Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » do mei 24, 2007 4:49 pm

Nee want hij komt in de plaats van Vermeer die derde keeper was..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 5:46 pm

De door Ajax eerder begeerde Krisztian Nemeth gaat naar Liverpool.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mei 28, 2007 7:07 pm

De Telegraaf meldt:
Elia en Kolk naar Twente
door onze Telesportredactie
ENSCHEDE - FC Twente heeft een dubbelslag geslagen in Den Haag. De club uit Enschede neemt de aanvallers Santi Kolk en Eljero Elia over van het gedegradeerde ADO Den Haag. Kolk stond ook in de belangstelling van Vitesse, terwijl technisch directeur Martin van Geel Elia naar Ajax wilde halen, maar Henk ten Cate ziet geen toekomst in de jeugdinternational.
Op basis van dit bericht dus geen Elia.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 8:11 pm

Opvallend dat juist Ten Cate het niet ziet zitten in Elia. Als we toch zo nodig in de Eredivisie moeten shoppen gaat Ajax hopelijk voor Suarez.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 28, 2007 9:14 pm

Waarom is dat zo opvallend dan?

Ik ken die Elia eigenlijk onvoldoende om een goed oordeel te geven. Is het niet eerder een beetje een type als Castelen ipv de vergelijking met Babel? Los van het feit dat die ook van ADO komt heb ik het idee dat het een beetje een zelfde type is.

Maar Suarez zou ik wel aandurven. Die jongen heeft iets bijzonders. In de playoffs liet hij toch ook weer zien dat hij echt iets extra's heeft. Alleen zou hij wel moeten leren dat hij niet zo snel moet vallen. Daar heb ik een bloedhekel aan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 9:17 pm

Wat wel vervelend is, is dat Suarez absoluut het beste tot zijn recht komt in de punt. Daar hebben we Huntelaar en we hebben al een opportunistische aanvaller in Babel op de vleugel. Maar als hij de concurrentie wil aangaan, met het gegeven dat hij niet alles zal spelen, ben ik voor. Of je kijkt of je hem kunt halen en nog een jaar kunt verhuren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 9:23 pm

Marillion schreef:Waarom is dat zo opvallend dan?

Ik ken die Elia eigenlijk onvoldoende om een goed oordeel te geven. Is het niet eerder een beetje een type als Castelen ipv de vergelijking met Babel? Los van het feit dat die ook van ADO komt heb ik het idee dat het een beetje een zelfde type is.
Omdat Ten Cate over het algemeen juist houdt van bewegende, doelgerichte spelers die floreren in een vrije rol. Dat is tenminste de indruk die ik van hem heb gekregen in de pakweg 5 a 6 wedstrijden die ik van hem heb gezien.
Bertje schreef:Wat wel vervelend is, is dat Suarez absoluut het beste tot zijn recht komt in de punt. Daar hebben we Huntelaar en we hebben al een opportunistische aanvaller in Babel op de vleugel. Maar als hij de concurrentie wil aangaan, met het gegeven dat hij niet alles zal spelen, ben ik voor. Of je kijkt of je hem kunt halen en nog een jaar kunt verhuren.
Als je Babel voor veel geld kan verkopen en Suarez voor minder dan de helft kan oppikken is dat een mooie deal. Suarez is een beter aanspeelpunt dan Babel en hij heeft meer overzicht.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 9:26 pm

Ik denk dat je de prijs van Suarez wat onderschat.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 28, 2007 9:30 pm

Thomas schreef: Omdat Ten Cate over het algemeen juist houdt van bewegende, doelgerichte spelers die floreren in een vrije rol.
Meen je dat nou? Ik vind de bewegingsvrijheid van onze vleugelspitsen juist minimaal. Vanaf de vleugel naar binnen trekken richting hoek 16, dat is het wel zo'n beetje. Bij een vrije rol zou je Babel bijvoorbeeld veel centraler in de 16 of zelfs rechts in de 16 kunnen verwachten. Maar het blijft allemaal stijf links en een stukje centrum, meer niet. Zelfs bij het spelen met 2 spitsen. Dan blijven Babel en KJH ook in hun zone en blijft de rechterflank open. Ook dan blijven ze heel erg klassiek spelen. Akelig voorspelbaar.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 28, 2007 9:49 pm

Bertje schreef:Ik denk dat je de prijs van Suarez wat onderschat.
Ik denk dat die ook wel wat moet kosten, maar is dit een breekijzer of de juiste spits voor Ajax ?
Laatst gewijzigd door Toppie op ma mei 28, 2007 9:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 9:49 pm

Vergeet de rol van Huntelaar in de aanval niet, Zuidema. Die drukt zijn stempel behoorlijk op de voorste linie, waardoor het op dit moment noch vlees noch vis is (verdere uitleg heb ik gisteren nog gegeven in de Ajax-AZ-topic). Bij Barcelona speelde de aanval wel op die manier en gezien Ten Cates vertrouwen in Babel ziet hij dat ook graag bij Ajax. Althans, dat dacht ik tot voor kort.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 28, 2007 10:07 pm

Thomas schreef:Vergeet de rol van Huntelaar in de aanval niet, Zuidema. Die drukt zijn stempel behoorlijk op de voorste linie, waardoor het op dit moment noch vlees noch vis is (verdere uitleg heb ik gisteren nog gegeven in de Ajax-AZ-topic). Bij Barcelona speelde de aanval wel op die manier en gezien Ten Cates vertrouwen in Babel ziet hij dat ook graag bij Ajax. Althans, dat dacht ik tot voor kort.
Ik heb gisteren inderdaad je stuk daarover gelezen en toen verbaasde ik me al een beetje. Zeker speelt een wat statische centrumspits als Huntelaar daarin een belangrijke rol, maar ik heb dit seizoen eerlijk gezegd niet kunnen ontdekken dat 3 dynamische aanvallers in een vrije rol inderdaad de voorkeur hebben van Ten Cate. Hij stapte razendsnel af van Perez als linkerspits, Babel was eventjes centrumspits, maar daar kwam ie ook op terug. En zoals gezegd, zelfs in een 4-4-2 blijven de spitsen in hun zone (ook met Babel als centrumspits bij mijn weten) en wordt de rechterflank opengelaten. Maar goed, misschien verkijk ik me op wat ie daadwerkelijk wil en wat hij meent te kunnen met het huidige spelersmateriaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 10:48 pm

Zuidema schreef:
Thomas schreef:Vergeet de rol van Huntelaar in de aanval niet, Zuidema. Die drukt zijn stempel behoorlijk op de voorste linie, waardoor het op dit moment noch vlees noch vis is (verdere uitleg heb ik gisteren nog gegeven in de Ajax-AZ-topic). Bij Barcelona speelde de aanval wel op die manier en gezien Ten Cates vertrouwen in Babel ziet hij dat ook graag bij Ajax. Althans, dat dacht ik tot voor kort.
Ik heb gisteren inderdaad je stuk daarover gelezen en toen verbaasde ik me al een beetje. Zeker speelt een wat statische centrumspits als Huntelaar daarin een belangrijke rol, maar ik heb dit seizoen eerlijk gezegd niet kunnen ontdekken dat 3 dynamische aanvallers in een vrije rol inderdaad de voorkeur hebben van Ten Cate. Hij stapte razendsnel af van Perez als linkerspits, Babel was eventjes centrumspits, maar daar kwam ie ook op terug. En zoals gezegd, zelfs in een 4-4-2 blijven de spitsen in hun zone (ook met Babel als centrumspits bij mijn weten) en wordt de rechterflank opengelaten. Maar goed, misschien verkijk ik me op wat ie daadwerkelijk wil en wat hij meent te kunnen met het huidige spelersmateriaal.
Een compleet vrije rol voor drie spelers bestaat natuurlijk niet in het hedendaagse voetbal (als die ooit al heeft bestaan). Je kan geen drie spelers op het veld hebben staan die zich veel vrijheid kunnen permiteren in positioneel opzicht en geen rekening houden met de verdedigende organisatie of de (bal)recuperatie. Maar Ten Cate houdt wel degelijk van een beweeglijke aanbal, die zorgt dat hij altijd goed aanspeelbaar is.

In de uitwedstrijd tegen Utrecht had Ryan Babel bijvoorbeeld erg veel bewegingsruimte en speelde hij een puike wedstrijd. Zo ziet Ten Cate hem ook het liefst spelen, denk ik. In de thuiswedstrijd tegen Feyenoord lukte het Babel niet en kort daarna stond Huntelaar er weer in.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mei 28, 2007 11:15 pm

Thomas schreef: Een compleet vrije rol voor drie spelers bestaat natuurlijk niet in het hedendaagse voetbal (als die ooit al heeft bestaan). Je kan geen drie spelers op het veld hebben staan die zich veel vrijheid kunnen permiteren in positioneel opzicht en geen rekening houden met de verdedigende organisatie of de (bal)recuperatie. Maar Ten Cate houdt wel degelijk van een beweeglijke aanbal, die zorgt dat hij altijd goed aanspeelbaar is.
Nee, een compleet vrije rol wordt inderdaad lastig. Toch vind ik het keurslijf waarin Ajax zijn aanvallers al jaren duwt ook niet bepaald alles. Ik heb trouwens ook veel liever dat die aanvallers slechts licht defensief werk verrichten. Ruimtes klein maken, afspeelpunten afdekken en de man met bal voor de voeten lopen. Dat soort dingen. De hard-core balrecuperatie laat ik over aan de gordel aan verdedigers en middenvelders vlak achter deze 3 vrije spitsen.

Sorry Thomas, maar nu moet ik gaan pitten. Welterusten voor over 4-5 uurtjes (?)...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 4:09 am

Zuidema schreef:Nee, een compleet vrije rol wordt inderdaad lastig. Toch vind ik het keurslijf waarin Ajax zijn aanvallers al jaren duwt ook niet bepaald alles. Ik heb trouwens ook veel liever dat die aanvallers slechts licht defensief werk verrichten. Ruimtes klein maken, afspeelpunten afdekken en de man met bal voor de voeten lopen. Dat soort dingen. De hard-core balrecuperatie laat ik over aan de gordel aan verdedigers en middenvelders vlak achter deze 3 vrije spitsen.
Uiteraard. Het gaat mij ook meer om het volgende principe: het verdedigen begint bij de aanval en het aanvallen begint bij de verdediging. Wellicht een cliché in uw ogen, maar het klopt als een bus. Het is zeker niet de bedoeling dat de vleugelaanvallers bijvoorbeeld achter de backs aan gaan hollen, maar dat moeten de aanvallers zelf voorkomen. Oftewel, de aanvallers moeten zich dermate goed positioneren dat ze hun man weer voor zich krijgen en/of druk op de bal kunnen zijn en tot aan zo'n 15-20 meter een goede stoorzender zijn. Dat wordt niet verwacht van iedere spits bij iedere club, maar bij Ajax -waar we in principe met vier zeer aanvallend denkende spelers spelen- is er toch wel iets van verdedigende inbreng vereist van deze spelers. Bij het pressiespelen is het funest dat er niemand verzaakt.

Maar goed, ik ben het met u eens dat het lijkt alsof de vleugelspelers te weinig vrijheid en te veel opdrachten opgedrongen krijgen. Het lijkt me echter ook wel aannemelijk dat de trainer eerst kijkt naar de beschikbare aanvallers alvorens hij hen een bepaalde manier van spelen opspelt. Zo heeft Huntelaar wel de kwaliteiten om als een prima aanspeelpunt te fungeren maar is hij stukken minder beweeglijk buiten de 16 en is hij nog niet zo van de positiewisselingen. Het kan dus ook aan de spelers in kwestie liggen. Ten Cate heeft in z'n eerste zomer als trainer van Ajax de selectie immers nog niet helemaal naar z'n hand kunnen zetten. Het vertrouwen in Babel, de strijd met Huntelaar en het aantrekken van Leonardo duidt er in mijn ogen toch echt op dat Ten Cate op zoek is naar meer beweging in zijn voorhoede. Het kan echter niet alleen van de trainer komen, het moet ook in de spelers zitten. Nu vind ik Huntelaar te goed om hem te verkopen omdat deze speelstijl hem minder ligt, dus pleit ik er voor om 1 of 2 beweeglijke aanvallers te zoeken die automatisch positiewisselingen doorvoeren, een actie in huis hebben en een voorzet kunnen geven (Medina, Delgado).
Zuidema schreef:Sorry Thomas, maar nu moet ik gaan pitten. Welterusten voor over 4-5 uurtjes (?)...
In de zomertijd is het tijdsverschil 6 uur. Ik ga zo dus slapen. Tot morgen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » di mei 29, 2007 6:53 am

Thomas schreef:
Maar goed, ik ben het met u eens...
Thomas, please... Gewoon je en jij, hoor. Ik ben ook maar een simpele lul de behanger en met dat ge-'u' voel ik me alleen maar extra oud... :zuidema.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op di mei 29, 2007 6:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 29, 2007 6:54 am

Dat kan nog? :1evil.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » di mei 29, 2007 6:55 am

Ja, dat kan nog. Jij, die denkt nog jong en onsterfelijk te zijn... :666.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 12:13 pm

Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Maar goed, ik ben het met u eens...
Thomas, please... Gewoon je en jij, hoor. Ik ben ook maar een simpele lul de behanger en met dat ge-'u' voel ik me alleen maar extra oud... :zuidema.gif:
Ok. :biggthumpup.gif:

Maarreh, verder ben je het dus wel met me eens? :wink.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 1:45 pm

VI meldt:
FC Twente kraait te vroeg victorie over Elia

29/5/2007 14:23

EXCLUSIEF - FC Twente mag dan zelf melden dat het de transfer van Eljero Elia heeft afgerond, er is nog geen sprake van een akkoord tussen de Tukkers en de twintigjarige aanvaller van ADO Den Haag.
Elia heeft wel een goed gevoel bij FC Twente en gaat als eerste met de club uit Enschede om de tafel zitten. Dinsdag gaat de jeugdinternational op gesprek in het Arke Stadion. Ook Ajax heeft interesse in de jeugdinternational.

Het is voor de tweede keer in korte tijd dat FC Twente op de feiten vooruit loopt door een transfer te melden voordat alle handtekeningen zijn gezet. Eerder was dat het geval bij de overname van Edson Braafheid van FC Utrecht. Na getouwtrek over en weer, maakte de verdediger uiteindelijk toch de overstap naar Twente.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Zuidema

Bericht door Zuidema » di mei 29, 2007 7:47 pm

Thomas schreef: Maarreh, verder ben je het dus wel met me eens? :wink.gif:
Ja hoor, in grote lijnen ben ik het zeker met je eens. Trouwens, voor wat betreft de discussie over Ten Cate's ideeen over voetjebal schreef ik hierboven al:
Maar goed, misschien verkijk ik me op wat ie daadwerkelijk wil en wat hij meent te kunnen met het huidige spelersmateriaal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 9:32 pm

Van Geel schijnt overigens in het parool gezegd te hebben dat Motta en Saviola niet haalbaar zijn voor Ajax. Nu weet ik alleen niet of hij reageerde op een vraag van iemand en dat het verder niets zegt of dat Saviola en Motta zelf noemde en dus wel degelijk naar hen heeft geïnformeerd bij Barcelona.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 29, 2007 10:04 pm

Om precies te zijn schrijft Het Parool:
Van Geel was vorige week in Spanje voor besprekingen met technisch directeur Begeristain van Barcelona. 'Afvallers van het eerste elftal zoals Javier Saviola en Thiago Motta zijn voor Ajax niet haalbaar. In de categorie daaronder zou Bojan Krstic, een zestienjarige spits, wel interessant kunnen zijn.'
Van Geel meldt ook dat Sneijder de enige speler is voor wie concrete belangstelling is geweest (maar mag alleen weg bij een goed bod, Ajax hoeft niet te verkopen), en dat hij ervan uitgaat dat KJH volgend seizoen gewoon bij Ajax speelt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 30, 2007 12:30 am

Maar uit dat stuk blijkt dus duidelijk dat Van Geel naar Barcelona is geweest voor gesprekken over eventuele versterkingen?

gaizka

Bericht door gaizka » wo mei 30, 2007 6:23 am

Als Gabri haalbaar is lijken mijn Motta en Saviola ook haalbaar, zekr als die jongens verstandig zijn en zien hoe goed Gabri die stap is bevallen.

Als we dan toch op de grote namen toer gaan: is Pablo Aimar, tegenwoordig Zaragoza, niet haalbaar als opvolger van Sneijder?

Gesloten