Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » do jul 26, 2007 12:57 pm

joey schreef:Nog een keer mijn vraag dus: waarom zei Rasmussen niet gewoon dat hij in de Dolomieten was? En waarom geeft hij De Rooij geen verklaring voor zijn gedrag?
Weet ik veel. Ik ken zijn beweegredenen niet.
Ik ben

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 26, 2007 1:02 pm

Doe eens een gok, Jack. Bedenk eens een verklaring die Rasmussen niet wil of kan geven. Zijn carrière staat op het spel!

Radio 1 nieuws: Rasmussen zegt dat De Rooij gek geworden. Hij was wel degelijk in Mexico, beweert hij.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 26, 2007 1:02 pm

Kijk! Dat is nieuws!

Als Rasmussen nu slim is dan gooit hij het inderdaad daar op.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » do jul 26, 2007 1:07 pm

joey schreef:Doe eens een gok, Jack. Bedenk eens een verklaring die Rasmussen niet wil of kan geven. Zijn carrière staat op het spel!
Zoals al ik al eens een keer gezegd heb, hij kan best doping hebben gebruikt. Probleem is, dat dat niet te bewijzen valt en hij daarom niet schuldig is. Zo ligt de zaak nou eenmaal. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat is bij Rasmussen (nog) niet het geval.
Ik ben

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 26, 2007 1:10 pm

Je kan het missen van controles door niet of onjuist opgeven van de verblijfplaats ook strafbaar stellen. Want dat dient maar 1 doel. En het is ook strafbaar, hij is dus sowieso, ook voor de reglementen, niet onschuldig
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » do jul 26, 2007 1:12 pm

Maar zeker ook niet schuldig aan dopinggebruik. En daar hebben we het over.
Ik ben

peter

Bericht door peter » do jul 26, 2007 1:14 pm

Petacchi mocht ook niet meedoen aan de tour, maar is alsnog vrijgesproken van dopinggebruik. Dat zegt dus allemaal niets, want Rasmussen heeft in ieder geval wel leugens verteld (als ik de Rooy mag geloven).

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 26, 2007 1:47 pm

Rasmussen ontkent leugens in eigen land

PAU - Michael Rasmussen zit in zak en as. Terwijl hij tegenover Rabobank zijn leugens heeft bekend, blijft de Deen in eigen land alles ontkennen. De tot woensdag trotse drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk begrijpt niet waarom hij door Rabobank uit koers is gehaald. "Ik heb niet gelogen ", verklaarde hij tegenover de Deense krant BT. Rasmussen bleef zelfs benadrukken dat hij tijdens zijn inmiddels beruchte trainingsverblijf wel degelijk in Mexico zat en niet in Italië.

Rasmussen zou in 4 tot en met 26 juni in Mexico zijn geweest. Maar oud-renner Davide Cassani verklaarde dat hij de Deen in die periode in Italië heeft gezien. Dat is volgens Rasmussen complete onzin. "Het is een grote klap voor mij, maar ook voor de overige Raborenners."

Ook In andere Deense kranten ontkent Rasmussen dat hij woensdagavond aan directeur Theo de Rooij van de Raboploeg heeft toegegeven dat hij in juni in Italië verbleef in plaats van Mexico. Rasmussen spreekt in een krant over een dollemansbesluit van de Raboploeg, genomen door Theo de Rooij. "Hij liegt."
Telegraaf

En uit dezelfde krant:
Rasmussen bekende

PAU - Raboploegleider De Rooij heeft Michael Rasmussen zelf met het nieuws over de leugens over zijn trainingsverblijfplaats geconfronteerd. "Rasmussen heeft direct bekend”, aldus woordvoerder Bergsma.
Kan nog een leuke ontslagprocedure worden. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do jul 26, 2007 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 1:53 pm

Rasmussen betuigt spijt aan Raborenners

PAU - Michael Rasmussen heeft zichzelf, maar zeker ook zijn voormalig ploeggenoten bij Rabobank, een slechte dienst bewezen. De ontslagen Deen bekende zijn leugens en bood aan de Raborenners zijn excuses aan. "Hij heeft gezegd dat hij spijt heeft van de situatie”, aldus Michael Boogerd.
Boogerd is niet kwaad op zijn voormalige Deense ploegmakker. "Ik ben niet kwaad op hem, maar op de situatie. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik niet boos ben." De Nederlander wil niet direct alles geloven. " Het enige dat ik weet is dat hij de interne regels van de ploeg heeft overtreden. Volgens mij zijn er wel ergere dingen in het leven dan dat wat hij heeft gedaan. Zijn leven is kapot. Hij komt nooit meer als wielrenner aan de bak. Dit blijft hem altijd achtervolgen.”
Dezelfde T.

