Willem 2-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 1:13 pm

joey schreef:
lucas schreef:Wat je wil Thomas. Kijk voor de lol nog wel even naar de stand over de wedstrijden die in 2007 zijn gespeeld.
Ja, dan zie je dat Ajax de beste resultaten heeft van alle ploegen. :cheer: :headbang:

En wel zeggen dat de bekerwinst tegen een uitgespeeld PSV een geweldige prestatie was, zeker. :drecul2:
Feitelijk onjuist.

Ajax heeft 3 keer gelijkgespeeld en 1 keer verloren; Az 4 keer gelijkgespeeld. Not to mention de Europacup.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 1:20 pm

Dat is waar. Dat ging over de resultaten mét Davids. Dan komt Ajax op de beste reeks.

Niettemin, het gaat steeds beter.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 1:38 pm

Het gaat af en toe een beetje beter, en af en toe helemaal mis ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 26, 2007 1:48 pm

Voetske schreef:Het gaat af en toe een beetje beter, en af en toe helemaal mis ..
Mee eens, zie rkc uit, maar ik houd me maar vast aan het eerste deel van de zin. Dit seizoen heb ik Ajax zien voetballen, i.t.t. de jaren ervoor.

Ergens staat dat als Babel aan de bal komt dan je dan niet weet wat er gebeurt! Gelukkig, want op dat voorspelbare stelt een verediger zich in. De kracht van Zlatan was ook dat onvoorspelbare en dat vindt een verdediger niet leuk (een eufemisme!)

Komt Babel aan de bal dan zie je hem tegenover twee verdedigers staan, staat er elders dus een Ajacied vrij. Ogararu heeft nog te veel tijd nodig (hij loopt veel met de bal) om De Mul aan te spelen, zodat deze alleen ballen krijgt waar hij niets meer mee kan doen, maar het betekent wel dat ook bij De Mul een tweede verdediger staat, ook dan komt er elders weer ruimte vrij.

We missen dan mannetje op het middenveld dat er vroeger wel stond, waarin een centrale verdediger doorschoof (heet 3-4-3) en een middenvelder de vrije ruimte opzocht.

De bal aan KJH geven heeft niet veel zin, want hij krijgt dan de bal niet in scoringspositie en dan kan hij er niets mee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 1:53 pm

Wat een hysterische reacties hier als je het waagt te zeggen dat Ajax weliswaar erg goed speelde in Eindhoven, maar dat PSV ook in een vormcrisis zat/zit. Dat was/is toch gewoon zo. Het is echt geen afdoen aan de prestatie van Ajax als je dat vaststelt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:07 pm

Maar jij vond de bekerwinst van Ajax van vorig seizoen op dat PSV knapper dan de 1-5 in Eindhoven van dit seizoen, Lucas?

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:09 pm

Wat een vraag. Ik denk het wel ja

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:09 pm

Ik vind het allebei knap. :worshippy:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:14 pm

lucas schreef:Wat een vraag. Ik denk het wel ja
PSV was vorig seizoen al een tijd uitgespeeld en miste Alex. Dit seizoen miste men Alex ook en was men in mindere doen. Vorig seizoen betrof het een finale, dit seizoen was het in Eindhoven en betrof het een monsterscore.

Vorig seizoen was er immense ontlading vanwege het feit dat Ajax toch nog niets wist te winnen. En dan juist tegen PSV. Zo’n finale tegen een grote tegenstander is het enige dat die beker glans geeft. Ik heb er van genoten, maar dit seizoen tekende voor mij het einde van het PSV-syndroom. En hoe. Ver-ruk-ke-lijk.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:27 pm

PSV syndroom?

2000-2001 KPN Eredivisie PSV-Ajax 1-1
2000-2001 KPN Eredivisie Ajax-PSV 0-1
2001-2002 KPN Eredivisie 25-11-2001 Ajax-PSV 1-3
2001-2002 KPN Eredivisie 24-03-2002 PSV-Ajax 1-1
2001-2002 Amstel Cup 11-04-2002 Ajax-PSV 3-0 (1-0) 1)
2002-2003 Johan Cruijff Schaal VII 11-08-2002 Ajax-PSV 3-1 (1-1) 2) 3)
2002-2003 HCE 15-12-2002 Ajax-PSV 2-4 (1-1)
2002-2003 HCE 23-03-2003 PSV-Ajax 2-0 (1-0)
2003-2004 HCE 26-10-2003 PSV-Ajax 2-2 (0-0)
2003-2004 HCE 08-02-2004 Ajax-PSV 2-1 (0-1)
2004-2005 HCE 24-10-2004 PSV-Ajax 2-0 (1-0)
2004-2005 HCE 20-03-2005 Ajax-PSV 0-4 (0-2)
2005-2006 Johan Cruijff Schaal X 05-08-2005 PSV-Ajax 1-2 (0-0) 4) 3)
2005-2006 Eredivisie 23-10-2005 PSV-Ajax 1-0 (1-0)
2005-2006 Eredivisie 11-03-2006 Ajax-PSV 0-0 (0-0)
2005-2006 Gatorade Cup 07-05-2006 Ajax-PSV 2-1 (0-0) 5) 3)
2006-2007 Johan Cruijff Schaal XI 13-08-2006 Ajax-PSV 3-1 (1-0) 6) 3)
2006-2007 Eredivisie 12-11-2006 Ajax-PSV 0-1 (0-0)
2006-2007 Eredivisie 18-03-2007 PSV-Ajax 1-5 (0-2)

