Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 11:34 pm

Scherrer schreef:
Voetske schreef:Dur zijn duizende mensen die een zware dag achter de rug hebben en daarvoor lang niet zo goed beloond worden als Boogerd.
Wat een vreselijk makkelijke dooddoener, zeg. Bovendien bedoel ik - en dat is wel duidelijk - een zware dag op emotioneel en psychisch gebied. Er zit al 2 weken enorme spanning op zo'n ploeg, de spanning van het grootste doel kunnen bereiken dat je als wielerploeg kunt hebben. Die spanning bouwt zich op en dan gebeurt er dit, om vervolgens als onschuldige renner te worden bejegend door een vervelende Fransman. Ik kan me goed voorstellen dat je dan een keer kunt doorslaan.
Mijn mening is dat wielrenners hun handen thuis moeten houden, zeker als het diezelfde wielrenners zijn die de sport om zeep helpen.
Boogerd is nooit betrapt, zelfs niet in verband gebracht met doping, dus zeggen dat hij zijn sport 'om zeep helpt' slaat nergens op.
Jaar in jaar uit besodemieterd worden door die gasten, daar raak je als toeschouwer ook gefrustreerd van ..
Dan ga je lekker niet naar zo'n wedstrijd. Niemand wordt verplicht om daar in het publiek te gaan staan. Als je vindt dat wielrennen maar een neppe kutsport is - en dat kan ik me goed indenken na de afgelopen weken - dan ga je lekker thuis op de bank zitten, maar niet naar zo'n wedstrijd toe.
Tja, die fransman is toch niet verantwoordelijk voor de spanningen van Boogerd, beetje zwak van Boogerd om zich af te reageren op een toeschouwer.Reageer je dan af op degene die verantwoordelijk is voor de malaise in de ploeg.

Niet betrapt worden wil niet zeggen dat je niet gebruikt.Maar ik bedoelde Boogerd niet, ik bedoekde dat ie z'n woede moet richten op die renners die er telkens weer voor zorgen dat het wielrennen negatief in de media komt te staan.Op al die z.g.n. artsen die het hele boeltje naar de verdoemenis helpen.Dan ga je maar niet naar zo'n wedstrijd ?.Tja, over dooddoeners gesproken ..
Blij met de punten ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do jul 26, 2007 11:38 pm

Beloki schreef:En je hoeft je niet zomaar te laten uitschelden. Ik begrijp dat als joey op straat word uitgescholden gewoon rustig doorloopt?
Ik meestal wel in ieder geval. Dan lach ik er om.

Ik pleit niet voor het er op los slaan, helemáál niet. Maar ik kan me goed voorstellen als je zó'n week achter de rug hebt als Boogerd en je vol emotie en frustratie zit en er komt dan zo'n vervelende Fransman aan je hoof zeuren, dat je het dan even helemaal hebt gehad.

Er wordt waarschijnlijk veel vaker iets naar hem geroepen en dan laat hij alles langs zich heen gaan. Alleen net niet na zó'n week. Maargoed, emoties bij topsporters zijn blijkbaar héél raar en ongepast.

Beloki

Bericht door Beloki » do jul 26, 2007 11:41 pm

En voor joey is het helemaal vreselijk. Hij is een Nederlander (en opkomen voor Nederlandse sporters heet bij hem chauvinisme en dat schijnt iets negatiefs te zijn) en wielrenner (iedere wielrenner gebruikt).
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » do jul 26, 2007 11:43 pm

Scherrer schreef:
Beloki schreef:En je hoeft je niet zomaar te laten uitschelden. Ik begrijp dat als joey op straat word uitgescholden gewoon rustig doorloopt?
Ik meestal wel in ieder geval. Dan lach ik er om.

Ik pleit niet voor het er op los slaan, helemáál niet. Maar ik kan me goed voorstellen als je zó'n week achter de rug hebt als Boogerd en je vol emotie en frustratie zit en er komt dan zo'n vervelende Fransman aan je hoof zeuren, dat je het dan even helemaal hebt gehad.

