Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jun 14, 2007 5:20 am

Ik denk overigens dat Babel z'n schot kan verbeteren wat hij wil, een echte killer als Huntelaar zal hij nooit worden. Zoiets zit in je of niet. Geeft overigens niets hoor, een topper als Henry mist ook regelmatig grote kansen. Zolang je er maar ook genoeg weet te creëren en krijgen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 14, 2007 11:27 am

Wimpey, in hoeverre wist Blind Babel te verbeteren?

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 14, 2007 2:49 pm

HtC is juist continu met Babel bezig. Op de training pakt hij hem hard aan. Heb ik zelf gezien. Dat hij hem naar buiten toe beschermt is een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 14, 2007 3:02 pm

Met zo'n slecht schot wel aanwijzen als strafschoppennemer, dat is durf.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 15, 2007 11:18 am

Cadeautje van Babel voor Foppe

GRONINGEN - Ryan Babel had woensdagavond een groot aandeel in het verwezenlijken van de droom van Foppe de Haan: deelnemen aan de Olympische Spelen. ''Ik heb een lach gezien bij Foppe die ik nog niet eerder zag.''

De spits cijferde zichzelf tegen Portugal (2-1) weg voor het team. Hij koos zijn momenten om te flonkeren zorgvuldig uit. Twee maal stond hij aan de basis van een doelpunt, waarbij hij één keer zelf de trekker overhaalde, vanaf de penaltystip.

Het laatste fluitsignaal galmde nog na in stadion Euroborg of Babel liet zich door zijn knieën zakken. Nederland had zich gekwalificeerd voor de halve finales van het jeugd-EK en daarmee ook voor de Spelen van Peking, volgend jaar zomer.

Met de handen om zijn achterhoofd gevouwen en zijn neus bijna in het Groningse gras gedrukt, sloot hij zich een minuut af voor de wereld om hem heen. Hij sprak een dankwoord uit 'voor boven', zei Babel later. ''En voor degenen die mij motiveren en steunen.''

Monter en vol verwachtingen meldde Babel zich twee weken geleden, na een best seizoen bij Ajax, in het trainingskamp van Jong Oranje. Hij kwam binnen als dé spits, maar wel met de lastige opdracht om zijn succesvolle voorganger, Klaas-Jan Huntelaar, te doen vergeten.

Babel werd er meer dan eens op gewezen dat hij toch niet dezelfde effectiviteit aan de dag legt als zijn Ajax-collega. Bondscoach Foppe de Haan deed er nog een schepje bovenop; eens een leraar, altijd een leraar. Babel moest maar eens een videoband van Afonso Alves bekijken, de topscorer van de eredivisie. Om te zien hoe de Braziliaan van Heerenveen vrijloopt en voor het doel positie kiest.

En dan was er nog dat vermaledijde 'heupschot' van Babel. Afgekeken van een onbeduidende passant bij Ajax, de Argentijn Gaston Sangoy. Gek werd De Haan ervan. Het zag eruit als een golfer die zichzelf heeft leren golfen. Dinsdag nam De Haan zijn spits apart, voor schietoefeningen.

En Babel? Die bleef zijn kalme zelf, vertelde dat hij veel had opgestoken van de beelden van Alves en hij zei nog nét niet dat hij het betreurde dat hij Sangoy ooit was tegengekomen.

Hij schikte zich vol goede moed in de verrassende speelwijze van De Haan (4-4-2) en hij zocht niet naar eigen succes toen hij gisteravond tegen Portugal zelfs in een meer dienende rol áchter spits Maceo Rigters terechtkwam.

Babel belandde op delen van het veld waar Alves in zijn hele leven nog nooit is geweest, haalde plichtsgetrouw de angel uit de Portugese aanvalsopbouw en nam moeiteloos en zonder chagrijn de positie van Gianni Zuiverloon over als de rechtsback even aan de wandel was.

Eenmaal aan de bal liet hij oneindige soli of avontuurlijke dribbels achterwege, maar speelde hij zuinig als een middenvelder.

Het was zaak zijn momenten zorgvuldig te kiezen. Zoals in de 33ste minuut, met een scherpe steekpass op Maceo Rigters die het geluk had dat hij in een vrij kansloze positie licht werd getoucheerd door doelman Paulo Ribeiro.

Babel nam de penalty. ''Ik was daarvoor de eerst aangewezene en ik voelde me lekker.'' Dat bleek: de bal ging naar rechts, de keeper naar links. Was dat nou een 'heupschot'? Babel glimlachte en antwoordde met een knipoog.