Ajax tegen PSV in deze eeuw:

Gespeeld 15
Winst Ajax 7
Gelijk 4
Winst kutploeg 8

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:28 pm

Pik de resultaten in de Eredivisie er eens uit. Het was 14 jaar geleden dat Ajax in Eindhoven won. :sad:

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:29 pm

Dat weet ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:30 pm

Dat bedoelde ik dus.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 2:43 pm

psv is nou eenmaal geen 'cupfighter'. In de competitie hebben we al meer dan een decennia geen potten kunnen breken. Helaas voor ons was toen psv elke keer wel in vorm :hypocrite: ;)

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do apr 26, 2007 2:48 pm

Ik weet dat ik er zelf ook aan meegedaan heb maar kunnen we het hier weer over Willem II - Ajax hebben? Dank u zeer :xyxthumbs:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 2:58 pm

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:Het gaat af en toe een beetje beter, en af en toe helemaal mis ..
Mee eens, zie rkc uit, maar ik houd me maar vast aan het eerste deel van de zin. Dit seizoen heb ik Ajax zien voetballen, i.t.t. de jaren ervoor.

Ergens staat dat als Babel aan de bal komt dan je dan niet weet wat er gebeurt! Gelukkig, want op dat voorspelbare stelt een verediger zich in. De kracht van Zlatan was ook dat onvoorspelbare en dat vindt een verdediger niet leuk (een eufemisme!)

Komt Babel aan de bal dan zie je hem tegenover twee verdedigers staan, staat er elders dus een Ajacied vrij. Ogararu heeft nog te veel tijd nodig (hij loopt veel met de bal) om De Mul aan te spelen, zodat deze alleen ballen krijgt waar hij niets meer mee kan doen, maar het betekent wel dat ook bij De Mul een tweede verdediger staat, ook dan komt er elders weer ruimte vrij.

We missen dan mannetje op het middenveld dat er vroeger wel stond, waarin een centrale verdediger doorschoof (heet 3-4-3) en een middenvelder de vrije ruimte opzocht.

De bal aan KJH geven heeft niet veel zin, want hij krijgt dan de bal niet in scoringspositie en dan kan hij er niets mee.
Zijn medespelers weten ook meestal nietwat ie gaat doen, wanneer je de bal van hem krijgt, zelfde bij Mitea.Al sta je nog zo vrij Babel ziet je in 9 van de 10 gevallen niet staan.Babel, en kijk de wedstrijden er maar op na, voert in bijna alle gevallen zijn aktie zo ver door dat ie vast komt te staan.Op dat moment doet ie meestal nog een ultieme poging om de bal naar een medespeler te plaatsen, jammer is dan dat in bijna alle gevallen dan de medespelers gedekt staan.

Je geeft het zelf al aan komt Babel aan de bal staat er ergens twee AJACIEDEN vrij, maar in de meeste gevallen ziet Babel dat niet of wil het niet zien.Dat is ook het enige wat Babel heeft dreiging, maar haalt bijna 0,0 % rendement uit zijn dreiging ...

ook weer in de laatste wedstrijd tegen Sparta, je ziet aan de ( terechte ) gebaren van KjH dat hij de ballen van Babel verwacht maar ze bijna nooit krijgt, een euvel wat trouwens ook in eerdere jaren zichtbaar is.En mij valt het tegen dat HtC dat blijkbaar ook niet uit de speler(s) krijgt.Ik vindt dat een groot ( scorend ) gemis, juist dat onzelfzuchtige en in dienst van .. zou je veel makkelijke goals opleveren ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 26, 2007 8:08 pm

Je geeft het zelf al aan komt Babel aan de bal staat er ergens twee AJACIEDEN vrij, maar in de meeste gevallen ziet Babel dat niet of wil het niet zien.Dat is ook het enige wat Babel heeft dreiging, maar haalt bijna 0,0 % rendement uit zijn dreiging ...

ook weer in de laatste wedstrijd tegen Sparta, je ziet aan de ( terechte ) gebaren van KjH dat hij de ballen van Babel verwacht maar ze bijna nooit krijgt, een euvel wat trouwens ook in eerdere jaren zichtbaar is.En mij valt het tegen dat HtC dat blijkbaar ook niet uit de speler(s) krijgt.Ik vindt dat een groot ( scorend ) gemis, juist dat onzelfzuchtige en in dienst van .. zou je veel makkelijke goals opleveren ..
Lees wat er nog meer staat: de spelers die vrij staan, staan niet rond het stafschopgebied vrij (centrale verdedigers blijven verdedigen), omdat Ajax behalve Sneijder geen middenvelders heeft die dat inzicht hebben. Davids zakt vaak wat terug en gabri kan niet scoren.

Zie Babel KJH over het hoofd? Ik denk het niet, zie ook de wedstrijd tegen Sparta, waarin KJH toch vier vijf grote kansen krijgt, o.a. omdat Babel de bal voor krijgt (KJH zette zijn voet er te laconiek tegen?)

Tegen Willem II zal KJH er wel weer staan, daarom is het voor mij nog steeds zo'n klap dat bij Ajax niemand die 2-3 tegen rkc kon scoren.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 9:02 pm

ff ontopic. Op de een of andere manier denk ik dat we alsnog kampioen worden. Ik denk dat AZ niet met de druk om kan gaan en dat wij vrij spel in Tilburg gaan krijgen. Ik zit zondagmiddag iig op het Leidse te kijken :headbang:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 26, 2007 9:13 pm

Ik ga ook naar het Leidse toe, hopen dat het nog lukt dan kan het nog een leuk feestje worden daar.
joey schreef:Ajax speelde die dag 'gewoon' heel erg goed.
Klopt maar ik vraag me dan af, waarom kan het dan niet tegen Rkc en Heracles bijvoorbeeld, daar kan ik me zo aan ergeren bij AJAX.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 26, 2007 9:15 pm

Dat is voor het grootste gedeelte toch een mentale kwestie. Iets anders kan ik er niet van maken. Daarnaast heeft Ajax gewoon moeite om het spel te maken tegen een tegenstander die Ajax laat komen.

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 26, 2007 9:15 pm

Spijker schreef:ff ontopic. Op de een of andere manier denk ik dat we alsnog kampioen worden. Ik denk dat AZ niet met de druk om kan gaan en dat wij vrij spel in Tilburg gaan krijgen. Ik zit zondagmiddag iig op het Leidse te kijken :headbang:
Same here. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 26, 2007 9:19 pm

Jesse schreef:
Spijker schreef:ff ontopic. Op de een of andere manier denk ik dat we alsnog kampioen worden. Ik denk dat AZ niet met de druk om kan gaan en dat wij vrij spel in Tilburg gaan krijgen. Ik zit zondagmiddag iig op het Leidse te kijken :headbang:
Same here. :yes:
Nou, ik hoop het van harte maar mijn gevoel zegt me dat AZ er binnen een kwartier gewoon 2 of 3 in heeft liggen en dat het daarna gewoon een hele lange middag in het uitvak gaat worden. :sad:

Alexander

Bericht door Alexander » do apr 26, 2007 9:20 pm

Ik zit ook op het Leidse, hoop op/droom van een mooi feestje.

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 26, 2007 9:33 pm

Alexander schreef:Ik zit ook op het Leidse, hoop op/droom van een mooi feestje.
Ik ga naar Zeeland, naar een rustig gebied daar en vooral veel peinzen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 26, 2007 9:40 pm

Ik ga iets anders doen, de stad in of zo. Mocht Ajax kampioen worden, dan kom ik vanzelf de lallende heren Spijker, BZ, Jesse en Alex tegen. :)

Ajax hoopt ’cadeau’ te verzilveren

AMSTERDAM - Het heilige geloof van Henk ten Cate in de landstitel wordt in Nederland niet al te serieus genomen.

Huntelaar en Davids vieren een goal van de Ajax-spits. FOTO UNITED PHOTOS/TOUSSAINT KLUITERSMaar is Ajax komend weekeinde wel zo kansloos als het lijkt? Vijf redenen - al dan niet waterdicht - waarom de Amsterdammers het zondag wél redden. En één reden waarom niet.

