Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 11:36 am

joey schreef:
mattie schreef:stel je eens voor dat Ajax sneijder had laten gaan...... :blush.gif: :blush.gif:
Sneijder behouden is dus óók een investering.

Ajax gaat het komende jaar door met de kern van vorig seizoen, op Babel na, maar aan hem missen we niets, als ik de meerderheid van de AT'ers mag geloven.
Pfft, AJAX afhankelijk van Babel, moe niet gekker worden.En eigenlijk gaat het ook daar niet over.AJAX moet die 17 Miljoen eens in een fatsoenlijke linksbuiten ( en andere spelers ) investeren en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ... krenterig beleid ... eerste roepen dat er geen geld is voor het aantrekken van spelers .. en als er geld is kwalitatief arme spelers aantrekken ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 12:03 pm

Voetske schreef:AJAX moet die 17 Miljoen eens in een fatsoenlijke linksbuiten ( en andere spelers ) investeren en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ...
Het is geen 17 miljoen natuurlijk (gaat nog van alles van af, belasting en zo), maar dat terzijde. Wat zal de marktwaarde zijn van Suárez? 4 miljoen? 5 miljoen? De mislukte transfer van die jongen geeft aan dat je een hoop kunt willen, maar de speler moet ermee instemmen en last but not least de club van de speler ook. Zelfs al kost een toplinksbuiten 15 miljoen, dan betekent dat nog niet dat Ajax die speler zomaar kan aantrekken.
krenterig beleid ... eerste roepen dat er geen geld is voor het aantrekken van spelers .. en als er geld is kwalitatief arme spelers aantrekken ..
Zullen we dat even afwachten? Misschien valt het reuze mee met die spelers.
Los daarvan, volgend jaar wachten onze club grote investeringen. Het zou niet slim zijn om nu geld over de balk te gooien.

Suarez 'aangeslagen' na afketsen transfer

dinsdag 31 juli, door Jules, Roosendaal, 12:59u, FCupdate

Luis Suarez meldde zich vandaag, een dag nadat Ajax besloot haar pogingen hem over te nemen te staken, gewoon op het trainingsveld van FC Groningen. Echt van harte ging dit echter niet. Volgens RTV Noord maakte de Uruguayaan, die dolgraag naar Ajax wilde, tijdens de training een 'zwaar aangeslagen indruk'.

Suarez, die vorig jaar naar FC Groningen kwam, deed alleen mee met de warming-up. De groepstraining die volgde, liet de Zuid-Amerikaan schieten.

Of Suarez alsnog een arbitragezaak aan zal spannen om een vertrek naar Ajax af te dwingen, is nog onduidelijk. Eerder deze week besloot hij nog af te zien van een dergelijke stap, maar op dat moment ging hij er mogelijk nog vanuit dat FC Groningen wel een akkoord zou bereiken met Ajax. Maandag zaten beide partijen met elkaar rond de tafel, maar het verschil tussen vraag en aanbod bleek te groot. Ajax bood 6,5 miljoen euro, terwijl de vraagprijs van Groningen drie miljoen hoger ligt.
Heel jammer voor die jongen. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 31, 2007 12:09 pm

hij heeft gegokt en verloren.. eigen schuld!

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 12:17 pm

joey schreef:
Voetske schreef:AJAX moet die 17 Miljoen eens in een fatsoenlijke linksbuiten ( en andere spelers ) investeren en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ...
Het is geen 17 miljoen natuurlijk (gaat nog van alles van af, belasting en zo), maar dat terzijde. Wat zal de marktwaarde zijn van Suárez? 4 miljoen? 5 miljoen? De mislukte transfer van die jongen geeft aan dat je een hoop kunt willen, maar de speler moet ermee instemmen en last but not least de club van de speler ook. Zelfs al kost een toplinksbuiten 15 miljoen, dan betekent dat nog niet dat Ajax die speler zomaar kan aantrekken.
krenterig beleid ... eerste roepen dat er geen geld is voor het aantrekken van spelers .. en als er geld is kwalitatief arme spelers aantrekken ..
Zullen we dat even afwachten? Misschien valt het reuze mee met die spelers.
Los daarvan, volgend jaar wachten onze club grote investeringen. Het zou niet slim zijn om nu geld over de balk te gooien.
Bijja, we wachten nog maar weer een jaar, maakt het ook uit ... wij zijn AJAX .. afijn, laten we dan maar hopen dat we door dit krenterig beleid zodadelijk niet de CL mislopen .. want dan zijn de rapen pas echt gaar ...
Laatst gewijzigd door 999 op di jul 31, 2007 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 31, 2007 12:19 pm

WP_LeGeNd schreef:hij heeft gegokt en verloren.. eigen schuld!
Huh? Volgens mij heeft eerder Ajax gegokt en verloren. Suarez is nog enigzins fair gebleven t.o.v. Groningen door de arbitragezaak af te blazen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 31, 2007 12:37 pm

Suarez 'aangeslagen'

Luis Suarez meldde zich vandaag, een dag nadat Ajax besloot haar pogingen hem over te nemen te staken, gewoon op het trainingsveld van FC Groningen. Echt van harte ging dit echter niet. Volgens RTV Noord maakte de Uruguayaan, die dolgraag naar Ajax wilde, tijdens de training een 'zwaar aangeslagen indruk'.

