Babel
Moderator: mods
Ik kan me nog de discussies hier herinneren toen Babel debuteerde. Iedereen zag dat hij veel talent had, dus de vraag was hoe hij zich zou ontwikkelen en of hij niet iemand zou worden die een te grote mond voor de camera zou hebben etc. Dat zou wel meevallen, want Babel durfde toen amper voor de camera te verschijnen.
Jammer dat het nu zo gaat.
Jammer dat het nu zo gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Natuurlijk zou Babel niet moeten zeuren over een aantal reservebeurten op zijn 19de. Niks mis mee, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat het geen supertalent is zoals we die in het verleden hebben gehad. Anderzijds, is ook hij (helaas) op (te) vroege leeftijd belangrijk gemaakt, heeft hij al aan het Internationalschap mogen ruiken en beschikt hij over een ander karakter dan de aangehaalde Aissati die bij wijze van spreken nog nauwelijks in de camera durft te kijken als hij aan een interview wordt onderworpen. Zie jij Aissati al een cynisch applausje richting een gefrustreerde F'noord supporter geven zoals ik dat Babel heb zien doen? Niet geheel te vergelijken dus, even los gezien van het waardeoordeel dat je eraan kunt verbinden.Jabu schreef:Dat vind ik dus wel vreemd. Babel had het vorig jaar niet zo naar zijn zin omdat hij er op zijn 19e een paar keer naast kwam te staan??? Vreemd dat je bijvoorbeeld Aissati niet hoort klagen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Alsof de clubs zelf zo begaan zijn met hun spelers? Voor Ajax is Babel ook maar een handelsobject. En dat is prima, maar dan geen krokodillentranen huilen als de speler zich daar niet zomaar bij neerlegt. Iedere partij komt op voor z'n eigen belangen. De club en de speler. Als Babel morgen een doodschop krijgt zal Ajax ook niet opeens het contract met 10 jaar verlengen tegen een jaarsalaris van 1 miljoen euro.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ajax is een liefdadigheidsinstelling. :eusa_liar:
Als Babel niet bijtekent wil MVG hem z.s.m. verkopen. Dan heeft Ajax geen zin meer om in die jongen te investeren. Terecht waarschijnlijk (het hoort er allemaal bij), maar Babel (of zijn zaakwaarnemer) is niet de enige die zakelijk denkt.
Als Babel niet bijtekent wil MVG hem z.s.m. verkopen. Dan heeft Ajax geen zin meer om in die jongen te investeren. Terecht waarschijnlijk (het hoort er allemaal bij), maar Babel (of zijn zaakwaarnemer) is niet de enige die zakelijk denkt.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik help je even Jabu! ;)
Jabu schreef:Op zich is het natuurlijk ook zijn goed recht om geen nieuw contract te tekenen en zijn heil ergens anders te zoeken. Of het verstandig is is een tweede, maar dat moet hij helemaal zelf weten. Het irriteert mij wel enigszins als hij zegt het vorig jaar niet naar zijn zin te hebben gehad omdat hij er naast stond. Dan vind ik namelijk niet zo vreemd voor een 19 jarige bij een topclub. Volgens mij moet je dan niet zeuren, hard werken en er vanuit gaan dat jouw tijd nog wel komt. Bij een andere club zal het ook niet vanzelf komen. Ik vind het nogal denigrerend naar Ajax toe als hij het wel accepteert om bij Arsenal als bankzitter te fungeren.
I think I lost my fucking headache
Babel vond dat Blind hem niet eerlijk behandelde. En hij had moeite om voor zichzelf op te komen, hij is lang niet zo assertief als bijvoorbeeld Sneijder. De andere spelers maken vaak grappen over hem, dan weet hij niet wat hij moet zeggen. Het beeld van Babel als lefgozertje klopt niet, hij is juist vrij verlegen.
Lucas schreef:Misschien ligt het wel aan Babel dat ie vond dat ie niet eerlijk werd behandeld?
Misschien. Dat is subjectief. Maar als jij vindt dat je baas je niet eerlijk behandelt ga je ook rondkijken.
Babel had juist moeite om 'gewoon' tegen Blind te zeggen dat hij zich niet eerlijk behandeld voelde. Hij kropte alles op. Zijn zelfvertrouwen raakte er zwaar door aangetast. Enfin, hij heeft het allemaal uitgelegd in de Ajax Magazine; ik heb daar eerder citaten uit geplaatst in deze topic.
Misschien had zijn zaakwaarnemer daar dan een rol moeten spelen. :hypocrite: Maar dat is echt werken voor je geld. Transfers zijn natuurlijk lucratiever.
Laatst gewijzigd door jabu op di jan 30, 2007 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alaindebanaan
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat die zaakwaarnemer zoiets had van of een bod accepteren of bijtekenen. Dan is dat dus niet zo erg. Als er geen goed bod uit engeland komt verlengt Babel dus binnen een week. :eusa_pray:Lucas schreef:Ik heb toch het idee dat het bij Babel allemaal wat moeizamer gaat dan bij de meeste anderen. En dat wil heel wat zeggen
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Goh, wat toevallig dat Lucas een hekel heeft gekregen aan een speler die dit seizoen aangaf dat hij Blind niet zo mocht. :D
Aissaiti speelde vorig seizoen als 17-jarige volgens mij regelmatig. Dit seizoen speelt hij weinig en is hij naar Twente vertrokken.Jabu schreef:Dat vind ik dus wel vreemd. Babel had het vorig jaar niet zo naar zijn zin omdat hij er op zijn 19e een paar keer naast kwam te staan??? Vreemd dat je bijvoorbeeld Aissati niet hoort klagen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
In de hoop dat ie misschien nog aan spelen toe zou komen om nog wat geld voor 'm te kunnen vangen. Ik geloof niet zo in liefdadigheid. Van beide kanten trouwens niet hoor.Lucas schreef:Ik kan me anders herinneren dat Ajax Maxwell een 1 jarige verlenging aan heeft geboden
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- thaumaturgy
Die zaakwaarnemer van Babel, Winnie Haatrecht, wou zelfs de uitspraken van Perez (hij zou geen aktie ondernemen om zijn spelers weg te krijgen maar hij verwachtte dan wel dat Ajax zijn spelers tegemoet zou komen bij de contract onderhandelingen. :pukey: ) gaan gebruiken bij de onderhandelingen. Verschrikkelijke vent. :sad:joey schreef:Babel heeft nog steeds geen grote mond, vind ik.
In hoeverre bedenken spelers zelf hoe ze omgaan met contractonderhandelingen? Veel hangt van de zaakwaarnemer af.