Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 25, 2007 7:01 pm

joey schreef:Blijft Capello trainer van Madrid? Vandaag zal volgens de Spaanse sportbladen een hoop duidelijk worden. Kandidaten om hem op te volgen: Schuster (met afstand op 1), Wenger, Laudrup en R. Koe...
Die laatste 2 worden genoemd? Ik zou Laudrup wel een man voor ons vinden. Jij kunt lachen om R Koe, 3 landstitels en met 3 ploegen de laatste 8 in de CL bereikt. Daar wordt bij ons gekscherend over gedaan, maar zo beroerd is dat natuurlijk nog niet...
Inmiddels zit Chivu in een zetel. Behalve naar Inter kan hij blijkbaar ook naar Barcelona (dat al met Roma onderhandelt, maar slechts 12 miljoen wil betalen) en (als Capello blijft) Madrid.
Ik zou toch zweren dat ie komend seizoen weer voor ons zou gaan ballen, nadat ie ons vorig seizoen en het seizoen daarvoor lelijk liet zitten. En met die lul van een Nedved hebben we ook nog een appelboom te schillen!!! :smallgrin.gif:

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 26, 2007 10:50 pm

wimpey schreef:
Raul Gonzalez Blanco schreef: Real hoopt op een nieuwe Redondo. Ik twijfel of hij zo goed is, maar hij heeft absoluut het talent om te slagen.
Ik ben bevooroordeeld, want Redondo staat in mijn beste elftal aller tijden. Redondo had altijd tijd, speelde en dacht altijd snel, was ongekend precies in zijn passing. Een echte middenveld-maestro. Wat ik tot dusver van Gago heb gezien komt bij Redondo niet eens in de buurt.

Ik heb niet al teveel wedstrijden van de vml. Galacticos gezien dit seizoen, mijn betoog was meer gebaseerd op de RVN van Man U en Oranje. Maar bijv. tijdens Barca - Real prikte ie er 2 in, als ie oog voor medespelers zou hebben gehad i.p.v. voor eigen succes te gaan, had Real in Barcelona gewonnen.
Gago is een stijlvolle passer die defensief op het middenveld speelt. Groot talent, zeer volwassen speelstijl. Natuurlijk nog lang geen Redondo maar hij heeft er wel iets van weg. Op den duur moet hij de nieuwe middenveld maestro worden; ik geef hem dat krediet wel, sowieso vind ik het verstandig dat real eens heeft durven investeren in een talentvolle voetballer ipv een gearriveerde ster. Komend seizoen zal hij meer indruk moetn maken, net als Robinho. Dan Moet Real ook echt voetballend vooruit.

RvN is egoistisch in kansrijke posities, zoals alle goede aanvallers. Dat leverde Real ook 3 doelpunten op tegen Barça. Hij had er een kunnen afleggen, maar aangezien na VN Sergio Ramos zo'n beetje de meest trefzekere speler is valt hem dat niet echt kwalijk te nemen. Uiteindelijk dreef het Real van de laatste maanden vooral op zijn doeltreffendheid, daar hoort een bepaald zelfbewustzijn bij. Ik vind hem zeker niet storend egoïstisch en hij zal niet snel een aanval frustreren met ingewikkelde acties voor eigen succes. Maar als de kans er is dan haalt hij uit, kan ik prima mee leven. Verder werkt hij keihard voor de ploeg. Hij doet me altijd een beetje denken aan Batistuta, die was ook ijskoud wanneer hij zelf een kans kreeg en tot die tijd werkte hij zich in het zweet voor zijn medespelers. Bij ManU had hij een andere rol, waarin het hele team aan hem was opgehangen en bij Oranje is het vooral zwoegen zodat Robben(och, wat vrees ik toch dat hij deze zomer hierheen komt) en Van Persie lekker kunnen vrijbuiten. M.I. Raakt hij bij Real steeds beter in zijn spel doordat hij zowel aanspeelpunt kan zijn als de ruimte bespelen. dat ligt hem, hij is hier belangrijk zowel in opbouw als in het afmaken.
Vind jij Cannavaro ook al zo ontoepasselijk spelen in Madrid, RGB? Ik heb hem zelden ijzersterk zien spelen op het moment dat Real geen geweldige teamprestatie leverde. In mijn ogen is Cannavaro vanwege de snelheid en ruimte in z'n rug net als de meeste verdedigers uit de Serie A niet geschikt voor het Spaanse voetbal. Wereldtop in de Serie A, subtop in La Liga.
Cannavaro is natuurlijk een van de snelste verdedigers die er is. Hij zou veel minder moeite moeten hebben met ruimte. Maar hij valt inderdaad tegen. De hele defensieve organisatie valt tegen; al zet je een defensieve supercoach voor degroep, stel je twee wereldklasse verdedigende middenvelders op en staat de beste mandekkers van de laatste 10 jaar achterin dan nog is Real madrid zo kwetsbaar als ik weet niet wat. Niettemin denk ik ook dat Real een 'spaanse' verdediger moet aantrekken. Jammer dat men Alexis heeft laten schieten, maar Milito zou een hele goede zijn.

Henry naar Barça is trouwens een geweldige aankoop. Fenomenaal voetballer, doodzonde dat hij weg is bij Arsenal maar Barça zal een goede aan hem hebben. Zo ongeveer de enige speler waar ik Real echt niet graag tegen zie spelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:00 am

Ik ben ook wel blij met Henry, maar het betekent waarschijnlijk wel het einde van Ronaldinho bij Barça. Jammer, want Dinho is een van de weinige voetballers van de afgelopen jaren die op zeventig tot tachtig procent nog steeds tot de aller besten van de wereld behoort.

Ik snap je punt met betrekking tot een extra Spaanse centrumverdediger, maar naast Alexis zie ik er niet zo snel eentje die de top aan kan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 9:44 am

Julien Escudé heeft voor vier jaar bijgetekend bij Sevilla. (Marca)
Laatst gewijzigd door joey op wo jun 27, 2007 9:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » wo jun 27, 2007 9:44 am

Mooi voor hem. :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 27, 2007 9:50 am

Ja heel mooi, ik mocht hem wel als mens en voetballer. Alleen misschien net een beetje te traag voor het offensieve ajax-spelletje, maar samen met Grygera vormde hij een goed koppeltje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 27, 2007 9:53 am

Ik zie hem daar definitief op de bank belanden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 9:53 am

Ik denk dat Escudé bij Ajax veel geleerd heeft waar hij nu plezier van heeft. Toen hij pas bij ons speelde, durfde hij zijn eigen helft niet af.

Hoe dan ook, ik gun het hem van harte. Een fantastische prof en een sympathieke kerel.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:04 am

Thomas schreef:Ik ben ook wel blij met Henry, maar het betekent waarschijnlijk wel het einde van Ronaldinho bij Barça.
Want? Een wat minder seizoen van Ronaldinho zal niet meteen het einde van zijn Barca-carriere betekenen, neem ik aan. Die 2 kunnen prima in een ploeg spelen. Daarnaast zal de merchandising ook een niet geringe rol spelen. Barca is voor een groot deel Ronaldinho, die jongen levert de club vele miljoenen op.

Denk eerder dat het einde voor Eto'o bij Barca nadert. Die was dit seizoen ziek, zwak of misselijk of was verwikkeld in een conflict. Exit Eto'o dus m.i. Henry is een (nog) betere aanvaller dan Eto'o is. Bij Henry kun je de bal in de diepte en in de voet altijd kwijt. Denk dat Ronnie mede door Henry volgend seizoen weer op zijn 'normale' niveau zal spelen.

Las net op de Fin dat Barca ook Yaya Touré wil aantrekken. Zou ook een goede zet zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2007 11:07 am

Is volgens mij gisteren al rond gekomen. Op teletekst gelezen iig.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:25 am

LucaS schreef:Is volgens mij gisteren al rond gekomen. Op teletekst gelezen iig.
Dat Fins ook.... :blush.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 11:59 am

@wimpey:

Ik vind Eto'o een betere aanspeelpunt dan Henry hoor. Henry zou beter tot zijn recht komen als komende spits, van de zijkant. Zoals hij al jaren bij Arsenal speelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 27, 2007 1:07 pm

Precies.

Het zou mij eigenlijk niets verbazen als Barcelona Ronaldinho voor flink veel geld wil verkopen. Het wachten is op Real. Die club moet de munten aan het rollen brengen (Kaka?).

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 1:21 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Is volgens mij gisteren al rond gekomen. Op teletekst gelezen iig.
Dat Fins ook.... :blush.gif:
Het is je vergeven. Fins is een onbegrijpelijke taal!

Eto'o heeft rare dingen over Rijkaard geroepen, heb ik begrepen. Die zullen ze wel kwijt willen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:22 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ik ben ook wel blij met Henry, maar het betekent waarschijnlijk wel het einde van Ronaldinho bij Barça.
Want? Een wat minder seizoen van Ronaldinho zal niet meteen het einde van zijn Barca-carriere betekenen, neem ik aan. Die 2 kunnen prima in een ploeg spelen. Daarnaast zal de merchandising ook een niet geringe rol spelen. Barca is voor een groot deel Ronaldinho, die jongen levert de club vele miljoenen op.

Denk eerder dat het einde voor Eto'o bij Barca nadert. Die was dit seizoen ziek, zwak of misselijk of was verwikkeld in een conflict. Exit Eto'o dus m.i. Henry is een (nog) betere aanvaller dan Eto'o is. Bij Henry kun je de bal in de diepte en in de voet altijd kwijt. Denk dat Ronnie mede door Henry volgend seizoen weer op zijn 'normale' niveau zal spelen.

Las net op de Fin dat Barca ook Yaya Touré wil aantrekken. Zou ook een goede zet zijn.
Politiek speelt een grote rol bij Barcelona. Ronaldinho en Laporta kunnen niet meer dooréén deur met elkaar sinds het vertrek van Rosell. Er is veel kritiek binnen de club op Ronaldinho zijn prestaties en stapgedrag.

Met Eto´o was Barcelona dit seizoen gewoon kampioen geworden. Sammy is voor deze ploeg een geweldig aanspeelpunt vanwege z´n polivalente looplijnen, kracht en snelheid. Daarnaast kan hij gewoon heel behoorlijk een balletje bij zich houden en is hij niet onredelijk zelfzuchtig. Ik denk vanwege de woorden van RGB en Eto´o zelf een aanval Henry-Eto´o-Messi met veel vrijheid voor Henry en Messi. Het zal wel even wennen worden voor Henry, want zoveel vrijheid als hij bij Arsenal kreeg zal hij met deze andere supersterren in de aanval niet krijgen.

De deal met Yaya Touré is dus inderdaad al rond. Motta wordt eruit geknikkerd. Uitstekend doorgeselecteerd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 27, 2007 2:37 pm

Even voor de niet scouts hier: wat is een polivalente looplijn?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 27, 2007 2:41 pm

Een beetje aselect heen en weer rennen, níet te verdedigen joh. Alleen zijn ploeggenoten snappen het ook niet. :drecul.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:42 pm

Iemand die over polyvalente looplijnen beschikt beschikt over een verrassend en grootschalig arsenaal aan slimme looplijnen.

Duke

Bericht door Duke » wo jun 27, 2007 2:47 pm

po·ly·va·lent (bn.)
1 meer dan één waarde of werking bezittend => veelzijdig
www.vandale.nl

Goede looplijnen, slechte looplijnen, oké, maar polyvalente? Maar goed, het zal wel scoutingsjargon zijn. :wink.gif:

Maar serieus, ik krijg altijd de kriebels van dit soort nietszeggende kwalificaties.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:54 pm

Ik vond mijn verklaring behoorlijk kloppend, of niet dan?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 3:24 pm

Je bedoelt dat Eto'o een beweeglijke speler is?

Jesse

Bericht door Jesse » wo jun 27, 2007 3:26 pm

Duke schreef:Maar serieus, ik krijg altijd de kriebels van dit soort nietszeggende kwalificaties.
Same here.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 3:28 pm

Jesse schreef:
Duke schreef:Maar serieus, ik krijg altijd de kriebels van dit soort nietszeggende kwalificaties.
Same here.
Ik ook, vooral als ze uit de mond komen van types als LVG, die amper een normale zin weten te vormen. Het is een treurig soort interessantdoenerij.

Gaat niet over jou, Thomas. :aai.gif:

Duke

Bericht door Duke » wo jun 27, 2007 3:33 pm

Goed, genoeg Thomas-bashing voor vandaag, terug naar Spanje. Kom er maar in, Thomas! :aai.gif:

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 3:36 pm

Geen Thomas-bashing, hoor. Ben je mal. Het gaat over één woord dat hij gebruikt. Thomas heeft een goede kijk op voetbal en hij ziet veel. Veel meer dan ik in elk geval. :blush.gif:

Plaats reactie