Werder Bremen-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 1:28 pm

Ik vind overigens wel dat de grensrechter het had moeten zien!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 1:39 pm

Het was wel Sch.... Braamhaar, hè? ;)

Die grensrechters zien ook nooit wat, lijkt het.

‘Kluivert is altijd mijn grote idool geweest’

BREMEN - ‘Als iedereen zijn niveau haalt, dan zijn wij een Europese topploeg’, zegt spits Klose van Werder Bremen.

Aan de voet van de Franz-Böhmert Strasse, bij het Weser-Stadion van Werder Bremen, wappert een zeil met daarop de levensgrote afbeelding van spits Miroslav Klose. ‘Redet nicht viel, lässt seine Tore sprechen’ is de begeleidende tekst.

De aanvalsleider van de aankomende tegenstander van Ajax in de UEFA Cup haalt er de schouders bij op. ‘Dat ik mijn doelpunten laat spreken, lijkt me niet erg. Op het veld ligt altijd de waarheid.’

Op het moment dat Klose aanschuift in een sponsorruimte van het Weser-Stadion, is Werder nog gedeeld lijstaanvoerder van de Bundesliga. Nog onwetend van de naderende nederlagen in de competitie tegen Schalke (2-0) en VfB Stuttgart (4-1 van zaterdag) maken de al vroeg uitgerukte supporters in de fanshop hun keuze uit shirts van het internationaal getinte gezelschap van coach Schaaf.

Behalve Klose zijn er nog drie spelers uit de Duitse WK-selectie (Mertesacker, Frings en Borowski) aanwezig in de selectie van Werder, die verder bestaat uit de Brazilianen Naldo en Diego, de Kameroener Womé, de Portugees Almeida en de Zweed Rosenberg, die werd overgenomen van Ajax en niet speelgerechtigd is voor de UEFA Cup.

‘Markus zal me nog wel wat tips geven over Ajax, want niemand hier kent die ploeg beter dan hij’, zegt Klose. Zelf blijkt de 28-jarige international ook aardig op de hoogte van de aanstaande opponent.

‘Ik vind Huntelaar bijvoorbeeld een goede speler die veel scoort en ijskoud is als hij in scoringspositie komt. Ik heb hem niet heel vaak zien spelen, maar de wedstrijden tegen Feyenoord in Rotterdam en PSV heb ik op tv bekeken.

‘Ajax heeft toen een goede indruk op me gemaakt. Het is een ploeg die niet is te onderschatten. Stam heeft bij topclubs gespeeld en is een robuuste, ervaren verdediger. Tegen dat soort spelers voetbal ik het liefste, de top.’

Tot die categorie rekent hij ook zeker zijn eigen ploeg die was veroordeeld tot de UEFA Cup, nadat Chelsea en Barcelona in de groepsfase van de Champions League net te sterk waren gebleken. ‘Werder is een hecht team. Iedereen is er voor elkaar en voor doelpunten zijn we niet afhankelijk van één speler. Dat is onze kracht.’

Even laat hij de vraag op zich inwerken of Werder mag worden gerekend tot de Europese top? ‘Als iedereen zijn niveau haalt, dan zeg ik ja. Dat hebben we aangetoond tegen Chelsea, dat we hier hebben verslagen. En van Barcelona hadden we ook bijna gewonnen.

‘We hebben tien punten gehaald in de poule en zijn niet verder gekomen. Vorig jaar haalden we er zeven en stonden we in de achtste finale. Ik denk dat wij in elke andere groep verder waren gekomen.’

Met gemengde gevoelens denkt hij terug aan het doelpunt van Ronaldinho, een slim genomen vrije trap onder de muur van Werder, die het duel al vroeg openbrak. ‘Ronaldinho is een fantastische speler en dan weet je dat hij zulke wedstrijden met een geniaal moment kan beslissen. Het is jammer dat hij dat tegen ons heeft gedaan. Dan zeg je wat minder makkelijk dat het super was.’

Met een soortgelijk gevoel zat Klose deze zomer in de kleedkamer, nadat Duitsland de halve finale van het WK had verloren van Italië. Het team van bondscoach Jürgen Klinsmann werd tot veler verrassing derde tijdens de eindronde in eigen land en deed dat met zeer acceptabel voetbal.

‘Iedereen heeft kunnen zien dat Duitsland ook offensief kan voetballen en dat het ons ligt om aanvallend te spelen. Daarom moeten wij daarmee verder gaan.’

Voor het WK werd Klinsmann overladen met kritiek. Daarna werd hij gesmeekt om aan te blijven. ‘Zo gaat het altijd in Duitsland. De wedstrijd moet nog beginnen of de kritiek is al losgebarsten. Maar eerlijk gezegd hebben we voor het WK behoorlijk slecht gespeeld. De kritiek die we toen kregen, was wel terecht.

‘En ik kan me goed voorstellen dat niemand er toen in geloofde dat wij in de eerste plaats zo ver zouden komen en daarnaast ook nog zo goed zouden spelen. Ik denk dan ook dat we onszelf hebben overtroffen.’

Grote waarde hecht Klose aan de rol van de psychologen en fysieke trainers bij de nationale ploeg. Een discussie over de mentale weerbaarheid van spelers, zoals die recentelijk oplaaide bij Ajax, is in Duitsland ondenkbaar.

‘Psychologen en fitnesstrainers bij de nationale ploeg, dat begrepen de Duitse media niet zo goed. Terwijl wij er juist veel profijt van hebben gehad. Dan zagen ze ons Gummibandtwists doen en dat vonden ze Scheisse. Als spelers stonden we ervoor open en we hebben gemerkt dat het goed voor ons was.

‘Onze benen werden sterker en in ons hoofd voelden we ons goed. Het was belangrijk dat de psycholoog niet steeds bij ons hoefde te komen, maar dat wij op hem afstapten om raad te vragen.

‘Vooral de jonge spelers hebben daar baat bij gehad. Er komen tijdens een WK zoveel positieve en negatieve dingen op een voetballer af, dat het belangrijk is dat je daar goed mee omgaat.’

Klose is vol lof over Klinsmann, die na het WK terugtrad. ‘Hij is heel belangrijk geweest, maar mijn idool was hij niet. Dat waren Patrick Kluivert en Raúl. Kluivert stond er altijd als het erom ging, maakte de belangrijke doelpunten en was een persoonlijkheid op het veld. Zeer goed aan de bal, technisch sterk. Ik heb altijd met veel bewondering naar hem gekeken.’
Volkskrant
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 12, 2007 1:56 pm

joey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Veel kwalijker nog wel. Ik zou even wachten op het bericht dat Sneijder voor de rest van zijn leven invalide is.
:D

Verder moet men Tininho natuurlijk wel zwaar schorsen.
Zou wat zijn als de scheidsrechter dit gewoon had gezien. :X
De commentator van Tien zal het in eerste instantie ook niet, hij twijfelde in de herhaling zelfs nog of het per ongeluk of opzet was.

Overigens is dit volgens mij wel een overtreding die een behoorlijke blessure kan opleveren. Het enige voordeel was dat de knie van Sneijder op de grond lag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 2:05 pm

Overigens beweert Ko in de Engelse zone dat Ogararu niet geschorst is.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma feb 12, 2007 2:12 pm

Duke schreef:
joey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef:Veel kwalijker nog wel. Ik zou even wachten op het bericht dat Sneijder voor de rest van zijn leven invalide is.
:D

Verder moet men Tininho natuurlijk wel zwaar schorsen.
Zou wat zijn als de scheidsrechter dit gewoon had gezien. :X
De commentator van Tien zal het in eerste instantie ook niet, hij twijfelde in de herhaling zelfs nog of het per ongeluk of opzet was.

Overigens is dit volgens mij wel een overtreding die een behoorlijke blessure kan opleveren. Het enige voordeel was dat de knie van Sneijder op de grond lag.

Wat ik verder nergens lees is dat Sneijder ook behoorlijk aan 't shirt van Tininho aan 't sjorren was, waarmee ik NIET wil zeggen dat zijn overtreding te bezopen voor woorden was, maar wel voor de volledigheid... ;)

Goed... de Duitsers woensdag...

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 12, 2007 2:18 pm

Kowalczyk schreef: I've checked all the UEFA Cup match statistics and as far as I can see he picked up only two. Yesterday, Henk ten Cate summed up all the players he will be missing, and he didn't mention Ogararu. We also interviewed Ogararu himself (we have him 'Op de Stip' in FC Godenzonen tonight) and he told us he "looked forward to the two Werder games". Didn't sound as if he was going to miss the first one. Finally, I just called the Ajax press department and they don't know anything about it, either.

The Ajax press folks will double-check it for us, just to be sure, but I think you might be mistaken here.

K.
Hij lijkt zeker van z'n zaak.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 2:19 pm

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 12, 2007 2:24 pm

Damn!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » ma feb 12, 2007 2:27 pm

Niet erg handig als ze het niet wisten bij Ajax...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 12, 2007 2:30 pm

Niet 2 maar dus al 3 gele kaarten voor Ogararu, en dus zit de Roemeen een schorsing uit.

Ben zeer benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Aangezien Davids er niet bij is zitten we niet zo ruim in de middenvelders en zou ik Gabri dus gewoon op zijn vertrouwde positie laten staan. Waarschijnlijk schuift er dus een jeugdspeler door, veel meer smaken hebben we immers niet.
Ajax!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 12, 2007 2:33 pm

Giacomo Puccini schreef:Niet 2 maar dus al 3 gele kaarten voor Ogararu, en dus zit de Roemeen een schorsing uit.

Ben zeer benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Aangezien Davids er niet bij is zitten we niet zo ruim in de middenvelders en zou ik Gabri dus gewoon op zijn vertrouwde positie laten staan. Waarschijnlijk schuift er dus een jeugdspeler door, veel meer smaken hebben we immers niet.
Van der Wiel schijnt te worden toegevoegd aan de selectie. Zeer groot risico als je het mij vraagt. Ik zou nog liever met 3 verdedigers spelen of Maduro in het centrum naast Stam en Heitinga op rechts.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 2:42 pm

GangstaRiB schreef:Van der Wiel schijnt te worden toegevoegd aan de selectie. Zeer groot risico als je het mij vraagt. Ik zou nog liever met 3 verdedigers spelen of Maduro in het centrum naast Stam en Heitinga op rechts.
Wie zegt dat die jongen speelt?

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 12, 2007 2:43 pm

Wat een domme mensen bij dat Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 2:44 pm

Ook niet al te slim van Ogararu. :X

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 12, 2007 2:45 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Van der Wiel schijnt te worden toegevoegd aan de selectie. Zeer groot risico als je het mij vraagt. Ik zou nog liever met 3 verdedigers spelen of Maduro in het centrum naast Stam en Heitinga op rechts.
Wie zegt dat die jongen speelt?
Weet ik veel, maar we zijn toch allemaal aan het speculeren hier?

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 2:48 pm

Wij hebben allemaal inside information hoor! Jij niet? :hypocrite:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 12, 2007 2:51 pm

Van der Wiel zal dan wel worden toegevoegd voor de bank. Worst case scenario is natuurlijk dat Heitinga of Stam tijdens de wedstrijd geblesseerd uitvalt, maar het kan natuurlijk altijd.

Ik heb nog even zitten denken en ik zou toch voor een gewaagde 3-4-3 gaan. Ajax heeft dit seizoen al vaker met drie verdedigers gespeeld, al was dat wel tegen mindere tegenstanders. Met onderstaande opstelling benut je in ieder geval ten volle het voetballend vermogen op het middenveld, misschien dat je de Duitsers op die manier pijn kunt doen.

-----------Stekelenburg--------------
--Heitinga------Stam------Lindenbergh
---------------Maduro----------------
---Gabri-------------------Sneijder---
---------------Perez---------------
----de Mul-----------------Babel-----
--------------Huntelaar--------------
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 2:55 pm

Ajax heeft tegen PSV ook met drie verdedigers gespeeld. Ging toen heel aardig tegen een sterke ploeg. Verschil is wel dat het middenveld destijds een stuk dynamischer was en dat de verdediging betere mandekkers had.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 12, 2007 2:59 pm

Uhm, wanneer is die wedstrijd?
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 12, 2007 3:00 pm

Woensdag Boem!, als u aan uw Valentijnsdiner zit!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 12, 2007 3:05 pm

Zou ze ook nog langskomen? Dan moet ik wel eerst een list verzinnen om mevrouw Kaboem! het huis uit te krijgen.
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 3:08 pm

Voetbal gaat voor het meisje. :yes:

Misschien kan ik het wel combineren. :eusa_pray: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 3:28 pm

Kaboem! schreef:Zou ze ook nog langskomen? Dan moet ik wel eerst een list verzinnen om mevrouw Kaboem! het huis uit te krijgen.
Tjonge jonge, wel hier een grote bek, maar thuis homaar :D
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma feb 12, 2007 3:32 pm

:offtopic: :furious3: ;) (zo ook weer wat smiley's gebruikt)
Klose kijkt uit naar duels met Stam

BREMEN - Henk ten Cate wist het afgelopen vrijdag nog zo goed als zeker. De oefenmeester van Ajax benadrukte dat Werder Bremen normaal gesproken over twee ontmoetingen van zijn ploeg zal winnen. Bij de Duitse tegenstander van de Amsterdamse club in de UEFA-beker zijn ze daar na twee competitienederlagen op rij niet helemaal meer gerust op. "We lijken wel idioten", stelt Torsten Frings.

De aanvoerder van Werder Bremen beseft dat zijn ploeg de laatste weken vervalt in dezelfde fouten. De opponent van Ajax koos in de verloren ontmoetingen met Schalke (0-2) en VfB Stuttgart (1-4) de aanval en liet zich verrassen door snelle counters. "Dom, want we wisten dat het zo kon lopen", weet Frings. "Maar kennelijk waren we nog niet voldoende gewaarschuwd."

Werder Bremen verloor de afgelopen weken het uiterlijk van een onaantastbare toekomstig kampioen. De formatie oogstte dit seizoen veel lof om het fraaie aanvalspel. Het grote Chelsea moest er in Duitsland aan geloven. Barcelona kwam goed weg met een gelijkspel.

Te veel complimenten

"Misschien hebben we wel te veel complimenten gekregen", verklaarde trainer Thomas Schaaf in de aanloop naar het eerste duel van woensdag met Ajax. "Misschien denken sommige spelers dat alles vanzelf gaat."

Revelatie

Bij Werder Bremen maken ze zich zorgen over Diego. De Braziliaanse spelmaker bewees dit seizoen het ongelijk van Co Adriaanse, de trainer die hem bij Porto niet als een goede opvolger van de vertrokken Deco beschouwde. Diego gold tot aan de winterstop als de revelatie van de Bundesliga.

De vader van Diego verblijft sinds kort in een gevangenis van Sao Paulo. De man wordt verdacht van een poging tot moord op een sportleraar die vijf jaar lang een verhouding met zijn vrouw zou hebben gehad. Pa Diego reed op zijn rivaal in toen hij hem op de motor in het verkeer zag rijden. Diego wil tegen Ajax spelen. "Ik ga niet terug naar Brazilië. Ik wil me op het voetbal concentreren", verklaarde de nummer tien van Werder Bremen. Bij de huidige nummer twee van de Bundesliga kunnen ze alleen maar hopen dat dit lukt.

Klose

Miroslav Klose ziet geen reden voor al te veel onrust. De held van Duitsland tijdens het WK van afgelopen zomer kijkt uit naar het duel met Ajax. "Natuurlijk hebben we het de laatste twee duels laten afweten. Maar daarom is het juist zo fijn dat we woensdag alweer in actie komen. Dan kunnen we meteen laten zien hoe goed we zijn. Ik verheug me op de duels met Jaap Stam. Hij is nog steeds een topspeler."

Trainer Ten Cate van Ajax kan zijn aanvoerder tegen de meest productieve club van de Bundesliga goed gebruiken. De oefenmeester betreurt dat hij Zdenek Grygera, Thomas Vermaelen en Urby Emanuelson moet missen. Hij beschikt over weinig alternatieven voor de drie geblesseerde verdedigers. Daarbij is Edgar Davids niet speelgerechtigd omdat hij dit seizoen al voor Tottenham Hotspur in de UEFA-beker is uitgekomen.

Mogelijkheden

In aanvallend opzicht heeft de coach, die maandag in het bos trainde, een overvloed aan mogelijkheden. Hij kan kiezen voor de snelheid van Ryan Babel, Tom de Mul en Leonardo maar zag afgelopen zondag Klaas-Jan Huntelaar en Kenneth Perez ook sterk invallen. En wie weet gokt Ten Cate wel naar goed voorbeeld van Schalke 04 en VfB Stuttgart op de counter en kiest hij voor een versterkt middenveld en slechts twee spitsen.

"Ik mag toch hopen dat we ons niet weer laten verrassen", aldus aanvoerder Frings. "We hebben nu al twee keer achter elkaar dezelfde fouten gemaakt. Ik mag toch niet hopen dat dit weer gaat gebeuren. Het moet nu afgelopen zijn."
Nu.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 12, 2007 3:52 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Jöhnk schreef:Precies. Dit vind ik veel kwalijker dan die tackle van Bouaouzan destijds. De KNVB zou nu een signaal af moeten geven.

Maar goed, Sneijders knie is niet verbrijzeld dus is het eigenlijk allemaal niet zo erg. Symptoombestrijding. :redcard:
Veel kwalijker nog wel. Ik zou even wachten op het bericht dat Sneijder voor de rest van zijn leven invalide is.
Bouaouzan maakte een tackle zoals (bijvoorbeeld) Davids er een hoop op zijn naam heeft staan. Ik vind niet dat je de strafmaat moet bepalen adhv. het letsel van het slachtoffer.

Plaats reactie