Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 4:58 pm

Ik heb het allemaal wat minder gevolgd dit seizoen, maar speelde Ajax niet op die manier aan het begin?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo feb 04, 2007 5:02 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef: Daarom moet HTC rap Perez en KJH van de bank halen, want anders gaat het gebrek aan scorend vermogen Ajax opbreken.
Jij zou zo spelen, Jöhnk?

Perez - Huntelaar - De Mul
ik zou momenteel het liefst Leonardo - Perez - De Mul zien... kan je ook lekker veel kanten mee uit!

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 5:04 pm

Ik zie graag iemand in de voorhoede die kan koppen, Huntelaar dus. Anders hebben we ook niet zoveel aan de voorzetten van de Mul.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo feb 04, 2007 5:11 pm

Ten Cate was lovend over Babel. Ben ik dan de enige die het niet in die jongen ziet?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 5:12 pm

Hij heeft geen verfijnde techniek, maar hij forceerde wel twee doelpunten vandaag.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo feb 04, 2007 5:15 pm

Die assist op Sneijder en welke nog meer? Ten Cate zegt dat hij een bal vast kan houden, mar ik zag ze alleen maar van z'n voet springen eerlijk gezegd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 5:15 pm

Maar het lijkt wel alsof je bijna geen aanval kan opzetten met Babel in de punt. Bovendien kan de Mul niks met z'n voorzetten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 5:16 pm

Jesse schreef:Ik zie graag iemand in de voorhoede die kan koppen, Huntelaar dus. Anders hebben we ook niet zoveel aan de voorzetten van de Mul.
Ach, vergeet het. Ten Cate heeft wat hij al die tijd graag wilde: Babel in de spits; Huntelaar op de bank. Nee, het is over met Huntelaar bij Ajax.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 04, 2007 5:20 pm

Jesse schreef:Maar het lijkt wel alsof je bijna geen aanval kan opzetten met Babel in de punt. Bovendien kan de Mul niks met z'n voorzetten.
Daar ben ik het niet mee eens. Babel loopt veel beter vrij dan Huntelaar en kan dus veel beter in het spel betrokken worden. Helaas laat zijn balaanname het nog wel eens afweten, maar die is al beter geworden in vergelijking met vorig jaar.

Een aanval zoals vandaag is veel onvoorspelbaarder voor de tegenstander en levert zo veel meer kansen op.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 5:21 pm

Viel wel mee met (uitgespeelde) die kansen. In de Kuip heb ik meer kansen gezien.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 04, 2007 5:22 pm

Jöhnk schreef:
Jesse schreef:Ik zie graag iemand in de voorhoede die kan koppen, Huntelaar dus. Anders hebben we ook niet zoveel aan de voorzetten van de Mul.
Ach, vergeet het. Ten Cate heeft wat hij al die tijd graag wilde: Babel in de spits; Huntelaar op de bank. Nee, het is over met Huntelaar bij Ajax.
Nou nou, wat een dramatiek. KJH heeft voor het eerst sinds hij wegging bij Psv een onvermijdelijke terugslag in zijn ontwikkeling. Babel is in vorm en dus krijgt die nu de kans.
Straks komt Huntelaar heus weer terug en het mooie is juist dat we de voorhoede nu op een aantal totaal verschillende manieren kunnen samenstellen, afhankelijk van waar de wedstrijd om vraagt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 5:23 pm

Jöhnk schreef:Ach, vergeet het. Ten Cate heeft wat hij al die tijd graag wilde: Babel in de spits; Huntelaar op de bank. Nee, het is over met Huntelaar bij Ajax.
Geloof ik niets van. Maar KJH raakte tegen Utrecht en Groningen geen knikker en GangstaRiB meldt op AN dat hij ook een matige indruk maakt op de training. Er moet wel gezonde concurrentie blijven. HtC kan hem moeilijk opstellen alleen omdat hij KJH is. Degene die het beste speelt en traint moet worden opgesteld, zo simpel is het.