Suarez, die vorig jaar naar FC Groningen kwam, deed alleen mee met de warming-up. De groepstraining die volgde, liet de Zuid-Amerikaan schieten.

Of Suarez alsnog een arbitragezaak aan zal spannen om een vertrek naar Ajax af te dwingen, is nog onduidelijk. Eerder deze week besloot hij nog af te zien van een dergelijke stap, maar op dat moment ging hij er mogelijk nog vanuit dat FC Groningen wel een akkoord zou bereiken met Ajax. Maandag zaten beide partijen met elkaar rond de tafel, maar het verschil tussen vraag en aanbod bleek te groot. Ajax bood 6,5 miljoen euro, terwijl de vraagprijs van Groningen drie miljoen hoger ligt.

gaizka

Bericht door gaizka » di jul 31, 2007 12:44 pm

Eigenlijk hoop ik op een arbitragezaak, 6,5 miljoen is een prima bedrag voor Suarez. Daarnaast nog een clausule dat Groningen bij doorverkoop een bepaald percentage krijgt en iedereen is tevreden.

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 31, 2007 3:18 pm

Ajaciedjuh schreef:Suarez 'aangeslagen'

Die komt er wel overheen , alleen zou ik de club wel even laten weten dat hij toch gaat vertrekken over 1 jaar. En dat die een clausule in het contract wil laten zetten dat voor een bepaald bedrag weg mag :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 3:30 pm

Technisch directeur Martin van Geel wond zich maandagavond behoorlijk op over de manier waarop FC Groningen de onderhandelingen over een overgang van linkerspits Luis Suarez naar Ajax in de openbaarheid bracht (lees ook [EXCLUSIEF] Martin van Geel boos op FC Groningen). Een heel stuk rustiger is hij als het op een andere invulling voor die positie komt.

Volgens De Telgraaf zijn er twee alternatieven, die allebei uit het buitenland moeten komen. Ex-Feyenoorder Johan Elmander wordt genoemd. Evenmin als op geldbedragen, wil de technisch directeur ook niet ingaan op namen van mogelijke vervangers van Ryan Babel. “We zijn altijd aan het kijken naar alternatieven”, vertelt Van Geel. “Je kunt nooit op één paard wedden. Dus we zijn bezig om aan de linkerkant voorin nog wat te gaan doen.” Niet op rechts of het middenveld, stelt hij, want die posities zijn voldoende bezet.

Dus zijn er ook geen onderhandelingen over de komst van een sterke rechtsbuiten, de 23-jarige Xabier Prieto. Henk ten Cate zei een paar weken geleden over hem dat het “een goede speler is, een heel goede speler. Die mag zo komen, hoor!”

“Nee onderhandelingen over Prieto zijn er niet”, zegt Van Geel stellig. “Die zijn er ook nooit geweest. Dat zijn niet meer dan geruchten. Dat is een rechterspits en zoals je weet hebben we met Rommedahl en Kennedy al twee rechterspitsen in onze selectie.” Zijn er nog andere posities die Van Geel voor Ajax ingevuld zou willen zien? “Nee, het is links voorin, want voor de rest zijn we eigenlijk heel erg goed ingevuld.” Het vervelende voor Ajax is alleen, dat die linkerkant op het moment nogal verzwakt is door diverse blessures.

Van Geel maakt zich niet heel erg veel zorgen. “Aan de linkerkant zijn een aantal spelers allemaal geblesseerd. De linkerkant ligt behoorlijk open nu de één na de ander op die flank geblesseerd is. Leonardo is geblesseerd, Manucharyan en Mitea. Op de linkerflank is er ook nog een Jan Vertonghen (maandagavond op de tribune bij Jong Ajax tegen Volendam) en een Robbert Schilder.

Ook geblesseerd, de een wat langduriger. Edgar Davids is ook uitgevallen en daar hebben we het momenteel mee te doen. Verder hebben we de selectie heel aardig ingevuld, alleen op die positie willen we nog versterken.” Manucharyan is op de weg terug en trainde maandagavond op fitheid bij Jong Ajax, terwijl het elftal oefende tegen Volendam. “Die gaat hoogstwaarschijnlijk zaterdag tegen Liverpool (16.00 uur in Wormerveer in het kader van de Brucon Talents Cup) weer wat minuten pakken. Vertonghen zit er ook weer aan te komen, dus komen er ook weer een aantal terug.

