Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 09, 2007 7:52 pm

Maak dat MvB maar eens wijs.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mei 09, 2007 7:56 pm

Ik denk dat Van Nistelrooij snel weer terug is in Oranje, maar dan moet hij ook wel zelf willen. Hij speelde gewoon slecht eind vorig seizoen door problemen bij zijn club en die reageerde hij ook af op de bondscoach. Die is zelf ook niet al te subtiel in zijn commentaar af en toe, maar ik denk dat hij Van Nistelrooij wel weer terug wil als die zelf ook graag wil en geen basisplaats eist.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 10, 2007 10:14 pm

Blamage voor Barcelona. De ploeg gaat met 4-0 onderuit bij Getafe en dat betekent uitschakeling in de halve finale van de Copa del Rey. De ploeg van coach Schuster maakte daarmee een 5-2 nederlaag in de eerste wedstrijd goed.

Niet te geloven toch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 10, 2007 10:27 pm

Maar evengoed wel leuk natuurlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 11, 2007 1:48 pm

Rijkaard wordt dit seizoen toch enigszins ontmaskerd hoor. Wat een blamage. Er loopt zo verschrikkelijk veel kwaliteit rond bij Barcelona, dat ze al lang en breed kampioen hadden moeten zijn. Barcelona is gewoon geen schim van het Barça van de afgelopen twee seizoenen.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » vr mei 11, 2007 1:52 pm

Sevilla is aan een goed seizoen bezig, Thomas. Staan niet voor niets voor het tweede jaar achtereen in de Uefa Cup finale. Ze spelen de finale om de nationale beker en staan 3e in de competitie.

Natuurlijk heeft Barcelona de beste spelers. Maar begin jaren '90 was dat ook zo, en toen werden ze vaak maar moeizaam kampioen.
Ik ben

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 11, 2007 2:14 pm

Bovendien heeft de groep veel prijzen gewonnen en wordt zodoende wat minder gretig. Verzadigingsverschijnselen. Normaal verschijnsel. Ronaldinho bijvoorbeeld, is toch lang niet meer zo aanwezig op het veld als twee jaar geleden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 11, 2007 2:15 pm

Ik vind Sevilla een geweldige ploeg, JR. En ik heb ook al meerdermaal iets over ze geschreven, maar Sevilla doet het zonder al teveel topspelers bijna net zo goed (wellicht beter omdat het op alle fronten mee doet) dan het team dat de afgelopen twee seizoenen de overduidelijke beste was van Spanje en de competitie domineerde. Want laten we niet vergeten dat Barcelona dit seizoen in potentie flink vooruit is gegaan met Zambrotta voor Gio of Belletti en Thuram achterin in plaats van Oleguer of Marquez. Maar Rijkaard blunderde opzichtig met fantasieopstellingen met Ronaldinho, Messi, Eto’o, Xavi, Iñiesta en Deco (het liefst had Co’s beunhaas naar verluidt ook nog Gudjohnsen en Giuly opgesteld) en de keuze om Marquez vaak achterin op te stellen in plaats van als controleur, waar hij vorig seizoen meer indruk maakte. Ter verdediging van de prestaties van Rijkaard: veel spelers presteren dit seizoen flink onder hun kunnen, waaronder Ronaldinho, Thuram, Marquez. Daarnaast heeft Barcelona flink wat schade opgelopen dankzij de blessure van Eto’o. Barcelona heeft zijn beweeglijkheid als aanspeelpunt en kracht en doelgerichtheid voorin erg gemist.

Maar goed, laten we niet vergeten dat Rijkaard zich door Benitez op de door mij voorspeelde wijze liet aftroeven en dat Barcelona er dus vroeg uitvloog in de CL. Daarnaast is men dus op schandalige wijze uitgeschakeld in het bekertoernooi en staat zelfs Real Madrid (dat de laatste 8 wedstrijden eindelijk aan een goede reeks bezig is, dat wel) slechts 2 punten achter de Catalanen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 11, 2007 2:34 pm

Frank Rijkaard had voor dit seizoen gewoon moet opstappen, aangezien hij het maximale heeft gehaald met die club. Alles wat hij nu nog presteert is minder en dat terwijl de selectie nog weer eens is versterkt ook. Een kleine miscalculatie vind ik dit en ik denk dan ook dat Frank er na dit seizoen echt mee ophoudt daar. Misschien dat hij dan bij Chelsea aan de gang kan gaan, want in Milan lijkt me nu wel weer door te willen met Ancelotti.

Verder zou ik het natuurlijk prachtig vinden wanneer die Capello nu nog kampioen weet te worden ook.

Arwin

Bericht door Arwin » vr mei 11, 2007 10:02 pm

Rijkaard mist die toptrainer Ten Cate. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 10:18 pm

Dat zeggen ze inderdaad in Barcelona. Ten Cate hield de spelers scherp, dat lukt NeeSkens niet. (Néé, niet Neefkens! :00001757.gif: )
Maar het is een bekend verschijnsel. Alles gewonnen, de motivatie loopt terug.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » vr mei 11, 2007 10:29 pm

Ik hoop dat Ten Cate onze spelers ook scherp krijgt voor de wedstrijd tegen Heerenveen. Dat vind ik velen malen belangrijker!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 12, 2007 1:03 pm

Ik heb soweiso geen hoge pet op van Neeskens als coach. Heeft volgens mij nergens echt indruk weten te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 12, 2007 7:28 pm

Real Madrid-Espanyol staat 0-2 na een half uur spelen dankzij El Rifle Pandiani. :headbang.gif:

EDIT: 1-2 Van Nistelrooij en 1-3 Pandiani. :headbang.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 12, 2007 9:09 pm

4-3 Madrid. :headbang.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 12, 2007 10:37 pm

:wk.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 5:50 am

De stortvloed aan aanvallers (Van Nistelrooij, Raul, Reyes en Higuain scoorden) en goed spel in de tweede helft hebben Real inderdaad aan de zege geholpen. Knap hoor.

Het zou me nu niets verbazen als Barcelona het gewoon weggeeft. De hongerigheid, het zelfvertrouwen en de winnaarsmentaliteit van Real Madrid is op dit moment niet aanwezig in Camp Nou.

999

Bericht door 999 » zo mei 13, 2007 7:47 pm

Ai ............
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 2:20 am

Barcelona geeft het weer eens weg. In de laatste minuut maakt Rafael Sobis gelijk in Camp Nou.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 14, 2007 7:51 am

Zouden ze Ten Cate dan zo erg missen? :whistling.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 14, 2007 10:20 am

Real Madrid heeft het gewoon zelf in de hand nu! Onvoorstelbaar... :00000639.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 14, 2007 12:22 pm

Real Madrid op onderling resultaat koploper. Voor degene die interesse heeft in het spannende slot in Spanje:

http://www.vi.nl/vi/show/id=230693/cont ... /sc=5bbf4f

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 15, 2007 12:09 pm

Cruyff tells Laporta to make Van Basten next Barcelona coach
May 15, 2007

Johan Cruyff has told president Joan Laporta to make Marco van Basten the next coach of Barcelona.
Cruyff acts as an advisor to Laporta and Graderia de Ona FM says he has urged the Barca supremo to move for Holland coach Van Basten should Frank Rijkaard depart at the end of this season.

Van Basten's strong character appeals to Cruyff, citing his refusal to select Real Madrid striker Ruud van Nistelrooy for the national team as an example of how he will whip the current Barca dressing room into shape next term.
www.tribalfootball.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di mei 15, 2007 9:47 pm

:00001757.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 18, 2007 5:42 pm

Spaanse arbiters pikken het niet langer

In totaal dertien spelers waren in eerste instantie dit weekend in de Primera División geschorst, maar zullen desondanks toch gewoon in actie komen. De scheidsrechters zijn namelijk op een opmerkelijke manier in opstand gekomen tegen de Spaanse voetbalbond (RFEF).

Het feit dat de nationale bond twee weken geleden op basis van televisiebeelden een gele kaart van David Beckham kwijtschold, viel in het verkeerde keelgat van de arbiters. De middenvelder van Real Madrid kreeg een gele kaart wegens tijdrekken, de hoofdstedelingen gingen in beroep en de bond besloot na het bekijken van de televisiebeelden om alsnog de prent te ontnemen.

Als protestactie schreven de arbiters afgelopen weekend in het wedstrijdrapport niet op waarom er een gele kaart was uitgedeeld. “We hebben de desbetreffende spelers geen straf uitgedeeld omdat er geen reden voor de gele kaart was opgeschreven. Dat is nu eenmaal de regel”, stelde competitiemanager Alfredo Florez tegenover de Spaanse sportkrant Marca.

Een scheidsrechter, wiens naam niet bekend werd gegeven, uitte in de Spaanse kwalititeitskrant El Pais kritiek op het beleid van de bond. “Vanaf de bank worden op video onze discutabele beslissingen aan de kaak gesteld. Dat is heel makkelijk, maar tergelijkertijd wordt er geen respect getoond voor ons vak.”

Door de actie zijn slechts negen spelers geschorst voor de 35e competitieronde van dit weekend. Carlos Kameni (Espanyol), Ivica Dragutinović (Sevilla), Darko Kovacevic (Real Sociedad), Pedro Contreras (Real Betis) en Óscar Serrano (Racing Santander) wegens aanmerkingen op de leiding en Félix Ettien (Levante), Martí (Sevilla) en Carlos Cuéllar (Osasuna) wegens tijdrekken. Pedro Munitis is vanwege zijn rode kaart van afgelopen weekend niet inzetbaar voor Racing Santander.

voetbalzone.nl

Plaats reactie