AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS

Bericht door LucaS » di feb 13, 2007 2:02 pm

Het is wellicht niet handig om hoge verwachtingen te wekken. Maar ik vind ook dat hier de macht van het geld ernstig wordt onderschat. Chelsea was een paar jaar geleden ook nog een kutclub waar een beetje topvoetballer nog niet dood gevonden wilde worden
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 13, 2007 2:08 pm

De eerste beste Engelse kutclub (Wigan Dinges) betaalt beter dan AZ. De beste spelers van Ajax en PSV zitten niet op AZ te wachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 13, 2007 2:08 pm

Nihad schreef:Big John is een type die makkelijk zijn hele carriere bij Ajax slijt.
Dat vind ik een gewaagde uitspraak voor zo'n jonge speler. In de komende 10 jaar zal er vast wel een moment komen dat hij een nieuwe uitdaging wil en het geld is natuurlijk ook lekker in Spanje of Engeland. Die gaat echt wel een keer weg, maar hopelijk duurt het nog jaren.
Ajax!

martijn401

Bericht door martijn401 » di feb 13, 2007 2:30 pm

Ik vind het wel grappig dat Feijenoord netwerk al heel de dag kopt 'AZ gaat Nederlanders proberen te halen van topclubs'.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di feb 13, 2007 4:35 pm

martijn401 schreef:Feijenoord netwerk al heel de dag kopt 'AZ gaat Nederlanders proberen te halen van topclubs'.
Das waarschijnlijk een vorm van opluchting. Ze waren als de dood dat ze De Guzman kwijt zouden raken, maar als AZ alleen gaat shoppen bij de topclubs blijven ze ten minste van de Feyenoorders af.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

martijn401

Bericht door martijn401 » di feb 13, 2007 4:41 pm

:D

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 13, 2007 4:46 pm

Thomas schreef:Dus Cocu gaat als geintje met Feyenoord praten, terwijl hij geen enkele intentie heeft om er te gaan spelen. Dat klinkt ook een beetje sterk hoor.
Cocu wilde een flinke salarisverhoging en om druk te zetten schermde hij met een vertrek vanwege sportieve uitdagingen. Feyenoord kon nooit aan het salaris van PSV tippen en was (en is) sportief geen grotere uitdaging...zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 13, 2007 5:48 pm

joey schreef:De eerste beste Engelse kutclub (Wigan Dinges) betaalt beter dan AZ. De beste spelers van Ajax en PSV zitten niet op AZ te wachten.
Kan AZ dan wel dezelfde salarissen ophoesten als Ajax en PSV?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 13, 2007 5:49 pm

Vooralsnog niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 13, 2007 5:53 pm

In principe kan alles in Alkmaar. Scheringa's portemonnee is oneindig diep.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di feb 13, 2007 5:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 13, 2007 5:54 pm

Mwah, hij is geen Abramovitz.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 13, 2007 6:08 pm

Hij is iig miljardair. Ik denk dat AZ er financieel het beste voorstaat van alle Nederlandse clubs.

999

Bericht door 999 » wo feb 14, 2007 8:41 am

Waterman maakt in ’hel van Istanboel’ debuut in AZ-basis

Voor de leeuwen gegooid

ISTANBOEL, woensdag

Boy Waterman (23) maakte in recordtijd kennis met de wetten van de voetballerij. „Het ene moment ben je helemaal niets; zo sta je in het middelpunt van de belangstelling.” Ruim twee weken geleden verdedigde de inwoner van Lelystad voor een handvol toeschouwers nog het doel van Jong Heerenveen en vandaag wordt hij in de UEFA Cup-kraker van AZ tegen Fenerbahçe voor de leeuwen gegooid. Door de blessure van zijn concurrent Khalid Sinouh maakt Waterman uitgerekend in de ’hel van Istanboel’ zijn debuut in de basis. „Ik zal er direct moeten staan”, beseft de vijfde AZ-keeper van dit seizoen. „Tijd om rustig te wennen is er niet.”

Zijn ploeggenoot Julian Jenner bekeek het mediacircus rond de Heerenveen-huurling, die tot 2010 onder contract staat in Friesland, vol verbazing en plaagde wat. ,,Ongelooflijk, je hebt nog geen bal gestopt en bent al zó populair.” De doelman wist dat Jenner gelijk had. In de 45 minuten die hij als vervanger van Sinouh tegen Willem II keepte, hoefde hij geen redding te verrichten. „Met het oog op Fenerbahçe was het prettiger geweest als ik wel wat te doen had gekregen, maar helaas. Ik was daarom wel blij dat ik vorige week met Jong Oranje een hele wedstrijd tegen Jong Rusland kon spelen. Dat duel was goed voor het gevoel.”

Ook het gesprek dat hij met Louis van Gaal voerde, gaf hem vertrouwen. „Door alle drukte na mijn komst naar AZ hadden we zondag voor het eerst tijd om uitgebreid met elkaar te praten. De trainer gaf aan wat hij van me wist, wat hij van me verwachtte en was oprecht geïnteresseerd in mijn privé-leven. Hij vroeg naar mijn thuissituatie en welke schoolopleiding ik had gevolgd. Die warmte komt me van pas tegen Fenerbahçe. Ik voel me oprecht gesteund.”

Steun, die hij wel kan gebruiken. Want de laatste twee jaar keepte Waterman veel minder dan hem lief was, doordat hij werd geplaagd door blessures. „Het dieptepunt was dat ik tegen Sparta de voorste kruisband in mijn rechterknie scheurde en er zeven maanden uit lag.” Op een hoogst ongelukkig moment; het product van de Ajax-school had net zijn plek in Heerenveen gevonden. „In de tien wedstrijden voor mijn blessure hield ik zeven keer de nul.”

Ondanks het veelvuldige blessureleed, verloor de Nederlandse Surinamer nooit de moed. „Ik wist wat ik kon en dat ik mijn kwaliteiten ooit weer zou kunnen tonen. Het klinkt misschien raar, maar misschien was die vervelende periode wel ergens goed voor. Ik kwam er mentaal sterker uit.”

Dat resulteerde niet onmiddellijk in een nieuwe basisplaats bij Heerenveen, omdat Brian Vandenbussche zijn kans had gegrepen. „Hij deed het tijdens mijn afwezigheid gewoon erg goed.” Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek was echter vol lof over Waterman. „Hij vond dat ik me op de trainingen en in de wedstrijden van het tweede elftal uitstekend manifesteerde. Hij zag dat ik alles uit mezelf perste om op een nog hoger niveau te komen dan voor mijn blessure. Voor mij was dat vanzelfsprekend, omdat ik wist waar ik naartoe wilde en vanaf mijn negende bij Ajax al offers maakte om de top te bereiken.”

Hoewel hij al drie UEFA Cup-duels voor Heerenveen speelde, maakt Europa vanavond echt kennis met Waterman. Van Gaal haalde de keeper vooral vanwege zijn voetballende kwaliteiten naar Alkmaar, maar Waterman beseft dat het in Istanboel dáár niet om te doen is. „Meevoetballen is leuk, maar als je elke bal laat gaan, is niemand tevreden. Ballen tegenhouden, is tegen Fenerbahçe nummer één.”

Om optimaal voorbereid aan de aftrap te verschijnen, organiseert Waterman vanmiddag in het spelershotel nog een gesprek met de verdedigers. „Het is een nadeel dat ik de spelers van AZ nog niet goed ken. Om in zulke wedstrijden als defensie goed te presteren, moet er veel worden gecoacht en zijn er duidelijke afspraken nodig.”

Vermoedelijke opstelling AZ: Waterman; Steinsson, Jaliens, Luirink, De Cler; De Zeeuw, Molhoek, Martens, Boukhari; Dembélé en Koevermans.

VOORBEREIDING AZ VERSTOORD

ISTANBOEL, woensdag

In de voorbereiding op het UEFA Cuptreffen met Fenerbahçe blijft AZ weinig bespaard. Nadat trainer Louis van Gaal voor de wedstrijd in Istanboel al een streep door de namen van David Mendes da Silva, Barry Opdam (geschorst), Shota Arveladze (ziek), Stijn Schaars, Simon Cziommer, Joey Didulica en Khalid Sinouh (geblesseerd) moest zetten, werd de reis een martelgang. De Alkmaarders arriveerden met een vertraging van 3,5 uur in Turkije. „Vanwege – zoals de maatschappijen áltijd roepen – een technisch mankement aan het vliegtuig”, zei een geïrriteerde Van Gaal, die om kwart over tien plaatselijke tijd aan de training in het Sükrü Saracoglü Stadion begon. „Dit gaat spelers niet in de koude kleren zitten, maar ik heb de indruk dat ze er goed mee zijn omgegaan. Ik heb niemand horen mekkeren.” In zijn ogen is Fenerbahçe – dat zonder de geschorste Mateja Kezman speelt – favoriet om de volgende ronde te bereiken. In competitieverband verloor het elftal van Zico dit seizoen pas één keer thuis. „Fenerbahçe is een topclub; AZ een topclub in wording. Het zou ongelooflijk zijn als we de volgende ronde halen.”

De T.
Blij met de punten ...

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:15 am

De Roemeen van AZ gaat misschien naar Utrecht!
Stagiair Sanmartean overtuigt FC Utrecht

14/2/2007 8 :58

Lucian Sanmartean heeft FC Utrecht overtuigd. De Roemeense stagiair, die ook nog een afspraak heeft met AZ, wordt mogelijk per direct vastgelegd.
'Hij is lichtvoetig, kan een man vrij voor de goal zetten en zélf scoren', is trainer Foeke Booy deze week in VI vol lof over de Roemeense tester. In een oefenduel met Jong DOVO bevestigde de 26-jarige Sanmartean dinsdag de goede verhalen.

Volgens De Telegraaf komt de technische staf in spoedberaad bijeen om zich te buigen over het vastleggen van Sanmartean. Voor FC Utrecht is het zaak snel te handelen. De Roemeense spelmaker heeft deze week ook nog een stage op het programma staan bij AZ.

Sanmartean zit zonder club, nadat hij met Panathinaikos overeenstemming was gekomen over de ontbinding van zijn contract. De Roemeen leefde al enige tijd in onmin met de Griekse club, dat hem in 2003 had overgenomen van Gloria Bistrita.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 11:17 am

brigade zuid schreef:Hij is iig miljardair. Ik denk dat AZ er financieel het beste voorstaat van alle Nederlandse clubs.
Ja en nee. Scheringa kan een hoge transfersom ophoesten (hoewel hij dat tot op heden nog nooit heeft gedaan), maar salarissen moeten in de begroting worden meegenomen, ook worden betaald als Scheringa onder de tram loopt. Ik neem aan dat men de salarissen gedekt wil zien door structurele inkomsten.
Wat zal MVG van deze ontwikkelingen denken? Een paar jaar geleden 'mocht' hij de spelers van AZ gaan vertellen dat er geen geld meer was, haha.

Yo

Bericht door Yo » wo feb 14, 2007 12:41 pm

Scheringa stond ook garant voor de schuld van een aantal jaren geleden. Vond de KNVB ook geen probleem. Hetzelfde zal het geval zijn als er door te hoge salarissen eventuele tekorten ontstaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 12:49 pm

En als Scheringa onder de tram loopt/depressief raakt/er geen zin meer in heeft?

Yo

Bericht door Yo » wo feb 14, 2007 1:03 pm

Ik denk dat dat niet aan de orde is aangezien Scheringa gezegd heeft tot zijn dood aan de club verbonden te willen zijn.
Als hij weg zou vallen, zou az een probleem kunnen hebben als hij of zijn familie net als van den Herik meteen al zijn geld met rente terug zou eisen :D . Maar dat is een beetje in doemscenario's denken.

Ben eerlijk gezegd heel benieuwd wat er van de zomer gaat gebeuren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 14, 2007 1:23 pm

Ik ga op vakantie...voor de rest geen boeiende dingen ;)
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 14, 2007 3:41 pm

joey schreef:En als Scheringa onder de tram loopt/depressief raakt/er geen zin meer in heeft?
AZ staat in zn testament, dat is allemaal geregeld, daar hadden ze het laatst nog over dat wat dat betreft de toekomst van AZ op een goede manier gewaarborgd blijft.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 4:43 pm

brigade zuid schreef:AZ staat in zn testament, dat is allemaal geregeld, daar hadden ze het laatst nog over dat wat dat betreft de toekomst van AZ op een goede manier gewaarborgd blijft.
Heeft hij geen kinderen?

Geld is zo op. Stel Scheringa laat een half miljard na aan AZ. Daar run je een jaar of tien de tent van en dan houdt het op. Ik vind het maar een wankele basis.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 14, 2007 4:47 pm

Ja OK, maar dan kunnen ze die 10 jaar wel gebruiken om hun huishouding af te slanken en tenminste de lopende contracten af te betalen.

Het is niet zo dat Az na de dood van Scheringa het faillisement kan aanvragen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 14, 2007 4:51 pm

Zou kunnen. Vooropgesteld dat het bedrag zo hoog is.

Hij kan ook teleurgesteld raken (hij is nogal verwend) en AZ van de hand doen. Niemand anders zal zoveel geld in die club willen steken.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo feb 14, 2007 6:11 pm

Het zou fantastisch zijn als Scheringa meer geld in AZ gaat steken. Dan ziet onze sponsor ABN-AMRO misschien mook in dat zij hun inbreng moeten verhogen en voor Philips hetzelfde verhaal. Kan zomaar betekenen dat de top 3 een paar jaar lang echt mee kan draaien in Europa.

Maar voorlopig moet AZ nog maar zien dat het de komende jaren Twente en Feijenoord achter houdt.
Laatst gewijzigd door Dubbel op wo feb 14, 2007 7:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo feb 14, 2007 6:13 pm

joey schreef:Hij kan ook teleurgesteld raken (hij is nogal verwend) en AZ van de hand doen. Niemand anders zal zoveel geld in die club willen steken.
Precies. Hij is gek op winst maken, dus de kans dat ie AZ met verlies verkoopt, acht ik gering.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten