Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- Daily Blind
- thaumaturgy
FC Porto en Lokomotiv Moskou jagen op Alves
Door EDDY VAN DER LEY
HEERENVEEN - Afonso Alves stuurt aan op een breuk met SC Heerenveen.
De topscorer van de Nederlandse competitie hoopt nog voor de transferdeadline van 31 augustus te verkassen naar een Europese topclub. De Portugese landskampioen FC Porto en het Russische Lokomotiv Moskou lijken het meest concreet, maar ook Ajax zou in de markt zijn.
Volgens Wagner Augusto, spreekbuis van Alves’ zaakwaarnemer Roberto Tiburcio, behoort de Braziliaan tot de meest gewilde spelers van Europa. FC Porto ziet in hem de opvolger van landgenoot Anderson Polga, die voor ruim twintig miljoen euro naar Manchester United is vertrokken.
Ook Lokomotiv Moskou is zeer concreet. Een bod van veertien miljoen euro zou onlangs door SC Heerenveen afgewimpeld zijn, maar de Russische topclub gaat waarschijnlijk een nieuwe poging ondernemen. Andere kandidaat-werkgevers komen volgens Augusto uit Engeland, Italië, Spanje én Nederland. De Nederlandse club zou Ajax zijn, dat hardnekkig op zoek is naar een nieuwe aanvaller.
SC Heerenveen lijkt niet van zins mee te werken aan een transfer, of er moet een astronomische som geld op tafel komen. Alves werd overgenomen van het Zweedse Malmö FF. Hij tekende in Heerenveen een vijfjarig contract en scoorde in zijn eerste seizoen liefst 34 keer, goed voor de titel van Nederlands topscorer. Het doelpuntenbombardement in de Nederlandse stadions leverde Alves een plekje op in de selectie van het Braziliaanse elftal, waarmee hij vorige maand in Venezuela de Copa America veroverde.
Na de inspanningen van een lang seizoen vierde de spits twee weken vakantie in zijn geboorteplaats Belo Horizonte. Vorige week kwam hij bij een eenzijdig ongeluk met de schrik vrij. Hij kreeg van de clubleiding een paar dagen respijt om formaliteiten af te handelen en zou afgelopen donderdag terugkeren in Heerenveen. Alves liet echter verstek gaan en houdt zich sindsdien schuil bij familie. Hij reageert ook niet op telefoontjes. Zijn moeder wimpelt bellers steeds af met de mededeling dat ‘Afonso nét weg is’.
Bij de Friese club zijn de plannen van Tiburcio en Alves niet bekend. ,,Wij horen graag van Afonso zelf wat hij wil, we kunnen moeilijk reageren op uitspraken van anderen,’’ klinkt het.
Afonso zelf hoopt zijn nieuwe status van Braziliaans international te verzilveren met een mooie transfer. De aanvaller heeft nooit een geheim gemaakt van zijn ambitie om bij een Europese topclub te willen spelen. ,,Barcelona en Real Madrid zijn mijn droomclubs, maar het mag ook een andere topclub zijn.’’
AD
Door EDDY VAN DER LEY
HEERENVEEN - Afonso Alves stuurt aan op een breuk met SC Heerenveen.
De topscorer van de Nederlandse competitie hoopt nog voor de transferdeadline van 31 augustus te verkassen naar een Europese topclub. De Portugese landskampioen FC Porto en het Russische Lokomotiv Moskou lijken het meest concreet, maar ook Ajax zou in de markt zijn.
Volgens Wagner Augusto, spreekbuis van Alves’ zaakwaarnemer Roberto Tiburcio, behoort de Braziliaan tot de meest gewilde spelers van Europa. FC Porto ziet in hem de opvolger van landgenoot Anderson Polga, die voor ruim twintig miljoen euro naar Manchester United is vertrokken.
Ook Lokomotiv Moskou is zeer concreet. Een bod van veertien miljoen euro zou onlangs door SC Heerenveen afgewimpeld zijn, maar de Russische topclub gaat waarschijnlijk een nieuwe poging ondernemen. Andere kandidaat-werkgevers komen volgens Augusto uit Engeland, Italië, Spanje én Nederland. De Nederlandse club zou Ajax zijn, dat hardnekkig op zoek is naar een nieuwe aanvaller.
SC Heerenveen lijkt niet van zins mee te werken aan een transfer, of er moet een astronomische som geld op tafel komen. Alves werd overgenomen van het Zweedse Malmö FF. Hij tekende in Heerenveen een vijfjarig contract en scoorde in zijn eerste seizoen liefst 34 keer, goed voor de titel van Nederlands topscorer. Het doelpuntenbombardement in de Nederlandse stadions leverde Alves een plekje op in de selectie van het Braziliaanse elftal, waarmee hij vorige maand in Venezuela de Copa America veroverde.
Na de inspanningen van een lang seizoen vierde de spits twee weken vakantie in zijn geboorteplaats Belo Horizonte. Vorige week kwam hij bij een eenzijdig ongeluk met de schrik vrij. Hij kreeg van de clubleiding een paar dagen respijt om formaliteiten af te handelen en zou afgelopen donderdag terugkeren in Heerenveen. Alves liet echter verstek gaan en houdt zich sindsdien schuil bij familie. Hij reageert ook niet op telefoontjes. Zijn moeder wimpelt bellers steeds af met de mededeling dat ‘Afonso nét weg is’.
Bij de Friese club zijn de plannen van Tiburcio en Alves niet bekend. ,,Wij horen graag van Afonso zelf wat hij wil, we kunnen moeilijk reageren op uitspraken van anderen,’’ klinkt het.
Afonso zelf hoopt zijn nieuwe status van Braziliaans international te verzilveren met een mooie transfer. De aanvaller heeft nooit een geheim gemaakt van zijn ambitie om bij een Europese topclub te willen spelen. ,,Barcelona en Real Madrid zijn mijn droomclubs, maar het mag ook een andere topclub zijn.’’
AD
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!
VI.nl'Ook Ajax overweegt Afonso Alves te kopen'
4/8/2007 9 :34
Afonso Alves wil zijn status als international en goalgetter te gelde maken. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen, vorig seizoen goed voor 34 goals in de 31 Eredivisie-duels, hoopt deze zomer een nieuwe club te vinden. FC Porto en Lokomotiv Moskou trekken volgens het AD het hardst aan hem, maar ook Ajax ziet in Alves een kandidaat om de aanval te versterken.
Lokomotiv zou al een bod van veertien miljoen euro hebben gedaan op Alves. Heerenveen vindt die Russische aanbieding te weinig. Porto heeft nog geld te besteden na de lucratieve overgang van het jonge Braziliaanse talent Anderson naar Manchester United. Ajax wil de dunbezette aanval uitbreiden.
Afonso Alves zou zich donderdag weer melden bij SC Heerenveen na een langere vakantie vanwege zijn deelname aan de Copa América. De 27-jarige spits is echter spoorloos en niet in Friesland.
Iets betrouwbaarder dan dit alles is de berichtgeving in Het Parool, dat Martin opvoert als bron. Die zegt over de wens van HtC dat Ajax nog een middenvelder koopt:
HtC vindt dat hij niet bepaald veel heeft uitgegeven. Hij zegt lachend: 'Ik ben meestal zuiniger met het geld van anderen dan met mijn eigen geld.' Over herbesteding van de binnengekomen transfergelden zijn geen afspraken gemaakt, voegt hij eraan toe. Maar hij zegt ook:We kunnen die problemen oplossen met de spelers die we hebben. Dat de trainer om versterkingen vraagt, is trainers eigen. Dat hoort ook zo.
Alle posities moeten dubbel bezet zijn:De wedstrijd tegen Atletico geeft de burger moed. Maar je zag ook wat de wissel van Jaap Stam teweeg bracht. Ik moest Heitinga van het middenveld naar achteren halen en dat wil ik niet. Ik wil niet met één wissel twee of drie linies overhoop halen. Ga de geschiedenis er maar op na: succeswordt altijd geboekt door teams die vaak in dezelfde samenstelling spelen.'
Ik vraag me af: waarom wil hij een middenvelder als hij geen linies overhoop wil halen? Dan kan hij beter een centrumverdediger halen.Als je verder wilt, beter wilt worden, zal dat moeten. Ik wil voor het resultaat niet afhankelijk zijn van jeugdspelers, niet in dit stadium.
Het stinkt aan alle kanten!
Blijkbaar ziet MvG Heitinga als middenvelder!!!!!
MvG moet toch ook inzien dat met de komst van Davids het middenveld en Emanuelson beter gingen draaien! Ajax zal in een paar dagen tijd die middenvelder moeten halen (en die linkerspits) en het liefst een echte verdediger. In de cl heft het elftal dat tegen Atletico speelde niets te zoeken. Hopen dat FC Thun e.d. zich plaatsen.
MvG moet toch ook inzien dat met de komst van Davids het middenveld en Emanuelson beter gingen draaien! Ajax zal in een paar dagen tijd die middenvelder moeten halen (en die linkerspits) en het liefst een echte verdediger. In de cl heft het elftal dat tegen Atletico speelde niets te zoeken. Hopen dat FC Thun e.d. zich plaatsen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Inderdaad. En als je per se een speler wilt kopen, dan een verdediger en geen middenvelder. Daarom begrijp ik de redenering van HtC niet.Arthur schreef:Dan moet je Van der Wiel er in brengen en niet Maduro.De wedstrijd tegen Atletico geeft de burger moed. Maar je zag ook wat de wissel van Jaap Stam teweeg bracht. Ik moest Heitinga van het middenveld naar achteren halen en dat wil ik niet. '
Wel ben ik het met hem eens dat er flink verkocht is en dat het dus niet onredelijk zou zijn als hij nog een speler mocht halen met echte meerwaarde.
Hier overigens het hele artikel uit Het Parool, het staat nu online:
Ten Cate is zuinig en moet dat blijven
AMSTERDAM - Ajax heeft vijf geblesseerde linksbenige voetballers, maar trainer Henk ten Cate zal geen beroep doen op Olaf Lindenbergh.
De linkermiddenvelder heeft geen toekomst meer bij de Amsterdamse club en traint mee met het tweede elftal.
Ten Cate komt niet terug op die beslissing. Dat zou zijn geloofwaardigheid ook niet ten goede komen. ''Olaf is een prima prof, maar zijn toekomst ligt niet bij Ajax. Hij heeft in twee jaar geloof ik zes wedstrijden gespeeld. Hij heeft niet voor niets een transfervrije status gekregen.''
Ten Cate hoopt en rekent nog op twee versterkingen: een spits en een middenvelder, beiden voor de door kwetsuren geteisterde linkerflank. Op de vraag of Ten Cate het gevoel heeft dat hij intern hard moet vechten om de volgens hem noodzakelijke aankopen te doen, zei hij: ''Je krijgt niks voor niks. Maar het management weet dat er wat moet gebeuren en wat er nodig is om goed te functioneren.''
Technisch directeur Martin van Geel liet gisteren vanuit Nyon - waar de loting plaatshad voor de voorronde Champions League - echter weten dat de door Ten Cate gewenste middenvelder er vermoedelijk niet zal komen. ''We kunnen die problemen oplossen met de spelers die we hebben. Dat de trainer toch om versterking vraagt, is trainers eigen. En dat hoort ook zo.''
Wat in Ten Cates voordeel pleit, is dat hij sinds zijn komst naar Ajax nauwelijks geld geeft uitgegeven. Lachend: ''Ik ben meestal zuiniger met het geld van een ander dan met mijn eigen geld.''
Edgar Davids, Leonardo, Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl, Ismael Urzaiz en Laurent Delorge kwamen allemaal voor niets of weinig naar Ajax. Alles bij elkaar hooguit een paar miljoen.