KJH komt wel weer terug. :yes:

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 04, 2007 5:24 pm

Jöhnk schreef:Viel wel mee met (uitgespeelde) die kansen. In de Kuip heb ik meer kansen gezien.
Sterker nog: ik heb nog nooit een wedstrijd met zoveel open kansen gezien als die. Het zegt me alleen niet zoveel, want die dag stond er met elke dieptepass een Ajacied vrij voor Timmer.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 5:24 pm

Heeft niets met dramatiek te maken. Is gewoon wat ik denk.

Verder hoop ik niet dat het vandaag gebodene Babels topvorm is.

@Joey: jij zei dat Blind het niet in Escude zag zitten (waar je gelijk in hebt gekregen); ik zeg dat HTC het niet in Huntelaar ziet zitten.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 04, 2007 5:26 pm

Jöhnk schreef:Heeft niets met dramatiek te maken. Is gewoon wat ik denk.

Verder hoop ik niet dat het vandaag gebodene Babels topvorm is.

@Joey: jij zei dat Blind het niet in Escude zag zitten (waar je gelijk in hebt gekregen); ik zeg dat HTC het niet in Huntelaar ziet zitten.
Er kan nog een hoop beter, dat is waar, maar als hij elke wedstrijd bij gemiddeld twee goals betrokken is hoor je mij niet klagen

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 04, 2007 5:27 pm

Wordt ook niet beweerd. Maar KJH bakt er helemaal niks van. En ik denk dat Vlaar en Lucius meer moeite hebben met iemand die veel beweegt dan met een statische spits. ( dat zal wel de gedachte van Ten Cate zijn geweest)
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 5:32 pm

Jöhnk schreef:@Joey: jij zei dat Blind het niet in Escude zag zitten (waar je gelijk in hebt gekregen); ik zeg dat HTC het niet in Huntelaar ziet zitten.
Mwah, HtC noemde KJH een 'klasbak', dat zal niet zijn omdat hij hem slecht vindt. Ik denk alleen dat hij het ook heel erg ziet zitten in Ryan Babel.
Niemand kan zeggen dat HtC KJH geen kansen heeft gegeven. Tot vandaag heeft hij er altijd ingestaan. En dat terwijl hij al een tijdje minder in vorm is. HtC kan dat alleen niet blijven doen zonder de concurrenten te frustreren als KJH dat vertrouwen niet beloont met goals. Het gaat niet om de naam van de speler maar om zijn rendement.

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 04, 2007 5:38 pm

Het is spijtig, Babel is net iets minder slecht dan Huntelaar in de rol die ten Cate de spits graag ziet spelen. Huntelaar dadelijk weg voor wat miljoentjes minder dan wanneer hij goed gebruikt zou worden, Babel een jaar later voor zijn gelimiteerde transfersom.

Komst van Davids gaat ten koste van Huntelaar en Emanuelson.

Obverigens was het gevaar Vincken zo goed als voorbij na de entree van de verguisde Lindenbergh
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 04, 2007 5:44 pm

Wie Huntelaar de laatste thuiswedstrijden heeft gezien, zal toch tevreden zijn met Babel in de spits. Hij is sneller, hij is lichamelijk sterker, moeilijker van de bal te krijgen en kan inderdaad niet zo goed koppen.

Tijdens de tweede helft heb ik niet echt rustig gezeten, want hoewel feyenoord buiten die bal op de paal en de kans van castelen (vreemde kopbal) geen uitgespeelde kans gehad, en De Mul, Gabri grote kansen kregen, Sneyder en Perez te lang wachtten met schieten en Leonardo's voortzetting niet gelukkig was, speelde Ajax te slap.

koeman of ??? vertelde dat Stekelenburg de bal een paar keer losliet. Heb ik niet gezien, wel dat hij ballen stompte waar hij ze had moeten vangen (onzekerheid!!!). timmer liet wel twee keer een bal los!

Statistieken? Ik las ergens dat feyenoord maar drie schoten op doel had gelost, maar buiten twee keer paal en het doelpunt redde Stekelenburg een keer knap.

Het debuut van Davids: paar keer onnodig en gevaarlijk balverlies, een paar keer uitglijen, maar voor de rest een ruime voldoende.

Ik vind de meesten van jullie te negatief over ons centrale verdedigingsduo. Vermaelen speelde m.i. een sterke partij en Heitinga stond bij het doelpunt net verkeerd (Had Grygera ook kunnen overkomen). Heitinga en Vermaelen zijn geen mandekkers, zo zijn ze bij Ajax niet opgeleid, Grygera en Stam kunnen dat veel beter (Zou charisteas niet hebben gescoord)

Waar ik niemand over heb gehoord is Van Egmond: een goede eerste helft (al had hij lucius en buis wel geel mogen geven), maar in de tweede helft was ieder lichamelijk contact een vrije trap voor feyenoord (en gaf hij wel geel terwijl dat voor soortgelijke overtredingen in de eerste helft niet werd gegeven, hij was het spoor bijster en sprak buis, lucius en greene (had rood moeten hebben) alleen maar vermanend toe.

Zit nu erg tevreden in Rotterdam, morgen werken en genieten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 6:02 pm

Rosenberg11 schreef: Obverigens was het gevaar Vincken zo goed als voorbij na de entree van de verguisde Lindenbergh
:yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 6:06 pm

Ik vond Babel vandaag ook niet bijzonder sterk spelen, maar dat kwam vooral omdat hij (in de tweede helft) de bal slecht bij zich hield. De eerste helft ging dat nog wel beter, getuige de twee assists en die actie waarbij Vlaar hem neer moest halen. Het blijft raar dat Babel een bal met moeite stil kan leggen maar wel met zo'n fijn gevoel de bal in een keer langs z'n verdediger weet te krijgen.

Wat me wel beviel van Babel is dat hij vrijwel altijd aanspeelbaar was en zich als een teamspeler opstelde. Veel meer zelfs dan wanneer hij op links speelt. Babel heeft de kracht, fysiek en lengte ook wel om als aanspeelpunt te functioneren. Nu het koppen en de aanname nog.
Rosenberg11 schreef:Komst van Davids gaat ten koste van Huntelaar en Emanuelson.
Waarom ten koste van Huntelaar?
Rosenberg11 schreef:Overigens was het gevaar Vincken zo goed als voorbij na de entree van de verguisde Lindenbergh
Dat is niet helemaal waar. De kansen voor Castelen en Van Hooijdonk kwamen volgens mij allebei op het moment dat Lindenbergh er al in was gekomen voor Urby.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 6:13 pm

Jöhnk schreef:
Al vind ik dit wat dramatisch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit. Ten Cate gaat de komende tijd verder met deze voorhoede om ze een kans te geven. Dan heb ik toch liever Perez en Huntelaar.

Kilroy

Bericht door Kilroy » zo feb 04, 2007 6:29 pm

We hebben weer eens gezien dat Emanuelson als wingback tegen een snelle buitenspeler ten onder gaat. Door dat Davids veel naar binnen trok was de hele Ajax linker flank zeer kwetsbaar. Met Linderberg ging het een beetje beter maar Vincken bleef wel dreigend ondanks dat hij wat stoom in geleverd had.
Ziet geen mens hier nou werkelijk dat die Roemeense rechter wing-back een ramp is?? Langzaam, slecht wendbaar, vaak verkeerde keuzes waardoor rechts vaak bloot komt te liggen. Gelukkig had Feyenoord niemand die er van kon profiteren, hoewel H. wel een paar keer goed dreigde. Die Ogaruru wordt nooit wat.

Leuke wedstrijd overigens met een belachelijke arbiter. Was hier 3:30 's nachts dus maar opgenomen en later bekeken.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 6:31 pm

Wat was er zo belachelijk aan de scheids?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo feb 04, 2007 6:32 pm

Nog effe een klein dingetje: Sinds wanneer krijgen we op het eind van de rust een belletje te horen en het verzoek of we allemaal onze plaatsen weer willen innemen? Flikker toch een end op zeg! 't Is geen schouwburg.

Plaats reactie