EK onder 21
Moderator: mods
Da Costa's zwakte werd bij PSV nog enigszins gecamoufleerd door Alex. Maar die jongen kan er echt heel weinig van. Foppe had in Babel en Rigters precies de juiste spelers voorin om dat slome Portugeze centrum keer op keer uit elkaar te trekken.Peter schreef:Vooral die 2-0 was schandalig slecht van Da Prutsa (wimpey, 2006). Voorzetje vanaf links en hij staat complete lucht te dekken. Sowieso vond ik heel Portugal maar bedroevend slecht. Die Nani heeft bijvoorbeeld ook niets laten zien.
Die Nani heeft idd nog bergen werk te verzetten wanneer ie ooit de opvolger van Giggs moet worden.
Dan beviel Italie me veel beter, behoudens het eerste half uur natuurlijk. Leuke ploeg, vooral die Pazzini was erg sterk. En Rossi voor Palladino was een uitstekende wissel.
Bij de Engelsen speelde Young goed, leuke speler. Ontzettend slecht gecoached door Pierce trouwens: op hoop van zegen. En een traditioneel slechte keeper, die 2-2 mag er natuurlijk nooit ingaan. Italie had trouwens ook een on-Italiaans zwakke keeper.
Aan die goals kon ie toch niet zoveel doen. En Engeland had na 30 minuten ook met 4-0 voor kunnen staan.Peter schreef:Viviano is ook niet de eerste doelman natuurlijk, aangezien ze daar Curci voor hadden. Ben het wel met je eens dat dat Italië de zege heeft gekost, want die jongen was echt dramatisch.
Italie dacht de wedstrijd rustig te kunnen beginnen en gokte op een tactisch steekspelletje. Ze kwamen bedrogen uit, want Engeland zat er bovenop en won alle duels. Ik vond die keeper een factor, maar het in die fase zeer zwakke middenveld en het defensieve geklungel bij de Italianen was verbijsterend om te zien. On-italiaans, complete desorganisatie.
Na die 2-0 namen die Engelsen gas terug, ze hadden beter dóór kunnen gaan, want achter de tegenstander aanhollen en onder druk staan is veel meer vermoeiend dan zelf voetballen.
Maar Engeland is een mooie opponent voor Oranje in de semi's. Oranje is beter, van mij mag het... al hoop ik als liefhebber dat Italie doorgaat, want die spelen het veel betere voetbal. Grappig hoe weinig dat Engelse voetbal evolueert: een dommekracht à la Adams achterin (Taylor), een tyische Engelse back (Baines), David Batty (Noble), Paul Ince (Reo-Coker). Was alsof de tijd een jaar of 15 had stilgestaan...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vaviano zorgde voor paniek en komt ook niet zijn goal uit. Hij twijfelt en blijft dan alsnog staan. Ik weet niet zeker of hij beide goals had kunnen voorkomen, maar bij 1 van de goals had hij wel moeten uit komen om zich te mengen in het duel.wimpey schreef:Aan die goals kon ie toch niet zoveel doen. En Engeland had na 30 minuten ook met 4-0 voor kunnen staan.Peter schreef:Viviano is ook niet de eerste doelman natuurlijk, aangezien ze daar Curci voor hadden. Ben het wel met je eens dat dat Italië de zege heeft gekost, want die jongen was echt dramatisch.
Italie dacht de wedstrijd rustig te kunnen beginnen en gokte op een tactisch steekspelletje. Ze kwamen bedrogen uit, want Engeland zat er bovenop en won alle duels. Ik vond die keeper een factor, maar het in die fase zeer zwakke middenveld en het defensieve geklungel bij de Italianen was verbijsterend om te zien. On-italiaans, complete desorganisatie.
Verder is de verdediging van Italië ook erg zwakjes, inderdaad. De enige die nog een beetje kwaliteit heeft is die Chiellini en in mindere mate Andreolli. Die andere 2 (Mantovani en Raggi) komen veel te kort op dit niveau. Middenveld was te sloom en de felheid van Engeland zorgde voor veel onnodig balverlies inderdaad.
Ik denk overigens dat die Engelsen niet gaan winnen van die Serviërs, waardoor Italië alsnog die laatste strohalm grijpt.
Ik heb altijd begrepen dat koeman zeer gecharmeerd van hem was!Jöhnk schreef:Da Costa komt wel uit de hoed van HVDZ, btw.
Ik vond hem tegen Nederland trouwens niet eens zo slecht. Door de lucht is hij moeilijk te kloppen. Maar toen liet-ie opeens Richters op ontzettend knullige wijze uit zijn rug lopen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Oppassen wimpey. Je hebt een soortgelijke post over Fernando meira gepost in 2004 net voor het EK. Nu ben je daar wel flink op teruggekomen.wimpey schreef:Da Costa was tegen Oranje trouwens weer geweldig.Wordt er een zwakste speler van het toernooi verkozen, dan nomineer ik Da Costa:
de man is zwak bij voorzetten van de zijkanten, want z'n timing deugt niet. Als ie kort moet dekken, staat ie op 5 meter en als ie ruim moet dekken, staat ie op iemand's voeten. Z'n opbouwende 'kwaliteiten' zijn inmiddels algemeen bekend. Hopeloze speler.
De arme jongen kon het tegen Babel en Rigters al niet bolwerken, dat wordt nog lachen volgend seizoen. Contract voor het leven bij PSV, wat mij betreft!

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
vi.nlPieters en De Ridder voor Jenner en J-A-Pin
16/6/2007 12:56
Erik Pieters en Daniël de Ridder staan zaterdagavond aan de aftrap tijdens Nederland-België. Bondscoach Foppe de Haan spaart Calvin Jong-A-Pin en passeert Julian Jenner.
Jenner (foto) is bezig aan een teleurstellend toernooi. De rechtspoot van AZ slaagde er zowel tegen Jong Israël als tegen Jong Portugal niet in te overtuigen. Tegen Israël kwam De Ridder voor hem in het veld, terwijl Roy Beerens tegen de Portugezen als vervanger opdraafde.
'Julian heeft de knop na een zwaar seizoen bij AZ nog niet kunnen omzetten', vertelde De Haan op de website van de KNVB. 'Hij heeft tijd nodig.' Omdat Beerens niet helemaal fit is, start De Ridder in plaats van Jenner.
Jong-A-Pin staat op scherp omdat hij al een gele kaart op zijn naam heeft. Een nieuwe prent levert hem een schorsing op. 'Calvin loopt op z'n tenen en daarom spaar ik hem', legt De Haan uit, die Pieters opstelt als linksback.
Overigens staat ook Royston Drenthe op één gele kaart, maar de Feyenoorder begint wel tegen de Belgen. 'Royston speelt tot nu toe een fantastisch toernooi en hij wil graag. Ik laat hem minimaal een helft spelen.'
Tenslotte is er zeer waarschijnlijk een basisplaats voor Arnold Kruiswijk. Omdat het meespelen van Hedwiges Maduro zeer twijfelachtig is, schuift Ryan Donk op naar de positie van verdedigende middenvelder en neemt Kruiswijk zijn plaats centraal in de defensie over.
Vermoedelijke opstelling Jong Oranje:
Doel: Vermeer
Verdediging: Zuiverloon, Vlaar, Kruiswijk en Pieters
Middenveld: De Ridder, Donk, Bakkal en Drenthe
Aanval: Babel en Rigters.
Tot nu toe zijn de tegenstanders nog niet sterk genoeg geweest om Jenner (mede vanwege z'n loopvermogen) als rechtshalf te overlopen, maar met De Ridder moet dat toch wel lukken. Jammer voor België dat Vertonghen niet tegenover De Ridder komt te staan. Dat zijn toch duels waarin ik De Ridder erg weinig kans had gegeven. Volgens mij had Vertonghen hem overhoop gespeeld.
Wat ik wel positief vindt is dat Foppe snel een vernieuwende blik op z'n elftal kan werpen. Eerst door Drenthe meteen naar het middenveld te schuiven en denk ik eerlijk gezegd dat hij Pieters ook prima vond invallen en dat ook dat meespeelt in z'n beslissing om hem mee te laten spelen. Ik neem namelijk aan dat Jong-A-Pin niet onmisbaar is.
Verder interessant om te zien hoe 'de nieuwe Stam' het oppikt op het middenveld en hoe Kruiswijk presteert. Ik heb nooit zo heel erg op hem gelet, maar we hebben het wel over een jonge, talentvolle verdediger wiens contract in 2008 afloopt.
-
- AT Toto winner 15/16
Ah, natuurlijk. Daarom deden Michael Jordan, Magic Johnson, Larry Bird, Charles Barkley, David Robinson, Patrick Ewing, Karl Malone en Scotti Pippen ook niet meer in de OS van 1992 in Barcelona, toen de NBA voor het eerst mee mochten doen....Thomas schreef:En dat voetbal nooit als een Olympische sport is gezien. Het heeft gewoon weinig allure in de voetbalwereld. Basketballers uit de NBA staan volgens mij ook niet te springen om naar de OS te gaan.

-
- AT Toto winner 15/16
Precies, daarom laat de OS alleen maar teams met spelers van onder de 23 (of was het 21) met een paar dispensatie spelers toe. Zodat niet elk land met het eerste team komt opdraven en het een heel extra WK wordt.brigade zuid schreef:De FIFA dwarsboomt de OS expres omdat ze bang zijn dat er een nieuw soort van WK ontstaat.
- Giacomo Puccini
VI.nl heeft de opstellingen:
Opstelling Jong Oranje
Opstelling Jong België
Doel: Bailly
Verdediging: De Roover, Ciman, Lombaerts en Pocognoli
Middenveld: Vanden Borre, Haroun en Overmeire
Aanval: De Mul, Mirallas en Martens.
Ben benieuwd of Pocognoli toch nog zijn naam waar maakt. Heb tijdens dit EK nog niet kunnen ontdekken wat deze Belg nou zo bijzonder maakt.
Opstelling Jong Oranje
Opstelling Jong België
Doel: Bailly
Verdediging: De Roover, Ciman, Lombaerts en Pocognoli
Middenveld: Vanden Borre, Haroun en Overmeire
Aanval: De Mul, Mirallas en Martens.
Ben benieuwd of Pocognoli toch nog zijn naam waar maakt. Heb tijdens dit EK nog niet kunnen ontdekken wat deze Belg nou zo bijzonder maakt.
Ajax!
Geknipt uit een column van Willem Vissers van de Volkskrant:

En de jochies van Jong Oranje nemen Van Gangelen te grazen.
Heerlijke vent, die Foppe.
Foppe de Haan is een ongelooflijk sympathieke, sociaal bewogen mens en een fijne trainer, maar je moet er bijna niet aan denken dat Jong Oranje zich plaatst voor de Olympische Spelen.De Olympische Spelen zijn mede zo mooi omdat andere sporten dan voetbal eindelijk de aandacht krijgen die ze soms verdienen.
Maar als Jong Oranje Peking haalt, rukken weer hele bataljons uit om voetbal te verslaan. En dat terwijl voetbal juist niet zo’n belangrijke sport is op de Olympische Spelen. Van de FIFA mogen de beste voetballers immers alleen aan het WK meedoen.

En de jochies van Jong Oranje nemen Van Gangelen te grazen.

Harde, diepe bal in één beweging controleren, op (start)snelheid zijn tegenstander voorbij en op maat afleggen, 1-1. Perfect gedaan, hoge handelingssnelheid.
In België zijn ze ook al gek geworden. De TV-commentator: 'Als Babel in de buurt van de bal komt, moeten we oppassen.'
De Belgen scoorden trouwens uit een perfecte voorzet van De Mul.
En 2-1 door Drenthe na een foutje van de hier opgehemelde Bailly.
In België zijn ze ook al gek geworden. De TV-commentator: 'Als Babel in de buurt van de bal komt, moeten we oppassen.'
De Belgen scoorden trouwens uit een perfecte voorzet van De Mul.
En 2-1 door Drenthe na een foutje van de hier opgehemelde Bailly.
Laatst gewijzigd door joey op za jun 16, 2007 8:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
YESSS!! 2-1 en nu die Portugezen er nog 1tje binnenschieten.
Edit: 1-0 Portugal!
En geen dealtjes in de tweede helft Nederland!!
Edit: 1-0 Portugal!
En geen dealtjes in de tweede helft Nederland!!
Laatst gewijzigd door brigade zuid op za jun 16, 2007 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.