Willem 2-AJAX
Meer goals, klopt, we hebben er ongeveer 15 nodig???Voetske schreef:Niet om het een of ander slimpootje, maar nu hebben we wel wat meer goals nodig dan andere jaren ...Nihad schreef:Niet om het een of ander, hoor. Maar Willem II zet Ajax vrijwel nooit een strobreed in de weg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
voor een ieder van ons allemaal. ik moet morgen werken tot 15.30 uur dus voor mij word het Radio 1Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vinden jullie dat wachten tot zondagmiddag ook zo waardeloos? Alhoewel de kans op het kampioenschap bijzonder klein is, wil ik het wel graag zeker weten nu!

met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

-
- AT Toto winner 15/16
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik zit nu even te kijken naar de Duitse titelstrijd in 2001, die was ook echt ongemeen spannend zeg.
Bayern moest een punt pakken uit bij HSV om kampioen te worden en Schalke moest thuis winnen, zodat ze bij verlies voor Bayers kampioen zou worden.
Schalke wint met 5-2, maar in de 89e minuut komt HSV op 1-0 voor. Schalke kampioen! Het Schalke-stadion ontploft, het kampioenschap wordt gevierd...Totdat Bayern in de 94e minuut de 1-1 erin knalt, Bayern alsnog kampioen.
Laatste 5 minuten van HSV-Bayern:
http://www.youtube.com/watch?v=kiPioyud-ng
Publiek dat de laatste 5 minuten in het Schalkestadion meemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=CcRGKCES ... ed&search=
Wat wil ik hiermee zeggen? Helemaal niets, ik ben gewoon ontzettend zenuwachtig.
Misschien één ding...Vreugde en verdriet zouden morgen wel eens ontzettend dicht bij elkaar kunnen liggen.
Bayern moest een punt pakken uit bij HSV om kampioen te worden en Schalke moest thuis winnen, zodat ze bij verlies voor Bayers kampioen zou worden.
Schalke wint met 5-2, maar in de 89e minuut komt HSV op 1-0 voor. Schalke kampioen! Het Schalke-stadion ontploft, het kampioenschap wordt gevierd...Totdat Bayern in de 94e minuut de 1-1 erin knalt, Bayern alsnog kampioen.
Laatste 5 minuten van HSV-Bayern:
http://www.youtube.com/watch?v=kiPioyud-ng
Publiek dat de laatste 5 minuten in het Schalkestadion meemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=CcRGKCES ... ed&search=
Wat wil ik hiermee zeggen? Helemaal niets, ik ben gewoon ontzettend zenuwachtig.
Misschien één ding...Vreugde en verdriet zouden morgen wel eens ontzettend dicht bij elkaar kunnen liggen.
Willem II - Ajax
zondag 29 april 14:30
Soort: Competitie Info voorverkoop:
Scheidsrechter: Ben Haverkort Stadion is volledig uitverkocht!
Grensrechters: Roger Geutjes en Wijnand Rutgers
Official: Bas Nijhuis
De laatste officiële 90 minuten van voetbaljaargang 2006-2007 speelt Willem II a.s zondag om 14:30 thuis tegen Ajax. Dit seizoen is in tegenstellingen tot veel voorgaande jaren spannend tot het eind. Waar in het verleden meestal ver voor het eind de landskampioen al werd bekroond, strijden nu nog drie teams voor deze titel. In de laatste speelronde mogen AZ, Ajax en PSV uitmaken wie zich kampioen seizoen 06-07 mag noemen. Een heel grote verrassing zal het waarschijnlijk niet worden, AZ heeft de beste uitgangspositie, een overwinning op Woudenstein, thuisbasis van Excelsior is voldoende. Echter geheel vanzelfsprekend is het niet. Excelsior speelde dit seizoen 2 maal 2-2 tegen Ajax en Psv kwam ook niet verder dan 0-0 en 1-1 tegen de Rotterdammers. AZ had minder moeite met Excelsior, in Alkmaar werden de elf van trainer Lokhoff met 5-0 afgedroogd. Hier vaanuitgaand zal de KNVB de kampioenschaal op Woudenstein afleveren, de reserveschalen zullen naar Tilburg en Eindhoven gebracht worden. Volgens Ten Cate moeten de reserveschalen naar Rotterdam en Eindhoven! Hij is ervan overtuigd dat Ajax in Tilburg kampioen wordt. “Ik voel dat wij zondag in Tilburg de kampioensschaal in de lucht mogen houden”, aldus Ten Cate in aanloop naar de wedstrijd van a.s zondag!