Richards: 'Rasmussen wilde me doping laten vervoeren' Datum: 20-jul-2007 23:09

Michael Rasmussen krijgt de laatste dagen veel over zich heen. Donderdag zette de Deense bond de geletruidrager in de Tour de France nog uit de nationale ploeg en vrijdag kwam Whitney Richards met harde aantijgingen op de proppen. De voormalig mountainbiker zei dat Rasmussen hem in 2002 met een list illegale dopingproducten wilde laten vervoeren.

Richards vertelde zijn verhaal tegen het Amerikaanse VeloNews. De Amerikaan zei dat Ramussen hem in maart 2002 vroeg om een doos met wielerschoenen van de Verenigde Staten naar Europa te vervoeren. Op dat moment deed de Deen nog aan wielrennen én mountainbiken. Richards kwam er echter achter dat er geen schoenen, maar zakjes Hemopure, een bloedvervanger die vooral in de dierengeneeskunde wordt gebruikt, in de doos zaten.

Richards liet in de VS een bevriende arts naar de zakjes kijken en ze besloten ze in de gootsteen weg te spoelen. Toen hij Rasmussen even later met het verhaal confronteerde zei de Deen dat hij een inschattingsfout had gemaakt. Rasmussen was wel erg boos toen hij hoorde wat er met de zakjes was gedaan en vroeg Richards of hij "enig idee had hoeveel dat spul kostte". Daarop stormde de Deen de trap op en vertrok Richards.

Richards besloot vrijdag met de beschuldigingen naar buiten te komen, omdat Rasmussen onlangs zei dat zijn fans hem konden vertrouwen wat doping betreft. "Hij is niet alleen een valsspeler, maar hij geeft ook niets om zijn medemens", aldus Richards. Toen VeloNews Rasmussen vrijdag om een reactie vroeg, zei de Deen dat de naam Richards een belletje deed rinkelen, maar dat hij niet in wilde gaan op de beschuldigingen.
Sportweek ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » do jul 26, 2007 1:58 pm

Menchov stapt net af en gaat in de auto zitten. :aai.gif:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do jul 26, 2007 2:04 pm

Peter schreef:Menchov stapt net af en gaat in de auto zitten. :aai.gif:
Vreemd :headbang.gif: nee die jongen zit er gewoon helemaal doorheen. Nu ga je tuurlijk allemaal wild westen verhalen horen over vroeger :1evil.gif: Jongens laat het verleden rusten in Godsnaam. Is het al niet erg genoeg wat er met Rasmussen en de rabo renners gebeurt al niet erg genoeg.

Wat ik wel erg leuk zou vinden is dat Rasmussen met een bewijs zou komen dat hij wel degelijk op de dagen in Mexico zou zitten. Dan heb je pas echt "de poppen"aan het dansen :smallgrin.gif:
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

columbus

Bericht door columbus » do jul 26, 2007 2:11 pm

Nu weer naar de tour kijkende en alle verhalen aan te horen blijf ik het allemaal maar vreemd vinden. Tuurlijk vind ik het raar dat hij niet was waar hij moest zijn. Doping? Ongetwijfeld, al zijn daar absoluut geen harde bewijzen van.

Het knaagt me dat hij tijdens de controles van de Tour niet positief is bevonden. Verder is een verhaal van een journalist in Italie, die zegt dat hij hem gezien heeft, de druppel die de emmer doet overlopen om hem vervolgens te ontslaan.
Wat ik wel erg leuk zou vinden is dat Rasmussen met een bewijs zou komen dat hij wel degelijk op de dagen in Mexico zou zitten. Dan heb je pas echt "de poppen"aan het dansen
Dan heb je zeker de poppen aan het dansen. Mocht dit zo zijn kan je concluderen dat het wel een vrijpleitactie zijn van Rabobank.

Mano

Bericht door Mano » do jul 26, 2007 2:59 pm

De ploegarts heeft gistermiddag in overleg met de raad van commissarissen van de Rabo Wielerploeg en sponsor Rabobank besloten tot een eigen extra controle. Dit is gebeurd voordat bekend werd dat Rasmussen op staande voet werd ontslagen. Een en ander is ingegeven door de hectische situatie waarin de Tour de France zich nu bevindt.

De controle is inmiddels uitgevoerd. De uitslagen van deze eigen extra controle zijn nog niet bekend. Commissaris Thomas van Rijckevorsel van de Rabo Wielerploeg: 'We koesteren nu geen enkele verdenking tegen de renners, maar willen als sponsor absoluut zeker zijn dat onze ploeg gezond rijdt.'
Het feit dat Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats, heeft de Rabobank geschokt en teleurgesteld. Naar nu blijkt was hij op een andere plek dan volgens de door hem ingevulde en aan de UCI opgegeven verblijfplaats en dat gebeurde ook nog eens te laat. Voor het te laat inleveren heeft Rasmussen een terechte waarschuwing van de UCI gekregen. Het fout opgeven van de verblijfplaats is een flagrante schending van de UCI regels en onacceptabel.
De Rabobank staat volledig achter het besluit van de Rabowielerploegleiding om Rasmussen per onmiddellijk uit de koers te nemen en op staande voet te ontslaan. Rabobank heeft begrip voor het feit dat de moraal van de ploeg zo geknakt is, dat de renners op dit moment niet kunnen besluiten of ze wel of niet van start gaan in de etappe naar Pau.
Deze ontwikkeling rondom de Rabowielerploeg is een zwarte bladzijde in de historie van het Rabowielerplan. Rabobank is vooralsnog niet van plan om zich terug te trekken als sponsor uit de wielersport. Zij gaat zich nu beraden op de ontstane situatie.

Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur en portefeuillehouder van het Wielerplan reageerde geschokt: 'Ik dacht dat we het ergste gehad hadden met die waarschuwing - want dat was natuurlijk al niet fraai - maar wat er nu is gebeurd, maakt me sprakeloos. Ik heb er geen woorden voor. Een nachtmerrie. Het is zo’n verschrikkelijke mooie sport en de ploeg heeft zo verschrikkelijk hard gewerkt en dan dit. De ploegleiding heeft het enig juiste gedaan. Ik sta daar volledig achter. Ik heb zeer veel respect voor de renners en begrijp hun teleurstelling. We gaan ons nu eerst eens beraden hoe nu verder, maar een ding weet ik zeker: Rabobank blijft betrokken bij de wielersport in den brede.'

Ook Heleen Crielaard, hoofd sponsoring van Rabobank is met stomheid geslagen: 'Een zwarte dag, ik voel me machteloos en eigenlijk ook boos. De ploeg heeft zo hard gewerkt en ook alle mensen van sponsoring binnen de bank worden dan op zo’n verschrikkelijke manier door de kopman in de steek gelaten. Voor Boogerd vind ik het nog het allerergste. Dat dit je moet overkomen in je laatste Tour. Voor de Rabobank is dit natuurlijk ook een enorme domper. We waren al bezig om een feestje voor te bereiden, voor het geval dat we in het geel Parijs zouden halen. Het heeft niet zo mogen zijn en dan ook nog op een onsportieve manier; dat vind ik wel heel droevig, want dat past helemaal niet bij de Rabobank.'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » do jul 26, 2007 3:04 pm

Richards: 'Rasmussen wilde me doping laten vervoeren' Datum: 20-jul-2007 23:09

Michael Rasmussen krijgt de laatste dagen veel over zich heen. Donderdag zette de Deense bond de geletruidrager in de Tour de France nog uit de nationale ploeg en vrijdag kwam Whitney Richards met harde aantijgingen op de proppen. De voormalig mountainbiker zei dat Rasmussen hem in 2002 met een list illegale dopingproducten wilde laten vervoeren.

Richards vertelde zijn verhaal tegen het Amerikaanse VeloNews. De Amerikaan zei dat Ramussen hem in maart 2002 vroeg om een doos met wielerschoenen van de Verenigde Staten naar Europa te vervoeren. Op dat moment deed de Deen nog aan wielrennen én mountainbiken. Richards kwam er echter achter dat er geen schoenen, maar zakjes Hemopure, een bloedvervanger die vooral in de dierengeneeskunde wordt gebruikt, in de doos zaten.

Richards liet in de VS een bevriende arts naar de zakjes kijken en ze besloten ze in de gootsteen weg te spoelen. Toen hij Rasmussen even later met het verhaal confronteerde zei de Deen dat hij een inschattingsfout had gemaakt. Rasmussen was wel erg boos toen hij hoorde wat er met de zakjes was gedaan en vroeg Richards of hij "enig idee had hoeveel dat spul kostte". Daarop stormde de Deen de trap op en vertrok Richards.

Richards besloot vrijdag met de beschuldigingen naar buiten te komen, omdat Rasmussen onlangs zei dat zijn fans hem konden vertrouwen wat doping betreft. "Hij is niet alleen een valsspeler, maar hij geeft ook niets om zijn medemens", aldus Richards. Toen VeloNews Rasmussen vrijdag om een reactie vroeg, zei de Deen dat de naam Richards een belletje deed rinkelen, maar dat hij niet in wilde gaan op de beschuldigingen.
Sportweek ..[/quote]

Tja wat moet je hier mee....
ik kan ook wel een verhaal vertellen waarbij ik dope door een spoelbak heb gespoeld...
lekker makkelijk scoren! bewijzen aub!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jul 26, 2007 3:07 pm

Zo moeilijk is het toch allemaal niet??
Check zijn paspoort en je weet of hij in Mexico is geweest, of krijg je daar geen stempels meer???

Mano

Bericht door Mano » do jul 26, 2007 3:10 pm

hij heeft bekend dat hij er niet was, dus waarom zou je het dan nog controleren?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jul 26, 2007 3:19 pm

Mano schreef:hij heeft bekend dat hij er niet was, dus waarom zou je het dan nog controleren?
In eigen land ontkent hij

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 26, 2007 3:43 pm

LucaS schreef:Je kan het missen van controles door niet of onjuist opgeven van de verblijfplaats ook strafbaar stellen. Want dat dient maar 1 doel. En het is ook strafbaar, hij is dus sowieso, ook voor de reglementen, niet onschuldig
Met dien verstande dat er een essentieel verschil in strafmaat is.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 6:22 pm

Boogerd slaat toeschouwer na belediging
door onze Telesportredactie

Foto: AP
AMSTERDAM - Raborenner Michael Boogerd heeft voor de rit van Pau naar Castelsarrasin een toeschouwer geslagen. Dat gebeurde nadat de toeschouwer hem zou hebben beledigd. Het is nog onbekend wat de toeschouwer heeft gezegd.

Boogerd had al eerder laten weten de Ronde van Frankrijk het allerliefste de rug toe te keren. De Nederlander vertrok donderdag met veel tegenzin aan de zeventiende etappe.

De voormalig ploeggenoot van de inmiddels ontslagen Michael Rasmussen, zei voor de start dat hij zonder moraal op de fiets stapt. "Ik heb absoluut geen zin om te gaan rijden. Voor ons is de Tour voorbij.”

telesport.nl

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 26, 2007 6:23 pm

Boogerd :worshippy.gif:

Die Franse fans fluitte heel de dag de Raborenners uit, zowel voor de start als na de finish. Boogerd is de laatste die dat verdiend. Als hij die gast van de Aubisque had afgeflikkerd, was hij voor mij helemaal een held geweest.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do jul 26, 2007 6:38 pm

En gelijk heeft hij. Walgelijk volk, die Fransen.

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 26, 2007 6:45 pm

Hier
en hier foto's van het incident.
Afbeelding
Hier slaat Boogerd daadwerkelijk.

999

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 6:46 pm

Volgens mij had ie beter Rasmussen een optater kunnen geven ... nouja slaan .. pfft ...
Laatst gewijzigd door 999 op do jul 26, 2007 6:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 26, 2007 6:48 pm

Beiden is het leukste. Die Franse kutfans gun ik het ook wel. Die vent zal die klap wel goed hebben kunnen opvangen. Moet je die snor van hem zien. Iets te lang bij de rondemiss tussen de beentjes gelegen, volgens mij.
Laatst gewijzigd door Beloki op do jul 26, 2007 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 6:49 pm

Ach, wij zouden hier precies het zelfde doen .. een beetje sporter staat daar boven ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie