Sommige backs staan er primair om de aanval te ondersteunen hoor. Als de backs primair moesten verdedigen dan had Cafu nooit zoveel interlands gespeeld. Het gaat erom hoe je je team instelt op de kwaliteiten van je beste spelers. En tot die betere spelers reken ik Emanuelson. Davids is gekocht om onder andere Emanuelson te ontlasten.Scherrer schreef:Het zijn je backs! Je linker en rechter verdedigers!
Dat ze verdedigend niet geweldig sterk zijn betekent niet dat je ze bij de aanvallende spelers kunt rekenen. Ze staan er in eerste instantie om de verdediging te versterken, dáárna pas om de aanval te ondersteunen.
Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Ik vind Oga en Urby ook wel aanvallende types maar dan moet die kutRoemeen wel wat durf hebben. En ik vind het echt een zwakte dat Heitinga op het middenveld moet spelen. DAT is laf.Thomas schreef:Ogararu en Emanuelson zijn verdedigend juist zwak en horen de aanval te versterken. Maar dat weet jij ook wel. Het is nu alleen weer prijsschieten geblazen op Ten Cate. :cheer:
Dat ie De Mul niet durft op te stellen! Dat ie Perez 5 min laat spelen. Dat we geen breekijzer hebben....Ten Cate fokt voor ons heel het seizoen op. En dan na afloop klagen over het veld :rocketwhore:
IK GELOOF!!!!!!
Ik quote alleen even het stuk wat me enigszins interessant lijkt om het over te hebben (de rest vind ik grote onzin, aangezien de spelers er ook nog bij zijn en ik regelmatig de inzet heb gemist):
Waarom is het laffer om met Heitinga op het middenveld te spelen dan om Heitinga achterin te zetten?Rishi schreef:Ik vind Oga en Urby ook wel aanvallende types maar dan moet die kutRoemeen wel wat durf hebben. En ik vind het echt een zwakte dat Heitinga op het middenveld moet spelen. DAT is laf.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat snapte ik inderdaad ook in het geheel niet. Ajax was in de tweede helft duidelijk bijzonder slap en kon wel een "boost" gebruiken. Ik heb Perez nog niet slecht zien invallen dit seizoen, en als je speeltijd afzet tegen doelpunten is hij waarschijnlijk met afstand de meest efficiente aanvaller van het stel; hij kan ook nog assists geven en behoudt het overzicht. Zo'n speler zet je er niet 4 minuten voor tijd in, maar een half uur voor tijd, of misschien wel gewoon in de basis.Scherrer schreef:Perez in de 86e minuut inbrengen terwijl je dan al een kwartier gelijk staat tegen een degradatiekandidaat is een regelrechte belediging voor hem.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
Ach, aangezien Sneijder hetzelfde zei neem ik aan dat er gewoon in de kleedkamer afgesproken is om dat te zeggen zodat de rust enigszins bewaard wordt. Jammer dat niemand de rest er op heeft gewezen dat het onvoorstelbaar dom klinkt.brigade zuid schreef:Het ergste nog vind ik dat ie na afloop doodleuk weet te melden dat er goede zaken gedaan zijn omdat we een punt zijn ingelopen.. Na dit weekend staan we er gewoon slechter voor omdat we nu van 2 teams afhankelijk zijn.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik vind dat Ajax dit seizoen nog altijd veel te vaak slecht speelt, maar ook veel vaker goed dan vorig seizoen. Wat dat betreft is er progressie geboekt. Bovendien doet Ajax mee om de titel, zijn er veel meer punten behaald, is er veel vaker gescoord en hebben verschillende spelers zich echt ontwikkeld: Heitinga is uit het dal, Sneijder is in het huidige Ajax uitgegroeid tot een veelscorende 'nummer 10', Tom De Mul is doorgebroken, Babel is van het dode spoor, verschillende jongelingen zijn gedebuteerd.
Wat dat betreft heeft Henk ten Cate voldaan aan de door de club geformuleerde doelstellingen -- en is er, voor wie daar naar op zoek is, geen stok om hem écht mee te slaan.
Wat wél kan (en ook moet), is bij het bovenstaande kritische kanttekeningen plaatsen. Het is bijvoorbeeld nogal wiedes dat Ajax fysiek wat steviger is en meer wedstrijden 'uit het vuur heeft gesleept' dan het Ajax van vorig seizoen. Henk ten Cate heeft namelijk naar hartelust nieuwe spelers mogen aantrekken die de kwaliteiten hebben (of: werd toegedicht) die Ajax vorig seizoen miste: ervaring, gogme, body en (in het geval van de aanvallers) het vermogen en de geslepenheid om een duel te beslissen. Op basis van die criteria werden Stam, Ogararu, Gabri, Roger en Perez gehaald, en toen dat nog altijd onvoldoende bleek om PSV bij te fietsen, mocht Ten Cate daar Davids en Leonardo nog eens aan toevoegen.
Die mannen zijn állemaal 22+ (en dus 'volwassen', volgroeide voetballers), ze zijn állemaal internationaal ervaren en - last but not least - állemaal door Henk ten Cate gewogen, beoordeeld en een 'directe versterking' bevonden.
We hebben het hier over zeven spelers (oftewel: potentieel een voor ruim 60% vernieuwd basiselftal) die stuk voor stuk gehaald zijn om Ajax meer ervaring, body en gogme te geven. Nogal logisch dat er dan inderdaad een lichte verbetering in zit als het om die criteria gaat. Dat is nondeju wel het mínste. De vraag is meer dan gerechtvaardigd of er, gezien de gerichte manier waarop er is geïnvesteerd, wel voldoende progressie geboekt is. Want: waarom bleek Ajax afgelopen zondag voor de zóveelste keer tóch weer te weinig ervaring, body en gogme te hebben om een simpele degradatiekandidaat te verslaan op een moment dat het even niet met 'zaalvoetbal' lukte?
Fysiek gezien, en qua mentale weerbaarheid, bestaat de huidige Ajax-selectie niet uit mietjes hoor. Het is écht stevig genoeg. Dat is ook vaak genoeg gebleken. Alleen: die wisselvalligheid! Op het labiele, haast schizofrene af. Waarom is die nog stééds niet weg? Dat is een vraag die Henk ten Cate intern op barse toon gesteld mag worden.
Daar komt het media-optreden van Ten Cate bij. Ik vind dat Henk ten Cate inmiddels wel vreemdere dingen heeft geroepen dan die paar uit hun verband gerukte akkefietjes van Co Adriaanse, destijds. De persconferentie na de uitschakeling door Kopenhagen... de manier waarop hij zich uit zijn tent liet lokken door een opmerking van Markus Rosenberg... zijn privé-vete met Perez... het gebruiken van tenenkrommende excuses ('FC Wegereef', het slechte veld bij RKC) die op zich wel kloppen, maar die een Ajax-trainer gewoon in hoort te slikken, zéker na een teleurstellend resultaat...
Ik vind het media-optreden van Henk ten Cate, op zijn zachtst gezegd, niet zo heel erg sterk en (om het maar minder diplomatiek uit te drukken) regelmatig Ajax-onwaardig en beschamend. Wat dat betreft hebben we toch wel het licht ontvlambare, soms irrationele ongeleide projectiel in huis gehaald waar we vooraf bang voor waren. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat Martin van Geel soms ook stapelgek van de man wordt (nee, dat heeft hij me niet letterlijk gezegd, trouwens).
Concluderend: Henk ten Cate heeft feitelijk aan de doelstellingen voldaan en met Ajax de geëiste stapjes vooruit gemaakt, maar een toptrainer? Nee.
De volgende vraag: moet Henk ten Cate (dus) weg?
Wat mij betreft niet. Ik heb hem vaak genoeg geobserveerd om ervan overtuigd te zijn dat hij een vrij sterke veldtrainer is en dat hij (ook belangrijk) twee prima assistenten heeft aangesteld. Hij zou alleen iemand náást zich moeten dulden (een Rijkaard-type) die meer managerskwaliteiten heeft en beter overkomt als eindverantwoordelijke representant van Ajax-1. Het was de bedoeling dat Spijkerman en Groenendijk de 'scherpe kantjes' van Ten Cate zouden compenseren, maar dat komt er in de praktijk te weinig van: ze hebben er wel het karakter en de capaciteiten voor, maar niet de feitelijke positie. Als ik Martin van Geel een beetje kan inschatten, dénk ik dat hij daar al over nadenkt.
Wat mij verdient Henk ten Cate het voordeel van de twijfel, maar is de eis gerechtvaardigd om vorig jaar niet alleen méé te doen om de titel, maar hem ook daadwerkelijk te grijpen - of in elk geval de ploeg te zijn die (eindelijk weer eens) het voortouw neemt en de toon zet. Dit jaar 'doen we mee' (uiteindelijk...), maar waren we het grootste deel van het seizoen toch weer achtervolger op royale afstand. Komend seizoen mag geëist worden dat we de drivers' seat weer eens opeisen. Henk ten Cate mag daarop afgerekend worden - en dat zal ook gebeuren.
Op dít moment zou ik hem alleen willen ditchen als je iemand kunt krijgen die wezenlijk meer te bieden heeft (lees: Louis van Gaal of Co Adriaanse), maar dat zijn geen opties, en dus denk ik niet dat Ajax er per saldo beter van wordt als HTC wordt vervangen. En dat is, zoals bekend, het enige dat telt.
K.
Wat dat betreft heeft Henk ten Cate voldaan aan de door de club geformuleerde doelstellingen -- en is er, voor wie daar naar op zoek is, geen stok om hem écht mee te slaan.
Wat wél kan (en ook moet), is bij het bovenstaande kritische kanttekeningen plaatsen. Het is bijvoorbeeld nogal wiedes dat Ajax fysiek wat steviger is en meer wedstrijden 'uit het vuur heeft gesleept' dan het Ajax van vorig seizoen. Henk ten Cate heeft namelijk naar hartelust nieuwe spelers mogen aantrekken die de kwaliteiten hebben (of: werd toegedicht) die Ajax vorig seizoen miste: ervaring, gogme, body en (in het geval van de aanvallers) het vermogen en de geslepenheid om een duel te beslissen. Op basis van die criteria werden Stam, Ogararu, Gabri, Roger en Perez gehaald, en toen dat nog altijd onvoldoende bleek om PSV bij te fietsen, mocht Ten Cate daar Davids en Leonardo nog eens aan toevoegen.
Die mannen zijn állemaal 22+ (en dus 'volwassen', volgroeide voetballers), ze zijn állemaal internationaal ervaren en - last but not least - állemaal door Henk ten Cate gewogen, beoordeeld en een 'directe versterking' bevonden.
We hebben het hier over zeven spelers (oftewel: potentieel een voor ruim 60% vernieuwd basiselftal) die stuk voor stuk gehaald zijn om Ajax meer ervaring, body en gogme te geven. Nogal logisch dat er dan inderdaad een lichte verbetering in zit als het om die criteria gaat. Dat is nondeju wel het mínste. De vraag is meer dan gerechtvaardigd of er, gezien de gerichte manier waarop er is geïnvesteerd, wel voldoende progressie geboekt is. Want: waarom bleek Ajax afgelopen zondag voor de zóveelste keer tóch weer te weinig ervaring, body en gogme te hebben om een simpele degradatiekandidaat te verslaan op een moment dat het even niet met 'zaalvoetbal' lukte?
Fysiek gezien, en qua mentale weerbaarheid, bestaat de huidige Ajax-selectie niet uit mietjes hoor. Het is écht stevig genoeg. Dat is ook vaak genoeg gebleken. Alleen: die wisselvalligheid! Op het labiele, haast schizofrene af. Waarom is die nog stééds niet weg? Dat is een vraag die Henk ten Cate intern op barse toon gesteld mag worden.
Daar komt het media-optreden van Ten Cate bij. Ik vind dat Henk ten Cate inmiddels wel vreemdere dingen heeft geroepen dan die paar uit hun verband gerukte akkefietjes van Co Adriaanse, destijds. De persconferentie na de uitschakeling door Kopenhagen... de manier waarop hij zich uit zijn tent liet lokken door een opmerking van Markus Rosenberg... zijn privé-vete met Perez... het gebruiken van tenenkrommende excuses ('FC Wegereef', het slechte veld bij RKC) die op zich wel kloppen, maar die een Ajax-trainer gewoon in hoort te slikken, zéker na een teleurstellend resultaat...
Ik vind het media-optreden van Henk ten Cate, op zijn zachtst gezegd, niet zo heel erg sterk en (om het maar minder diplomatiek uit te drukken) regelmatig Ajax-onwaardig en beschamend. Wat dat betreft hebben we toch wel het licht ontvlambare, soms irrationele ongeleide projectiel in huis gehaald waar we vooraf bang voor waren. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat Martin van Geel soms ook stapelgek van de man wordt (nee, dat heeft hij me niet letterlijk gezegd, trouwens).
Concluderend: Henk ten Cate heeft feitelijk aan de doelstellingen voldaan en met Ajax de geëiste stapjes vooruit gemaakt, maar een toptrainer? Nee.
De volgende vraag: moet Henk ten Cate (dus) weg?
Wat mij betreft niet. Ik heb hem vaak genoeg geobserveerd om ervan overtuigd te zijn dat hij een vrij sterke veldtrainer is en dat hij (ook belangrijk) twee prima assistenten heeft aangesteld. Hij zou alleen iemand náást zich moeten dulden (een Rijkaard-type) die meer managerskwaliteiten heeft en beter overkomt als eindverantwoordelijke representant van Ajax-1. Het was de bedoeling dat Spijkerman en Groenendijk de 'scherpe kantjes' van Ten Cate zouden compenseren, maar dat komt er in de praktijk te weinig van: ze hebben er wel het karakter en de capaciteiten voor, maar niet de feitelijke positie. Als ik Martin van Geel een beetje kan inschatten, dénk ik dat hij daar al over nadenkt.
Wat mij verdient Henk ten Cate het voordeel van de twijfel, maar is de eis gerechtvaardigd om vorig jaar niet alleen méé te doen om de titel, maar hem ook daadwerkelijk te grijpen - of in elk geval de ploeg te zijn die (eindelijk weer eens) het voortouw neemt en de toon zet. Dit jaar 'doen we mee' (uiteindelijk...), maar waren we het grootste deel van het seizoen toch weer achtervolger op royale afstand. Komend seizoen mag geëist worden dat we de drivers' seat weer eens opeisen. Henk ten Cate mag daarop afgerekend worden - en dat zal ook gebeuren.
Op dít moment zou ik hem alleen willen ditchen als je iemand kunt krijgen die wezenlijk meer te bieden heeft (lees: Louis van Gaal of Co Adriaanse), maar dat zijn geen opties, en dus denk ik niet dat Ajax er per saldo beter van wordt als HTC wordt vervangen. En dat is, zoals bekend, het enige dat telt.
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di apr 10, 2007 10:59 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
-
Goede analyse Ko!
Kan een heel eind met je meegaan. Maar weet jij onverhoopt meer over hoe Van Geel over dit seizoen denkt?
Ten Cate is inderdaad een uitstekende veldtrainer, maar bij Ajax moet net iets meer worden verwacht. Ik krijg een beetje het gevoel dat HTC het allang best vind dat we zo dicht bij psv staan en dat hij niet het uiterste eruit wilt persen. Het lijkt wel alsof HTC ook een beetje zenuwen krijgt nu hij zich in deze situatie bevind....
Volgend jaar wordt hij aangesproken op zijn resultaten, ware het niet dat hij toch maar een 2-jarig contract heeft... dus echt afrekenen...
Kan een heel eind met je meegaan. Maar weet jij onverhoopt meer over hoe Van Geel over dit seizoen denkt?
Ten Cate is inderdaad een uitstekende veldtrainer, maar bij Ajax moet net iets meer worden verwacht. Ik krijg een beetje het gevoel dat HTC het allang best vind dat we zo dicht bij psv staan en dat hij niet het uiterste eruit wilt persen. Het lijkt wel alsof HTC ook een beetje zenuwen krijgt nu hij zich in deze situatie bevind....
Volgend jaar wordt hij aangesproken op zijn resultaten, ware het niet dat hij toch maar een 2-jarig contract heeft... dus echt afrekenen...
Waar maak je dat in hemelsnaam uit op?GangstaRiB schreef:Ten Cate is inderdaad een uitstekende veldtrainer, maar bij Ajax moet net iets meer worden verwacht. Ik krijg een beetje het gevoel dat HTC het allang best vind dat we zo dicht bij psv staan en dat hij niet het uiterste eruit wilt persen. Het lijkt wel alsof HTC ook een beetje zenuwen krijgt nu hij zich in deze situatie bevind....
Ik ben het wel eens met Ko dat er iemand met aanzien bij moet. Spijkerman zal geloof ik Hoofd Opleidingen worden, dus die moet sowieso vervangen worden. Iemand die in principe dezelfde kwaliteiten heeft als Spijkerman, maar ook het karakter en het aanzien heeft om indien nodig tussen de trainer en een speler te gaan staan.
Ik geloof dat Frank de Boer graag assistent zou willen worden, maar ik vraag me af of hij voldoet aan het profiel. Hij is wel tactisch sterk, maar ik twijfel aan zijn kwaliteiten als peoplemanager. Al nam hij als speler wel altijd zijn teams in bescherming, maar dat doet Ten Cate ook heel behoorlijk. We zoeken vooral een peoplemanager binnen gesloten deuren.
Ik vind het flauwekul. Van Gaal's media optreden waren en zijn ook beschamend. Het filmpje van het beroemde 'ben jij nou zo slim of ben ik nou zo dom' heb ik nog onlangs geplaatst. Of wat denken hoe hij reageerde vorig jaar na de play-offs.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Klopt helemaal. Van Gaal is zum kotzen in de media.Nihad schreef:Ik vind het flauwekul. Van Gaal's media optreden waren en zijn ook beschamend. Het filmpje van het beroemde 'ben jij nou zo slim of ben ik nou zo dom' heb ik nog onlangs geplaatst. Of wat denken hoe hij reageerde vorig jaar na de play-offs.
Maar ik begrijp de argumentatie niet. Waarom vind je de kritiek op HTC's mediaoptredens nou precies flauwekul?
Iedere trainer zegt 'domme' dingen tijdens een persconferentie. Je hebt net een wedstrijd gespeeld, spanning, emotie, teleurstelling gieren nog door je lijf. Hiernaast heb je nog de vervelende cliché vragen waar je een zinnig antwoord op moet geven.
Ik denk, wanneer je een persconferentie verplaatst naar - the day after the match - je veel rustigere reele antwoorden krijgt.
Ik denk, wanneer je een persconferentie verplaatst naar - the day after the match - je veel rustigere reele antwoorden krijgt.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Maar als je mijn argumenten tegen Henk ten Cate wilt weerleggen, dan moet je met inhoudelijke tegenargumenten komen, en niet met de mededeling dat we het wél pikken van een man die ik nooit genoemd heb.Nihad schreef:Nee, maar wel met mijn argumenten.
Gewoon Ten Cate analyseren, op basis van inhoudelijke redeneringen (en dus niet met 'argumenten' van het type "ja maar, hij kwam er ook mee weg!".
K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di apr 10, 2007 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...
Niet om het een of ander, hoor. Maar volgens mij ging ik niet specifiek in op jouw argumenten.
Ik probeer aan te tonen dat wanneer meneer Europacup iets raars zegt, we allemaal de andere kant opkijken. Want ja, hij is wel meneer Europacup.
Als ten Cate dit had gezegd terwijl we 20 punten voor staan dan had niemand er zich om druk gemaakt.
Ik probeer aan te tonen dat wanneer meneer Europacup iets raars zegt, we allemaal de andere kant opkijken. Want ja, hij is wel meneer Europacup.
Als ten Cate dit had gezegd terwijl we 20 punten voor staan dan had niemand er zich om druk gemaakt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Onzin. Ik ken eerlijk gezegd niemand die zich niet geneerde voor de uitspattingen van Van Gaal.Nihad schreef:Ik probeer aan te tonen dat wanneer meneer Europacup iets raars zegt, we allemaal de andere kant opkijken. Want ja, hij is wel meneer Europacup.
Ik snap wat je bedoelt, maar zo’n voorrecht moet je dus verdienen. Laten we hopen dat Ten Cate dat binnenkort gaat doen. Ik heb er wel vertrouwen in.Nihad schreef:Niet om het een of ander, hoor. Maar volgens mij ging ik niet specifiek in op jouw argumenten.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Hoeveel punten heeft het media-optreden van HtC ons gekost? Nul. HtC is een verademing vergeleken met grijze muizen als van Marwijk of de Koemannen.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom, moraalridder van de patatgeneratie van FC Wegereef?
Wat mij betreft schoppen de trainers van Ajax nog tot in lengte van jaren naar alles wat beweegt in de pers. Sommige tradities moet je in leven houden. Een royale hoeveelheid controversiele uitspraken met een gezonde dosis amsterdamse arrogantie, zoiets hoort gewoon bij de folklore van Ajax. Liever een trainer die voor verbaal vuurwerk zorgt dan iemand die niet verder komt dan wat nietszeggend gemompel over de hoeken waar de klappen vallen.
We zijn de beste van Rotterdam! We zijn de beste van Eindhoven! We zijn de beste van Milaan!
Veel belangrijker: wat voor gevolgen hebben de uitspraken van de trainer intern? Co Adriaanse heeft zichzelf binnen Ajax bij alles en iedereen onmogelijk gemaakt, Louis van Gaal en Henk ten Cate niet.
Als HtC t.z.t. vertrekt wil ik Mourinho als opvolger.
Maar dat is logisch.
_
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom, moraalridder van de patatgeneratie van FC Wegereef?
Wat mij betreft schoppen de trainers van Ajax nog tot in lengte van jaren naar alles wat beweegt in de pers. Sommige tradities moet je in leven houden. Een royale hoeveelheid controversiele uitspraken met een gezonde dosis amsterdamse arrogantie, zoiets hoort gewoon bij de folklore van Ajax. Liever een trainer die voor verbaal vuurwerk zorgt dan iemand die niet verder komt dan wat nietszeggend gemompel over de hoeken waar de klappen vallen.
We zijn de beste van Rotterdam! We zijn de beste van Eindhoven! We zijn de beste van Milaan!
Veel belangrijker: wat voor gevolgen hebben de uitspraken van de trainer intern? Co Adriaanse heeft zichzelf binnen Ajax bij alles en iedereen onmogelijk gemaakt, Louis van Gaal en Henk ten Cate niet.
Als HtC t.z.t. vertrekt wil ik Mourinho als opvolger.
Maar dat is logisch.
_
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
- Kowalczyk
- Contacteer:
Helemaal met je eens.666 schreef:Wat mij betreft schoppen de trainers van Ajax nog tot in lengte van jaren naar alles wat beweegt in de pers. Sommige tradities moet je in leven houden. Een royale hoeveelheid controversiele uitspraken met een gezonde dosis amsterdamse arrogantie, zoiets hoort gewoon bij de folklore van Ajax.
Maar ik vind uithalen naar de media, wijzen op falende arbitrage en mopperen over een slecht veld nou juist geen Amsterdamse arrogantie. Ik vind het juist nogal pijnlijk neigen naar Rotterdams/Eindhovens Calimero-gehuil.
Ajax en Amsterdam horen een volstrekt vanzelfsprekende superioriteit uit te stralen. Feliciteer RKC gewoon met hun welverdiende punt tegen Ajax. Fantastisch gedaan, jongens. Hulde. En succes in de strijd tegen degradatie.
De media? Gewoon doen alsof het allemaal niet plaatsvindt. Plaats je daar tien kilometer boven en glimlach er minzaam om. Allemaal gereutel van jongens en meisjes die hun werk doen in een parallel universum dat voor een Ajacied véél te onbelangrijk is om zich mee bezig te houden. Gewoon doen alsof het allemaal ijskoud langs je heen gaat.
Dát is superieur. Wat HTC zondag (weer) deed, was juist heel klein en minderwaardig. Het tegenovergestelde van Amsterdamse branie. Dat is juist het erge.
Zoals hij ging terughappen naar Markus Rosenberg... Kom op. Hij had moeten zeggen: "Ik denk dat Markus hier spreekt uit teleurstelling en dat kan ik me best voorstellen. Ik wens hem alle succes bij Werder Bremen en hoop dat het hem hier beter zal gaan."
Dat is stijlvoller én vernietigender. Wat wil je nog meer?
K.
Still alive...