voetbalzone.nlOud-Ajacied Aborah naar FC Den Bosch
Stanley Aborah speelt komend seizoen voor FC Den Bosch. De negentienjarige aanvallende middenvelder tekende een tweejarig contract bij de club die hij eerder diende als Ajax-huurling.
Manager voetbalzaken Fred van der Hoorn van FC Den Bosch ziet veel mogelijkheden in Aborah. “Stanley is een creatieve, zeer technische speler. Hij wilde graag terugkeren bij ons en wij hebben positieve ervaringen met hem. Wij verwachten dat hij achter diepe spits Frank Demouge goed zal functioneren als nummer 10.”
De Ghanees doorliep de jeugdopleiding van Ajax en speelde twee seizoenen geleden al eens voor de Brabanders. In het seizoen 2004/2005 speelde hij vijf wedstrijden voor de Amsterdamse club. Afgelopen seizoen voetbalde Aborah in de Belgische tweede klasse, waar hij met FCV Dender kampioen werd.
Wat is er geworden van....
Moderator: mods
Sportweek.nlHoogervorst: 'Met Ajax, Real en Barça op CV moet club lukken'
Datum: 22-mei-2007 22:23
Barça-watcher Eric Castien bericht voor Sportweek wekelijks, onder het motto ‘FC Barcelona: meer dan een club’, vanuit de Catalaanse hoofdstad.
FC Barcelona én Real Madrid als werkgever. Het is weinigen gegund. Bernd Schuster diende beide. Net als Luis Figo, Ronaldo en Michael Laudrup. Die laatste heeft ook Ajax achter zijn naam staan. Dat kunnen de anderen weer niet zeggen. De enige Nederlander die ook voor zowel Ajax, FC Barcelona als Real Madrid speelde is Jeffrey Hoogervorst. Voor het grote publiek een nog onbekende voetbalprof. Geen onbekende echter voor Oranje-spelers als Wesley Sneijder, Nigel de Jong en Johnny Heitinga. Met hen speelde Hoogervorst tijdens zijn jonge jaren in de Ajax-jeugd. Tot en met de A1 onder Danny Blind. Waar Heitinga en Sneijder naar het eerste werden overgeheveld, moest Hoogervorst nog een tweede jaar zijn tanden in de A1 zetten. Eén jaar jonger, een jaar langer wachten.
En wachten ligt de ´Nummer 4´ niet echt. Dus ging hij in op een bod van het Spaanse Sporting de Gijon om daar in de Segunda Divison te spelen. “Een niveau vergelijkbaar met de bovenste regionen van de Eerste Divisie in Nederland”, volgens Hoogervorst. Het eerste seizoen is wennen. De taal, de omgeving, de manier van spelen. Maar hij past zich snel aan en het tweede seizoen in Spanje speelt hij bijna alle wedstrijden. “Het voetbal in de Segunda Division is hard, zeer fysiek. Je moet tegen een stootje kunnen. Maar dat ligt me wel,” grijnst de stevig gebouwde, 22-jarige centrale verdediger uit Uithoorn.
Na vier seizoenen stond eind vorig seizoen een scout van Real Madrid langs de lijn. Hij polste Hoogervorst voor een verblijf bij de Koninklijke. Een droom die niet veel later minder zoet smaakte dan hij vooraf vermoedde. Uiteindelijk viel hij de eerste competitiehelft één keer in. De Nederlander werd ongeduldig, maar hield vertrouwen in een ommekeer. “Het goede is dat je bij een club als Real Madrid altijd in de schijnwerpers staat. En dat leverde me een contract bij FC Barcelona op van een half jaar met een optie voor drie jaar.” De Catalanen stonden – ondanks de aanwezigheid van de vermeende supertalenten Bojan Krkic en Giovanni Dos Santos – begin 2007 één na laatste in de Segunda Division. Van Hoogervorst werd verwacht dat hij de leiding van de defensie op zich nam en in het veld z´n mond open zou trekken. “Dat doe ik uit mezelf al. Ik coach mezelf en anderen voortdurend. Als het slecht gaat, maar ook als m´n medespelers iets goed doen. Dat laatste gebeurde daarvoor nauwelijks.”
Een doorslaand succes werden de afgelopen maanden niet. Barcelona B degradeerde afgelopen zondag rechtstreeks naar de Derde Divisie en de toezegging dat hij na enige tijd met de A-selectie mee kon trainen werd niet nagekomen. “Het eerste elftal loopt natuurlijk niet zo soepel deze tweede competitiehelft. Dan is er geen ruimte voor experimenten. Maar zo krijg ik geen reële kans om me met jongens als Oleguer, Thuram, Puyol en Marquez te meten.”
Over zijn toekomst bij FC Barcelona kan Hoogervorst nog wienig zeggen. “Er bestaat een kans dat we toch Segunda Division spelen volgend jaar. Dan ga ik hier door. Zo niet, dan moet ik deze zomer maar gaan solliciteren. Met Ajax, Barça en Real op m´n CV moet dat toch lukken”, zegt hij met een knipoog. Over de titelkansen van het A-elftal is hij duidelijk. “Ik ga ervan uit dat Real Madrid het wordt, maar ik hoop natuurlijk Barça. En dat is niet omdat ik er nu speel.”
vi.nlVerlaat concludeert dat zijn loopbaan over is
26/5/2007 17:43
Dat Frank Verlaat met Sturm Graz geen overeenstemming bereikte over een nieuw contract betekent waarschijnlijk het einde van de profloopbaan van de 39-jarige verdediger. 'Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik de conclusie trek dat het over is.'
Ondanks dat hij dit seizoen bijna alles speelde (de verdediger stond tijdens 32 van de 36 wedstrijden in de basis), komt er voor Verlaat na drie seizoenen een einde aan zijn verblijf bij Sturm Graz. 'Ondanks dat ik twintig procent wilde inleveren, voelde ik dat ze niet meer met me door wilden', vertelde de routinier aan Omroep Noord-Holland.
Verlaat zit dus zonder club en twijfelt nog over zijn toekomst. 'Misschien komt er nog wat uit Oostenrijk, omdat ze me daar kennen, maar je moet je dan wel afvragen wat nog leuk is. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik de conclusie trek dat het over is.'
Mocht Verlaat zijn laatste wedstrijd in het betaalde voetbal hebben gespeeld, dan komt er een einde aan een lange loopbaan die startte in het seizoen 1986/87 bij Ajax. In Amsterdam brak de verdediger nooit echt door, waarna hij op jonge leeftijd naar het buitenland vertrok.
Verlaat speelde voor Lausanne Sport, AJ Auxerre, VfB Stuttgart, Werder Bremen, Austria Wien en Sturm Graz. In het seizoen 1999/2000 kende hij een weinig glorieuze terugkeer bij Ajax. Verlaat droeg één keer het shirt van het Nederlands elftal, op 22 februari 1995 tegen Portugal (1-0 verlies).
Brutaal Nürnberg pakt beker na verlenging
26/5/2007 22:33
1. FC Nürnberg heeft voor de vierde keer in de historie beslag gelegd op de DFB-Pokal. Der Club was in de finale tegen kampioen VfB Stuttgart de betere ploeg, kwam na een half uur met een man meer te staan, maar sloeg pas in de verlenging toe: 3-2.
Stuttgart was als kampioen de lichte favoriet voor het winnen van de beker, maar Nürnberg verraste door vanaf het beginsignaal druk te zetten. Door het gedurfde spel van het elftal van oud-Twente coach Hans Meyer boeide de finale van het begin tot het einde.
Stuttgart kwam tegen de verhouding in op voorsprong. Sami Khedira won een kopduel en daardoor kreeg Cacau vrij baan richting het vijandelijke doel. De Braziliaan schoof de bal slim langs de uitkomende doelman Raphael Schäfer:
1-0. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Marek Mintal kon van dichtbij binnentikken na een goede lage voorzet van Dominik Reinhardt.
De tegenslag van het tegendoelpunt en het feit dat Stuttgart niet de vorm toonde die tot het kampioenschap van de Bundesliga leidde, zorgde voor irritatie bij de mannen van succescoach Armin Veh. Eerst ging Cacau in de fout door na een onschuldige botsing zijn tegenstander te slaan. Een directe rode kaart was het gevolg voor de Braziliaan. Aanvoerder Fernando Meira ontsnapte aan een verwijzing na een doodschop aan het adres van Mintal, die de wedstrijd moest staken met een blessure.
Stuttgart moest een uur lang met tien man spelen en kwam vlak na rust op achterstand. Marco Engelhardt kopte raak uit een hoekschop van Horacio Javier Pinola: 2-1. In plaats van de beslissende 3-1 te forceren liet Nürnberg de teugels vieren en bood het het tiental van Stuttgart de kans om in de wedstrijd te blijven.
Veh besloot een verdediger op te offeren voor een extra middenvelder en dat leidde ertoe dat Stuttgart ondanks het mannetje minder kansen kreeg op de gelijkmaker. Invaller Mario Gomez gaf de aanzet tot de gelijkmaker. De spits liet zich in een uitzichtloze situatie slim vallen na een aanraking met doelman Schäfer en verdiende een strafschop. Pavel Pardo schoot vlak voor tijd de 2-2 binnen.
Pas in de verlenging buitte Nürnberg de overtalsituatie weer uit. Op het moment dat coach Meyer reservedoelman Daniel Klewer liet warmlopen met het oog op een eventuele strafschoppenserie, waagde Jan Kristiansen een schot van afstand dat diagonaal in de verre hoek verdween: 3-2.
Leuk voor Galasek!!
26/5/2007 22:33
1. FC Nürnberg heeft voor de vierde keer in de historie beslag gelegd op de DFB-Pokal. Der Club was in de finale tegen kampioen VfB Stuttgart de betere ploeg, kwam na een half uur met een man meer te staan, maar sloeg pas in de verlenging toe: 3-2.
Stuttgart was als kampioen de lichte favoriet voor het winnen van de beker, maar Nürnberg verraste door vanaf het beginsignaal druk te zetten. Door het gedurfde spel van het elftal van oud-Twente coach Hans Meyer boeide de finale van het begin tot het einde.
Stuttgart kwam tegen de verhouding in op voorsprong. Sami Khedira won een kopduel en daardoor kreeg Cacau vrij baan richting het vijandelijke doel. De Braziliaan schoof de bal slim langs de uitkomende doelman Raphael Schäfer:
1-0. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Marek Mintal kon van dichtbij binnentikken na een goede lage voorzet van Dominik Reinhardt.
De tegenslag van het tegendoelpunt en het feit dat Stuttgart niet de vorm toonde die tot het kampioenschap van de Bundesliga leidde, zorgde voor irritatie bij de mannen van succescoach Armin Veh. Eerst ging Cacau in de fout door na een onschuldige botsing zijn tegenstander te slaan. Een directe rode kaart was het gevolg voor de Braziliaan. Aanvoerder Fernando Meira ontsnapte aan een verwijzing na een doodschop aan het adres van Mintal, die de wedstrijd moest staken met een blessure.
Stuttgart moest een uur lang met tien man spelen en kwam vlak na rust op achterstand. Marco Engelhardt kopte raak uit een hoekschop van Horacio Javier Pinola: 2-1. In plaats van de beslissende 3-1 te forceren liet Nürnberg de teugels vieren en bood het het tiental van Stuttgart de kans om in de wedstrijd te blijven.
Veh besloot een verdediger op te offeren voor een extra middenvelder en dat leidde ertoe dat Stuttgart ondanks het mannetje minder kansen kreeg op de gelijkmaker. Invaller Mario Gomez gaf de aanzet tot de gelijkmaker. De spits liet zich in een uitzichtloze situatie slim vallen na een aanraking met doelman Schäfer en verdiende een strafschop. Pavel Pardo schoot vlak voor tijd de 2-2 binnen.
Pas in de verlenging buitte Nürnberg de overtalsituatie weer uit. Op het moment dat coach Meyer reservedoelman Daniel Klewer liet warmlopen met het oog op een eventuele strafschoppenserie, waagde Jan Kristiansen een schot van afstand dat diagonaal in de verre hoek verdween: 3-2.
Leuk voor Galasek!!
vi.nlNigel de Jong: 'Ik blijf lekker in Duitsland'
27/5/2007 13:22
Nigel de Jong ontkent dat hij moet vertrekken bij Hamburger SV. Onlangs noemden verschillende Duitse media zijn naam als één van de spelers die de club deze zomer moeten verlaten.
'Dat was speculatie van de pers', vertelde De Jong aan VI.tv. 'Ze schrijven daar wel meer dingen die nergens op slaan en dit was een van die dingen. Van de pers in Duitsland moet je niet altijd uitgaan, het is meer show dan realiteit.'
De Jong heeft er anderhalf seizoen opzitten bij HSV. Het laatste seizoen kwam hij slechts zeventien van de 34 competitieduels in actie, onder meer vanwege een langdurige blessure. Toch: 'Mijn toekomst ligt in Duitsland. Ik heb het prima naar mijn zin, ik blijf gewoon lekker in Duitsland.'
Hambourg : Nigel de Jong sur le marché
Ignazio GENUARDI - dimanche 27 mai 2007 - 21h52
Malgré un contrat courant jusqu'en 2010, le milieu néerlandais, Nigel de Jong, pourrait quitter Hambourg dans les prochaines semaines.
Hambourg a décidé placé Nigel de Jong (22 ans) sur la liste des transferts. Malgré un talent indéniable, l'ancien espoir de l'Ajax Amsterdam n'a jamais confirmé tous les espoirs placé en lui.
Aston Villa, l'AZ Alkmaar et le PSV Eindhoven sont déjà venus aux nouvelles mais il se murmure qu'un club français se serait également positionné. Capable d'évoluer sur le flanc droit de la défense ou en position de milieu défensif, l'international néerlandais est évalué à plus de trois millions d'euros.
http://www.mercato365.com
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat klopt inderdaad. Was al een tijdje bekend, maar volgens Nigel is er niets aan de hand.Daniel_vT schreef:Ik maak er op uit (ik heb dan wel 4 Havo frans, maar dat gaat niet zo best.) dat De Jong mag vertrekken bij HSV voor 3 miljoen? En dat Aston Villa, PSV en AZ geinteresseerd zijn en nog een franse club?
-
- AT Toto winner 10/11
Heeft hij nog niet gemeld dat hij een bedrag van 3 miljoen uiterst respectloos vindt?Peter schreef:Dat klopt inderdaad. Was al een tijdje bekend, maar volgens Nigel is er niets aan de hand.Daniel_vT schreef:Ik maak er op uit (ik heb dan wel 4 Havo frans, maar dat gaat niet zo best.) dat De Jong mag vertrekken bij HSV voor 3 miljoen? En dat Aston Villa, PSV en AZ geinteresseerd zijn en nog een franse club?
Daniël de Ridder vertrekt misschien/waarschijnlijk bij Celta de Vigo. Hij heeft een optie in zijn contract, maar het is de vraag of Celta die zal lichten. In dat geval moet de club namelijk alsnog 1 miljoen euro betalen. De Ridder heeft nog amper gespeeld voor Celta.
Het stinkt aan alle kanten!
Dit staat toch echt in dat stuk.Danny Blind was minder gecharmeerd van de rechtsbuiten dan het publiek. Als hoofd opleidingen en trainer van de A1 schoof de huidige hoofdtrainer Tom de Mul naar voren toen Koeman een rechtsbuiten nodig had, ten koste van De Ridder. De Amsterdammer wil echter niet te diep ingaan op de relatie met de trainer. ''Ik heb een zakelijke relatie met Danny Blind. Ik respecteer zijn keuzes, ik zou alleen willen dat Ajax ook mijn keuze had gerespecteerd en me eerder had laten gaan.''
Ik weet dat van Geel 1 juli in dienst trad, maar AT houdt tot nu toe stug vol dat het hele rampzalige aan- en verkoopbeleid van die zomer op het conto van Blind te schrijven was. Ik vind jhet dan ook eigenaardig dat de ene goede deal van die zomer (of tenminste, naar mening van AT) nu opeens wel aan van Geel toe te schrijven is.
Op het moment dat Rosenberg gekocht werd was MVG er nog niet. Slop gaat over het geld, maar die heeft geen verstand van voetbal. Dus zal die zijn afgegaan op het oordeel van de technische staf.
Natuurlijk had Blind nooit zoveel zeggenschap mogen hebben. Zeker gezien zijn voorgeschiedenis. Foutje van de club. Maar ja, er was nu eenmaal geen TD.
Johnk, het inschatten van de financièle waarde van een speler is wél het werk van de TD. En daar hadden we het hier over. Ik denk trouwens dat De Ridder haast niets heeft opgeleverd, daar wijst die clausule wel op.
Natuurlijk had Blind nooit zoveel zeggenschap mogen hebben. Zeker gezien zijn voorgeschiedenis. Foutje van de club. Maar ja, er was nu eenmaal geen TD.
Johnk, het inschatten van de financièle waarde van een speler is wél het werk van de TD. En daar hadden we het hier over. Ik denk trouwens dat De Ridder haast niets heeft opgeleverd, daar wijst die clausule wel op.
Kan zijn, maar ik denk niet dat Blind die clausule in het contract van De Ridder verzonnen heeft. MVG heeft neem ik aan wel de marktwaarde van deze speler ingeschat. Die lag natuurlijk niet zo hoog, aangezien hij niet speelde. Dus bedenken ze iets 'voor het geval dat', zo zou ik het ook doen.
Die zomer zijn er amper mutaties geweest. Ook omdat Blind per se iedereen wilde houden.
Die zomer zijn er amper mutaties geweest. Ook omdat Blind per se iedereen wilde houden.