Ajacieden Op Televisie Topic

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 25, 2007 1:24 pm

Ik mooi wel!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 1:27 pm

Verslagje! :eusa_pray:

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo mar 25, 2007 1:40 pm

Waarom ga jij eigenlijk niet kijken, Bertje?
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 1:53 pm

M'n examen voor CKV leren, Boem!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo mar 25, 2007 1:55 pm

Dat is niet geheel onverstandig! Het verbaast mij alleen wel dat jij moet leren!
Bertje for President!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 25, 2007 1:58 pm

Ik ben ook maar een mens!

Maar nu eerst weer even m'n toets voor Grieks leren en m'n mondelingen voorbereiden!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo mar 25, 2007 2:00 pm

Doe je best! :xyxthumbs:
Bertje for President!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 25, 2007 9:41 pm

Henkie, henkie, henkie.. wat laat je je af en toe weer kennen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 25, 2007 9:41 pm

Vertel!? :eusa_pray:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 25, 2007 10:01 pm

Borst lokte wat uitspraken uit waar Ten Cate gelukkig doorheen prikte.

Ten Cate deed geen rare uitspraken wat mij betreft.

Hij vertelde dat Ajax eraan komt als deze selectie voor een groot deel intact blijft met eventuele versterkingen... Ik geloof Henk daarin. Met Gabri-Davids en Stam heb je een top-as staan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 25, 2007 10:09 pm

GangstaRiB schreef:Borst lokte wat uitspraken uit waar Ten Cate gelukkig doorheen prikte.

Ten Cate deed geen rare uitspraken wat mij betreft.

Hij vertelde dat Ajax eraan komt als deze selectie voor een groot deel intact blijft met eventuele versterkingen... Ik geloof Henk daarin. Met Gabri-Davids en Stam heb je een top-as staan.
Klopt, het was een beetje jennen naar elkaar toe, zonder inhoud. Ze hadden moeten doorvragen: verwacht je dat spelers weggaan. Gaan jullie iemand halen voor Grygera. Worden de uitgeleende spelers terug gehaald!? Et cetera et cetera. Totaal geen inhoud. Een loze uitzending.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 25, 2007 10:09 pm

Geen vreemde uitspraken? Mwah. Noemde hij Roger niet intrinsiek 'met afstand' de beste selectiespeler van Ajax? Ik houd het er vooralsnog op dat ik het gedroomd heb. ;)

Verder was het niet echt opzienbarend. HTC plaatste helaas enige kanttekeningen bij de benadering van Ajax door de pers. En Perez werd subtiel in de etalage geplaatst.

Volgens Borst wordt binnen Ajax overigens gedacht dat HTC de Perez-gate naar de pers heeft gelekt. Ten Cate zelf sprak dit tegen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 25, 2007 10:17 pm

Moest er wel om lachen.

Eerst ging het een tijd over Oranje. Daarvan geen verslag,want ik had geen zin om die onzin aan te horen. De aanwezigen zaten op Van Basten te katten en TtC zei dat hij niet alles kon beoordelen want hij was er niet bij geweest, etc. Die keek wel uit dus om zijn mening te geven.
Over Ajax: bij onze club altijd een hoog verwachtingspatroon.HtC wil niets lelijks zeggen over AZ of Twente, clubs die dit seizoen de hemel worden ingeprezen, want hij is geen Calimero. Hij stelt vast dat die clubs op de ranglijst niet hoger staan genoteerd dan Ajax. Soms spelen ze beter voetbal dan Ajax, soms niet. Een verschil is wel dat clubs er tegen Ajax harder ingaan want elke club wil van Ajax winnen.
Over Kopenhagen thuis: Ajax was veel beter maar verloor met 2-0 = dramatisch. Er werden fouten gemaakt die nu niet meer gemaakt zouden worden. De wedstrijd was ook een leermoment. Ajax heeft heel jonge spelers die behalve talentvol ook jong zijn en dus grillig. Als dit elftal bij elkaar blijft en er op bepaalde plekken versterkingen komen kan het uitgroeien tot een topploeg. (Volgens HtC is Ajax gemiddeld jonger dan AZ. Volgens Van Gelder niet. Daar werden ze het niet over eens.)
Werder Bremen uit: de tactiek was niet te beoordelen omdat de ploeg snel met tien man kwam te staan. Tot die rode kaart had Bremen niets klaargespeeld. Er ontbraken zes basisspelers. HtC wilde niet op de aanval spelen omdat er maar één echte verdediger beschikbaar was die normaal gesproken achterin in de basis stond, namelijk Stam. Duitse ploegen zijn juist sterk in de tegenaanval, het zou zelfmoord zijn geweest. Babel en De Mul speelden vanwege hun snelheid- Werder heeft langzame verdedigers. Bedoeling was om de bal achter de vleugelbacks te leggen. HtC vindt niet dat de tactiek fout was.
Over KJH: wat zeurt iedereen, die jongen heeft dit seizoen al weer 35 goals gemaakt.
Over Roger: die heeft niet gebracht wat hij moest brengen maar in potentie is hij de beste speler uit de selectie. Hij begon al met een achterstand aan het seizoen.
Over Gabri: die doet het fantastisch. Speelt heel dienstbaar.
Over Davids: is belangrijk als speler maar ook als persoonlijkheid. In tegenstelling tot wat sommige mensen denken is hij een aimabel mens. De andere spelers hangen aan zijn lippen.
Over Perez: Borst beschuldigde HtC ervan dat hij dingen over Perez had laten lekken. HtC ontkende: 'Als ik Perez niet wil opstellen, stel ik hem niet op'. Borst zei dat HtC zeker moeite had gehad met het feit dat Perez de grensrechter ********* had genoemd. HtC: 'Ik heb hem juist beschermd, ook om die schijn te vermijden.' Hij voegde eraan toe dat Perez zelf zei dat hij zich slecht voelde als hij niet speelde. 'Perez zou kunnen besluiten om de laatste jaren van zijn carriere ergens te gaan spelen waar hij altijd meedoet.' Borst: 'Aha. Dus die mag aan het einde van het seizoen transfervrij weg.' Borst: 'Niks transfervrij, dat zijn beleidskwesties.'
Toen begon Borst te zuigen. Dat iedereen binnen Ajax HtC tactisch sterk vond, dat zijn trainingen fantastisch waren, maar als mens lag hij niet goed, hij had geen vrienden gemaakt. HtC vond dat duidelijk niet fijn om te horen, maar hij bleef er rustig onder. 'Weet ik niets van', 'Is grote onzin', 'Vertel me na de uitzending maar eens hoe het zit, of nee, doe het maar nu.' Borst pruttelde wat over zijn bronnen beschermen. HtC zei dat hij soms best lastig was, maar what you see is what you get.
Jack van Gelder merkte op dat Spijkerman Hoofd Opleiding werd en dat FdBoer opvolger werd van Spijkerman. Onzin, zei HtC, daar is nog niets over duidelijk. Op de Toekomst willen ze Spijkerman wel hebben, hij is een van de kandidaten, maar of hij het wordt? En De Boer had hij niet gevraagd, De Boer deed het wel goed.
Verder niet veel meer. Hij wilde het niet meer hebben over de 'moraalridder-kwestie', en nee, aan het dansje van Aad de Mos tijdens Vitesse-Ajax ergerde hij zich niet. Ieder voor zich moest maar weten hoe hij zijn emoties uitte. Die man was gewoon blij, en, voegde hij er vilein aan toe, De Mos had dit seizoen niet veel gehad om blij over te zijn.

(Ben ik Bertje weer aan het verwennen. ;) :blush: )
Laatst gewijzigd door joey op zo mar 25, 2007 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo mar 25, 2007 10:18 pm

Ook weer een uitzending waar niks in wordt verteld ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 25, 2007 10:31 pm

Als ik dit zo lees is Ten Cate goed voor de dag gekomen (behalve dat over Roger) en liep Borst de asshole uit te hangen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 25, 2007 10:41 pm

Ten Cate is vast een goede trainer, maar ik ben niet enthousiast over zijn presentatie. Vanavond ook niet echt.

HTC heeft blijkbaar de gemiddelde leeftijd van Ajax berekend en die naast de gemiddelde leeftijd van Az gelegd. Ajax zou toch naar zichzelf kijken? Zeg dat je team jong is (iedereen is het daar waarschijnlijk mee eens), en laat het daarbij, zou ik voorstellen.

Dan het gejammer over de pers. Ten Cate heeft een hekel aan journalisten die in zijn optiek te kritisch zijn, waarbij het glas altijd 'half leeg' is. En journalisten mogen eigenlijk ook geen vragen stellen de dag nadat Ajax is uitgeschakeld is voor deelname aan de CL.

Borst was inderdaad te vaag in zijn toespelingen. Dat was niet netjes en HTC hield zich keurig in.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 25, 2007 10:42 pm

Te defensief over Bremen-uit, naar mijn mening. Hij heeft gelijk dat Ajax veel mensen miste en snel met tien man kwam te staan, maar zeker weten dat dit de juiste tactiek was is een ander verhaal. Iets kan op papier kloppen, maar als je verliest met 3-0 had het op een andere manier amper erger kunnen worden.

Tja, Borst komt met beschuldigingen als: ze zeggen dat bepaalde mensen binnen Ajax je niet aardig vinden. Vervolgens wil hij niet zeggen wie 'ze' zijn en wie 'bepaalde mensen' zijn. Daar kan HtC zich niet tegen verdedigen, eerlijk gezegd vind ik het beschuldigingen van niets.

Mij viel sowieso op hoe negatief HtC benaderd werd. Ajax heeft vorige week best een aardige wedstrijd gespeeld in Eindhoven, maar daarover zo goed als geen woord.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 25, 2007 10:46 pm

Jöhnk schreef:Ten Cate is vast een goede trainer, maar ik ben niet enthousiast over zijn presentatie. Vanavond ook niet echt.
Ik ook niet hoor, maar in deze ging ik uit van wat men hier schreef. Dat klonk niet slecht. Helemaal niet gezien het gezuig van Borst.

Dat iedereen weet dat Ten Cate snel gepikeerd raakt helpt natuurlijk ook niet. Aan ieder woord of iedere blik wordt extra zwaar getild.
Jöhnk schreef:Borst was inderdaad te vaag in zijn toespelingen. Dat was niet netjes en HTC hield zich keurig in.
Daar ben ik blij om. :xyxthumbs:
joey schreef:Te defensief over Bremen-uit, naar mijn mening. Hij heeft gelijk dat Ajax veel mensen miste en snel met tien man kwam te staan, maar zeker weten dat dit de juiste tactiek was is een ander verhaal. Iets kan op papier kloppen, maar als je verliest met 3-0 had het op een andere manier amper erger kunnen worden.
Huh? Jij vond toch dat Ten Cate helemaal geen fout had gemaakt door zo'n verdedigend ingestelde ploeg het veld in te sturen?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 25, 2007 10:56 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Te defensief over Bremen-uit, naar mijn mening. Hij heeft gelijk dat Ajax veel mensen miste en snel met tien man kwam te staan, maar zeker weten dat dit de juiste tactiek was is een ander verhaal. Iets kan op papier kloppen, maar als je verliest met 3-0 had het op een andere manier amper erger kunnen worden.
Huh? Jij vond toch dat Ten Cate helemaal geen fout had gemaakt door zo'n verdedigend ingestelde ploeg het veld in te sturen?
Ik kon me wat voorstellen bij die tactiek. En ik weet ook niet of een andere tactiek tot een beter resultaat had geleid. Ik denk dat Ajax teveel mensen miste in Bremen. En dat Bremen die avond gewoon een goede wedstrijd speelde, met veel druk.
Neemt niet weg dat je je lastig kunt volhouden dat dit zeker weten beslist de allerbeste tactiek was. 3-0 verliezen is 3-0 verliezen. Misschien zat er niet meer in maar misschien wel. (We zullen het nooit weten.)

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 26, 2007 9:15 am

Het is allemaal zo arbitrair.. 6 basisspelers missen, 2 tieners maken noodgedwongen hun debuut en na 24 minuten met 10 man spelen; vervolgens in de eerste helft geen kans weggeven. Rust 0-0. Iedereen was toen toch tevreden?

Tweede helft was een ander verhaal: Vlak na rust ging Stekel opzichtig in de fout, 1-0. Of 2-0 ook echt 2-0 was, we weten het niet. Die 2-0 achterstand was dus niet echt het gevolg van de tactiek, maar individuele fouten (respectievelijk van Stekel en de grensrechter). Daarna Maduro dé kans op 2-1 en volgt de 3-0. Ik weet het niet, maar volgens mij was het gezien de omstandigheden van het geval de juiste tactiek.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arthur

Bericht door Arthur » ma mar 26, 2007 9:45 am

De eerste 20 minuten waren ook al dramatisch slecht van Ajaxkant, en dat terwijl we de overige 160 minuten hebben kunnen zien dat Werder bepaald geen wonderploeg heeft.
Je weet het nooit, maar ik denk dat die rode kaart uberhaupt niet was gevallen als Ajax niet constant achteruit had gelopen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 26, 2007 10:07 am

joey schreef:(Ben ik Bertje weer aan het verwennen. ;) :blush: )
:worshippy:

Bedankt, allemaal! :xyxthumbs:

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma mar 26, 2007 11:35 am

joey schreef:(Ben ik Bertje weer aan het verwennen. ;) :blush: )
Mij ook hoor, Joey! :yes:
Bertje for President!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 26, 2007 11:56 am

Arthur schreef:Je weet het nooit, maar ik denk dat die rode kaart uberhaupt niet was gevallen als Ajax niet constant achteruit had gelopen.
Niet zo zeker van. Zelden een scheids gezien die zo in de schwalbes van die Duiters trapte. Maar dat is allemaal achteraf.

Overigens vond ik dat HtC wel een beetje gluiperig werd aangepakt; Van Gelder die een prive-gesprekje met HtC op het veld van AFC misbruikt en Borst die "vanuit alle geledingen" van Ajax hoorde dat ze niet zo blij zijn met de persoon HtC, maar weigert zijn bronnen prijs te geven; ik vond dat HtC zich onder die omstandigheden prima staande hield. Ik geef het je te doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 26, 2007 12:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Arthur schreef:Je weet het nooit, maar ik denk dat die rode kaart uberhaupt niet was gevallen als Ajax niet constant achteruit had gelopen.
Niet zo zeker van. Zelden een scheids gezien die zo in de schwalbes van die Duiters trapte. Maar dat is allemaal achteraf.

Overigens vond ik dat HtC wel een beetje gluiperig werd aangepakt; Van Gelder die een prive-gesprekje met HtC op het veld van AFC misbruikt en Borst die "vanuit alle geledingen" van Ajax hoorde dat ze niet zo blij zijn met de persoon HtC, maar weigert zijn bronnen prijs te geven; ik vond dat HtC zich onder die omstandigheden prima staande hield. Ik geef het je te doen.
Precies. Van Gelder had het over "gisteren bij AFC" en je zag duidelijk dat HTC daar niet van gediend was, en terecht.

Verder weet ik eigenlijk niet hoezeer wij Borst serieus kunnen nemen. Heeft hij goede bronnen binnen Ajax? Of zat hij maar wat te stoken? Ik denk het laatste, want HTC is een bijzonder standvastig persoon die zich niet zo snel in een hoekje zal laten drijven.

Plaats reactie