PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Die wordt nog steeds in verband gebracht met Roma, helaas.
goodfella

Bericht door goodfella »

Baseman schreef:PPS: Het begint hier weer het oude liedje te worden, alles wordt afgezeken bij PSV. Flauw en nogal vermoeiend.
Dan blijf je toch lekker weg. :aai.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

'PSV biedt minder dan helft voor De Cler'

8/6/2007 9 :00

Waar PSV met succes Danko Lazovic, Tommie van der Leegte, Bas Roorda en Mike Zonneveld vastlegde, is de transfer van Tim de Cler nog lang niet rond. De Eindhovenaren willen vooralsnog niet voldoen aan de door AZ gewenste transfersom.

'Wij hebben een prijs in ons hoofd en PSV biedt nog niet eens de helft', vertelde AZ-directeur Marcel Brands aan het Algemeen Dagblad. De Cler heeft zelf aangegeven een transfer naar de landskampioen wel te zien zitten. Áls AZ de tienvoudig international al laat vertrekken, dan willen de Alkmaarders hem het liefst verkopen aan een buitenlandse club in plaats van aan een concurrent.
vi.nl
Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco »

joey schreef: Tussen de zes en zeven miljoen vind ik trouwens een bak geld voor deze speler.
Als dat klopt, zeg maar gerust een bedenkelijke hoeveelheid geld voor zo'n speler. Geen geld te besteden en dan een klein fortuin neerleggen voor een speler die niet het type is wat je zoekt, je teampuzzle nog ingewikkelder maakt en dat terwijl je eigenlijk dringend versterking nodig hebt op andere posities.

Ik vind het vervelend om te zeggen, maar een typisch staaltje oportunistisch pragmatisme waar we Koeman van kennen. Typisch korte termijn denken. Veel geld voor een speler die je eigenlijk niet nodig hebt. En volgens mij doet koeman de scouting inmiddels er ook al bij want verder dan Nederlanders of spelers die hij al eerder onder zijn hoede heeft gehad komt PSV ook niet.

Talentvolle jongen hoor, daar niet van. Labiel als wat maar een mooie sierlijke aanvaller met brains.

Jöhnk schreef:Hoogstens nuttig. Waarschijnlijk overbodig omdat Simons nooit geblesseerd is.
Dat laatste is natuurlijk een rare redenering. Straks is Simons een keer geblesseerd en dan mag Culina het bij elkaar harken. Zonder Alex en Cocu zal er nog meer van Simons afhangen dus een backup zonder al te veel ambitie is dan een prima aanvulling. Misschien niet uitstekend maar wel nuttig ja.

Vd leegte is een betrouwbare en goedkope clubjongen met internationale ervaring, die bovendien redelijk multifunctioneel inzetbaar is. Vind ik bij uitzondering nu eens een doordachte zet van PSV.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat wel, maar voorheen waren we beter gewend van PSV. Toen kochten ze als stand-in voor een oudere speler als Simons 'gewoon' een (aankomende) topper.
Ik moet er ter verdediging van Koeman aan toevoegen dat PSV al een aantal jaren zoekende is. Laten we wel wezen, Ball, Reiziger, Culina, Carrizo, Kluivert, etc. hadden het ook niet. Nu blijkt weer eens dat een doortastend transferbeleid alles met geld te maken heeft. PSV heeft niet meer de euro's om toe te slaan.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Raul Gonzalez Blanco schreef:Als dat klopt, zeg maar gerust een bedenkelijke hoeveelheid geld voor zo'n speler. Geen geld te besteden en dan een klein fortuin neerleggen voor een speler die niet het type is wat je zoekt, je teampuzzle nog ingewikkelder maakt en dat terwijl je eigenlijk dringend versterking nodig hebt op andere posities.

Ik vind het vervelend om te zeggen, maar een typisch staaltje oportunistisch pragmatisme waar we Koeman van kennen. Typisch korte termijn denken. Veel geld voor een speler die je eigenlijk niet nodig hebt. En volgens mij doet koeman de scouting inmiddels er ook al bij want verder dan Nederlanders of spelers die hij al eerder onder zijn hoede heeft gehad komt PSV ook niet.
Ik vind het typisch iets voor Koeman. Z'n club heeft niets te makken maar Koeman moet en zal die speler hebben waar het in ziet zitten. Het is geen aanspulpunt die Farfan en Koné bijzonder goed aanvult en een zekerheid is hij ook niet, maar 6 tot 7 miljoen is hij vast waard. :hypocrite.gif:

Na een jaar heb ik nog steeds geen clue van waar Koeman met PSV heen wil. De aankoop van Lazovic wijst op een 4-3-3 systeem waarbij Aissati waarschijnlijk weer buiten de boot valt en er een zeer capabele vervanger van Cocu moet worden aangetrokken.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Na een jaar heb ik nog steeds geen clue van waar Koeman met PSV heen wil. De aankoop van Lazovic wijst op een 4-3-3 systeem waarbij Aissati waarschijnlijk weer buiten de boot valt en er een zeer capabele vervanger van Cocu moet worden aangetrokken.
En Perez dan? In de Telegraaf (waar zit Voetske toch???) schijnt te staan dat Perez naar PSV wil. Waar gaat Koe Perez neerzetten, want die wil wél een basisplaats.

BTW, Koe is gesignaleerd in Manchester.
Robbins

Bericht door Robbins »

Ik hoop toch echt dat ie in Eindhoven blijft, hun tweede seizoenshelft was hoopgevend. :drecul.gif:
Aristides

Bericht door Aristides »

Robbins schreef:Ik hoop toch echt dat ie in Eindhoven blijft, hun tweede seizoenshelft was hoopgevend. :drecul.gif:
en vergeet de warmte van mensen als schuitema niet, de gevulde koeken van tante Annie. Er zal heel wat moeten gebeuren wil koeman daar vertrekken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
wimpey

Bericht door wimpey »

Raul Gonzalez Blanco schreef: Ik vind het vervelend om te zeggen, maar een typisch staaltje oportunistisch pragmatisme waar we Koeman van kennen.
PSV heeft een geweldige scouting, toch?! Vind het vreemd dat er nu een rits spelers wordt gehaald die met goed scouten niets te maken hebben. Heeft Koeman zoveel invloed?! Ik denk het niet, toch?! En bovendien, naast Koeman is Valckx er ook nog.

Gekeuvel hier over 4-3-3 lijkt me wat voorbarig. Lazovic, Kone, Farfan: er kunnen er ook 2 van die 3 spelen. Met Perez achter die 2 heb je wel een leuke aanval, lijkt me. Affelay is vaak geblesseerd, dus hij of Perez zal wel achter de spitsen spelen. Voor het geval Perez naar PSV gaat natuurlijk...
Harm

Bericht door Harm »

Wat is dat nou? Zijn alle PSV'ers eens negatief ver het beleid van PSV en dn weet jij er een positieve draai aan te geven?

Ben je ziek? :wink.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Raul Gonzalez Blanco schreef: Talentvolle jongen hoor, daar niet van. Labiel als wat maar een mooie sierlijke aanvaller met brains.
Is Lazovic een sierlijke aanvaller? Ik heb hem niet vaak zien spelen hoor, maar dacht dat het vooral een goaltjesdief was.
Robbins

Bericht door Robbins »

wimpey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef: Ik vind het vervelend om te zeggen, maar een typisch staaltje oportunistisch pragmatisme waar we Koeman van kennen.
PSV heeft een geweldige scouting, toch?! Vind het vreemd dat er nu een rits spelers wordt gehaald die met goed scouten niets te maken hebben.
Zou dan toch HvdZ de geweldenaar geweest zijn ? :biggrin.gif:
Aristides

Bericht door Aristides »

Robbins schreef:
wimpey schreef:
PSV heeft een geweldige scouting, toch?! Vind het vreemd dat er nu een rits spelers wordt gehaald die met goed scouten niets te maken hebben.
Die HvdZ heeft natuurlijk voor zijn vertrek naar Ajax de mooiste scoutingsrapporten geschreven over lazovic, v.d. leegte en roorda :ajaxsmiley.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Robbins schreef:
wimpey schreef:
Ook voor het vertrek van HvdZ werd dit type spelers gehaald.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Koné, Afellay, Aissati, Farfan, Lazovic en Perez zijn allemaal goede voetballers. De een iets meer dan de ander, maar toch. Alleen heb je ze niet allemaal nodig, zeker Perez niet. Perez zal bovendien een basisplaats eisen, daar moet je niet aan beginnen.

Ik zou liever vervangers halen voor de vertrokken sterkhouders Alex en Cocu. Lijkt me belangrijker.
Wouter

Bericht door Wouter »

PSV heeft niet meer de euro's om toe te slaan.
Ze hebben wel meer dan 6 miljoen betaald voor Lazovic.

Ik ben er wel tevreden mee; Lazovic was een belangrijke speler voor Vites, maar met Kolk hebben we een aardige vervanger en ook nog geld om de achterhoede te versterken.

Ik vraag me af of Lazovic het redt bij PSV. Goede spits, dat zeker, maar bij PSV is hij één van de velen en niet "de man" zoals bij Vitesse.
Hij heeft het bij 2 topclubs (Bayer en Feyenoord) niet kunnen maken, dus waarom bij PSV wél?! Bij De Mos had ie alle vrijheid en was ie de vedette: dat kan ie bij Koeman wel schudden.
Mwah, aan de andere kant is Lazovic nog geen ouwe lul en is hij wel beter geworden in de tussentijd.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

wimpey schreef:Gekeuvel hier over 4-3-3 lijkt me wat voorbarig. Lazovic, Kone, Farfan: er kunnen er ook 2 van die 3 spelen. Met Perez achter die 2 heb je wel een leuke aanval, lijkt me. Affelay is vaak geblesseerd, dus hij of Perez zal wel achter de spitsen spelen. Voor het geval Perez naar PSV gaat natuurlijk...
Farfan, Kone en Lazovic moeten allemaal in de etalage gezet worden, Wimpey. Farfan is de speler waar veel financiele hoop bij PSV op gerust is en Kone en Lazovic hebben een godsvermogen gekost.
Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco »

wimpey schreef:
PSV heeft een geweldige scouting, toch?! Vind het vreemd dat er nu een rits spelers wordt gehaald die met goed scouten niets te maken hebben. Heeft Koeman zoveel invloed?! Ik denk het niet, toch?! En bovendien, naast Koeman is Valckx er ook nog.
Het lijken me toch tekenen van een gebrek aan structuur bij de Technische leiding van PSV. Ik las op PN dat Valckx geen volwaardig technisch directeur is die beleid uitzet maar meer een manager die de zaken regelt(zoals een transfer afronden). Dat zou verklaren waarom het aankoopbeleid erg Koemaniaans oogt. Er lijkt simpelweg niemand aanwezig die erover nadenkt hoe het met PSV in 2008/2009 moet, afin die indruk krijg ik . PSV grijpt elke mogelijkheid en kansje op de transfermarkt aan en wat dat dan uiteindelijk voor elftal oplevert dan zien we wel in september. Kunnen we in januari weer om een linksback zeuren(en een spits natuurlijk, minstens).

Lazovic en bijvoorbeeld Perez zijn helemaal geen slechte voetballers maar het zijn aankopen die verklappen dat er geen visie achter zit. En dat heb ik altijd bij Koeman; die vertaalt progressie als het aantrekken van een nieuwe spits. In plaats van probberen zijn wankele geraamte te ondersteunen en de aanwezige kwaliteit te versterken is PSV al maanden koortsachtig op zoek naar een nieuwe spits. Welke dan ook, Makaay, Luque, Lazovic, Mido(totaal verschillende types, nooit een goed teken). Als het maar voorin kan spelen. On-be-grijpelijk, als je zo zuinig moet zijn met je middelen en bovendien zoveel onontgonnen mogelijkheden in je elftal al hebt.

In elk geval zie ik alweer de aanvallersverzamelwoede weerspiegeld in de huidge berichtgeving want PSV zit nu ook al achter Perez aan(fantastisch, 3 jaar te laat). Dat moet wel betekenen dat Kone of Farfan weggaat anders is het een ridicule aankoop. Geweldige voetballer maar de prioriteit van PSV zou moeten zijn hoe ze hun homegrown toptalenten Afellay en Aissatti kunnen gebruiken in combinatie met de as Farfan/Kone-Simons-gomes. Laten ze eens een centrale verdediger kopen, of een aanspeelpunt voorin(Lazovic, misschien, niet echt een speler die graag in de dekking speelt).
Die Reis schijnt een aardige indruk te hebben gewekt als targetman, maar die kan nu tot sint juttemis wachten op een kansje natuurlijk.

Ik zie bij PSV weinig technische knowhow buiten de trainer, die bovendien een rasopportunist is. Ongezonde situatie.
Is Lazovic een sierlijke aanvaller? Ik heb hem niet vaak zien spelen hoor, maar dacht dat het vooral een goaltjesdief was.
Hij wordt vaak vergeleken met kezman maar dat is niet terecht(in de zin van dat het een juist beeld geeft van zijn speelstijl bijv.) vind ik. ik vind hem een sierlijke aanvaller ja. Mooie balbehandeling, getruct en beheerste keuzes. Uiteraard kunnen goaltjesdieven ook sierlijke spelers zijn maar ik vind hem minder rechtoerechtaan dan Kezman. Meer mogelijkheden, al is hij (nog) niet zo goed als Kezman.

Ik herinner me Lazovic bij Partizan ook als een technisch begaafde aanvaller, terwijl Kezman toen al echt een gepassioneerde zwoeger was.
generaal

Bericht door generaal »

Met andere woorden, Koeman en TBS proberen PSV om zeep te helpen...
Aristides

Bericht door Aristides »

Dat zou verklaren waarom het aankoopbeleid erg Koemaniaans oogt.
koeman is een verzamelaar!
joey
Erelid

Bericht door joey »

generaal schreef:Met andere woorden, Koeman en TBS proberen PSV om zeep te helpen...
Dat ligt niet aan Koe, dat ligt aan PSV. PSV heeft, als club die leeft van transfers, een sterke manager nodig. Geen Stannie.
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

PSV heeft beste jeugdopleiding van Nederland
De jeugdopleiding van PSV is zaterdagmiddag verkozen tot beste van Nederland. Dat werd besloten op de eerste dag van een internationaal trainerscongres in Tilburg.

Op de officiële clubsite toont hoofd opleidingen Edward Sturing zich opgetogen met de prijs. "We zijn zeer blij met deze erkenning, het geeft aan dat we op de goede weg zijn. Maar het is net als met het ondertekenen van een jeugdcontract: nu begint het pas", aldus de oud-coach van onder meer Vitesse.

Naast PSV waren ook Ajax, Feyenoord en AZ genomineerd. De 38 hoofd jeugdopleidingen van alle clubs uit het Nederlandse betaald voetbal zagen uiteindelijk in de opleiding van de Brabanders als beste.
www.voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
joey
Erelid

Bericht door joey »

Zweedse speler voor PSV?

Iemand op AS beweert dat Ajax deze speler ook wil. Kun jij daar iets over vinden, Neef?
generaal

Bericht door generaal »

Alweer een aanvaller.... Hoeveel aanvallers wil die kut-Koe uiteindelijk contracteren?
Gesloten