun interesse kenbaar te maken, maar sindsdien is het stil gebleven.’’

Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van Babel, zegt het allemaal rustig af te wachten. ,,We hebben met Ajax afgesproken dat ze alleen bellen als ze akkoord zijn over een bod,’’ aldus Haatrecht. ,,Ajax zal vandaag of morgen wel een fax of een telefoontje krijgen uit Newcastle. Maar ik kom pas in actie als Ajax het bod accepteert. Op dat moment ga ik alles met Ryan en zijn vader bespreken, verdiepen we ons uitgebreid in de club en nemen vervolgens een afgewogen beslissing.’’

Haatrecht wil voorkomen dat Babel wordt afgeleid van zijn dagelijkse werk bij Ajax. ,,Vorig jaar was er serieuze interesse vanuit de serie A,’’ aldus de zaakwaarnemer. ,,We zijn toen in Italië geweest en hebben met mensen gesproken, maar Ajax ging niet akkoord met het bod dat er lag. Zo’n scenario willen we nu voorkomen, want dat leidt alleen maar af.’’

Ook Babel zelf zegt zich voorlopig niet druk te maken. ,,Er is zoveel gesuggereerd de laatste weken,’’ aldus de voetballer. Of Newcastle een club is waar ik naartoe wil? In eerste instantie niet nee. Maar ik hoor het allemaal wel.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 8:53 am

Maar ik kom pas in actie als Ajax het bod accepteert. Op dat moment ga ik alles met Ryan en zijn vader bespreken, verdiepen we ons uitgebreid in de club en nemen vervolgens een afgewogen beslissing.’’

Haatrecht wil voorkomen dat Babel wordt afgeleid van zijn dagelijkse werk bij Ajax. ,,Vorig jaar was er serieuze interesse vanuit de serie A,’’ aldus de zaakwaarnemer. ,,We zijn toen in Italië geweest en hebben met mensen gesproken, maar Ajax ging niet akkoord met het bod dat er lag. Zo’n scenario willen we nu voorkomen, want dat leidt alleen maar af.’’
www.ad.nl
Babel is dan misschien niet hevig geinteresseerd in Newcastle, maar staat dus blijkbaar wel uitgebreid open voor een vertrek. geef die jongen zijn zin, nu kan je tenminste nog min of meer vragen wat je wil.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 30, 2007 9:32 am

Dat betwijfel ik aangezien hij blijkbaar niet zo veel verdient.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 9:33 am

Volgens mij is de transfersom niet afhankelijk van het salaris. Dat is volgens mij pas actueel als eea via rechter of arbitrage gaat

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 30, 2007 9:39 am

Een transfersom is eigenlijk niet meer dan het afkopen van een contract. Daar hoort het salaris volgens mij dus wel degelijk bij.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 9:43 am

LouisXIV & co schreef:Bij laten tekenen tot 2010, en over anderhalf jaar verkopen voor 10-12 miljoen. Elke andere deal is wanbeleid

LXIV
Moet hij willen, Louis. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 9:44 am

Spijker schreef:Een transfersom is eigenlijk niet meer dan het afkopen van een contract. Daar hoort het salaris volgens mij dus wel degelijk bij.
Maar dat betekent niet dat er een formule bestaat waardoor ajax bv maar 10x het jaarsalaris aan transfersom kan vragen. Het is voor zover ik weet wat de gek ervoor betaalt. Pas bij een conflict zal een onafhankelijke instantie een transfersom vaststellen en rekening houden met zaken als salaris, rest looptijd van het contract en dergelijke

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jan 30, 2007 9:48 am

Geplaatst door: Robert B - 29 Jan 2007 - 20:27
Als Ryan maar plezier heeft
Newcastle Upon Tyne. Vroeger een grauwe industriestad, nu een grauwe stad. De grijze gevels worden er geteisterd door een overvloed aan regen, soms afgewisseld door hagel en sneeuw. Wie er niet vandaan komt, moet wel een heel goede reden hebben om er naartoe te gaan. Bezoekers aan Schotland komen er zo nu en dan aan in de haven, om daarna per auto naar de plaats van bestemming te reizen. Anderen hebben er familie wonen en ontkomen niet aan een halfjaarlijks bezoekje. En dan is er nog de jonge profvoetballer. De Ajax-spits die nog zoveel te bewijzen heeft in eigen land, maar al droomt van Newcastle United en St. James’ Park. Ryan Babel, waarom?

Nog niet zo lang geleden was Ryan Babel een talentrijke aanvaller met veel snelheid en een goed schot, maar zonder balgevoel. Een bal in de dekking aannemen was te veel gevraagd, het leer sprong te pas en te onpas van zijn voet. Babel werkte aan zijn techniek omdat hij zich realiseerde dat een toekomst bij Ajax er op deze manier niet in zat. Hij werd langzaam maar zeker beter. Marco van Basten hield vertrouwen, Henk ten Cate gaf vertrouwen en Babel zei eerder dit seizoen het plezier in het voetbal te hebben hervonden. Het plezier dat hij onder Danny Blind was kwijtgeraakt, zo verklaart hij regelmatig. Niet chic, steeds die trapjes na richting de coach die hem, in tegenstelling tot Ten Cate, met beide benen op de grond hield.

Babel is nog maar twintig. Dat hij het plezier in het voetbal al kwijtraakte toen hij als negentienjarig jochie op de bank terechtkwam bij het grote Ajax, zegt eigenlijk genoeg. Was het niet Ruud Gullit die als coach van Oranje onder negentien jaar de Ajacied “onvolwassen” noemde? Ik denk steeds vaker dat Gullit het niet zo slecht zag. Een talent met anderhalve goede wedstrijd op zijn palmares moet blij zijn dat hij speeltijd krijgt, zijn contract verlengen en over drie jaar eens kijken of hij goed genoeg is voor de Engelse of de Spaanse competitie. Maar voor Babel is een paar jaar Newcastle misschien de juiste leerschool. Op de bank van St. James’ Park is het ook geen pretje en in een grauwe, natte stad waar een groot deel van de inwoners een onverstaanbaar soort Engels spreekt, ligt heimwee altijd op de loer. Dan mag hij het nog eens hebben over plezier in het voetbal.

voetbal.nl

wel een leuk stukje!

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 30, 2007 9:51 am

Er blijkt nergens uit dat Babel droomt van Newcastle en ik kan me dat ook totaal niet voorstellen.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 30, 2007 9:56 am

De laatste alinea vind ik wel treffend. Eigenlijk vanaf de laatste twee zinnen van de 2e alinea.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:00 am

Ik vind dat hele verhaal flauwekul. Babel moet niets. Kan hij het helpen dat er zoveel belangstelling voor hem is? En als een club als Arsenal dan een visje uitgooit, tja, dan is dat vleiend.
Vorig jaar had hij het niet naar zijn zin bij Ajax, dus ging hij denken over een vertrek. Nu heeft hij een andere trainer en zegt zijn zaakwaarnemer dat bij Ajax blijven het beste voor zijn ontwikkeling is.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 10:01 am

Babel heeft het een beetje hoog in de bol

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:17 am

Dat is niet zo vreemd als half Europa achter je aan zit.

Ik vind het ook jammer dat spelers zo jong al zo berekenend zijn, maar het is blijkbaar de nieuwe werkelijkheid. Sympathiek komt het niet over, maar het is niet verboden. Ik vraag me wel af waarom bij andere clubs spelers gemakkelijker bijtekenen. Heeft dat met vertrouwen te maken of ligt het aan de spelers?

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 30, 2007 10:18 am

Het geldt ook niet voor alle spelers. Emanuelson en Heitinga doen niet zo moeilijk over bijtekenen. En ook voor Heitinga is er zo nu en dan belangstelling uit mooie landen, tenminste volgens de geruchten
Laatst gewijzigd door LucaS op di jan 30, 2007 10:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

jabu

Bericht door jabu » di jan 30, 2007 10:23 am

joey schreef:Ik vind dat hele verhaal flauwekul. Babel moet niets. Kan hij het helpen dat er zoveel belangstelling voor hem is? En als een club als Arsenal dan een visje uitgooit, tja, dan is dat vleiend.
Vorig jaar had hij het niet naar zijn zin bij Ajax, dus ging hij denken over een vertrek. Nu heeft hij een andere trainer en zegt zijn zaakwaarnemer dat bij Ajax blijven het beste voor zijn ontwikkeling is.
Dat vind ik dus wel vreemd. Babel had het vorig jaar niet zo naar zijn zin omdat hij er op zijn 19e een paar keer naast kwam te staan??? Vreemd dat je bijvoorbeeld Aissati niet hoort klagen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:24 am

In Italië gooien ze steeds Grygera en Heitinga door elkaar. Dan staat in de krant dat er belangstelling is voor Heitinga terwijl ze Grygera bedoelen. Volgens mij valt het wel mee met die belangstelling voor Heitinga. Als Man. Utd. komt gaat hij echt wel. Neemt niet weg dat Heitinga een Ajax-jongen is. Maar eerlijk is eerlijk, de afgelopen jaren mocht hij blij zijn dat hij bij Ajax mocht spelen.
Urby vertelde laatst dat veel mensen hem hebben gevraagd waarom hij in godsnaam zo lang heeft bijgetekend. Denk dat de druk aanzienlijk is om 'slim te zijn'.
Vergeet niet dat Babel ook een risico neemt. Hij zit nog op een jeugdcontract. Als hij morgen een schop krijgt, heeft hij niets.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 30, 2007 10:28 am

joey schreef: Ik vind het ook jammer dat spelers zo jong al zo berekenend zijn, maar het is blijkbaar de nieuwe werkelijkheid.
Daar kan je het nog wel niet mee eens zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 30, 2007 10:32 am

Jesse schreef:
joey schreef: Ik vind het ook jammer dat spelers zo jong al zo berekenend zijn, maar het is blijkbaar de nieuwe werkelijkheid.
Daar kan je het nog wel niet mee eens zijn.
Ik vind het jammer. Zou het liever anders zien. Het liefst zou ik zien dat toppers hun hele carriere bij Ajax bleven. Maar voetballers zijn kuddedieren en Babel is bepaald niet de eerste die het zo aanpakt. Bij Ajax moeten ze ook naar zichzelf kijken. Wat kunnen ze doen om spelers ertoe te bewegen hun contract open te laten breken?

Plaats reactie