Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 1:04 pm

Mr. Ajax schreef:Hij is niet jong meer (1981) en er moet toch een reden zijn waarom hij nog niet gehaald is naar Europa?
Ik kan moeilijk met zekerheid zeggen waarom hij nog niet naar Europa is gehaald, Mr. Ajax. Er zijn natuurlijk genoeg laatbloeiers in de voetbalwereld en ook voorbeelden te over van Zuid-Amerikaanse voetballers die pas op latere leeftijd de overstap naar Europa maakten: Lucho Gonzalez (Porto), Cris (Lyon) en Riquelme (Villarreal), bijvoorbeeld.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 3:37 pm

Nou MVG, gaat uw gang. (zover dat kan)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 27, 2007 3:59 pm

Thomas schreef:
Mr. Ajax schreef:Hij is niet jong meer (1981) en er moet toch een reden zijn waarom hij nog niet gehaald is naar Europa?
Ik kan moeilijk met zekerheid zeggen waarom hij nog niet naar Europa is gehaald, Mr. Ajax. Er zijn natuurlijk genoeg laatbloeiers in de voetbalwereld en ook voorbeelden te over van Zuid-Amerikaanse voetballers die pas op latere leeftijd de overstap naar Europa maakten: Lucho Gonzalez (Porto), Cris (Lyon) en Riquelme (Villarreal), bijvoorbeeld.

Volgens mij was Lucho Gonzalez niet ouder dan 22 ofzo toen hij naar Porto verkaste. Riquelme was volgens mij 23 toen hij naar Barca verkaste, en Cris was rond de 25 denk ik toen hij zijn Europese carriere begon in Duitsland (Leverkusen). Deze Baloy is al 27 en speelt in een (ik kan me vergissen) subtopper in de Mexicaanse competitie.

Ik sluit niets uit, ik geef gewoon wat punten aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 4:10 pm

Baloy is in februari 26 geworden. Cris was 26 toen hij van Corinthians naar Leverkusen vertrok. Lucho Gonzalez was 25 toen hij naar Porto vertrok. Riquelme was inderdaad bijna 24.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 27, 2007 4:57 pm

Lucho was 24 toen hij naar Porto verkaste, en Cris was 25 toen hij van Crueziro, niet Corinthians naar Leverkusen kwam.

Ik ga niet miereneuken om een jaar meer of minder, maar deze jongens speelde bij Cruzeiro (daarvoor Corinthians), River Plate, en Boca Juniors. Toch grotere en meer bekende clubs dan Monterrey. En volgens mij waren deze 3 spelers ook veel meer bekend voordat ze naar Europa kwamen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 5:01 pm

Mr. Ajax schreef:Ik ga niet miereneuken om een jaar meer of minder, maar deze jongens speelde bij Cruzeiro (daarvoor Corinthians), River Plate, en Boca Juniors. Toch grotere en meer bekende clubs dan Monterrey. En volgens mij waren deze 3 spelers ook veel meer bekend voordat ze naar Europa kwamen.
En waren onhaalbaar voor Ajax. Ik zeg nergens dat Baloy een wereldtopper is of gaat worden, maar het is wel een uitstekende kracht voor Ajax.

Wellicht dat dit je enigszins gerust kan stellen: Baloy is dit seizoen gehuurd door topclub America toen Monterrey de Mexicaanse playoffs niet wist te halen. America heeft hem toen als basisspeler gebruikt in de Copa Libertadores, omdat de CL en de Mexicaanse playoffs vaak vlak achter elkaar gespeeld moeten worden. En dan heb ik het over 1 of 2 dagen.

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 29, 2007 1:02 pm

Ajax roept spelers terug

www.voetbalonline.nl, 29 mei 2007 09:30 - Ajax is begonnen met de ombouw van de selectie voor het nieuwe seizoen. Jan Vertonghen en Robbert Schilder, respectievelijk verhuurd aan RKC en Heracles, worden teruggeroepen naar Amsterdam. Naast Zdenek Grygera en Roger is er in de ArenA ook geen toekomst meer voor Olaf Lindenbergh, Nicolae Mitea, Tom de Mul en Kenneth Perez. Tevens verwacht Ajax dat Wesley Sneijder deze verkocht zal gaan worden en er dus ook voor hem een opvolger moet komen.
Dus geen Perez meer volgend jaar.

Marijn

Bericht door Marijn » di mei 29, 2007 1:06 pm

Ja, dat is - zeker na afgelopen zondag - natuurlijk geen verassing. De naam Tom de Mul voor mij wel. Ik ben benieuwd of dit ook nog officiëel bevestigd gaat worden.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 29, 2007 1:07 pm

De Mul wil niet verlengen en volgend jaar loopt zijn contract af, Marijn.

Laudrup

Bericht door Laudrup » di mei 29, 2007 1:08 pm

Knap staaltje beleid weer. Sneijder en Perez weg. Klasse Ajax!

:(

Chris

Bericht door Chris » di mei 29, 2007 1:26 pm

Het is voetbalonline die dit naar buiten brengt... Een paar korreltjes zout zou niet verkeerd zijn...
Chris a.k.a Giiser

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 29, 2007 1:35 pm

Laudrup schreef:Knap staaltje beleid weer. Sneijder en Perez weg. Klasse Ajax!

Sneijder wilt zelf weg en Perez is niet de nummer 10 die wij zoeken. Gewoon een kwestie van doorselecteren.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 29, 2007 1:44 pm

Maar Perez is natuurlijk wel een goede voetballer.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 29, 2007 1:47 pm

Chris schreef:Het is voetbalonline die dit naar buiten brengt... Een paar korreltjes zout zou niet verkeerd zijn...
Dat is waar, maar heb je gezien hoe Perez afscheid nam bij zijn wissel, afgelopen zondag? Zag er definitief uit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 29, 2007 1:49 pm

Bertje schreef:Maar Perez is natuurlijk wel een goede voetballer.
Ja, ik vind hem ook een hele goede voetballer. Jammer ook dat hij weg moet. Maar op de manier hoe Ajax wilt voetballen. Vleugelspelers die niet van de zijlijn komen, een statische spits en daarachter 2 controlerende mensen, dan is er geen plaats voor Perez.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 29, 2007 1:50 pm

Laudrup schreef:Knap staaltje beleid weer. Sneijder en Perez weg. Klasse Ajax!

Alsof Ajax Sneijder kan tegenhouden... Die jongen wil weg, er is meer in de voetbalwereld dan Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 29, 2007 1:55 pm

Is Melchiot nog een optie als rechtsback? Hij heeft een prima seizoen met Stade Rennes gedraaid en uefa cup voetbal gehaald.

Aristides

Bericht door Aristides » di mei 29, 2007 1:59 pm

Rishi schreef:
Bertje schreef:Maar Perez is natuurlijk wel een goede voetballer.
Ja, ik vind hem ook een hele goede voetballer. Jammer ook dat hij weg moet. Maar op de manier hoe Ajax wilt voetballen. Vleugelspelers die niet van de zijlijn komen, een statische spits en daarachter 2 controlerende mensen, dan is er geen plaats voor Perez.
Het gaat om het sterkste team en met een spits die tot het strafschopgebied niet meedoet (KJH) en een linksbuiten met een vrije rol (Perez) houd je een team over van acht veldspelers. Ajax wint niet met zo'n opstelling.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 2:04 pm

Chris schreef:Het is voetbalonline die dit naar buiten brengt... Een paar korreltjes zout zou niet verkeerd zijn...
Er staan geen schokkende namen tussen. Ik geloof zo dat Perez, Sneijder, De Mul, Lindnebergh, Roger en Mitea weg mogen.

Lijkt me allemaal prima. Van de verkoop van Sneijder kan Ajax flink gaan investeren in de selectie en in de overige gevallen (op Perez na) is zou er gewoon sprake moeten zijn van doorselecteren.

Chris

Bericht door Chris » di mei 29, 2007 5:46 pm

Dat klopt zeker, ik geloof tot op zekere hoogte wel dat een aantal van deze heren gaan verdwijnen. Maar sommige mensen nemen dingen zomaar over zonder eerst naar de bron te kijken. Pas als de officiele instanties tekst en uitleg hebben gegeven, dan is het officieel.

En ik denk/hoop trouwens dat Perez nog een seizoen blijft. Iemand die zoveel scoort en assists geeft als reservespeler is van waarde voor elk team. Hoe hij er persoonlijk over denkt is dan de moeilijkheid in deze.
Chris a.k.a Giiser

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 5:48 pm

Perez heeft inderdaad een uitstekend rendement gehaald, maar hij is zelf ook niet tevreden bij Ajax, lijkt mij. En daar ligt voor een deel ook het probleem.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 01, 2007 4:24 pm

Thomas schreef:Perez heeft inderdaad een uitstekend rendement gehaald, maar hij is zelf ook niet tevreden bij Ajax, lijkt mij. En daar ligt voor een deel ook het probleem.
Perez heeft een rendement dat vele malen hoger ligt dan dat van bijv. Babel. Dat dat niet gewaardeerd en onderkend wordt, lijkt me de kern van het probleem. Geen speler wordt er vrolijk van wanneer ie keer op keer scoort of een assist geeft om vervolgens weer op de bank te zitten. Perez heeft de voor hem verkeerde trainer getroffen, lullig voor hem.

Anyway, Ajax - AZ maakte weer duidelijk dat Ajax minimaal 2 backs moet aantrekken. Met deze jongens heb je in de CL niets te zoeken. Dan moeten Gabri en Edje terug om ze te ondersteunen en kom je op het middenveld weer in de knoei.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 4:31 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Perez heeft inderdaad een uitstekend rendement gehaald, maar hij is zelf ook niet tevreden bij Ajax, lijkt mij. En daar ligt voor een deel ook het probleem.
Perez heeft een rendement dat vele malen hoger ligt dan dat van bijv. Babel. Dat dat niet gewaardeerd en onderkend wordt, lijkt me de kern van het probleem. Geen speler wordt er vrolijk van wanneer ie keer op keer scoort of een assist geeft om vervolgens weer op de bank te zitten. Perez heeft de voor hem verkeerde trainer getroffen, lullig voor hem.
Er is natuurlijk geen discussie over mogelijk welke speler een hoger rendement heeft gehaald, maar het was niet altijd alleen maar geweldig met Perez hoor. Hij heeft ook genoeg slechte wedstrijden gespeeld, vooral op 10.
wimpey schreef:Anyway, Ajax - AZ maakte weer duidelijk dat Ajax minimaal 2 backs moet aantrekken. Met deze jongens heb je in de CL niets te zoeken. Dan moeten Gabri en Edje terug om ze te ondersteunen en kom je op het middenveld weer in de knoei.
Hmm, apart voorbeeld. Ogararu speelde in de Arena juist erg sterk.

En je zet Urby dus uit het elftal?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 01, 2007 4:34 pm

Thomas schreef: Hmm, apart voorbeeld. Ogararu speelde in de Arena juist erg sterk.
:biggrin.gif:

Volgens mij meen je dit niet echt. Is het 1 april of 1 juni vandaag?
En je zet Urby dus uit het elftal?
Urby is een linkshalf. Standin voor Edje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 4:37 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Hmm, apart voorbeeld. Ogararu speelde in de Arena juist erg sterk.
:biggrin.gif:

Volgens mij meen je dit niet echt. Is het 1 april of 1 juni vandaag?
Hij heeft in verdedigend opzicht vrijwel foutloos gespeeld. Ik zou de wedstrijd nog maar een keer kijken, als ik jou was. Ik ben ook niet gecharmeerd van Oga, maar niet alles wat hij doet is slecht hoor. Ook deze speler vol beperkingen kan een prima wedstrijd spelen.

Urby als linkshalf vereist weer andere aanpassingen binnen het elftal. Die jongen moet gewoon wat peper in z’n kont gedouwd krijgen en in positioneel opzicht bepaalde dingen (lees: heel wat) aangeleerd worden. Hopelijk heeft hij ook daar de aanleg voor.

Gesloten