Babel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 11:11 am

Niet met zoveel woorden. Maar wel dat Babel ontzettend veel balverlies lijdt in de rol die hij de afgelopen wedstrijden bekleedt. :smallgrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » za jun 16, 2007 11:16 am

Jöhnk schreef:Niet met zoveel woorden. Maar wel dat Babel ontzettend veel balverlies lijdt in de rol die hij de afgelopen wedstrijden bekleedt. :smallgrin.gif:
Klopt, daar toonden ze ook een aantal fragmenten van uit de wedstrijd tegen Israel. De visser zij wel dat Babel als linkerspits kan uitgroeien tot een fenomenale voetballer!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 16, 2007 11:26 am

gaizka schreef:De visser zij wel dat Babel als linkerspits kan uitgroeien tot een fenomenale voetballer!
Dit zeg je er niet bij, Jöhnk? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 16, 2007 11:27 am

Volgens mij is De Visser helemaal geen fan van ongepolijste spelers als Babel. Torres vond hij ook niet echt wat.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 11:27 am

Nee, want daar geef ik hem geen gelijk in. Ik gaf alleen aan op welk punt ik het met hem eens ben. Al speelde Babel tegen Psv in de rol die PDV beschreef ge-wel-dig.

Maar goed, ik haat Babel he. :hypocrite.gif:

PDV was heel enthousiast over (de mogelijkheden van) Babel, Bertje.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 16, 2007 11:47 am

Volgens mij haat geen enkele Ajaxsupporter babel. Sterker nog, ik hoop in ieder geval dat hij iets gaat waarmaken van al die Babelachtige kwaliteiten die aan hem worden toegeschreven. Wat ik tot nu toe zie is een enthousiaste, leergierige jonge speler, die de belangrijkste zaken vooralsnog mist. Hij leeft nu op zijn snelheid, fysiek en onvoorspelbaarheid, maar om een goede, laat staan top-, speler te worden zal hij zijn belabberde techniek, gebrekkige scorend vermogen én zijn beroerde inzicht spectaculair moeten verbeteren. Laten dat nou net dingen zijn waarvan ik denk dat daar talent voor nodig is en die je niet via trainingen naar een topniveau weet op te krikken.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 16, 2007 11:59 am

LucaS schreef:Volgens mij haat geen enkele Ajaxsupporter babel.
True. Iedere speler in het Ajaxshirt heeft mijn steun. :ajaxscarf.gif:
Sterker nog, ik hoop in ieder geval dat hij iets gaat waarmaken van al die Babelachtige kwaliteiten die aan hem worden toegeschreven.
Daar zou ik meteen voor tekenen.
Wat ik tot nu toe zie is een enthousiaste, leergierige jonge speler, die de belangrijkste zaken vooralsnog mist. Hij leeft nu op zijn snelheid, fysiek en onvoorspelbaarheid, maar om een goede, laat staan top-, speler te worden zal hij zijn belabberde techniek, gebrekkige scorend vermogen én zijn beroerde inzicht spectaculair moeten verbeteren. Laten dat nou net dingen zijn waarvan ik denk dat daar talent voor nodig is en die je niet via trainingen naar een topniveau weet op te krikken.
Kijk, volgens mij is dit het hele eiereten. Iedereen ziet op dit moment dezelfde Babel, een speler met bepaalde kwaliteiten en bepaalde zwaktes. Althans, dat denk ik.

Maar de 1 denkt dat Babel door hard te werken kan uitgroeien tot een topper, waar de ander denkt dat bepaalde zaken niet (of in zeer beperkte mate) aan te leren zijn. Door deze twee compleet verschillende uitgangspunten zijn de meningen zo verdeeld, NIET door de prestaties van Babel an sich.

Ik schaar mezelf onder de laatste categorie. Babel is nog jong en zal dus nog wat beter worden, maar met bepaalde kwaliteiten word je geboren of niet.

En voor de zoveelste keer: ik wil niets liever dan dat Babel de beste wordt. Echt waar.

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 16, 2007 12:40 pm

Opvallend vond ik dat toen Gullit aan Casiraghi en Zola vroeg naar de beste of betere Nederlandse spelers, zij beiden Babel noemden. Na doorvragen van Gullit kwamen daar de namen Drenthe en Maduro bij!

De visser had inderdaad scenes geselecteerd waarin Babel balverlies leed; ik denk dat van iedere spits in zo'n wedstrijd zoiets te maken is. Die Belgische spits leed ook veel balverlies, maar weet door de bal op de paal en het doelpunt zijn critici de mond te snoeren.

Opvallend dat de uitzending begon met enkele mooie scenes, de hakjes e.d. en daar zaten twee (passeer)acties van Babel bij.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » za jun 16, 2007 12:53 pm

Waar is een herhaling van de uitzending te vinden?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 2:07 pm

Jöhnk schreef:Niet met zoveel woorden. Maar wel dat Babel ontzettend veel balverlies lijdt in de rol die hij de afgelopen wedstrijden bekleedt. :smallgrin.gif:
Hmm, apart. Persoonlijk vond ik dat hij naar eigen schuld bijzonder weinig aan de bal kan. De rol die De Haan hem geeft vind ik maar niets voor Babel.
Jöhnk schreef:Nee, want daar geef ik hem geen gelijk in. Ik gaf alleen aan op welk punt ik het met hem eens ben. Al speelde Babel tegen Psv in de rol die PDV beschreef ge-wel-dig.
PSV-uit en Werder-thuis zijn de wedstrijden waar ik m'n hoop uit put. En z'n leergierigheid.
Jöhnk schreef:Maar goed, ik haat Babel he. :hypocrite.gif:
:yourock.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jun 16, 2007 6:27 pm

De kritiek van De Visser had dan ook meer betrekking op de tactiek die Foppe de Haan hanteerde, dan op Babel. De Visser zou met een opstelling met Babel en Tim Janssen spelen, zei hij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 6:29 pm

Ah ok. :biggthumpup.gif:

Hoe was de De Visser-show verder? Had hij nog iets interessants te melden?

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 16, 2007 6:37 pm

Thomas schreef:Ah ok. :biggthumpup.gif:

Hoe was de De Visser-show verder? Had hij nog iets interessants te melden?
Over voetbal niet zo veel nieuws. Geen transferberichten bijvoorbeeld. Wel over een operatie, een paar weken geleden. Gelukkig bleek het dit keer een goedaardig gezwel te zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

gaizka

Bericht door gaizka » za jun 16, 2007 8:48 pm

Jöhnk schreef:Nee, want daar geef ik hem geen gelijk in. Ik gaf alleen aan op welk punt ik het met hem eens ben. Al speelde Babel tegen Psv in de rol die PDV beschreef ge-wel-dig.

Maar goed, ik haat Babel he. :hypocrite.gif:

PDV was heel enthousiast over (de mogelijkheden van) Babel, Bertje.
Alle ''voetbalkenners'' en oud voetballers (topspelers) zijn lyrisch over Babel. Ik vind dat er hier nogal negatief over hem gepraat wordt, althans de meesten kijken alleen maar de dingen die hij niet kan ipv wat hij wel kan.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za jun 16, 2007 9:16 pm

ik heb niks met babel, als het niet eigen jeugd was was hij al lang en breed weggesanneerd...

gaizka

Bericht door gaizka » zo jun 17, 2007 8:58 am

WP_LeGeNd schreef:ik heb niks met babel, als het niet eigen jeugd was was hij al lang en breed weggesanneerd...
Dus iedereen, van Piet de Visser tot Zola ziet het fout dat hij een groot speler kan worden? Lijkt me stug...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jun 17, 2007 9:43 am

volgens mij heb ik nog ergens in deze thread een weddenschap lopen met iemand over of hij een grote speler wordt of niet... ik zeg van niet!

999

Bericht door 999 » zo jun 17, 2007 10:33 am

gaizka schreef:
WP_LeGeNd schreef:ik heb niks met babel, als het niet eigen jeugd was was hij al lang en breed weggesanneerd...
Dus iedereen, van Piet de Visser tot Zola ziet het fout dat hij een groot speler kan worden? Lijkt me stug...
Tja, als je zo gaat beginnen.Iedere kenner zei dat Galasek van grote waarde is voor AJAX.Geloof dat hij de enige speler was die in de top 3 van het telegraaf klassement voorkwam, bijna allemaal ex-voetballers als ananlisten.

Hier wordt ie ter plekke afgeschoten ..

Tis maar net hoe het uitkomt ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 17, 2007 11:16 am

Het zou een saaie wereld worden als de mening van de meerderheid als enige waarheid zo mogen gelden. Een beetje enge wereld ook, wat mij betreft.
Maar nogmaals, ik denk dat Babel het nu voor zijn leeftijd goed doet, maar dat de dingen die hij mist dusdanig veel met talent te maken hebben, dat het maar de vraag is of het hem gaat lukken die dingen alsnog onder de knie te krijgen. Maar hij zal ongetwijfeld een leuke speler worden/zijn voor de Europese subtop.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 17, 2007 11:33 am

Een speler die totaal niet kan voetballen wordt nooit een leuke speler voor de Europese subtop. Je begint soft te worden, ouwe.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 17, 2007 11:59 am

Overmars kon ook niet voetballen.

Ik heb aangegeven wat de kwalitieten van babel zijn; daar kan hij echt wel wat mee. Maar om een vaste waarde te worden bij een topploeg is het vooralsnog niet genoeg wat mij betreft

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 17, 2007 12:10 pm

LucaS schreef: Maar nogmaals, ik denk dat Babel het nu voor zijn leeftijd goed doet, maar dat de dingen die hij mist dusdanig veel met talent te maken hebben, dat het maar de vraag is of het hem gaat lukken die dingen alsnog onder de knie te krijgen. Maar hij zal ongetwijfeld een leuke speler worden/zijn voor de Europese subtop.
Tja, maar dan eis je nogal wat. Stel Babel komt niet verder dan laten we zeggen HSV, is dat dan een schande? VDV werd na een aantal wedstrijden tot de nieuwe Cruijff gebombardeerd, waar speelt hij nu? Of neem Bergkamp, bijna niemand zag het in hem zitten. Je weet nooit hoe jonge spelers zich ontwikkelen.
Babel heeft talenten die hem bijzonder maken. Snelheid, kracht, geweldige startsnelheid en explosiviteit. Ja, hij moet nog bijleren op technisch gebied (vind hem op bepaalde punten, zoals de balaanname, vooruitgegaan), maar de grote vraag is of hij het spel beter zal gaan 'lezen'. Dat weet je niet, het heeft ook met ervaring te maken. Een actie als die van gisteren, bij de gelijkmaker, stemt mij dan weer hoopvol. Hij deed eigenlijk alles goed en wist precies waar Rigters liep.

999

Bericht door 999 » zo jun 17, 2007 12:15 pm

Dan is het natuurlijk wel te hopen dat de lichting die achter Babel zit niet over hem heen gaan.Ik vindt de progressie van Babel vies tegenvallen, ik vraag me af hoe hij zichzelf ziet.Als aangever, afmaker, buitenspeler met .. hoe ziet Babel zichzelf als speler ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 17, 2007 12:20 pm

Ik zie zo snel geen superaanvallers in aantocht, jij wel? Wel een hoop middenvelders.
Babel moet veel meer lef krijgen, op dat gebied heeft hij zich dit seizoen goed ontwikkeld. Ook zijn balaanname is duidelijk verbeterd. Tegen het einde van het seizoen ging het minder met hem, maar misschien is dat wel logisch. Het was tenslotte pas zijn eerste seizoen als basisspeler.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jun 17, 2007 12:35 pm

Voetske schreef:Tja, als je zo gaat beginnen.Iedere kenner zei dat Galasek van grote waarde is voor AJAX.Geloof dat hij de enige speler was die in de top 3 van het telegraaf klassement voorkwam, bijna allemaal ex-voetballers als ananlisten.

Hier wordt ie ter plekke afgeschoten ..

Tis maar net hoe het uitkomt ...
Hehe. :smallgrin.gif:

Lucas, volgens mij zou Babel met de actieradius en het overzicht en baltoets van Overmars een wereldtopper zijn.

Nog even zeggen dat die actie van Babel mij gisteren positief (nee, niet negatief) verraste. Bundeling van techniek, kracht en overzicht. Meer van dit.

Plaats reactie