Er wordt waarschijnlijk veel vaker iets naar hem geroepen en dan laat hij alles langs zich heen gaan. Alleen net niet na zó'n week. Maargoed, emoties bij topsporters zijn blijkbaar héél raar en ongepast.
Emoties zijn goed, daar is helemaal niks mis mee.Maar je frustraties, omdat je eigenlijk helemaal niet meer wilde rijden, afreageren op een toeschouwer die iets roept wat jou niet zint vind ik niet bij een topsporter horen.Daar moet je boven staan ...
De renner van de Rabobankploeg wilde eigenlijk liever niet starten vandaag. "Ik lig samen met Thomas Dekker op één kamer en we deden om vier uur het licht uit. Om half acht werden we gewekt om toch te starten."
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » vr jul 27, 2007 12:35 am

Ook Flecha uitte zijn woede (pic), weliswaar niet met geweld.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 8:21 am

joey schreef:BZ, ik denk dat we er wel van mogen uitgaan dat Theo de Rooij hard bewijs heeft dat onze vriend Rasmussen heeft gelogen. Geen ploegleider gooit zomaar een tourzege weg.
Mijn gok: de hoofdsponsor van de ploeg wenste het gedrag van Rasmussen niet te tolereren.
Negatieve publiciteit bestaat niet joey.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 8:48 am

Publiciteit is publiciteit. Deze Tour is een voltreffer voor de hoofdsponsor. De Rabobank-ploeg staat elke dag in de schijnwerpers. Zelfs van het gedoe rond Rasmussen ondervindt de hoofdspondor weinig schade. Natuurlijk, het is doodzonde van die gele trui, maar de RB richt zich vooral op de Nederlandse markt en volgens een groot deel van de Nederlandse publieke opinie is het allemaal de schuld van die gemene Fransen. Waarom denk je dat de RB-ploeg de Tour uitrijdt? Nog een paar dagen optimaal profiteren van de slachtofferrol van Michael Boogerd, de man die zo heroïsch is en zo zielig dat hij haast niet anders kan dan een toeschouwer een beuk geven. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jul 27, 2007 9:14 am

Meerderheid steunt ontslag Rasmussen

Uitgegeven: 27 juli 2007 07:08
Laatst gewijzigd: 27 juli 2007 09:00

RIJSWIJK - Iets meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat wielrenner Michael Rasmussen terecht uit de Ronde van Frankrijk is gehaald en ontslagen. Bijna een kwart is het niet eens met deze maatregel.
ANP

Dat blijkt uit een peiling die Wegener Dagbladen heeft laten uitvoeren onder ruim 700 Nederlanders.

De ploegleiding van Rasmussens wielerploeg Rabobank nam het rigoreuze besluit nadat uitkwam dat de Deen, tot woensdagavond geletruidrager, had gelogen over zijn verblijfplaats in de voorbereiding op de Tour.

Doping

Onderzoeksbureau Newcom stelde ook meteen doping, waarop Rasmussen tot nu toe niet is betrapt, ter discussie in de peiling. De helft van de ondervraagden denkt dat zeker 50 procent van het Tour-peloton verboden middelen gebruikt. Slechts 10 procent gelooft dat maar een enkeling slikt.

Onvermijdelijk

Ruim een vijfde van de geënquêteerden is er van overtuigd dat doping onvermijdelijk is voor succes in de drieweekse Ronde van Frankrijk. 11 Procent vindt het beperkt toestaan van stimulerende middelen een goed idee.

Boetes

De meeste Nederlanders (80 procent) zijn echter tegen doping in de Tour en 54 procent is van mening dat een levenslange uitsluiting de juiste straf is voor het gebruik van dope. Ook geldstraffen zijn populair: 63 procent is het eens met de boete, een jaarsalaris, die de internationale wielerunie UCI wil opleggen aan betrapte renners.
(c) ANP

Bron: http://www.nu.nl/

999

Bericht door 999 » vr jul 27, 2007 9:27 am

Raboploeg niet foutloos

CASTELSARRASIN, vrijdag

Wie op de website van de UCI naar de antidopingregels van de bond kijkt, stuit op reglement XIV.8.220. ,,In het geval van een ‘recorded warning’ of een ‘missed test’ in een periode van 45 dagen voor de start van een grote ronde, is het de renner niet toegestaan om deel te nemen aan die ronde.”

Michael Rasmussen had volgens deze UCI-regel, die op hun website staat, niet van start mogen gaan in deze Tour de France. De internationale wielerunie had de Rabobankrenner een startverbod moeten geven toen het hem op 29 juni een ‘recorded warning’ toestuurde, waarin ook twee gemiste controles en een tweede officiële waarschuwing waren opgenomen. Dan was deze affaire nooit ontstaan.

Toch mag Rabobank zich niet achter de gebrekkige autoriteit van de UCI verstoppen. De ploeg heeft fouten gemaakt die het zich in deze crisissituatie van de sport niet kan veroorloven. Hoe kan een ploeg niet weten waar hun kopman drie van de vier weken voor de Tour verblijft? Zeker wanneer het om een renner gaat die een slechte reputatie in het peloton heeft.

Op de rustdag in Pau benadrukte De Rooij dat het team een goed beeld heeft waar hun renners verblijven. Bijna dagelijks heeft iedereen contact met trainer Louis Delahaye. Hoe het de gehele begeleiding is ontgaan dat Rasmussen niet in Mexico, maar in Italië verbleef is hoogst opmerkelijk. En dat Rasmussen juist in de maand voor de Tour de France liegt over zijn verblijf, maakt hem verdacht.

Toen de ploeg op 29 juni van de UCI de officiële waarschuwing, met daarin opgenomen twee gemiste controles en nog een extra ‘recorded warning’, had de leiding maatregels moeten nemen. Dat er niet werd overlegd met hoofdsponsor Rabobank is een fout. Dat De Rooij de waarschuwingen en missed controles niet openbaar wilde maken vanwege privacybescherming is te begrijpen. Maar Rasmussen had in die periode ook al een sanctie van de Deense wielerfederatie die hem uit de nationale selectie had gezet. Dergelijke informatie lekt altijd uit.

Gedurende de Tour begreep de ploeg in eerste instantie de ernst van de situatie niet. Door het achterhouden van informatie en het vertellen van halve waarheden was de communicatie gebrekkig.

Donderdagavond maakte De Rooij wel de juiste keuze toen hij met de leugen van Rasmussen werd geconfronteerd. De Holtenaar had geen andere mogelijkheid en moest zijn gele truidrager wel uit de Tour halen. Anders was de druk van de Tourorganisatie zo groot geworden dat er sancties richting Rabobank werden uitgesproken. Dit had de Nederlandse formatie in de toekomst zelfs een startbewijs voor de Tour kunnen kosten.

De UCI-reglementen leren ook dat het liegen over de verblijfplaats op de ‘where-about’ een ‘recorded warning oplevert. En drie waarschuwingen betekent een schorsing van twee jaar. Voor Rasmussen was deze Tour dan sowieso een dag later geëindigd.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 9:36 am

Michael Rasmussen had volgens deze UCI-regel, die op hun website staat, niet van start mogen gaan in deze Tour de France. De internationale wielerunie had de Rabobankrenner een startverbod moeten geven toen het hem op 29 juni een ‘recorded warning’ toestuurde, waarin ook twee gemiste controles en een tweede officiële waarschuwing waren opgenomen. Dan was deze affaire nooit ontstaan.
Dus hadden de Franse media gelijk dat ze ageerden tegen Rasmussen. De UCI had 'gewoon' de regels moeten toepassen. Theo de Rooij kende die regels (neem ik aan) ook, dus die is ten onrechte in de slachtofferrol gekropen.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 9:39 am

In dat stuk van Voetske staat te lezen dat Rasmussen een slechte reputatie in het peloton heeft. Weet iemand hoe dat zit?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 27, 2007 10:04 am

Hij staat in elk geval bekend als een eigenheimer die altijd aan het prutsen is om zijn gewicht en dat van zijn fiets naar beneden te krijgen, etc. In dat beeld past experimenteren met doping wel.

Tour verkeert in diepe, existentiële crisis

CASTELSARRASIN - Het gezichtsverlies is enorm door alle affaires. In 2013, bij de honderdste editie, is de Tour de Tour niet meer.

Hoe ver is het gekomen met het wielrennen als Michael Boogerd in zijn laatste Tour de France uit pure frustratie uithaalt naar een toeschouwer? Zo ver kennelijk dat de beste Nederlandse renner van de laatste jaren eind dit seizoen de sport definitief de rug wil toekeren.

Donderdag ging de zeventiende etappe in de Tour de France van start zonder geletruidrager. Dat was niet voor het eerst. Ook Joop Zoetemelk, Eddy Merckx, Erik Zabel en Lance Armstrong weigerden eens de leiderstrui aan te trekken. Maar nooit was een diepe existentiële crisis de aanleiding het meest begeerde kleinood in het wielrennen in de kast te laten.

Floyd Landis had vorig jaar al een primeur. De Amerikaan moest als eerste Tourwinnaar zijn gele trui teruggeven. Bjarne Riis volgde dit jaar. Michael Rasmussen is de eerste geletruidrager die in het zicht van de finish naar huis wordt gestuurd door zijn ploeg.

Dat gezichtsverlies, opgeteld bij de affaires rond Patrik Sinkewitz en Aleksandr Vinokoerov, leidt in de Tour tot de terugkerende vraag of het evenement nog wel bestaansrecht heeft als de renners de kluit keer op keer blijken te belazeren. Het peloton gaf daar het antwoord op door stoïcijns zijn weg te vervolgen. Er was in Castelsarrasin ook gewoon een winnaar. De nieuwe geletruidrager Contador zei zelfs dat hij het best eerlijk vond dat hij nu aan de leiding stond. Hij had er toch hard voor gestreden?
De Tour de France is nooit gestruikeld over een dopingaffaire. Alleen tijdens de wereldoorlogen werd er niet gefietst. En echte bommen zag Theo de Rooij, manager van de Rabobankploeg, in Frankrijk nog niet ontploffen.

Er woedt een oorlog van een andere aard in het peloton. En die wordt volgens de optimisten gewonnen door de puristen.

Volgend jaar zal de Tour niet meer onder auspiciën van de internationale wielerunie (UCI) plaatshebben, voorspelde De Rooij. Het betekent dat de organisatie (ASO) haar eigen strenge ethische regels zal opleggen en kan uitnodigen wie zij wil en ‘schoon’ genoeg vindt. Het klinkt verleidelijk, maar wat heb je aan een gewonnen oorlog als er geen soldaten meer over zijn?

Het leidt tot een cynische voorspelling voor de honderdste editie van de ronde. In 2013 is de Tour de Tour niet meer. Ze duurt twee in plaats van drie weken, er moet 2.000 in plaats van 3.000 kilometer worden gereden, de renners beklimmen per dag maximaal twee cols van de eerste categorie en de tochten over bergen van de buitencategorie worden afgeschaft.

De 21 deelnemende ploegen zijn zo armlastig dat ze geen negen maar nog slechts zes renners tellen. Renners van 21, 22 jaar, hobbyisten zijn het. Sponsors als T-Mobile en Rabobank zijn verdwenen. Geld is met wielrennen nauwelijks te verdienen. Toeschouwers staan niet meer langs de weg.
Volkskrant

Er zou al wat gewonnen zijn als de betrokkenen erkenden dat er een structureel probleem is.

Mano

Bericht door Mano » vr jul 27, 2007 10:40 am

Harm schreef:In dat stuk van Voetske staat te lezen dat Rasmussen een slechte reputatie in het peloton heeft. Weet iemand hoe dat zit?
goed voorbeeld:
Rasmussen gaat de berg met de leider in het berg klassement.
onderhandeld met hem, jij gaat ik sluit aan, jij de bolletejs en de etappe, ik geel.
de deal is gesloten.

vlakbij de finish bedenkt rasmussen zich en probeert de zege te pakken.
dat wordt niet gewaardeerd in het peleton.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:41 am

Mano schreef:
Harm schreef:In dat stuk van Voetske staat te lezen dat Rasmussen een slechte reputatie in het peloton heeft. Weet iemand hoe dat zit?
goed voorbeeld:
Rasmussen gaat de berg met de leider in het berg klassement.
onderhandeld met hem, jij gaat ik sluit aan, jij de bolletejs en de etappe, ik geel.
de deal is gesloten.

vlakbij de finish bedenkt rasmussen zich en probeert de zege te pakken.
dat wordt niet gewaardeerd in het peleton.
Wanneer is dat gebeurd? Want hij had deze tour juist een hele goede relatie met Rojer.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:46 am

Rojer? Soler.