DE COMPLOTTHEORIE (1)

In Tilburg hebben ze het niet zo op Dirk Scheringa. Zeven spelers werden de laatste paar jaar door AZ weggeplukt bij Willem II; van Kew Jaliens tot Joris Mathijsen en van Denny Landzaat tot Moussa Dembélé. De fanatieke supporters op de Kingside brachten afgelopen zomer een ludiek bedoelde ‘Ik rem niet voor Dirk Scheringa’-sticker op de markt, speciaal voor op de achterruit van uw auto. Het souvenir verkocht uitstekend, totdat Scheringa de Tilburgse fans per brief sommeerde te stoppen met de actie.

Veel supporters van de Tricolores vinden alles best, zolang AZ maar geen kampioen wordt. Als daar een afstraffing door Ajax tegenover staat, ach, Willem II is sinds vorige week toch al veilig. De band tussen de Tilburgers en de Amsterdammers is altijd warm geweest. Niet zo lang geleden noemde Willem II zichzelf nog trots ‘het Ajax van het Zuiden’.

HUNTELAAR EN SNEIJDER

Het geloof in een monsterzege op Willem II kreeg gisterochtend een impuls op de ochtendtraining van Ajax. De beoogde basisploeg in de gele hesjes verpletterde de reserves, met Klaas Jan Huntelaar en Wesley Sneijder als meervoudige doelpuntenmakers. Vrijwel elke kans promoveerden ze tot een treffer.

De twee Ajacieden weten elkaar de laatste weken eindelijk te vinden. Zo moeizaam als het tot voor kort liep tussen de spits en de ‘nummer tien’, zo makkelijk scoorden Sneijder en Huntelaar de laatste weken. Het recept werd afgelopen zondag al geschreven tegen Sparta, toen Sneijder (tweemaal) en Huntelaar (eenmaal) drie keer scoorden in 21 minuten. Een wedstrijd lang dat gemiddelde betekent zondag - vrijwel zeker - een Amsterdams kampioenschap: 13-0.

DE STATISTIEKEN

Met een beetje creatieve wiskunde kan trainer Henk ten Cate zijn geloof in de titel prima onderbouwen. Neem nou de statistieken van AZ. Van de twaalf keer dat de Alkmaarders in Rotterdam tegen Excelsior speelden in de eredivisie, won het slechts zeven keer. Dat betekent dat AZ in 42 procent van de gevallen puntenverlies leed op Woudestein. De meeste van die duels dateren weliswaar uit de jaren zeventig en tachtig, maar toch.

Ajax won de laatste zeven jaar steevast in Tilburg en veel moeite kostte het zelden. De laatste monsterzege dateert uit februari 2003, toen de Amsterdammers met 0-6 van Willem II wonnen. Ook in de Arena werd het dit seizoen 6-0. Dat Ajax nog nooit met de minimaal benodigde zeven doelpunten verschil won aan de Goirleseweg, hoeft geen bezwaar te zijn. Want, zo zal Ten Cate benadrukken: Eens moet de eerste keer zijn.

ALKMAARSE VERKRAMPING

Schalke 04, Deportivo La Coruna, Newcastle United; stuk voor stuk ploegen die zich geen raad wisten met de druk van een naderend kampioenschap. Het jonge elftal van Louis van Gaal past prima in dat rijtje, vinden ze in Amsterdam. Voordat AZ in 1981 voor het laatst kampioen werd, ging het eerst een keer op het nippertje mis met de Alkmaarders. In het seizoen 1979/80 werd Ajax met miniem verschil (drie punten) landskampioen op de laatste speeldag.

DE COMPLOTTHEORIE (2)

Jong Willem II had de drie punten maandagavond keihard nodig in zijn strijd om lijfsbehoud en zie daar: het won in Tilburg verrassend van Ajax: 2-0. De Amsterdamse beloften speelden nergens meer voor en maakten negentig minuten lang een lamlendige indruk. ,,Een cadeautje met het oog op zondag,’’ luidde de conclusie onder de Brabantse complotdenkers.

Het verleden van Willem II-coach Dennis van Wijk maakt die theorieën alleen maar kleurrijker. De geboren Amsterdammer groeide op bij Ajax, als zoon van voormalig assistent-trainer Hassie van Wijk. Zelf wil de coach niet al teveel kwijt over zijn verleden: ,,Want ik werk nu bij Willem II.’’

En een reden waarom Ajax géén kampioen wordt

Voor Excelsior tellen dit seizoen alleen nog de play-offs om handhaving in de eredivisie, dus schorsingen of blessures zal de ploeg zondag niet willen riskeren tegen AZ. Bovendien, een Rotterdamse club met Feyenoord-connecties zal Ajax toch niet aan de titel willen helpen?
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie