Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey »

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Uitzondering. Niet voor niets gaf HtC aan wat te negatief te zijn geweest.
Maar een week later werd Sneijder bij zijn wissel uitgekafferd.
Zeer begrijpelijk, overigens. :X

Maar hij kan die dingen beter binnenskamers zeggen.
Het stinkt aan alle kanten!
LucaS

Bericht door LucaS »

Jammer alleen dat je als je dat begrijpelijk vindt, Gabri de beste man van het seizoen wordt genoemd door ten Cate. Die heeft volgens mij al twee goals weggegeven door te pingelen op het eigen strafschopgebied zonder daarvoor uitgekafferd te worden. Maar goed, de ene speler is de andere niet natuurlijk
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

Sneijder was niet fris, had om een wissel gevraagd maar ging toen bij het uitverdedigen lopen pingelen in plaats van simpel te spelen. Heel onprofessioneel.
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij ging niet lopen pingelen. Dat was juist Gabri. Sneijder probeerde de bal voorbij de man te spelen, hij kon er ook niets anders mee
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Uitzondering. Niet voor niets gaf HtC aan wat te negatief te zijn geweest.
Maar een week later werd Sneijder bij zijn wissel uitgekafferd.
Op het veld, ja.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

En Perez 'hoefde zijn vriend niet te zijn'. Sorry, ik was niet onder de indruk van 's mans mediaoptredens. Hij moest duidelijk nog leren.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dan valt hij zijn speler toch niet af? Dat je 'gewoon' niet onder de indruk van zijn mediaoptredens bent kan.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Vind ik wel. HTC heeft zijn spelers veel te vaak afgevallen in de media.

Sneijder was overigens al gewisseld toen hij werd uitgekafferd. Had dus niets met coaching te maken, voor de goede orde.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Waarom niet? Coachen gebeurt niet alleen tijdens de wedstrijd.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Imo. wel. Anders noem ik het training. Of nabespreking. Maar goed, dit was natuurlijk niets van dit alles. Dit was een typisch voorbeeld van een speler afvallen voor het oog van heel voetbal kijkend Nederland.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo apr 11, 2007 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ook zijn taak.
LucaS

Bericht door LucaS »

Nee hoor, dat had hij binnenskamers moeten houden
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jöhnk schreef:Maar goed, dit was natuurlijk niets van dit alles. Dit was een typisch voorbeeld van een speler afvallen voor het oog van heel voetbal kijkend Nederland.
Ja, dat was vast zijn doel. :eusa_liar:

Je dwaalt wel heel erg van de feiten af, Jöhnk.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Doel of niet; hij viel een van zijn spelers af. En daar ging het om.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ah, maar dat doet hij binnenskamers waarschijnlijk ook. Als een spelers dat dan lekt, is het dan ook fout?
LucaS

Bericht door LucaS »

Dat is nou juist het probleem met ten Cate. Zo emotioneel dat hij uitbarst zonder nog het doel voor ogen te hebben
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Bertje schreef:Ah, maar dat doet hij binnenskamers waarschijnlijk ook. Als een spelers dat dan lekt, is het dan ook fout?
Lekken is altijd fout.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik kan me niet voorstellen dat Sneijder iets te mopperen heeft over HtC.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Nee, maar goed, dat is een ander verhaal. HTC heeft zich in de eerste seizoenhelft een aantal keer flink afgereageerd. Op de scheidsrechters, op het spel van Psv en ook een paar keer op een eigen speler.

Als Bertje dan zegt dat Ten Cate nog nooit een eigen speler heeft afgevallen vraag ik me af wie zich hier niet aan de 'feiten' (voor zover van toepassing in de voetballerij) houdt.

En als het goed is zeg ik het ook, he. Ten Cate heeft keurig de rust bewaard na Rkc-uit. Inmiddels heb ik alweer een kleine hoop op het kampioenschap.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

'Ten Cate geregeld met de zweep erover'

Bij FC Barcelona staat Ajax-trainer Henk ten Cate bekend als een strenge oefenmeester. "Vorig jaar was Ten Cate hier. Hij ging er geregeld met de zweep over. Tot vervelens aan toe", aldus een verslaggever van El Mundo Deportivo tegenover Sportweek. "Soms stond hij zo te vloeken en te tieren dat het stoom uit z'n oren kwam."

Tegenwoordig is Johan Neeskens de assistent-coach van Rijkaard. De Catalanen zijn niet zo tevreden over hem en verlangen terug naar Ten Cate. "Neeskens heeft niet dat strenge van Ten Cate. Hij is te veel hetzelfde als Rijkaard", aldus de verslaggever. "De jongens krijgen dit seizoen te veel ruimte. De touwtjes moeten strakker."
Ajax Showtime
LucaS

Bericht door LucaS »

Muisje Andersom schreef:Hij ging niet lopen pingelen. Dat was juist Gabri. Sneijder probeerde de bal voorbij de man te spelen, hij kon er ook niets anders mee
Heb je opgelet Joey? Gabri verloor vrijdag weer de bal na pingelen bij het eigen strafschopgebied! :nooo:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Nee, niet gezien. :blush:

Vrijdag op RTVNH twee spelers van NAC die het HtC hadden gewerkt.

Slot; Hij is zo verschrikkelijk scherp. Hij zit er bovenop. Daar word je als speler beter van.'
Penders: 'Hij ziet alles. Het lijkt wel of hij ogen in zijn achterhoofd heeft. De beste trainer die ik ooit heb gehad'.
Wesley Sneijder tot slot merkt in de Panorama op dat hij veel leert van trainen met Stam, Davids en Gabri en van trainen onder HtC.

Die verslapping bij Barcelona zou ik trouwens niet aan het vertrek van HTC durven toeschrijven. Die is te voorzien na een seizoen waarin werkelijk alles lukte. Wel heeft HtC een groot aandeel gehad in het succes van vorig seizoen. Dat zegt iedereen in Barcelona.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Muisje Andersom schreef:
Muisje Andersom schreef:Hij ging niet lopen pingelen. Dat was juist Gabri. Sneijder probeerde de bal voorbij de man te spelen, hij kon er ook niets anders mee
Heb je opgelet Joey? Gabri verloor vrijdag weer de bal na pingelen bij het eigen strafschopgebied! :nooo:
Klopt. En hij maakte zijn fout 'goed' door een vrije trap op randje zestien weg te geven.
Vossie

Bericht door Vossie »

Dat hij een goede trainer is lijkt me geen twijfel over. Ik vind dat hij in bepaalde wedstrijden erg heeft teleurgesteld. Door verkeerd te beginnen of door verkeerd of niet in te grijpen. Misschien is hij inderdaad wel beter als assistent TRAINER dan als manager.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dat gebeurde bij Barcelona ook, hoor. Je ziet het zelfs bij een tactisch meester als Van Gaal. Het idee tegen Bremen was misschien goed, maar ook hij had niet bedacht dat Luirink te onrustig is om op Diego te spelen.
Plaats reactie