De bolletjestrui was geen optie voor Contador. Het was in samenspraak met Contador dat hij de etappe zou winnen en dat Rasmussen uit zou lopen op zijn directe concurrenten.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 27, 2007 10:48 am

Ik vermoed dat niemand weet wat tussen die twee besproken is
I think I lost my fucking headache

Ramona

Bericht door Ramona » vr jul 27, 2007 10:49 am

Peter schreef:Rojer? Soler.

De bolletjestrui was geen optie voor Contador. Het was in samenspraak met Contador dat hij de etappe zou winnen en dat Rasmussen uit zou lopen op zijn directe concurrenten.
Al heb ik die woorden alleen uit de mond van Contador gehoord...heb jij Rasmussen daarover wel zelf gehoord, Peter?

peter

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:50 am

Rasmussen niet, maar wel via Breukink ja.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jul 27, 2007 10:50 am

OK...

peter

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:52 am

Ramona schreef:OK...
Verder is die Rasmussen toch niet te vertrouwen. :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr jul 27, 2007 10:53 am

Peter schreef:
Ramona schreef:OK...
Verder is die Rasmussen toch niet te vertrouwen. :hypocrite.gif:
Alleen...wie wel...? :tranen.gif:

peter

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:56 am

Er zijn altijd een paar renners waar je zelf niet aan twijfelt, maar sinds het incident met Basso weet ik het ook niet meer. Basso stond op mijn schone lijstje waar ik niet aan twijfel, maar die kan dus in de prullenbak. Op dat lijstje staan/stonden ook oa de namen van Boogerd, Boonen, Petacchi, mcEwen, Di Luca, Cunego en Chavanel.

Harm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 11:03 am

Hushovd bij mij ook.

Ramona

Bericht door Ramona » vr jul 27, 2007 11:11 am

Ik hou mijn hand voor niemand meer in het vuur...volgens mij gebruiken ze allemaal...en is het inherent aan de sport geworden.

999

Bericht door 999 » vr jul 27, 2007 11:17 am

Boodschapper Cassani in shock

PAU - Davide Cassani was gisteren volkomen van de kaart toen hij zag welke impact zijn verhaal had. Ruim een week geleden, toen Michael Rasmussen op weg naar Tignes de gele trui veroverde, had hij als co-commentator van de RAI tijdens de live-uitzending ook al verklaard dat hij Rasmussen ( 13 -14 Juni ) half juni was tegengekomen in het dorpje Predazzo in de Dolomieten.

,,Ik wilde destijds alleen vertellen hoe Rasmussen zich had voorbereid op de Tour, zodat de kijkers enig inzicht in zijn voorbereiding kregen", verklaarde Cassani. "Het Mexico-verhaal was toen helemaal niet bekend. Woensdagochtend werd ik door een Deense verslaggever benaderd die mij vroeg of ik die woorden kon bevestigen. Sindsdien heeft mijn telefoon niet meer stilgestaan. Het is helemaal niet mijn bedoeling geweest om een rel te schoppen. Deze impact had ik destijds nooit verwacht."
Schoonfamilie Rasmussen: Michael was in Mexico

KOPENHAGEN - Michael Rasmussen was in juni wel in Mexico. De schoonfamilie van de renner heeft dit vrijdag in de Deense krant BT verklaard. „Ja, hij was hier in juni”, zegt Jordi Munoz, de zwager van Rasmussen.

Rasmussen, die is getrouwd met een Mexicaanse, verbleef bij Jordi en zijn vrouw Yasmin in de buurt van de stad Durango. De journalist Jorge Hernandez, die werkt voor de locale krant El Siglo, heeft in BT verklaard dat zijn schoonmoeder Melina Carrete eveneens heeft bevestigd dat Rasmussen in Mexico was. Waar de renner precies verbleef op 13 en 14 juni kunnen zijn schoonmoeder en zwager echter niet nauwkeurig zeggen.
De T.

Hij was dus op 2 plaatsen tegelijkertijd, of effe vlug naar Italië gevlogen en weer terug zonder dat iemand het wist.Of Cassani heeft zich in de datum vergist, of men liegt het hele boeltje bij elkaar ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie