Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 4:23 pm

Ja jongens, het gaat gebeuren! :pepsi.gif:

Adriaanse staat open voor Feyenoord, coach transfervrij

Tegenover de zender Tien heeft Co Adriaanse aangegeven open te staan voor Feyenoord. Adriaanse is de naam die het meest genoemd wordt momenten. “Ik zeg niet per definitie nee.” Een overgang naar Rotterdam zou volgens Adriaanse geen problemen hoeven opleveren. Er is een gentleman's agreement dat beide partijen aan het einde van de competitie, 17 juni is de laatste speelronde, transfervrij uit elkaar kunnen gaan.
Lucius liet ondertussen tegen het ANP weten wel een voorstander te zijn van de komst van Co Adriaanse. "Een type Co Adriaanse ja. Dat lijkt me wel een goede trainer die met de vuist op tafel kan slaan."
FN
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 4:36 pm

Koeman haalde gemiddeld evenveel punten als Gullit bij Feyenoord
Door Michel Abbink

Erwin Koeman, de vanmorgen opgestapte trainer van Feyenoord, heeft even goed gepresteerd als zijn voorganger Ruud Gullit. Althans, wat betreft het gemiddelde behaalde punten per eredivisieduel. Zowel Koeman als Gullit kwam uit op een moyenne van 1,82.

Bert van Marwijk scoorde van 2000 tot 2004 liefst 2,20 punten per wedstrijd. Ook Leo Beenhakker, Arie Haan en Willem van Hanegem doorkruisden de grens van twee. Koeman haalde in zijn eerste seizoen een gemiddelde van 2,09, maar deze jaargang ging het met 1,56 een stuk minder.

De laatste zeven Feyenoord-trainers:
Willem van Hanegem (jul ’92 – okt ’95) 109 duels, 218 punten = 2,00 per duel
Arie Haan (okt ’95 – okt ’97) 70 duels, 141 punten = 2,01 per duel
Leo Beenhakker (okt ’97 – apr ’00) 84 duels, 171 punten = 2,04 per duel
Henk van Stee (apr ’00 – mei ’00) 5 duels, 11 punten = 2,20 per duel
Bert van Marwijk (jul ’00 – jun ’04) 136 duels, 284 punten = 2,09 per duel
Ruud Gullit (jul ’04 – mei ’05) 34 duels, 62 punten = 1,82 per duel
E. Koeman (jul ’05 – mei ’07) 68 duels, 124 punten = 1,82 per duel
Sportweek

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 4:55 pm

Ik zie Co de boel wel op de rails krijgen daar.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 4:57 pm

Ik kijk in mijn glazen bol en zie een hoop conflicten. Tussen Wim Jansen en Co Adriaanse bijvoorbeeld.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mei 03, 2007 5:02 pm

Wacht even hoor. Willen ze na die kutneus van een spits van ons nu ook een kutneus als trainer? :00001757.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 5:04 pm

jabu

Bericht door jabu » do mei 03, 2007 5:07 pm

En niet alleen de supporters!
Lucius pleit voor 'type-Co Adriaanse'

Theo Lucius weet wat Feyenoord nu nodig heeft. Een trainer met een harde hand, die impopulaire maatregelen durft te nemen en die zich hard richting onwelwillende spelers wil opstellen.

De aanvoerder van de Rotterdammers kwam, enkele uren na het vertrek van trainer Erwin Koeman, zelfs met een kandidaat aanzetten. “Een type-Co Adriaanse, ja. Dat lijkt me wel een goede trainer die met zijn vuist op tafel kan slaan.”

Lucius betreurde het vertrek van Koeman. “Heel triest en erg jammer. Elke andere trainer was na alle gebeurtenissen in dit rampseizoen al lang weggeweest. Hij is altijd positief gebleven en heeft steeds iedereen beschermd. Dat is knap en zeker een compliment waard.''
voetbalzone

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 03, 2007 5:08 pm

Wat zijn nu eigenlijk precies de kwaliteiten van van Hanegem?
De optie 'tegenpolen Adriaanse samen met Van Hanegem' is nisschien ook geen slechte, maar heeft tijd nodig. De kwaliteiten van beide trainers vullen elkaar uitstekend aan, probleem is echter dat deze 2 totaal verschillende persoonlijkheden eerst zèlf een team moeten worden!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Arthur

Bericht door Arthur » do mei 03, 2007 5:10 pm

Ik denk niet dat Co echt bij Feyenoord past, maar met hem gaat het ongetwijfeld beter dan met beunhaas Koeman.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 03, 2007 5:11 pm

Hij komt alleen maar als er geld voor aankopen is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mei 03, 2007 5:44 pm

Jesse schreef:Wat zijn nu eigenlijk precies de kwaliteiten van van Hanegem?
De optie 'tegenpolen Adriaanse samen met Van Hanegem' is nisschien ook geen slechte, maar heeft tijd nodig. De kwaliteiten van beide trainers vullen elkaar uitstekend aan, probleem is echter dat deze 2 totaal verschillende persoonlijkheden eerst zèlf een team moeten worden!
VH vindt iedereen 'een aardige spelert' en daardoor krijgen ze meer zelfvertrouwen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 03, 2007 6:14 pm

Demosthenes schreef:Hij komt alleen maar als er geld voor aankopen is.
Dan komt ie zeker, weet je nog niet dat ze weer tientallen miljoenen gaan binnenhalen met een genieuze aandelen/obligatie-constructie ? :00001757.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 03, 2007 6:26 pm

Neefkens schreef:
Dan komt ie zeker, weet je nog niet dat ze weer tientallen miljoenen gaan binnenhalen met een genieuze aandelen/obligatie-constructie ? :00001757.gif:
Zal het wel Cor Adriaanse worden :00001757.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 03, 2007 7:37 pm

Spijker schreef:Mee eens hoor, ik had Adriaanse graag een echte kans zien krijgen bij ons.
Hij heeft kans genoeg gehad, man wat was het een puinhoop met die man. Ik heb nog nooit een Arena zo hard horen schreeuwen om de kop van de trainer als die keer met Co.

Zou lachen, gieren, brullen zijn als ie naar Fnoord gaat. Dat legioen is hem binnen de kortste keren beu.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 03, 2007 7:41 pm

Adriaanse is op de een of andere manier net niet, vind ik. Zijn gedrag bij Ajax zag er niet goed uit, is geen geheim. Bij AZ deed hij het een stuk beter, maar op de laatste speeldag van AZ met hem als trainer tegen RBC, gedroeg hij zich weer als een autist. Een soort tijdbom is ie. Zo iemand hoort niet thuis bij Ajax, hoe goed hij ook is als trainer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 03, 2007 7:43 pm

Ik vind dat je autisten ook de kans op werk moet geven. Alleen moet je iemand als Adriaanse misschien wat uit de publiciteit houden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 03, 2007 7:45 pm

En als er geld voor z'n immense salarisstrookje is.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 8:59 pm

Bertje schreef:Ik vind dat je autisten ook de kans op werk moet geven. Alleen moet je iemand als Adriaanse misschien wat uit de publiciteit houden.
Van Geel kan dat, maar verder? Eigenlijk is hij overal met ruzie vertrokken.

Of hij bij Feyenoord slaagt? Hangt van de spelers af en van het geduld van het Hondstrouwe Legioen. Ik heb er weinig vertrouwen in.

Harm

Bericht door Harm » do mei 03, 2007 9:14 pm

Als Van Geel het kan, dan moet Bosz het zeker kunnen :icon_mad.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 9:58 pm

Nog een kandidaat?

Booy laat zich niet gek maken

UTRECHT - Het gonsde gisteren op trainingscomplex Zoudenbalch van de geruchten. Meteen nadat Erwin Koeman bekend maakte dat hij stopt als trainer-coach van Feyenoord, lag bij de tientallen bezoekers van de dagelijkse training van FC Utrecht de naam van Foeke Booy op ieders lippen. De een na de ander wist ‘uit betrouwbare bron’ te melden dat de trainer binnenkort verkast naar Rotterdam.

Booy zelf reageerde nuchter en een tikkeltje geamuseerd op alle opwinding. ,,Tijdens de training hoorde ik vanaf de kant dat Koeman is opgestapt. Geloof me, of niet, maar ik dacht dat het ging om Ronald, de trainer van PSV. Pas na de training hoorde ik dat Erwin bij Feyenoord stopt. Ook voor mij een complete verrassing.’’

Al een tijdje maakt Booy er geen geheim van dat hij een eventuele nieuwe uitdaging niet uit de weg gaat. ,,Maar nu is dat helemaal nog niet aan de orde,’’ zegt hij met stelligheid.

,,Ik ben maar met één ding bezig: niet met mijn toekomst, maar met de komende play-offs. Ik wil er met mijn staf van alles aan doen om te proberen met FC Utrecht Europees voetbal in de wacht te slepen. Daar moet nu alles voor wijken.’’

Booy heeft nog een contract bij FC Utrecht tot medio 2008. Intern is bij de club echter de afspraak gemaakt dat hij bij een positieverbetering tussentijds van club mag veranderen.

Eerder dit seizoen werd zijn naam al nadrukkelijk in verband gebracht met Club Brugge, de Belgische topper waar Booy zelf als actief voetballer furore maakte. Twee jaar geleden was de trainer ook al in beeld bij Feyenoord om Ruud Gullit op te volgen. De club koos toen uiteindelijk voor Erwin Koeman, net als Foeke Booy afkomstig uit de stal van zaakwaarnemer Ger Lagendijk.

Booy: ,,Ik heb het dus al een keer mee gemaakt dat mijn naam als trainer van Feyenoord wordt genoemd. Indertijd was volgens sommige media mijn overgang zelfs al zo goed als rond. Daarom laat ik me nu niet gek maken. Wat komt, komt, wat niet komt, kom niet. Zo simpel is het. Nogmaals: voorlopig focus ik me helemaal op de play-offs met FC Utrecht.’’
AD

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 03, 2007 10:15 pm

Booy heeft nog een contract bij FC Utrecht tot medio 2008. Intern is bij de club echter de afspraak gemaakt dat hij bij een positieverbetering tussentijds van club mag veranderen.
Duidelijke zaak, die gaat niet naar feyenoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 10:23 pm

:00001757.gif:

Maar wie dan wel?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 10:28 pm

joey schreef::00001757.gif:

Maar wie dan wel?

‘Adriaanse hebben we hier nu nodig’

ROTTERDAM - Volgens speler Danny Buijs kan Erwin Koeman over zijn periode bij Feyenoord een bestseller schrijven ’die dikker is dan het dossier-Holleeder’. Het vertrek van de trainer kwam voor velen niet onverwacht. Wie hem moet opvolgen? ,,De discipline moet in elk geval worden aangehaald.’’

Voor Theo Lucius kwam de mededeling dat trainer Erwin Koeman opstapt niet echt als een verrassing. ,,Na alles wat hij hier heeft meegemaakt, verbaast het me dat hij het nog zo lang heeft volgehouden,’’ zegt de Feyenoord-aanvoerder.

Dat de relatie tussen Feyenoord en Koeman op zijn einde liep, voelde Lucius al langer. Hij had ook niet raar opgekeken als de trainer zou zijn ontslagen.

,,Dat is een gegeven in de voetballerij als de resultaten slecht zijn, hoe jammer ik dat ook vind. Het gebeurt bij elke club. Ik denk dat de samenwerking na de play-offs sowieso was opgezegd. Dat gevoel heb ik tenminste.’’

Pierre van Hooijdonk denkt niet dat de clubleiding zo ver was gegaan. ,,Maar ik had wel het gevoel dat Koeman na dit seizoen zelf zou opstappen. Ik heb ook niet geprobeerd om hem over te halen. Hij klonk zo stellig toen hij het me vertelde. Of ik teleurgesteld ben? Nee, want ik kan het me wel voorstellen. Bovendien moet een trainer dat voor zichzelf bepalen.’’

De ervaren Lucius en Van Hooijdonk hebben Koeman altijd verdedigd. ,,En ik verdedig hem nog steeds,’’ zegt Lucius. ,,Het ligt ook niet aan de trainer. Ondanks de druk, de slechte resultaten en de vervelende randverschijnselen zoals dat gedoe in Nancy is hij altijd positief gebleven. Dat vind ik knap.’’

Het enige dat Koeman wellicht valt te verwijten is dat hij meer van zich had moeten afbijten. Lucius: ,,Hij is in elk geval te aardig geweest. Koeman heeft de spelers te lang de hand boven het hoofd gehouden. En niet alleen de spelers, ook anderen binnen de club heeft hij altijd beschermd. Hij had wel iets harder mogen zijn.’’

,,Ik vind dat je als spelersgroep naar jezelf moet kijken,’’ zegt Van Hooijdonk. ,,Iedereen moet zich afvragen of hij er alles aan heeft gedaan om de trainer te steunen. Ook de club moet de hand in eigen boezem steken.

,,De voorwaarden om te presteren waren dit seizoen niet aanwezig. Ook in de communicatie zijn dingen fout gegaan waardoor de emmer bij Koeman is volgelopen.’’

Danny Buijs denkt dat Koeman met gemak een bestseller kan schrijven. ,,De trainer heeft alles wat hier de afgelopen twee jaar is gebeurd, voor zichzelf bijgehouden,’’ zegt de verdediger. ,,Die map is volgens mij nog dikker dan het dossier-Holleeder. Als hij dat zou uitbrengen, vliegt het over de toonbank.’’

Met eigen ogen zag Buijs hoe zondag bij terugkeer uit Heerenveen weer een nieuw hoofdstuk werd geschreven.

,,Een groep supporters stond ons bij de Kuip op te wachten. Koeman kreeg toen zo veel naar zijn hoofd geslingerd dat hij wegliep. Op dat moment dacht ik: het kon wel eens afgelopen zijn.’’

Over een opvolger hebben de meeste spelers nog niet nagedacht, maar ze zijn het er over eens dat er behoefte is aan een harde hand.

,,Van mij mag Co Adriaanse komen,’’ zegt Lucius. ,,De discipline moet in elk geval worden aangehaald. Of hij past bij Feyenoord? Een trainer van dat formaat past bij elke club. Als de resultaten onder hem goed zijn, wordt Adriaanse hier echt wel geaccepteerd.’’

,,Co zou voor Feyenoord zeer geschikt zijn,’’ beaamt Stein Huysegems, die eerder bij AZ werkte met Adriaanse. ,,Hij houdt van fris aanvallend voetbal en is in staat om een groep bij elkaar te houden. We hebben het soms te makkelijk opgevat. Co is daar heel scherp in. Hij staat hoog boven de spelersgroep en is echt de baas. Dat hebben we hier nodig.’’

Directie: Wij zien nog voldoende perspectief

De directie van Feyenoord ziet na het vertrek van Erwin Koeman nog voldoende perspectief op betere tijden. ,,Zijn vertrek staat los van de investeringplannen die we afgelopen vrijdag hebben gepresenteerd,’’ stelde financieel directeur Onno Jacobs.

Feyenoord wil via het oprichten van een spelersfonds en het uitgeven van certificaten van aandelen 26 miljoen euro binnenhalen voor een kwaliteitsimpuls van de selectie. Een week na de presentatie van de plannen heeft Jacobs ‘nog geen harde toezeggingen binnen van partijen.’ ,,Maar ik houd wel een goed gevoel over aan een aantal gesprekken. We zetten bewust hoog in, maar ook met 13 miljoen euro kun je al goede dingen doen.’’
Jacobs bevestigt dat Peter Bosz klaar is met zijn scoutingswerk en dat het wachten puur is op de centen. Bosz zelf maakte duidelijk dat hij geen kandidaat is om Koeman als trainer te vervangen.

’Ook hier slaan we ons wel doorheen’

Feyenoord-supporters blijven vertrouwen houden in hun club, met of zonder Erwin Koeman. Ze zijn de harde kern van Feyenoord, verzekert de 66-jarige Herman.,,We staan hier elke dag.’’

Hij gebaart naar zijn leeftijdsgenoten die druk aan het discussiëren zijn voor de ingang van de Kuip. Met vandaag maar één onderwerp natuurlijk: het vertrek van trainer Erwin Koeman.

,,Ik dacht dat-ie al veel eerder weg zou gaan,’’ zegt Herman.

,,Ach, weet je, het is een sympathieke man, maar hij is veel te soft geweest,’’ reageert zijn maat Cor Simon (65). ,,Het is jammer hoor. Maar goed, Feyenoord doet het rot, daar moet de trainer voor boeten.’’

Is het nog wel leuk om Feyenoord-fan te zijn, met zo veel tegenslag? ,,Voor ons wel,’’ zo lacht Herman. ,,Hebben we lekker veel om op te schelden. Maar niet op zondag hè, dan zit je er natuurlijk met zo’n sik.’’

Een nieuwe trainer, een nieuw begin dan? ,,Ach, meissie, daar hebben we toch helemaal geen geld voor,’’ verzucht Ton, ook een van de pensionado’s.

Toch blijft hij vertrouwen houden: ,,Als kleine jongen ging ik al naar Feyenoord. We hebben al het een en ander meegemaakt. Ook hier slaan we ons wel doorheen.’’

Bij de jonge garde is de liefde voor de club op Zuid er ook niet minder op geworden. Wanneer de spelers het hek uit komen lopen, rennen de in blauw gehulde jongetjes op hen af.

Met of zonder Koeman, het handtekeningjagen gaat gewoon door.

Raymond Diks (35) en zijn zoon Kevin (11) uit Apeldoorn staan al te wachten op het trainingsveld. ,,Nee, ik zie het niet als verraad dat Koeman nu weggaat,’’ zegt Diks. ,,Die man zit er gewoon doorheen.’’

Wie het team niet meer kan motiveren, moet weg, is zijn stelling. Al schuift hij niet alle schuld op de trainer. ,,De spelers moeten natuurlijk ook eindelijk eens kwaliteit gaan leveren.’’
AD

Hoeveel miljoen hebben ze er aan het begin van dit seizoen doorgejaagd?

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 03, 2007 10:43 pm

Ik ken iemand die al wist te melden dat Co benaderd is op het moment dat Olde Riekerink voor Ajax tekende. Co wil daar weg! Wie zou dat zijn?

Alles valt of staat met geld, want Co wil niet met deze selectie het seizoen in.

Jullie veel leesplezier, deze Ajacied gaat 10 dagen naar de bergen en als ik terugkom speelt Ajax ... feyenoord ... is Co trainer van, meldt vi dat Ajax ... en is psv weer de gedoodverfde kampioen?

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 03, 2007 11:03 pm

Veel plezier, Demo!

Er gaat inderdaad een hoop gebeuren in de komende twee weken. Zeker bij Feyenoord.
Feyenoord sprokkelt geld bijeen, maar de hamvraag is: wat doet Steef met dat geld? :666.gif:

Gesloten