PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » do mar 22, 2007 5:45 pm

Jabu schreef: Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.
Mee eens. Maar juist dat vetgedrukte wordt Koeman verweten: de korte termijn. Terwijl HtC (en eerder Blind, Koeman en Adriaanse) bij Ajax precies hetzelfde doen/deden: hun ingezette lijn loslaten t.b.v. het resultaat en de korte termijn.

Waarbij je je kunt afvragen of er met dit Ajax toekomstperspectief is wanneer steevast aan 4-3-3 wordt vastgehouden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 22, 2007 6:04 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef: Makkelijker om op de korte termijn resultaten te halen zal het vast zijn. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is ook de charme van Ajax.
Mee eens. Maar juist dat vetgedrukte wordt Koeman verweten: de korte termijn. Terwijl HtC (en eerder Blind, Koeman en Adriaanse) bij Ajax precies hetzelfde doen/deden: hun ingezette lijn loslaten t.b.v. het resultaat en de korte termijn.

Waarbij je je kunt afvragen of er met dit Ajax toekomstperspectief is wanneer steevast aan 4-3-3 wordt vastgehouden.
Het gaat toch veel verder dan de 4-3-3 discussie? Sneijder heeft al eens aangegeven dat hij HTC zijn beste trainer ooit vond. Davids komt terug, omdat hij uitstekende ervaringen heeft met HTC. Ten Cate is een coach die didactisch en tactisch 4 niveau's hoger zit dan Koeman en Blind. Dat merk je aan alles. Is ten Cate nou echt gezwicht toen de resultaten uitblijven?

Nihad

Bericht door Nihad » do mar 22, 2007 7:27 pm

Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers.
Dat is ook precies het voetbal wat we zondag en de week ervoor te zien krijgen. Of beweer je dat Ajax afbraakvoetbal speelde tegen PSV?

Daarbij: door de wissel van de Mul zondag speelde Ajax gewoon weer 4-3-3 en scoorde we nog 3 keer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella

Bericht door goodfella » do mar 22, 2007 9:05 pm

twente - AFC Ajax 1-4
psv - AFC Ajax 1-5

En dan nog zeiken? Ga lekker naar het basketbal. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 22, 2007 9:56 pm

In Rotterdam en Eindhoven mag Ajax van mij elk systeem spelen zolang er maar gewonnen wordt. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 22, 2007 10:25 pm

Het is naief om te denken dat we het met 433 op den duur wel zullen gaan redden. Daar hebben we spelers niet voor, omdat we er het budget niet voor hebben. Zelfs Barca speelt Europees bijna nooit met 3 aanvallers. Tijden veranderen, daar was psv al een tijdje achter. Ik wil niet zeggen dat we die koers moeten gaan varen, maar iets gedoseerder vind ik prima. Sterker nog, daar hebben we de afgelopen weken allemaal van kunnen genieten denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 22, 2007 11:01 pm

We zullen de buitenspelers zelf moeten opleiden. Ajax kan geen Robben of Cristiano Ronaldo kopen. Daar ligt meteen het probleem.

Maar terug naar PSV:

'Cléber Santana in belangstelling van PSV'

Volgens diverse Braziliaanse media zou PSV een van de clubs zijn die belangstelling heeft getoond voor de 25-jarige middenvelder Cléber Santana). Andere clubs zouden Sevilla en Atletico Madrid zijn. Met name de interesse van Atletico Madrid zou concreet zijn. Zij zouden de aanvallende middenvelder graag snel willen vastleggen. Volgens Braziliaanse media vraagt zijn club santos echter een bedrag van naar verluidt zo'n 10 miljoen euro voor de dit jaar veel scorende middenvelder.
Alex-constructie? Of is deze speler daar te oud voor?

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 23, 2007 8:19 am

PSV heeft geen 10 miljoen en zelfs al heeft het dat wel, dan gaat dat nooit betaald worden voor een 25 jarige. Verder wordt zo'n speler niet gehaald door Chelsea om verhuurd te worden aan PSV, daar is hij te oud voor.

Maar goed, het is weer een vaag bericht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 23, 2007 10:23 am

Hoe zit het met het spelersfonds, Baseman?

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 23, 2007 10:36 am

Dat is er nog niet, omdat het stadion nog niet herfinancierd is. Duurt nogal lang...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 23, 2007 10:37 am

joey schreef:We zullen de buitenspelers zelf moeten opleiden. Ajax kan geen Robben of Cristiano Ronaldo kopen. Daar ligt meteen het probleem.

Maar terug naar PSV:

'Cléber Santana in belangstelling van PSV'

Volgens diverse Braziliaanse media zou PSV een van de clubs zijn die belangstelling heeft getoond voor de 25-jarige middenvelder Cléber Santana). Andere clubs zouden Sevilla en Atletico Madrid zijn. Met name de interesse van Atletico Madrid zou concreet zijn. Zij zouden de aanvallende middenvelder graag snel willen vastleggen. Volgens Braziliaanse media vraagt zijn club santos echter een bedrag van naar verluidt zo'n 10 miljoen euro voor de dit jaar veel scorende middenvelder.
Alex-constructie? Of is deze speler daar te oud voor?
Wat is de bron, Joey? ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 23, 2007 10:41 am

:blush:

Dit stond op PN. In elk geval www.as.com maakte er melding van.

Harm

Bericht door Harm » vr mar 23, 2007 10:43 am

Baseman schreef:Dat is er nog niet, omdat het stadion nog niet herfinancierd is. Duurt nogal lang...
Ik had begrepen dat het afgeblazen was.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 23, 2007 10:50 am

Nihad schreef:
Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers.
Dat is ook precies het voetbal wat we zondag en de week ervoor te zien krijgen. Of beweer je dat Ajax afbraakvoetbal speelde tegen PSV?

Daarbij: door de wissel van de Mul zondag speelde Ajax gewoon weer 4-3-3 en scoorde we nog 3 keer.
Ik beweer helemaal nergens dat Ajax tegen PSV (of in andere wedstrijden waar Ajax 4-4-2 speelde) afbraakvoetbal speelde. Wimpey gaf aan dat ook HtC erachter is gekomen dat het met wat meer behoudenheid en ruimte en op de counter makkelijker ballen en resultaten behalen is dan met een 4-3-3 systeem. Ik zeg dat het vast makkelijker is om op de korte termijn resultaat mee te behalen. Ik ben echter geen liefhebber van Ajax geworden vanwege risicoloos en behoudend spel. Dominant, aanvallend, attractief en initiatiefrijk voetbal kan mijns inziens toch het beste met vleugelspelers. Dat is voor mij ook de charme van Ajax.

Het iedere keer kiezen voor een ander systeem heb ik inderdaad eerder in deze topic al mijn vraagtekens bij gezet:
Jabu schreef:Zodra het er maar even omgaat kiest Ajax momenteel voor een 4-4-2 opstelling. Je zou toch verwachten dat Ajax 4-3-3 wil spelen omdat dit het beste spelsysteem is. Het merendeel van de spelers uit deze selectie hoort al jarenlang 4-3-3 te spelen. Ajax traint al het hele jaar op 4-3-3 en zit nu in de fase van de competitie waarin de elftallen van HtC op z'n best zijn. Hoe kan het dan dat er toch voor 4-4-2 wordt gekozen? Vindt HtC dit toch niet het beste systeem of snappen deze spelers het nu nog niet?
Je opmerking met betrekking tot de wissel van De Mul kan ik overigens niet goed plaatsen. Dat gaf ik namelijk zelf al eerder aan waarop jij iets anders dan nu reageerde.
Jabu schreef:Vanaf het moment dat De Mul er in kwam (70e min.) ging Ajax weer 4-3-3 spelen en dat ging ze niet minder af. Van 1-2 werd het in 20 minuten 1-5.
Nihad schreef:Dat is ook niet zo moeilijk als de Mul alle vrijheid van de wereld kreeg.
goodfella schreef:twente - AFC Ajax 1-4
psv - AFC Ajax 1-5

En dan nog zeiken? Ga lekker naar het basketbal. :yes:
Als je nu ook al niet goed kunt lezen ben je nog minder serieus te nemen. :aai:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2007 11:00 am

Het is overigens onjuist dat Ajax, als het lastig werd, dit seizoen overschakelde op 4-4-2. Ajax speelde immers tegen PSV (thuis), Feyenoord (uit en thuis), Bremen (thuis) en Kopenhagen (uit en thuis) gewoon met drie spitsen.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 23, 2007 11:03 am

Daarom staat er ook momenteel. Ten Cate is de zoveelste trainer die na aanvankelijk te zweren bij 4-3-3 steeds vaker daarvan begint af te wijken.
Laatst gewijzigd door jabu op vr mar 23, 2007 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2007 11:08 am

Het verschil is dat de vorige trainers op 4-4-2 overschakelden op het moment dat er met drie aanvallers geen resultaten geboekt werden. Over het algemeen waren de resultaten niet beter met twee spitsen. Ten Cate heeft nooit een periode 4-4-2 gespeeld, maar enkel voor sommige wedstrijden een andere veldbezetting gekozen. En het heeft Ajax goed gedaan, want ik geloof dat alleen Bremen (uit) en Espanyol (thuis) verloren werden met twee spitsen.

Harm

Bericht door Harm » vr mar 23, 2007 11:09 am

Bertje schreef:Het is overigens onjuist dat Ajax, als het lastig werd, dit seizoen overschakelde op 4-4-2. Ajax speelde immers tegen PSV (thuis), Feyenoord (uit en thuis), Bremen (thuis) en Kopenhagen (uit en thuis) gewoon met drie spitsen.
Tegen PSV thuis speelde Ajax met 5 verdedigers.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 23, 2007 11:09 am

Harm schreef:
Baseman schreef:Dat is er nog niet, omdat het stadion nog niet herfinancierd is. Duurt nogal lang...
Ik had begrepen dat het afgeblazen was.
Nog niet, maar gezien de tijdsduur zou dat best kunnen gaan gebeuren ja.
Vrij vaag allemaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 23, 2007 12:25 pm

joey schreef:We zullen de buitenspelers zelf moeten opleiden. Ajax kan geen Robben of Cristiano Ronaldo kopen. Daar ligt meteen het probleem.
Onzin. Goede buitenspelers zijn te halen. :yes:

Nihad

Bericht door Nihad » vr mar 23, 2007 12:31 pm

:drecul2:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Arwin

Bericht door Arwin » vr mar 23, 2007 1:59 pm

Nihad schreef:
:drecul2:
Dus omdat Heitinga een verdediger is van origine, telt hij als verdediger, ook al staat hij opgesteld als middenvelder? Dus Ajax speelde tegen PSV thuis 5-2-3?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mar 23, 2007 6:52 pm

Dan mogen we van geluk spreken dat Reiziger niet meedeed. Met een beetje creatief boekhouden zou PSV volgens Harm aan het eind van de wedstrijd helemaal geen verdedigers meer hebben gehad.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2007 6:59 pm

Volgens mij speelde Simons bij Brugge ook voornamelijk in de verdediging. Cocu speelde ook vaak als linksback en centrale verdediger en Kluivert speelde in de jeugd ooit eens als voorstopper. PSV speelde dus met zat verdedigers.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mar 23, 2007 7:37 pm

Heeft die Koeman dan toch met 11 man voor de goal gehangen? Zoiets zou zo'n aanvallend ingestelde, altijd van attractief voetbal uitgaande trainer toch nooit doen? Lees al die objectieve posts van Jim nog maar eens door.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gesloten