Het stadion in Tilburg is mede door de competitiespanning al weken uitverkocht. Voor Willem II is alleen de winstpremie nog van belang. De Tricolores speelde gelijk in Waalwijk en dat ene puntje was voldoende om een onoverbrugbare afstand te creëren met de nacompetitieplaatsen. De commercie slaat steeds verder toe in het voetbal, dit uit zich in het uitdelen van gesponsorde funklappers a.s zondag met een 5-tal liederen die iedereen voluit dient mee te zingen als navolging op het populaire ‘Tilburg zingt’ wat jaarlijks in het centrum georganiseerd wordt. Een deel van de supporters kijkt argwanend naar dit soort activiteiten, funklappers zijn kunstmatige sfeermiddelen , leidt tot klapveepubliek waarvan het fanatiek meeklappen mede het rentepercentage van de DSB bank bepaald! Willem II zingt is dus vooraf aan de wedstrijd, tevens wordt zondag ook het voorlopige vrouwenteam gepresenteerd waarmee Willem II volgend wil gaan starten in een nieuw te beginnen betaalde vrouwencompetitie.
Van Wijk kent een aantal personele problemen, de langdurig geblesseerden El Hamdaoui (die inmiddels al met een bal traint), Aerts en Valencia zijn niet inzetbaar. Twijfelachtig zijn Wilmet (knie), Sengier (schouder), Hadouir (knie) en Poepon (hamstring), voor de laatste is het een speciale wedstrijd. De Ajax huurling wil zich bewijzen, dit kon hij al eerder in het bekerduel tegen Ajax seizoen maar toen speelde hij een vlakke wedstrijd. Indien Rydell Poepon zijn contract in Amsterdam verlengt is de kans groot dat hij ook het komende seizoen op huurbasis voor Willem II uitkomt. Aanvallend heeft van Wijk de meeste problemen, met de schorsing van Bobson en blessures van Wilmet en Poepon zal hij zondag waarschijnlijk kiezen voor een 4-4-2 formatie of een systeem met maar 1 spits. Ten Cate mist de geblesseerde Tsjech Zdenek Grygera en de Braziliaan Leonardo Vito Santiago. John Heitinga is geschorst vanwege zijn zevende gele kaart. Winnen van Ajax is een zeldzaamheid, de laatste 10 duels in Tilburg bracht Ajax 9 keer de winst. Voor de laatste overwinning op de Amsterdammers moeten we terug tot het successeizoen 98-99 van Willem II waarin we tweede werden. Ajax werd in dat seizoen met 3-1 verslagen door doelpunten van Bombarda en Schulp. Voor de Tricolores geen belangen meer, lekker zomerstemperatuurtje is voorspeld voor zondag, uitverkocht huis! Nog eenmaal opladen voor een onbevangen wedstrijd, al is het maar om de statistieken op te poetsen en de supporters weer warm te maken voor het volgende seizoen.
Laatste ontmoetingen Willem II - Ajax
28/02/2007 Seizoen 2006-2007 KNVB Beker 0-2
10/09/2005 Seizoen 2005-2006 Eredivisie 0-2
21/04/2005 Seizoen 2004-2005 KNVB Beker 1-0
07/11/2004 Seizoen 2004-2005 Eredivisie 1-3
16/05/2004 Seizoen 2003-2004 Eredivisie 2-5
02/02/2003 Seizoen 2002-2003 Eredivisie 0-6
03/02/2002 Seizoen 2002-2003 Eredivisie 1-3
05/11/2000 Seizoen 2000-2001 Eredivisie 0-1
03/10/1999 Seizoen 1999-2000 Eredivisie 3-6
http://www.tilbo.com/index.php?option=c ... ew&id=5433
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Tja, alleen 2 echte uitschieters kwa goals, afijn we zullen het zo weten of de voorhoede van ons AJAX vandaag een scorens-machine is ..
De T.Aanhang Willem II juicht voor Ajax
AMSTERDAM, zondag
In Tilburg is alles in gereedheid gebracht voor een groot feest. Niet dat van Ajax overigens, maar in het kader van het evenement ‘Tilburg Zingt’ pakt de thuisclub vandaag flink uit. Voor het eerst sinds zeven jaar is het stadion uitverkocht, staan er veertienduizend tompoezen voor alle bezoekers klaar, wordt het nieuwe vrouwenteam gepresenteerd en begint om twee uur de samenzang.
De supporters van Willem II kondigden aan dat tegenstander Ajax hartstochtelijk aangemoedigd zal worden, wat te maken heeft met de antipathie jegens AZ. De Tricolores zijn niet vergeten dat zeven spelers van Willem II de voorbije jaren naar Alkmaar zijn gelokt.
Van de laatste tien ontmoetingen won Ajax er liefst negen met 29 gemaakte doelpunten. Eerder dit seizoen werd het in Amsterdam 6-0, met een ruststand van 5-0. Zo’n scenario zou vandaag de spanning aanmerkelijk verhogen.
Henk ten Cate vertrok gisteren met zijn selectie naar Brabant. ,,Ik hoef niets te doen om iedereen scherp te krijgen. Dat komt uit de spelers zelf”, aldus de coach. Hij gelooft dat de titel op punten zal worden beslist en niet op doelsaldo. Op de bank ontbreekt een radio of telefoon. ,,Aan de reactie van het publiek horen we wel wat er op de andere velden gebeurt”, zegt Ten Cate, die over de speelwijze duidelijk is. ,,Bij ons zal het accent
duidelijk op de aanval liggen, maar Willem speelt in principe altijd met drie spitsen, zodat wij dus ook gewoon twee backs nodig hebben.”
Blij met de punten ...
Ik heb dus gek genoeg helemaal geen gevoel dat AZ kampioen gaat worden. Dat is er de afgelopen week gewoon niet ingekomen. Ajax gaat het doen en vanmiddag is het feest!Thijs schreef:Zo, amper een oog dichtgedaan vannacht. Wat een dag!
Steeds wil ik tegen mezelf zeggen dat AZ gewoon kampioen gaat worden, dat we geen kans hebben, dat ze heus wel winnen, en wel dik ook...
Maar toch brandt dat Ajaxvuurtje in m'n hart....
Vandaag moet het Wonder geschieden!

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Oh mensen, ik trek het niet langer. Gelukkig smst m'n maat dat hij zelf ook geen hap door z'n keel krijgt en slecht heeft geslapen.
Ik ga nu naar Tilburg.
Er zijn twee mogelijkheden: Ajax wordt geen kampioen, ik kom hier om een uur of zes netjes 'kut' zeggen en ik ga zuipen.
Ajax wordt kampioen, ik krijg een tienvoudig orgasme, ik zuip me helemaal te pletter vannacht, morgen ook, en dan hoop ik dat ik dinsdag nog leef. In dat geval al mijn reactie: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! YES YES YES!!!
Lieve AT-vrienden, héél veel succes en sterkte vanmiddag. Denk aan elkaar als we om 16.10u nog één goal nodig hebben en van de spanning dreigen te bezwijken. Samen pakken we die schaal! AJAX!!!
Ik ga nu naar Tilburg.
Er zijn twee mogelijkheden: Ajax wordt geen kampioen, ik kom hier om een uur of zes netjes 'kut' zeggen en ik ga zuipen.
Ajax wordt kampioen, ik krijg een tienvoudig orgasme, ik zuip me helemaal te pletter vannacht, morgen ook, en dan hoop ik dat ik dinsdag nog leef. In dat geval al mijn reactie: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! YES YES YES!!!

Lieve AT-vrienden, héél veel succes en sterkte vanmiddag. Denk aan elkaar als we om 16.10u nog één goal nodig hebben en van de spanning dreigen te bezwijken. Samen pakken we die schaal! AJAX!!!