Nee? Lijkt me wel. :yes:Jöhnk schreef:Bouaouzan maakte een tackle zoals (bijvoorbeeld) Davids er een hoop op zijn naam heeft staan. Ik vind niet dat je de strafmaat moet bepalen adhv. het letsel van het slachtoffer.
Werder Bremen-Ajax
Bouazzan raakte die jongen ongelukkig. Een paar centimeter hoger of lager en die jongen voetbalde nog. Dan was Bouazzan waarschijnlijk vrijuit gegaan. Bouazzan krijgt een zware straf vanwege het leed dat hij heeft aangericht, lijkt mij. Hij zette een lelijke tackle in, maar lelijke tackles zijn helaas de normaalste zaak in het topvoetbal.
In het strafrecht gaat het niet anders. Wanneer je een fles naar iemands hoofd gooit en die houdt er alleen een buil aan over, krijg je een andere straf dan wanneer je hetzelfde doet en iemand valt dood neer.
Maar van deze materie hebben Cees en RGB meer verstand.
In het strafrecht gaat het niet anders. Wanneer je een fles naar iemands hoofd gooit en die houdt er alleen een buil aan over, krijg je een andere straf dan wanneer je hetzelfde doet en iemand valt dood neer.
Maar van deze materie hebben Cees en RGB meer verstand.
Het stinkt aan alle kanten!
Hangt ervan af. Tegenvoorbeeld: Patrick Kluivert, die een ongeluk veroorzaakte, werd milder gestraft dan iemand die veroordeeld wordt voor poging tot moord.joey schreef:Bouazzan raakte die jongen ongelukkig. Een paar centimeter hoger of lager en die jongen voetbalde nog. Dan was Bouazzan waarschijnlijk vrijuit gegaan. Bouazzan krijgt een zware straf vanwege het leed dat hij heeft aangericht, lijkt mij. Hij zette een lelijke tackle in, maar lelijke tackles zijn helaas de normaalste zaak in het topvoetbal.
Maar goed, ik vind (ik zeg niet dat het zo werkt) natrappen in principe kwalijker dan een grove tackle in het vuur van de strijd.
Bij een vonnis wordt neem ik aan naar verschillende factoren gekeken.
Bij voetbal is de intentie vaak moeilijk te meten. Is een tackle bedoeld om iemand te blesseren of 'gewoon' mislukt? Ook bij de zaak-Kokmeijer was viel niet te bewijzen dat er van opzet sprake was. Bouaouzzan is veroordeeld omdat Kokmeijer niet meer kon voetballen,anders was hij er met een lichte schorsing afgekomen.
Bij voetbal is de intentie vaak moeilijk te meten. Is een tackle bedoeld om iemand te blesseren of 'gewoon' mislukt? Ook bij de zaak-Kokmeijer was viel niet te bewijzen dat er van opzet sprake was. Bouaouzzan is veroordeeld omdat Kokmeijer niet meer kon voetballen,anders was hij er met een lichte schorsing afgekomen.
-
Daar verschillen we dan van mening over. Ik vind het doodnormaal dat de gevolgen van iemands acties meespelen bij de strafmaat. Natuurlijk is er ook een rol voor de verwijtbaarheid of schuld van die persoon. Bouaouzan zet een idiote tackle in op kniehoogte, dan neem je bewust het risico dat dit het gevolg kan zijn. Ik vind dat dat de intentie in de eerste plaats moet worden bestraft(net als bij Tininho) maar eveneens dat -zeker in een dergelijk zwaar geval- het veroorzaakte leed ook wordt meegewogen. Zo werkt het in het normale leven ook en zie niet in waarom het voetbal daar een uitzondering op zou moeten zijn.Jöhnk schreef:Bouaouzan maakte een tackle zoals (bijvoorbeeld) Davids er een hoop op zijn naam heeft staan. Ik vind niet dat je de strafmaat moet bepalen adhv. het letsel van het slachtoffer.Raul Gonzalez Blanco schreef:Veel kwalijker nog wel. Ik zou even wachten op het bericht dat Sneijder voor de rest van zijn leven invalide is.Jöhnk schreef:Precies. Dit vind ik veel kwalijker dan die tackle van Bouaouzan destijds. De KNVB zou nu een signaal af moeten geven.
Maar goed, Sneijders knie is niet verbrijzeld dus is het eigenlijk allemaal niet zo erg. Symptoombestrijding. :redcard:
Als het aan mij had gelegen had Bouaouzan nooit meer mogen voetballen maar dat terzijde.
Ik vind je voorbeeld ook niet zo best gekozen. Kwaadwillende intentie wordt inderdaad zwaarder bestraft, maar die is nu eenmaal moeilijk te bewijzen in het voetbal. Ik vind dat je met evenveel overtuiging kunt beweren dat Bouaouzan opzettelijk Kokmeijer invalide schopte(de kracht, hoogte en aggressiviteit van de tackle wijzen niet meteen op een 'ongelukkige' actie).
Opzet is een kwalijk iets en ik vermoed dat de meest grove overtredingen welliswaar opzettelijk worden begaan maar dat het niet de opzet is om iemand een bepaalde blessure te bezorgen. Het risico dat er echter geschapen wordt dat dat wel gebeurd is echter voor rekening van de betreffende speler. En als het dan slecht uitpakt..tja ik heb er weinig genade mee.
natrappen is achterbaks. Maar het voetbal heeft meer goede spelers verloren door dat soort mallotige tackles dan door natrappen, hoe bedenkelijk ook.
Vind je, ik zie tackels van achteren, tackels met het been op kruis hoogte, tackels op de enkels, tackels op de man waar de bal al anderhalf uur geleden weg is ...joey schreef:Bij een vonnis wordt neem ik aan naar verschillende factoren gekeken.
En dieje met die tackel op Kokmeijer had minimaal een jaar geschorst moeten worden ... gewoon zo'n halve zool ( ook ) financieel aansprakelijk stellen ..
Blij met de punten ...
- thaumaturgy
- thaumaturgy
Jeugdspeler bij selectie woensdag
12-2-2007 Jong Ajax-speler Gregory van der Wiel is toegevoegd aan de A-selectie van Ajax voor het UEFA cup-duel met Werder Bremen.
De 19-jarige verdediger heeft zijn oproep te danken aan de schorsing van Ogararu. Daarnaast zijn Emanuelson, Vermaelen en Grygera geblesseerd en aanstaande woensdag niet beschikbaar.
at5
12-2-2007 Jong Ajax-speler Gregory van der Wiel is toegevoegd aan de A-selectie van Ajax voor het UEFA cup-duel met Werder Bremen.
De 19-jarige verdediger heeft zijn oproep te danken aan de schorsing van Ogararu. Daarnaast zijn Emanuelson, Vermaelen en Grygera geblesseerd en aanstaande woensdag niet beschikbaar.
at5
Werder siteInsider Rosenberg legt sich fest: Werder ist Favorit
Stürmer Markus Rosenberg rechnet sich für sein neues Team Werder Bremen gute Chancen im Vergleich mit seinem Ex-Klub Ajax Amsterdam aus. Wenige Tage vor dem UEFA-Cup-Hinspiel zwischen den Tabellen-Zweiten der niederländischen Ehrendivision und der Bundesliga, tippt der schwedische Nationalstürmer klar auf grün-weiß. "Ajax ist ein gutes Team, ein schwerer Gegner, aber Werder ist der Favorit. Wir müssen so spielen, wie wir es können: richtig guten, schnellen Fußball mit wenigen Ballkontakten", so der Angreifer, der selbst nicht im Aufgebot stehen darf, da er in dieser Saison schon mit Ajax UEFA-Cup-Spiele bestritt.
Rosenberg sieht vor allem in Sachen Erfahrung Defizite bei seinen ehemaligen Kollegen. "Da hat Werder durch die Champions-League-Einsätze in den letzten Jahren einfach mehr gesammelt. Außerdem wird Bremen in der Bundesliga stärker gefordert. Hier ist die Spitze einfach breiter."
Für Rosenbergs These spricht auch der Altersdurchschnitt der Teams. "Es ist immer noch so, dass Ajax sehr stark auf die Jugend setzt und von seiner Jugendarbeit profitiert. Ryan Babel ist das größte Talent. Auf den sollte man achten. Sie haben mit Edgar Davids und Jaap Stam zwei Routiniers und Schlüsselspieler im Team, der Rest ist insgesamt sehr jung", so der 24-Jährige, der seine neuen Teamkollegen zudem für körperlich robuster hält. "Ajax ist eine technisch versierte Mannschaft, genau wie Werder. Sie spielen genau wie wir oft mit nur ein oder zwei Ballkontakten. Aber sie sind körperlich nicht so stark."
Dass er genau wie Werders zweiter Neuzugang Peter Niemeyer im UEFA-Cup nicht mitspielen darf, belastet den jungen Angreifer nicht. "Ich wusste doch schon bevor ich unterschrieben habe darüber Bescheid. Deswegen denke ich darüber nicht groß nach." Auf ein Wiedersehen mit seinem ehemaligen Trainer Henk ten Cate scheint er ohnehin nicht so heiß zu sein. "Meine persönlichen Erfahrungen sind nicht so positiv mit ihm. Er hat sehr viel verändert, die Mannschaft, das System. Selbst ein Stürmer wie Jan Klaas Huntelaar, der schon so viele Tore geschossen hat, sitzt immer wieder mal auf der Bank. Ich glaube, der Trainer mag ihn nicht so."
Gespannt soll stellenweise auch die Beziehung zwischen dem Ajax-Publikum und der Mannschaft sein. Daraus könnte sich für Werder ein kleiner Vorteil für das Rückspiel entwickeln. Rosenberg dazu: "Sie haben in Amsterdam ein großes Stadion mit vielen Zuschauern, aber sie sind nicht so wild. Sie kommen, um ein schönes Spiel zu sehen. Wenn es Werder gelingt dort ein Tor zu schießen, dann kann es schon passieren, dass dort das Raunen losgeht und das Publikum sich von seiner Mannschaft abwendet."
- Ajaciedjuh
Jeugdspelers bij selectie woensdag
12-2-2007 Jong Ajax-spelers Gregory van der Wiel, Mitchell Donald en Vurnon Anita zijn toegevoegd aan de A-selectie van Ajax voor het UEFA cup-duel met Werder Bremen.
De 19-jarige Van der Wiel heeft zijn oproep te danken aan de schorsing van Ogararu. Daarnaast zijn Emanuelson, Vermaelen en Grygera geblesseerd en aanstaande woensdag niet beschikbaar.
Donald en Anita gingen in januari nog met het eerste elftal op trainingsstage naar Zuid-Afrika. Met name Donald maakte daar een sterke indruk. Anita geldt al jaren als een van de grootste talenten in de jeugdopleiding.
At5
12-2-2007 Jong Ajax-spelers Gregory van der Wiel, Mitchell Donald en Vurnon Anita zijn toegevoegd aan de A-selectie van Ajax voor het UEFA cup-duel met Werder Bremen.
De 19-jarige Van der Wiel heeft zijn oproep te danken aan de schorsing van Ogararu. Daarnaast zijn Emanuelson, Vermaelen en Grygera geblesseerd en aanstaande woensdag niet beschikbaar.
Donald en Anita gingen in januari nog met het eerste elftal op trainingsstage naar Zuid-Afrika. Met name Donald maakte daar een sterke indruk. Anita geldt al jaren als een van de grootste talenten in de jeugdopleiding.
At5
Ajax in 4-4-2 , volgens sommige bronnen
Gok opstelling ajax (aan de hand van nieuws/forum/pers berichten)
Stekelenburg.
Van der Wiel-Maduro-Stam-Lindenbergh
---------------------------------------------
---------------Heitinga---------------------
-Gabri-----------------------Roger/Donald-
---------------Sneijder----------------------
----------------------------------------------
------Leonardo-------Babel----------------
Hoop overigens dat Huntelaar gewoon naast Babel staat, vindt het overigens niet echt een spectaculaire opstelling
Stekelenburg.
Hoop overigens dat Huntelaar gewoon naast Babel staat, vindt het overigens niet echt een spectaculaire opstelling
Pompiedom
Huntelaar is toch geschorst?LeonardoSpits schreef:Ajax in 4-4-2 , volgens sommige bronnen
Stekelenburg.
Wat een verschrikkelijke opstelling. Zo worden we geslacht. :X
Bedankt Markus. Ajax heeft een kut publiek dat niet achter z'n ploeg gaat staan?Markus Rosenberg schreef:Gespannt soll stellenweise auch die Beziehung zwischen dem Ajax-Publikum und der Mannschaft sein. Daraus könnte sich für Werder ein kleiner Vorteil für das Rückspiel entwickeln. Rosenberg dazu: "Sie haben in Amsterdam ein großes Stadion mit vielen Zuschauern, aber sie sind nicht so wild. Sie kommen, um ein schönes Spiel zu sehen. Wenn es Werder gelingt dort ein Tor zu schießen, dann kann es schon passieren, dass dort das Raunen losgeht und das Publikum sich von seiner Mannschaft abwendet
Ik ken Van der Wiel en Donald niet, maar ik denk dat er een jeugdspeler gaat starten. Maduro heeft het even verbruid, denk ik zo.
Kan Van der Wiel in het centrum uit de voeten? Het zou het mooiste zijn als hij er kan spelen en Heitinga zo naar het middenveld kan schuiven.
Kan Van der Wiel in het centrum uit de voeten? Het zou het mooiste zijn als hij er kan spelen en Heitinga zo naar het middenveld kan schuiven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma feb 12, 2007 10:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afhankelijk van waar Van der Wiel het beste kan spelen zou ik zo beginnen:Voetske schreef:Nu zeg het maar, 4-4-2 je laten inzakken en loeren op een counter ?. 3-4-3 want WB speelt toch met 2 spiten, of 4-3-3 ?.
-------------Huntelaar
Babel---------------------Leonardo
----------------Perez
-------Sneijder-------Gabri
---------------Heitinga
-Lindenbergh--Stam--Van der Wiel
---------------Stekelenburg
Een andere optie is natuurlijk om Perez in de aanval op te stellen of op te offeren voor een extra verdediger. Heitinga naar achteren en dan hopen dat Ten Cate Maduro er niet inzet.