Op dat punt maken we ons niet zo’n zorgen. Dat komt wel allemaal in orde. Alleen links voorin met het vertrek van Babel, die toch een basisspeler was, moet je toch gaan kijken of je een goede speler kunt terughalen!”
highlow.nl
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jul 31, 2007 3:51 pm

Voetske schreef:
Bijja, we wachten nog maar weer een jaar, maakt het ook uit ... wij zijn AJAX .. afijn, laten we dan maar hopen dat we door dit krenterig beleid zodadelijk niet de CL mislopen .. want dan zijn de rapen pas echt gaar ...
voor partij A: Ajax en het mislopen van de nodige eurootjes, of
partij B: HtC.....
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 31, 2007 3:53 pm

6,5 voor Suarez vind ik trouwens best een aardig bod.

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 4:10 pm

mattie schreef:
Voetske schreef:
voor partij A: Ajax en het mislopen van de nodige eurootjes, of
partij B: HtC.....
Het is natuurlijk nooit een garantie, maar als kwalitatief betere spelers gaat halen dan die er nu gehaald zijn verklein je de kans dat je de CL. gaat mislopen.Verder versterk je dan echt je selectie en, mochten er volgend seizoen die 4-5 spelers gaan vertrekken, blijft er in ieder geval kwaliteit achter.Daarbij, zie jij clubs in de rij staan voor de Colins, Delorge's, Rommeldahl's ?.In mijn ogen zijn dit breedte aankopen en geen aankopen als kwaliteits injectie voor dit elftal.

Persoonlijk vind ik, zeker met al de blessures nu ( ook al komen er enkele terug ) dat AJAX een groter risico neemt om nu niet te investeren in kwaliteit, maar, zoals het er nu uitziet dat naar het volgend seizoen tilt.Immers, dit elftal heeft laten zien dat men vorig seizoen geregeld tekort kwam en met een beetje kunst en vliegwerk een prijs heeft gepakt.Dan zou je denken dat AJAX daaruit conclusies trekt en doorselecteerd ( en dan heb ik het niet over pipo Suarez ).We laten LindenBergh, Perez gaan en halen in principe geen betere spelers ervoor terug .

Ik krijg een beetje het gevoel dat men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.En mocht het dit seizoen weer niet lukken om kampioen te worden dan toch kan zeggen " er staat nog wat geld op de bank " .. maar wat is je winst dan ?.
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » di jul 31, 2007 4:31 pm

Sluit me volledig bij Voetske aan. Verder wil ik eraan toevoegen dat wanneer je de voorronde CL door komt (wat best tot de mogelijkheden hoort) je met deze selectie gewoon te kort komt in de poule wedstrijden.

Verder is er van doorselecteren absoluut niet geen sprake. Perez, Babel en de Mul zijn vertrokken. Met het binnengekomen geld kan je best 2 goede gerichte aankopen doen waar je lang plezier van kunt hebben.

De dooddoener van "Wacht eerst eens af wat er nog komt" ben ik ook zat. Ajax-onwaardig. Een club als Ajax had dit al ver voor augustus geregeld moeten hebben.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 31, 2007 5:41 pm

Op zich begrijp ik jullie bezorgdheid wel, ik vind alleen niet dat er veel te hoge bedragen betaald moeten worden voor spelers die nog heel veel moeten moeten bewijzen. 6,5 miljoen voor Suarez is al een flink bedrag, meer is belachelijk. En wie dan wel? Wat zijn dan die spelers die direct een versterking voor dit Ajax zijn, en die nog betaalbaar zijn?

In Football Manager is het niet moeilijk om met Ajax een speler als Gourcuff of Boumsong te halen, maar ik ben bang dat de realiteit anders is. :smallgrin.gif:

Het blijft lastig om goede spelers zo ver te krijgen dat ze naar Nederland komen, en dan moeten het ook nog spelers zijn die iets toevoegen, én die betaalbaar zijn. Daar zijn er niet zoveel van, en die zoekt niet alleen Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 31, 2007 5:43 pm

Geen buitenspelers.... gewoon met twee spitsen, Huntelaar en die Spanjaard, spelen en Sneider erachter, komt helemaal goed.
YNWA

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 31, 2007 5:58 pm

Duke schreef:In Football Manager is het niet moeilijk om met Ajax een speler als Gourcuff of Boumsong te halen, maar ik ben bang dat de realiteit anders is. :smallgrin.gif:

Het blijft lastig om goede spelers zo ver te krijgen dat ze naar Nederland komen, en dan moeten het ook nog spelers zijn die iets toevoegen, én die betaalbaar zijn. Daar zijn er niet zoveel van, en die zoekt niet alleen Ajax.
Helemaal mee eens. Supporters denken heel simpel over die dingen. Er is geld, dus laat de wereldtalenten maar komen. Zoiets. In de praktijk is het net iets ingewikkelder.
Laat ik het zo zeggen: scouting en MVG en HTC waren blijkbaar van mening dat de nu gehaalde spelers de best mogelijke waren. Dan zal het aanbod geen wereldtop geweest zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

columbus

Bericht door columbus » di jul 31, 2007 6:02 pm

Duke schreef:Op zich begrijp ik jullie bezorgdheid wel, ik vind alleen niet dat er veel te hoge bedragen betaald moeten worden voor spelers die nog heel veel moeten moeten bewijzen. 6,5 miljoen voor Suarez is al een flink bedrag, meer is belachelijk. En wie dan wel? Wat zijn dan die spelers die direct een versterking voor dit Ajax zijn, en die nog betaalbaar zijn?
Nogmaals, tuurlijk vind ik niet dat Ajax met geld moet gaan smijten. Is ook niet nodig, mits je scoutingsapparaat op orde is en vooral timing. Je moet het vertrek van spelers altijd in je achterhoofd houden, vraag is alleen hoe ga je daar mee om. Het veel besproken schaduwelftal? Gezien de aankopen die er nu gedaan zijn.... ben er niet kapot van. Tot op heden wordt er in mijn ogen een soort reactiebeleid gevoerd...

columbus

Bericht door columbus » di jul 31, 2007 6:08 pm

joey schreef:
Duke schreef:In Football Manager is het niet moeilijk om met Ajax een speler als Gourcuff of Boumsong te halen, maar ik ben bang dat de realiteit anders is. :smallgrin.gif:

Helemaal mee eens. Supporters denken heel simpel over die dingen. Er is geld, dus laat de wereldtalenten maar komen. Zoiets. In de praktijk is het net iets ingewikkelder.
Laat ik het zo zeggen: scouting en MVG en HTC waren blijkbaar van mening dat de nu gehaalde spelers de best mogelijke waren. Dan zal het aanbod geen wereldtop geweest zijn.
Onzin, er zijn genoeg voorbeelden te noemen.

Finidi,
Kanu,
Ibrahimovic,
zelfs durf ik Santos te noemen. Is weliswaar niet geworden wat er van gedacht werd. Maar was wel wereldkampioen.

Farfan,
Lazovic, werd gezien als een groot talent.
Suarez,
Pele naar AZ.

Genoeg voorbeelden van talenten die wel naar Nederland komen. Het is gewoon goed scouten en durven te investeren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 31, 2007 6:41 pm

Die spelers moeten nu ook beschikbaar zijn, Columbus. Als het altijd uitverkoop zou zijn, zou het geen uitverkoop meer heten.

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 6:45 pm

joey schreef:

We hebben spelers aangetrokken die ( bijna ) niks kosten, wat heeft dat met goed scouting te maken ?.En dan bedoel ik dat niemand anders ze wilden hebben ... is dit kwalitatief wat bij AJAX past, wat AJAX die zet in de goede de richting gaat geven ?.Ik snap er niks meer van, je brand Blind en Koeman tot de grond toe af omdat ze kwaliteits-arm voetbal laten zien, maar het aantrekken van kwaliteits-arme spelers vind je geen punt ?.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 31, 2007 7:02 pm

RTV Noord: Alsnog arbitragezaak Suárez
RTV Noord meldt dat Luis Suárez bij de KNVB alsnog een arbitragezaak heeft aangespannen tegen zijn FC Groningen. Suárez wil absoluut Ajacied worden. Zijn eerdere arbitragezaak trok hij in toen Ajax en FC Groningen gingen onderhandelen. Nu die onderhandelingen zijn stukgelopen op de vraagprijs van FC Groningen wil de Uruguayaanse spits toch nog via een arbitragezaak een vertrek naar Ajax realiseren. De datum van de arbitragezaak in Zeist staat nog niet vast.

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen ......

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 7:04 pm

Nee hé ...
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » di jul 31, 2007 7:11 pm

Als Ajax er maar niet op gaat zitten wachten...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 31, 2007 7:13 pm

Columbus schreef:Als Ajax er maar niet op gaat zitten wachten...
Van Geel heeft gezegd dat ze dat niet zouden doen, maar alles zal afhangen hoe snel deze zaak voor komt.

999

Bericht door 999 » di jul 31, 2007 7:14 pm

Krijg je zodadelijk een uitspraak waarin het tramsfer bedrag er een beetje tussen in zit, 8.5 miljoen en dat is natuurlijk veel te veel ...
Blij met de punten ...

Gesloten