Idd, je weet toch dat ie komen gaat dus..Peter schreef:Kan me er niet druk om maken. Zoiets voel je gewoon aankomen.
PSV deel 2
-
- AT Toto winner 15/16
Frank schreef:Ik heb het niet zo op geintjes met bommen en 30.000 mensen... ;)
Dan maar op de Bijenkorf ( na sluitingstijd ) , moet m'n bom toch ergens kwijt ... ;)
Laatst gewijzigd door 999 op za feb 24, 2007 9:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Nu 'vergeet' je voor het gemak even het eerste gedeelte van mijn post waarin in ik het heb over de situatie dat een speler bij Ajax niet speelt en bij PSV wel. :redcard:Arwin schreef:Dat wil ik ook zeker niet ontkennen. Maar doen alsof een speler van Ajax graag naar PSV zou willen omdat hij bij Ajax niet meedoet om de titel, gaat me nog behoorlijk wat te ver.Harm schreef:Als hij dat zegt, dan heeft hij daarin ook nog gelijk. Ajax is al jaren kut.Arwin schreef: Dat zegt hij wel, letterlijk.
Het gaat om de vergelijking tussen Ajax en PSV. Als je dan stelt dat je bij PSV, bovendien, jaarlijks meespeelt om de titel en de CL, stel je dus dat Ajax dit niet doet.
Maar misschien lees ik het stuk anders dan het bedoeld is.
De T.
Late goal Alex bezorgt koploper kostbare zege
PSV ONTSNAPT
EINDHOVEN, zondag
Met vandaag de confrontatie tussen de achtervolgers Ajax en AZ op het programma, was de opdracht duidelijk voor PSV. Alleen winst zou volstaan in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen, omdat de koploper daarmee de marge op de concurrenten zou kunnen vergroten. Met de uiteindelijke 1-0 zege slaagde PSV in die opzet, maar daarmee was ook alles gezegd. Pas vijf minuten voor tijd kopte Alex uit een hoekschop de voor PSV verlossende goal tegen de touwen. Het Philips Stadion, dat tot dan een met zichzelf worstelende thuisploeg had gezien, explodeerde van vreugde en vooral opluchting.
,,We waren niet goed, niet fris en dat moet je zijn als je zo’n defensieve tegenstander kapot wil spelen”, aldus PSV-trainer Ronald Koeman, ,,Dan moet je wachten op dat ene momentje. Dat is PSV wel toevertrouwd. Al dan niet terecht kregen we dat moment nu ook weer. In een seizoen zitten er dit soort wedstrijden tussen. Je moet zorgen dat je ze wint en daarna moet je ze gauw vergeten.”
In een veel te laag tempo probeerde PSV de Groningse muur te slechten. Voetballend gezien was er van de progressie die midweeks tegen Arsenal was getoond, niets terug te zien. Het was dan ook niet toevallig dat de kopgoal van Alex uit een hoekschop viel, want uitgespeelde kansen creëerde PSV nauwelijks.
,,Als je dan toch wint, werkt dat ook psychologisch door op je concurrenten. Die hopen natuurlijk op een misstap van PSV en zien de hele avond 0-0 op teletekst staan. Als dat plusje dan uiteindelijk toch aan de kant van PSV verschijnt, dan mist dat zijn uitwerking niet. De eerste keer stap je daar nog makkelijk overheen, de tweede keer voelt het toch als een bijl in je nek en de derde keer kan je niet meer opstaan”, aldus Koeman.
Jefferson Farfán en Ibrahim Afellay keerden bij PSV terug in de basis na blessures, Alcides maakte zijn basisdebuut. De Braziliaan kreeg de voorkeur boven Manuel da Costa, die net als Jan Kromkamp op de bank begon. ,,Ik ben tevreden over het spel van Alcides, ook al gaf hij voor rust een paar keer te veel ruimte aan Luis Suárez”, aldus Koeman.
Via diezelfde Suárez kreeg FC Groningen de beste kans van de wedstrijd, maar de Uruguayaan schoof de bal in de tweede helft net voorlangs. Voor rust bleef de aanvallende oogst van PSV beperkt tot een goede kopkans voor Alex, ook al uit een stilstaande situatie. Verderop in de wedstrijd waren er kansjes voor Farfán en invaller Mika Väyrynen.
Kenmerkend voor de aanvallende schaarste in de selectie van PSV was dat Koeman middenvelder Väyrynen en de verdedigers Xiang Sun en Kromkamp als wissels inbracht. Een extra spits was geen overbodige luxe geweest. Farfán kwam niet los van de Groningse verdedigers en Arouna Koné is weer helemaal vervallen in zijn oude patroon, waarin hij prima acties afrondt met een slechte eindpass of teleurstellende afronding. Tegen FC Groningen bleef de Ivoriaan alweer voor het vijfde opeenvolgende duel zonder goal.
Naarmate de tweede helft vorderde, sloop er steeds meer wanhoop in het spel van PSV. Daarom was de ontlading ook zo groot bij de goal van Alex. In een slotoffensief kwam FC Groningen nog bijna langszij, maar een eigen inzet van Carlos Salcido hobbelde voorlangs. En dus moest FC Groningen, dat nog nooit won in Eindhoven, voor de tiende opeenvolgende keer met een nederlaag vertrekken uit de lichtstad en kan Koeman vandaag ontspannen de ontwikkelingen bij AZ-Ajax afwachten.
PSV - FC Groningen 1-0 (0-0). 85. Alex 1-0. Scheidsrechter: Van Hulten. Toeschouwers: 33.400. Gele kaart: Van de Laak (FC Groningen).
PSV: Gomes; Alcides, Alex en Salcido; Afellay (60. Xiang), Simons, Cocu, Mendez (81. Kromkamp) en Culina (60. Väyrynen); Koné en Farfan.
FC Groningen: Roorda; Silva, Sankoh, Kruiswijk en Van der Linden; Van de Laak, Matthijs, Levtsjenko (69. Meerdink) en Fledderus (87. Kolder); Suarez en Nevland (71. Lovré).
Blij met de punten ...
nu.nlVoorwaardelijke celstraf voor Hiddink
DEN BOSCH - De rechtbank in Den Bosch heeft voetbaltrainer Guus Hiddink veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden wegens belastingfraude. Hiddink moet ook een boete van 45.000 euro betalen.
Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden een onvoorwaardelijke celstraf van tien maanden tegen de huidige bondscoach van Rusland. De officier van justitie stelde dat Hiddink als trainer van PSV de Belastingdienst voor bijna 1,4 miljoen euro had opgelicht.
De coach stond in 2002 en 2003 in België ingeschreven terwijl hij daar niet woonde.
Hij zal wel in beroep gaan. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
Dit vind ik wat dat betreft een misrekening. PSV heeft dit seizoen nl. nog altijd minder punten verloren dan vorig seizoen (ja, we/ze moeten nog wat wedstrijden maar zoveel punten zal men niet meer verliezen) terwijl er nu wordt gesuggereerd dat PSV aan een matig seizoen bezig is. Dat dacht ik toch niet, PSV kan zomaar hoger eindigen dan vorig jaar of met een gelijk aantal punten eindigen als men bijvoorbeeld gelijkspeelt tegen Twente en Ajax.Arwin schreef:Het is opzich wel jammer dat ze nog net winnen, maar aan de andere kant: PSV heeft genoeg punten verloren dit seizoen. Had Ajax maar beter zijn best moeten doen in de eigen wedstrijden tegen Excelsior en Sparta, dan had je dat puntverlies van PSV ook helemaal niet meer nodig gehad.
Het gevoel dat we het zelf grotendeels verneukt hebben onderschrijf ik trouwens weer wel. Speel conform spelbeeld gelijk tegen PSV en win van Vitesse, NEC en Excelsior -wedstrijden waarin je onnodig puntverlies hebt geleden*- en je staat op kop. Maar goed, als alles altijd verloopt zoals het zou moeten verlopen zou ik iedere week de toto winnen....
(* Sparta reken ik niet eens mee, toen had iedereen een complete off day volgens mij...)
Ik zie PSV op redelijk klinische wijze het seizoen eindigen met wat 1-0 en 2-1 wedstrijden. Niet spectaculair, wel zeer constant en goed voor alweer het zoveelste kampioenschap dat het laatste decennium naar Eindhoven gaat.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
'Chelsea aast op Da Costa en Alcides'
28/2/2007 14:13
José Mourinho heeft laten weten dat zijn werkgever Chelsea zich moet inspannen om Manuel da Costa van PSV over te nemen. Daarnaast zou de Londense club de door PSV gehuurde Alcides eerder terug willen halen.
De twintigjarige Da Costa (foto) werd na vorig seizoen overgenomen van de Franse club AS Nancy, en ontwikkelde zich daarna uitstekend in Eindhoven. De verdediger speelde vorige week ook mee in de Champions League-wedstrijd tegen Arsenal.
De belangstelling van Mourinho is des te opvallender omdat Da Costa nog tot 2011 bij PSV onder contract staat. Sommige Portugese media melden dat alle betrokken partijen het al eens zouden zijn over een transfer van de Franse verdediger met de Portugese roots.
Chelsea zou ook overwegen om de aan PSV uitgeleende Braziliaan Alcides eerder terug te halen. Alcides, die onder Ronald Koeman ook voor Benfica uitkwam, is door Chelsea aan PSV verhuurd tot medio 2008. Mourinho zou voor zijn defensie over meer opties willen beschikken.
vi.nl
Alex mag toch niet in Engeland spelen omdat hij niet aan de interland verplichting voldoet en te oud is om voor de uitzondering van exceptioneel talent aangemerkt te worden?
Da Costa lijkt me momenteel nog niet goed genoeg voor Chelsea. Ik ben benieuwd of PSV een goede onderhandelingspositie heeft tegen Chelsea of dat ze hem nu goedkoop zullen moeten laten gaan, omdat Chelsea ook zo hun spelertjes aan PSV levert.
Da Costa lijkt me momenteel nog niet goed genoeg voor Chelsea. Ik ben benieuwd of PSV een goede onderhandelingspositie heeft tegen Chelsea of dat ze hem nu goedkoop zullen moeten laten gaan, omdat Chelsea ook zo hun spelertjes aan PSV levert.