Een offensiefje van Portugal kwam er pas na rust. ''Pas toen had ik het idee dat ik te ver naar achteren kwam te spelen,'' zei Ryan Babel. ''Ik kon niet meer op tijd aansluiten bij de spitsen als wij in de aanval waren. Dat moest anders.''

En het ging anders. In de 75ste minuut was hij even 'los' op de linkerflank. Babel zette een dribbel in, passeerde twee tegenstanders en werd toen geblokt. Maar de ruimte was gecreëerd voor Drenthe die de bal oppikte, doorliep naar de achterlijn en Rigters op maat bediende: 2-0.

Portugal scoorde nog wel tegen, uit een fraaie vrije trap van Miguel Veloso, maar Jong Oranje gaf de zege niet meer uit handen. En toen Babel na het laatste fluitsignaal in stilte 'iedereen bedankt had' zag hij een lach op het gezicht van Foppe de Haan die hij nog nooit eerder had gezien. Babel: ''Dit was een cadeautje voor hem.''
Parool

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 11:20 am

joey schreef:

GRONINGEN - Ryan Babel had woensdagavond een groot aandeel in het verwezenlijken van de droom van Foppe de Haan: deelnemen aan de Olympische Spelen. ''Ik heb een lach gezien bij Foppe die ik nog niet eerder zag.''

De spits cijferde zichzelf tegen Portugal (2-1) weg voor het team. Hij koos zijn momenten om te flonkeren zorgvuldig uit. Twee maal stond hij aan de basis van een doelpunt, waarbij hij één keer zelf de trekker overhaalde, vanaf de penaltystip.
Parool
Is wel erg positief hoor, om een actie waarbij Babel zich weer eens vastloopt te promoveren tot aan de basis van een doelpunt staan.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » vr jun 15, 2007 11:54 am

LucaS schreef:
joey schreef:

Parool
Is wel erg positief hoor, om een actie waarbij Babel zich weer eens vastloopt te promoveren tot aan de basis van een doelpunt staan.
Hij gaf bewust een pass naar Drenthe nadat hij knap de bal had binnengehouden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 12:00 pm

Dat heb ik zo niet gezien, maar dan nog, Drenthe moest nog heel wat doen om die bal voor te kunnen geven, waarna de bal ook nog best lastig binnen te werken was. Dus dit als assist of beslissend van Babel te beschouwen is echt onzin

Beloki

Bericht door Beloki » vr jun 15, 2007 12:01 pm

Bespaar je de moeite, Arthur. Tegen de tijd dat Lucas iets positiefs over Babel gaat schrijven, zijn we allemaal dood.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 12:02 pm

Tegen heerenveen maakte Babel een mooie en belangrijke goal!

Zie je Beloki, het valt best mee!

Beloki

Bericht door Beloki » vr jun 15, 2007 12:03 pm

:headbang.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 12:03 pm

Deze discussie zal pas stoppen als Babel is verkocht; volgens de een aan een topclub, volgens de ander aan VVV

Wat mij opviel was dat de commentatoren en De Haan Babel in een andere rol zagen. Ik zie dat op tv niet goed, vandaar dat ik in principe reageer op situaties die ik in werkelijkheid (voor sommigen "mijn werkelijkheid") heb gezien.

Van Halst liet enkele keren zien dat Babel niet de voorste spits was, wat meer ruimte kreeg (en daar in de ogen van enkele aanwezigen goed mee omging; tactisch rijper???????), m.a.w. Babel met Ajax in 4-4-2? Buitenspelers als De Mul en Perez lijken te vertrekken, Mitea kan het niveau niet aan (wel op tv in een samenvatting als hij 15 minuten voor tijd invalt) en Bakircioglu kan, denk ik, ook als buitenste middenvelder uit de voeten.

Ik houd van 4-3-3, maar het gaat om wanneer een positie is bezet. Een De Mul die de helft van de tijd moedeloos aan een zijkant hangt, draagt niet bij aan het spel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 15, 2007 2:52 pm

LucaS schreef:Dat heb ik zo niet gezien, maar dan nog, Drenthe moest nog heel wat doen om die bal voor te kunnen geven, waarna de bal ook nog best lastig binnen te werken was. Dus dit als assist of beslissend van Babel te beschouwen is echt onzin
Babel trok twee man naar zich toe, gaf de bal af aan Drenthe die daar veel voordeel uithaalde. Geen assist, maar wel een belangrijke actie van Babel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 15, 2007 4:46 pm

Arthur schreef:
LucaS schreef:Is wel erg positief hoor, om een actie waarbij Babel zich weer eens vastloopt te promoveren tot aan de basis van een doelpunt staan.
Hij gaf bewust een pass naar Drenthe nadat hij knap de bal had binnengehouden.
LucaS schreef:Dat heb ik zo niet gezien
Toch maar naar de oogarts. :wink.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 4:52 pm

Je hebt gelijk. Ik was laatst voor een oogmeting geweest zonder afspraak, maar dat kon niet. Druk druk druk.

Overigens blijf ik erbij dat drenthe niet fatsoenlijks met die bal kon; hij moest een geweldige actie maken voor er een goede en zinnige voortzetting mogelijk was. De goal is compleet aan de individuele actie van drenthe toe te schrijven

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 15, 2007 4:55 pm

Maar ook aan Da Prutsa. :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 15, 2007 4:55 pm

Om even aan te haken aan het geweldig chargerende niveau:

Jij ziet niet dat de geweldige Babel op fabelachtige wijze drie man kapot speelt en Drenthe vervolgens vrij zet aan de zijlijn?

Twee man lopen er met Babel mee, waardoor Drenthe 1 op 1 komt te staan. Dat ziet iedereen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 15, 2007 4:58 pm

Ik vind het ook niet zo'n bijzondere actie van Babel. Het spijt me. :aai.gif:

Hij is schakel in de aanval, dat zeker, maar ik kan me niet vinden in de lofzang van die krant.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 4:58 pm

LucaS schreef:Overigens blijf ik erbij dat drenthe niet fatsoenlijks met die bal kon; hij moest een geweldige actie maken voor er een goede en zinnige voortzetting mogelijk was. De goal is compleet aan de individuele actie van drenthe toe te schrijven
Drenthe deed het fantastisch, wie ontkent dat hij dat niet doet?????? Hij kon er niets fatsoenlijks mee????????? (verkeerde conclusie, ingegeven door ???) Volgens mij zette hij die bal voor! Op een fatsoenlijke manier.

De twee Portugese verdedigers bleven staan in de veronderstelling dat die bal niet meer zou worden gehaald; dat Babel een actie ondernam zal zijn AT-tegenstanders een doorn in het oog zijn, dus vraag hen nooit om erkenning.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 15, 2007 4:59 pm

nee hoor, ik zie dat Babel weer eens een kansloze actie begint, waarbij hij met veel moeite de bal nog bij een medespeler krijgt op het moment dat hij zich weer eens vast dreigt te draven. Waarschijnlijk had die medespeler de bal ook al kunnen krijgen voordat zelfmoordcommando Babel weer begon te draven.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 15, 2007 5:43 pm

LucaS schreef:nee hoor, ik zie dat Babel weer eens een kansloze actie begint, waarbij hij met veel moeite de bal nog bij een medespeler krijgt op het moment dat hij zich weer eens vast dreigt te draven. Waarschijnlijk had die medespeler de bal ook al kunnen krijgen voordat zelfmoordcommando Babel weer begon te draven.
of anticipeerde die drenthe niet goed op de actie van Babel en moest toen als een gek rennen om die bal nog te kunnen pakken. Het ligt aan de vooronderstelling?

Drenthe en Babel zijn niet zo op elkaar ingespeeld als de coach doet voorkomen (het gaat steeds beter tussen die twee: Foppe de Haan)

gaizka

Bericht door gaizka » za jun 16, 2007 8:34 am

LucaS schreef:nee hoor, ik zie dat Babel weer eens een kansloze actie begint, waarbij hij met veel moeite de bal nog bij een medespeler krijgt op het moment dat hij zich weer eens vast dreigt te draven. Waarschijnlijk had die medespeler de bal ook al kunnen krijgen voordat zelfmoordcommando Babel weer begon te draven.
Door die actie lokte Babel juist 2 man weg waardoor het gat viel voor Drenthe.

Als je ziet met hoeveel power Babel aankomt sprinten en die bal binnenhoudt, het heeft toch wel iets weg van Henry.

Hopelijk speelt hij vanavond weer een goede pot!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 16, 2007 10:27 am

Hij kan beter dan afgelopen woensdag, dus dat verwacht ik ook van hem.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 10:34 am

Dat denk ik ook.

Piet de Visser zei het gisteren overigens juist. Babel is het gevaarlijkst in een vrije rol vanuit de linkerzone. Hopelijk laat De Haan hem ook zo spelen, want dan kan Babel echt heel belangrijk gaan worden voor Jong Oranje.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 16, 2007 11:05 am

Maar zei De Visser dat Babel een prutser was? Vast niet. :wink.gif:

Plaats reactie