Wesley Sneijder
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
Er is geen houden aan. Weet je waarom? Omdat Sneijder weg wil.GangstaRiB schreef:Sneijder kunnen we wel vergeten dit seizoen...
Wordt weer een seizoen aankloten.
Bij Ajax houden ze hem liever, maar zijn standpunt is duidelijk.
Marca meldt dat Real Madrid al heeft gesproken met Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Sneijder. Sneijder zou nu eerste op het lijstje staan. Ook Valencia is terug in de race. Ajax zou 15 miljoen voor Sneijder willen. (Néé, schiet mij niet dood, dat beweert Marca.

Het stinkt aan alle kanten!
ajax.bliebSneijder rekent op Valencia
Wesley Sneijder hoopt nog deze week op beweging in zijn transferdans met Valencia. ,,Voor zo ver ik het kan inschatten, verwacht ik dat Valencia een dezer dagen met een nieuwe stap komt,'' aldus Sneijder, na afloop van het met 9-0 gewonnen oefenduel met GFC.
,,En dan hoop ik dat Ajax in elk geval serieus het gesprek aangaat.’’
Valencia bracht in mei al twee keer een bod uit op de middenvelder – de laatste keer twaalf miljoen euro - maar tot een deal kwam het niet. Tot teleurstelling van Sneijder zelf, die liever vandaag dan morgen naar Spanje verhuist. Technisch directeur Martin van Geel zucht eens als het voortdurende rumoer rondom Sneijder ter sprake komt. ,,Daar zeg ik even helemaal niets meer over.’’
De Amsterdamse club houdt tot nu toe dapper de poot stijf als het om de middenvelder gaat, maar de vraag is hoe lang dat nog is vol te houden. In het voetbal is de wil van een speler vrijwel altijd doorslaggevend. Zet een voetballer zijn zinnen op een overstap, dan gáát hij in veruit de meeste gevallen ook. Kenneth Perez is een recent voorbeeld.
De druk wordt bovendien langs alle kanten opgevoerd. Door Sneijder zelf, die openlijk blijft volhouden dat hij toe is aan de stap, maar ook dankzij het mechanisme van hele en halve waarheden om de speler heen. Ook Real Madrid zou zich inmiddels op Sneijder richten, nadat de Spaanse kampioen eerder al flirtte met Royston Drenthe en Arjen Robben.
De laatste is inmiddels dicht bij een daadwerkelijke overstap naar Madrid. Robben heeft een principe-akkoord met Real en het wachten is op een deal tussen de Spanjaarden en zijn huidige club Chelsea. De Engelsen vragen 23 miljoen euro, Real heeft vooralsnog 18 miljoen geboden. Toch is de verwachting dat het binnen een dag of twee rond komt. Robben vliegt dan vanuit het trainingskamp van Chelsea naar Spanje om de laatste details af te ronden.
Zo ver is het met Sneijder en Real nog niet. De Spaanse sportkrant Marca kopte gisteren op zijn voorpagina groot met Sneijder, die bij Real in beeld zou zijn gekomen nadat de transfer van Arsenal-middenvelder Cesc Fabregas afketste. Of de interesse vanuit Bernabeu nu concreet wordt of niet, de link met Real is voor Sneijder mooi meegenomen. Hoe meer clubs flirten met de Utrechter, hoe groter de haast om een hoog bod uit te brengen.
Ajax heeft zijn minimale prijs vastgesteld rond de 20 miljoen euro. Sneijder is volgens de Amsterdammers sowieso meer waard dan Ryan Babel, die voor dik zeventien miljoen naar Liverpool vertrok. Een acceptabel bod heeft Ajax nog niet ontvangen voor de middenvelder, maar de transferdeadline is nog ver weg. Sneijder wil zelf voor 14 augustus duidelijkheid, als Ajax aantreedt in de voorronde van de Champions League.
,,Voor mezelf ga ik er maar zoveel mogelijk vanuit dat ik nog een jaar bij Ajax blijf,’’ aldus Sneijder. ,,Om me in rust te kunnen focussen, is dat gewoon het beste. Dat verandert niets aan mijn gevoel. Ik wil nog steeds naar een grote club en hoop dat dat ook nog gaat lukken. Maar ik bereid me voor op nog een seizoen Ajax en ga niet dwarsliggen. Zo zit ik niet in elkaar.’’ (Bron: AD Sport, 07-16/23:18)
De kans dat Sneijder naar Valencia gaat, lijkt afgenomen. Volgens Las Provincias heeft Valencia Lucho Gonzalez bijna binnen. De speler heeft druk uitgeoefend op zijn club FC Porto met als gevolg dat Porto heeft besloten hem te verkopen en de prijs heeft laten zakken. Sneijder is nog steeds een alternatief, maar de verwachting is dat Valencia Porto haalt.
Ook Las Provincias maakt melding van de belangstelling van Madrid voor Sneijder.
Ook Las Provincias maakt melding van de belangstelling van Madrid voor Sneijder.
Siempre Real meldt op AN dat Madrid ook een oogje zou hebben op de goedkopere De La Peña. Dat zou ik wel apart vinden. Nog los van het feit dat die jongen een prutser is, zou het een eerste bewijs zijn van het feit dat Madrid deze zomer op het geld let.
Overigens komen de berichten over Sneijder en Madrid voorlopig uit één bron (Marca), lijkt het. De AS bijvoorbeeld meldt (nog?) niets.
Overigens komen de berichten over Sneijder en Madrid voorlopig uit één bron (Marca), lijkt het. De AS bijvoorbeeld meldt (nog?) niets.
De Telegraaf meldt
REAL MADRID GAAT VOOR ROBBEN EN SNEIJDER
AMSTERDAM, dinsdag
Trainer Bernd Schuster maakt zich bij Real Madrid sterk voor de komst van Arjen Robben en Wesley Sneijder. De Spaanse kampioen heeft voor de aanvaller een bod van 20 miljoen euro bij Chelsea neergelegd. Hoewel José Mourinho na de komst van Florent Malouda van Lyon vertelde dat hij Robben niet kwijt wilde, staat Chelsea het vertrek van de international toe. Eigenaar Roman Abramovich is gisteren zelf vertrokken naar Amerika, waar Chelsea verblijft, om de transfer af te ronden. In de deal wordt een speler van Real betrokken. Ingewijden melden dat niets de overgang van Robben nog in de weg staat.
Real ving al bot bij Cesc Fabregas, die Arsenal trouw blijft, en heeft voor het middenveld nu het vizier gericht op Sneijder. Ook hier zal een flinke afkoopsom op tafel moeten komen. Valencia bood eerder 12 miljoen en was bij voorbaat kansloos. Ondanks allerlei geruchten in de Spaanse media beweert Ajax geen nieuw bod van Valencia te hebben ontvangen. Sneijder wil graag naar de top in Spanje en heeft voor zichzelf niet 31 augustus maar 14 augustus (voorronde Champions League) als deadline gesteld. Daarna is hij immers niet meer speelgerechtigd bij een andere werkgever.
Blij met de punten ...
Dan hoop ik dat MvG die fax daadwerkelijk stuurt: 32,5 miljoen, deal of no deal!?Voetske schreef:De Telegraaf meldtREAL MADRID GAAT VOOR ROBBEN EN SNEIJDER
AMSTERDAM, dinsdag
Trainer Bernd Schuster maakt zich bij Real Madrid sterk voor de komst van Arjen Robben en Wesley Sneijder. De Spaanse kampioen heeft voor de aanvaller een bod van 20 miljoen euro bij Chelsea neergelegd. Hoewel José Mourinho na de komst van Florent Malouda van Lyon vertelde dat hij Robben niet kwijt wilde, staat Chelsea het vertrek van de international toe. Eigenaar Roman Abramovich is gisteren zelf vertrokken naar Amerika, waar Chelsea verblijft, om de transfer af te ronden. In de deal wordt een speler van Real betrokken. Ingewijden melden dat niets de overgang van Robben nog in de weg staat.
Real ving al bot bij Cesc Fabregas, die Arsenal trouw blijft, en heeft voor het middenveld nu het vizier gericht op Sneijder. Ook hier zal een flinke afkoopsom op tafel moeten komen. Valencia bood eerder 12 miljoen en was bij voorbaat kansloos. Ondanks allerlei geruchten in de Spaanse media beweert Ajax geen nieuw bod van Valencia te hebben ontvangen. Sneijder wil graag naar de top in Spanje en heeft voor zichzelf niet 31 augustus maar 14 augustus (voorronde Champions League) als deadline gesteld. Daarna is hij immers niet meer speelgerechtigd bij een andere werkgever.
Radio 1: Valencia wil met Sneijder praten. Het beweert drie keer te hebben geprobeerd Ajax te benaderen dus nu mag het volgens de regels van de FIFA contact opnemen met de speler. (Vergelijk de kwestie-Suarez.)
Er is meer belangstelling voor Sneijder, van Madrid maar ook van Engelse clubs. Maar voorlopig richt Sneijder zich volledig op Valencia. (Rob Fleur).
Er is meer belangstelling voor Sneijder, van Madrid maar ook van Engelse clubs. Maar voorlopig richt Sneijder zich volledig op Valencia. (Rob Fleur).
Ok. Hoe denkt men er nu over als Valencia bij haar bod van zo'n 12/14 miljoen euro blijft en aanstuurt op positieverbetering voor Sneijder? Sneijder wil graag weg en spant een arbitragezaak aan. Tot nu toe zei hij namelijk alleen zo zit ik in principe niet in elkaar. Heeft Valencia en Sneijder dan ook groot gelijk en is het goed zaken doen van hun kant? Of is dat anders dan met Suarez?
- Cluijffert
Dat zou wel humor zijn (en natuurlijk volledig terecht).joey schreef:Radio 1: Valencia wil met Sneijder praten. Het beweert drie keer te hebben geprobeerd Ajax te benaderen dus nu mag het volgens de regels van de FIFA contact opnemen met de speler. (Vergelijk de kwestie-Suarez.)
Valencia krijgt natuurlijk haast omdat Madrid op het vinkentouw zit.
Valencia moet sowieso diep in de buidel tasten om Sneijder te halen. Hoe diep, dat zal afhangen van wat Sneijder wil. Stel Sneijder wil per se naar Valencia en niet naar Madrid...
Apart trouwens dat Valencia met die FIFA-regel komt. Zouden ze niet heel toevallig al een heel klein beetje met Sneijder gesproken hebben? Ik had nog nooit van die FIFA-regel gehoord, maar nu duikt die opeens twee keer op binnen een paar dagen.
Valencia moet sowieso diep in de buidel tasten om Sneijder te halen. Hoe diep, dat zal afhangen van wat Sneijder wil. Stel Sneijder wil per se naar Valencia en niet naar Madrid...
Apart trouwens dat Valencia met die FIFA-regel komt. Zouden ze niet heel toevallig al een heel klein beetje met Sneijder gesproken hebben? Ik had nog nooit van die FIFA-regel gehoord, maar nu duikt die opeens twee keer op binnen een paar dagen.
Ik verwacht dat AT zo'n stap van Sneijder helemaal terecht en begrijpelijk zal vinden. Als het niet via de swarsliggende eigenwijze TD kan, dan maar zo. Toch?Jabu schreef:Ok. Hoe denkt men er nu over als Valencia bij haar bod van zo'n 12/14 miljoen euro blijft en aanstuurt op positieverbetering voor Sneijder? Sneijder wil graag weg en spant een arbitragezaak aan. Tot nu toe zei hij namelijk alleen zo zit ik in principe niet in elkaar. Heeft Valencia en Sneijder dan ook groot gelijk en is het goed zaken doen van hun kant? Of is dat anders dan met Suarez?
I think I lost my fucking headache
Dat lijkt me sterk. Ik verwacht dat de meesten op AT dit net zo terecht vinden als Valencia met een alleszins redelijk bod komt. Neemt niet weg dat het zuur is voor de club die heldhaftig (maar onredelijk) vast probeert te houden aan haar speler.LucaS schreef:Ik verwacht dat AT zo'n stap van Sneijder helemaal terecht en begrijpelijk zal vinden. Als het niet via de swarsliggende eigenwijze TD kan, dan maar zo. Toch?Jabu schreef:Ok. Hoe denkt men er nu over als Valencia bij haar bod van zo'n 12/14 miljoen euro blijft en aanstuurt op positieverbetering voor Sneijder? Sneijder wil graag weg en spant een arbitragezaak aan. Tot nu toe zei hij namelijk alleen zo zit ik in principe niet in elkaar. Heeft Valencia en Sneijder dan ook groot gelijk en is het goed zaken doen van hun kant? Of is dat anders dan met Suarez?
Als een speler weg wil, moet er een redelijke oplossing worden gevonden. Sneijder begrijpt wel dat hij niet naar Valencia kan voor een appel en een ei.
AS meldt overigens, dat Valencia een akkoord heeft bereikt met MSI, dat een deel van de rechten van Lucho Gonzalez bezit. Het zou om 16 miljoen gaan. Nu moet men er nog uitkomen met FC Porto. Lukt dat niet, dan komt Sneijder in beeld.
AS meldt overigens, dat Valencia een akkoord heeft bereikt met MSI, dat een deel van de rechten van Lucho Gonzalez bezit. Het zou om 16 miljoen gaan. Nu moet men er nog uitkomen met FC Porto. Lukt dat niet, dan komt Sneijder in beeld.
Hoe werkt dit dan? Stel nou dat Valencia en Sneijder er samen uit komen. En die kómen er natuurlijk samen uit. Dan nog moet Valencia een bedrag betalen voor die speler. Het is dan toch altijd nog Ajax die de hoogte van dat bedrag bepaalt? Als Ajax zegt dat Sneijder 32 Miljoen waard is dan gaat het hele circus toch gewoon niet door??? (Niet dat ik geloof dat Sneijder 32M waard is, of dat Ajax serieus overweegt om dat te vragen, maar effe hypothetisch?)