Daar steken de recente verkopen van Ryan Babel (zeventien miljoen), Tom de Mul (vijf miljoen) en Kenneth Perez (twee miljoen) schril bij af. Ten Cate: ''Maar er is niet besproken hoeveel van dat geld weer gebruikt kan worden om te investeren. Maar als je kwaliteit wilt kopen, en dat willen we, heeft dat zijn prijs.''
Ten Cate heeft vertrouwen in de spelers die hij nu tot zijn beschikking heeft. ''De wedstrijd tegen Atlético (2-0 winst, red.) geeft de burger moed. Maar je zag ook wat de wissel van Jaap Stam teweeg bracht. Ik moest John Heitinga van het middenveld naar achteren halen en dat wil ik niet. Ik wil niet met één wissel twee of drie linies overhoop halen. Ga de geschiedenis er maar op na: succes wordt altijd geboekt door teams die vaak in dezelfde samenstelling spelen.''
De trainer pleit voor een dubbele bezetting van alle posities. ''Als je verder wilt, beter wilt worden, zal dat moeten. Ik wil voor het resultaat niet afhankelijk zijn van jeugdspelers, niet in dit stadium.''
Toch zal van de geblesseerden alleen spits Urzaiz fit zijn voor de eerste wedstrijd in de voorronde van de Champions League. Delorge (achillespees) haalt dat duel misschien.
Jan Vertonghen, Robbert Schilder, Davids, Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo zijn niet inzetbaar. Ten Cate: ''En ook voor eventuele aankopen zal het moeilijk worden op 14 augustus te spelen. In een week tijd pas je niet zomaar een nieuwe speler in.''
© Het Parool, 04-08-2007
Het stinkt aan alle kanten!
Precies, maar was Van der Wiel niet geblesseerd nog?Arthur schreef:Dan moet je Van der Wiel er in brengen en niet Maduro.De wedstrijd tegen Atletico geeft de burger moed. Maar je zag ook wat de wissel van Jaap Stam teweeg bracht. Ik moest Heitinga van het middenveld naar achteren halen en dat wil ik niet. '
Ik neem aan dat vanavond Maduro op de plek van Gabri mag starten, wat hopelijk betekent dat er een andere wissel voor Stam zal plaatsvinden.
Ajax is niet in de markt voor Afonso Alves
4/8/2007 23:28
Ajax heeft het gerucht dat de club zou overwegen Afonso Alves over te nemen van SC Heerenveen met klem ontkend. Technisch directeur Martin van Geel legde voor de camera's van SBS 6 uit dat daar geen sprake van is.
'We zijn niet bezig en gaan ook geen poging wagen', aldus Van Geel. 'We zijn voor de spitspositie prima voorzien met Huntelaar en Urzaíz als pinchhitter.'
De versterking waar de Amsterdammers nog wel naarstig naar op zoek zijn, is een linksbuiten die gelijk in de basis kan beginnen. Luis Suárez is de grootste kandidaat. De Uruguayaan hoopt maandag in een arbitragezaak met FC Groningen een transfer te forceren.
vi.nl
Precies, geen Suarez. Leuke speler maar m.i. abosluut niet iemand die Ajax naar een hoger plan zal tillen. Verder is het een spits geen linksbuiten.
Triest voor woorden eerlijk gezegd. Ruim 3 weken terug zijn 3 aanvallers voor een heleboel geld vertrokken. Nu, nog geen 2 weken voor misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen is er nog geen linksbuiten.
ECHT AJAX-ONWAARDIG. Allemaal kul-praatjes. "We wachten niet op Suarez". "De alternatieven zijn in beeld". Allemaal gelul, Ajax wacht WEL op Suarez, en heeft helemaal geen lijstje met alternatieven...
Triest voor woorden eerlijk gezegd. Ruim 3 weken terug zijn 3 aanvallers voor een heleboel geld vertrokken. Nu, nog geen 2 weken voor misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen is er nog geen linksbuiten.
ECHT AJAX-ONWAARDIG. Allemaal kul-praatjes. "We wachten niet op Suarez". "De alternatieven zijn in beeld". Allemaal gelul, Ajax wacht WEL op Suarez, en heeft helemaal geen lijstje met alternatieven...
- Giacomo Puccini
Ben er ook een beetje bang voor, Columbus... dit komt bepaald niet doordacht over en zolang er geen offensieve versterkingen worden gepresenteerd die in tegenstelling tot Suarez wél in het plaatje passen zal ik uiterst sceptisch zijn ten aanzien van het gevoerde transferbeleid van deze zomer.
Met Kennedy en Rommedahl ben ik tevreden, maar we zijn nog niet klaar terwijl de tijd nu toch begint te dringen. Actie!
Met Kennedy en Rommedahl ben ik tevreden, maar we zijn nog niet klaar terwijl de tijd nu toch begint te dringen. Actie!
Ajax!
Ik las of hoorde dat donderdag de spelerslijst voor de cl moet worden ingeleverd, dan moet Ajax zijn selectie dus rond hebben.
Ben wel blij dat alves geen optie is, maar je ziet weer hoe een roddel serieus moet worden behandeld door MvG. De zaakwaarnemer van alves schijnt tegen een reporter van het Friesch dagblad gezegd te hebben dat er één Nederlandes topclub heeft geïnformeerd naar alves (o.i.d.) en het AD maakt er direct Ajax van. Alle andere (digitale) bronnen nemen vervolgens het gerucht als serieus gegeven op.
Het vreemde is dat az en feyenoord op zoek waren/zijn naar twee centrumspitsen, psv naar één en Ajax naar nul, m.a.w. welke club heeft er serieus aan gedacht?
Vogelenzang liet gisteren doorschemeren dat er met extern geld misschien nog een spits gehaald kan worden!!! alves denkt volgens mij echter niet aan een Nederlandse club.
Ben wel blij dat alves geen optie is, maar je ziet weer hoe een roddel serieus moet worden behandeld door MvG. De zaakwaarnemer van alves schijnt tegen een reporter van het Friesch dagblad gezegd te hebben dat er één Nederlandes topclub heeft geïnformeerd naar alves (o.i.d.) en het AD maakt er direct Ajax van. Alle andere (digitale) bronnen nemen vervolgens het gerucht als serieus gegeven op.
Het vreemde is dat az en feyenoord op zoek waren/zijn naar twee centrumspitsen, psv naar één en Ajax naar nul, m.a.w. welke club heeft er serieus aan gedacht?
Vogelenzang liet gisteren doorschemeren dat er met extern geld misschien nog een spits gehaald kan worden!!! alves denkt volgens mij echter niet aan een Nederlandse club.
- thaumaturgy
Ten Cate houdt vol: "Nog twee spelers nodig"
05 augustus 2007
Trainer Henk ten Cate zag zaterdagavond tijdens de verloren slotwedstrijd van Ajax op het Amsterdam Tournament tegen Arsenal (0-1) wat hij eigenlijk al wist. De huidige selectie van de Amsterdamse club is nog te krap om later dit seizoen om alle prijzen te kunnen strijden.
Ad powered by www.webads.nl
De oefenmeester van Ajax herhaalde na de terechte nederlaag tegen Arsenal daarom nogmaals dat hij met de huidige middelen niet aan alle doelstellingen van de clubleiding kan voldoen. "Ik heb nog een middenvelder en een aanvaller nodig. Anders kunnen we niet serieus op alle fronten meestrijden." Technisch directeur Martin van Geel onderschrijft de mening van Ten Cate slechts gedeeltelijk. "Natuurlijk willen we ook met een zo sterk mogelijk elftal aan de start verschijnen. Maar we moeten ook realistisch zijn. Ik denk dat Ajax met de komst van een nieuwe aanvaller ook een hele goede selectie heeft."
Suárez: bovenaan op lijstje Ajax
Eerste keus is FC Groningen-spits Luis Suarez. Helaas voor Ten Cate kleven er twee problemen aan de komst van Suarez. De arbitragecommissie van de KNVB buigt zich pas maandag over de vraag of FC Groningen moet meewerken aan een overgang naar Ajax. Suarez is ook nog eens aan zijn lies geblesseerd. Hij moet minimaal twee weken toekijken.
"Dat is natuurlijk heel vervelend", stelt Van Geel. "Zeker met het oog op de twee belangrijke wedstrijden in de voorronde van de Champions League. Maar we maken geen beleid voor twee duels. We kijken naar de lange termijn. Daarom willen we ons nog steeds met Suarez versterken."
De kans is dus groot dat Ten Cate met de huidige selectie aan de twee duels in de voorronde van de Champions League moet beginnen. Als Suarez al komt, dan is dat met een blessure. Jan Vertonghen, Leonardo, Robbert Schilder en Nicolae Mitea missen ook de belangrijke duels met de winnaar van de dubbele ontmoeting tussen Slavia Praag en het Slowaakse Zilina.
"Daar word ik natuurlijk niet vrolijk van", verklaarde Ten Cate. "Ik ga daarom de komende week nog een keer met de clubleiding om de tafel zitten. Ik geef het niet op. Ik denk echt dat we nog een aanvaller en een middenvelder nodig hebben. We hebben afgelopen zomer te veel ingeleverd."
Rommedahl: één miljoen euro
Ajax nam voor een slordige 24 miljoen euro afscheid van Ryan Babel, Tom de Mul en Kenneth Perez. De Amsterdamse club gaf het afgelopen half jaar nog geen 3 miljoen euro uit voor de nieuwelingen Edgar Davids, Leonardo, Ismael Urzaiz, Laurent Delorge, Dennis Rommedahl, Jurgen Colin en Kennedy Bakircioglu.
"Ik ben dus best wel zuinig geweest", lachte Ten Cate. "Ik vind ook dat we een goede selectie hebben. Maar zeker voor de Champions League hebben we nog minimaal twee goede spelers nodig. We willen toch niet als kannonnenvlees fungeren?" Een blik op de reservebank van Ajax tijdens het duel met Arsenal leerde dat de huidige selectie aan de krappe kant is. Ten Cate werd langs de zijkant omgeven door doelman Erik Heijblok, Rommedahl en de jeugdspelers Mitchell Donald, Vurnon Anita en John Goossens.
Van de basisspelers ontbraken Jaap Stam en Gabri. De aanvoerder kreeg rust en de Spanjaard was geschorst. "Gelukkig zijn zij er binnenkort wel weer bij", aldus Ten Cate die constateerde dat het verschil tussen Ajax en Arsenal groot was. "Zij waren een maatje of twee te groot."
Met dank aan Maarten Stekelenburg bleef Ajax tot de 87e minuut op gelijke hoogte met Arsenal. Daarna maakte Robin van Persie het verschil: 1-0. John Heitinga kon het doelpunt van zijn ploeggenoot bij Oranje slecht verkroppen en trapte Van Persie uit de wedstrijd. Arbiter Blom hield de rode kaart op zak.
FCupdate.nl
Het zou me niets verbazen dat als Suarez niet lukt we het met deze selectie zullen moeten doen.
05 augustus 2007
Trainer Henk ten Cate zag zaterdagavond tijdens de verloren slotwedstrijd van Ajax op het Amsterdam Tournament tegen Arsenal (0-1) wat hij eigenlijk al wist. De huidige selectie van de Amsterdamse club is nog te krap om later dit seizoen om alle prijzen te kunnen strijden.
Ad powered by www.webads.nl
De oefenmeester van Ajax herhaalde na de terechte nederlaag tegen Arsenal daarom nogmaals dat hij met de huidige middelen niet aan alle doelstellingen van de clubleiding kan voldoen. "Ik heb nog een middenvelder en een aanvaller nodig. Anders kunnen we niet serieus op alle fronten meestrijden." Technisch directeur Martin van Geel onderschrijft de mening van Ten Cate slechts gedeeltelijk. "Natuurlijk willen we ook met een zo sterk mogelijk elftal aan de start verschijnen. Maar we moeten ook realistisch zijn. Ik denk dat Ajax met de komst van een nieuwe aanvaller ook een hele goede selectie heeft."
Eerste keus is FC Groningen-spits Luis Suarez. Helaas voor Ten Cate kleven er twee problemen aan de komst van Suarez. De arbitragecommissie van de KNVB buigt zich pas maandag over de vraag of FC Groningen moet meewerken aan een overgang naar Ajax. Suarez is ook nog eens aan zijn lies geblesseerd. Hij moet minimaal twee weken toekijken.
"Dat is natuurlijk heel vervelend", stelt Van Geel. "Zeker met het oog op de twee belangrijke wedstrijden in de voorronde van de Champions League. Maar we maken geen beleid voor twee duels. We kijken naar de lange termijn. Daarom willen we ons nog steeds met Suarez versterken."
De kans is dus groot dat Ten Cate met de huidige selectie aan de twee duels in de voorronde van de Champions League moet beginnen. Als Suarez al komt, dan is dat met een blessure. Jan Vertonghen, Leonardo, Robbert Schilder en Nicolae Mitea missen ook de belangrijke duels met de winnaar van de dubbele ontmoeting tussen Slavia Praag en het Slowaakse Zilina.
"Daar word ik natuurlijk niet vrolijk van", verklaarde Ten Cate. "Ik ga daarom de komende week nog een keer met de clubleiding om de tafel zitten. Ik geef het niet op. Ik denk echt dat we nog een aanvaller en een middenvelder nodig hebben. We hebben afgelopen zomer te veel ingeleverd."
Ajax nam voor een slordige 24 miljoen euro afscheid van Ryan Babel, Tom de Mul en Kenneth Perez. De Amsterdamse club gaf het afgelopen half jaar nog geen 3 miljoen euro uit voor de nieuwelingen Edgar Davids, Leonardo, Ismael Urzaiz, Laurent Delorge, Dennis Rommedahl, Jurgen Colin en Kennedy Bakircioglu.
"Ik ben dus best wel zuinig geweest", lachte Ten Cate. "Ik vind ook dat we een goede selectie hebben. Maar zeker voor de Champions League hebben we nog minimaal twee goede spelers nodig. We willen toch niet als kannonnenvlees fungeren?" Een blik op de reservebank van Ajax tijdens het duel met Arsenal leerde dat de huidige selectie aan de krappe kant is. Ten Cate werd langs de zijkant omgeven door doelman Erik Heijblok, Rommedahl en de jeugdspelers Mitchell Donald, Vurnon Anita en John Goossens.
Van de basisspelers ontbraken Jaap Stam en Gabri. De aanvoerder kreeg rust en de Spanjaard was geschorst. "Gelukkig zijn zij er binnenkort wel weer bij", aldus Ten Cate die constateerde dat het verschil tussen Ajax en Arsenal groot was. "Zij waren een maatje of twee te groot."
Met dank aan Maarten Stekelenburg bleef Ajax tot de 87e minuut op gelijke hoogte met Arsenal. Daarna maakte Robin van Persie het verschil: 1-0. John Heitinga kon het doelpunt van zijn ploeggenoot bij Oranje slecht verkroppen en trapte Van Persie uit de wedstrijd. Arbiter Blom hield de rode kaart op zak.
FCupdate.nl
Het zou me niets verbazen dat als Suarez niet lukt we het met deze selectie zullen moeten doen.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!
Volgens mij beweert hij dit al enige tijd!Voetske schreef:Goh, dan maar hopen dat die spelers er komen want anders is het excuus weer vlug gevonden ... knap trouwens dat ie dat nu pas in de gaten heeft ...
Ecxuus? Heb je gezien hoe Ajax voetbalde?
Excuses zijn niet nodig, met het elftal zonder Davids (komende maanden uitgeschakeld), Gabri en Stam (te vaak geblesseerd) heeft Ajax in de cl niets te zoeken. Her verlies van Babel e.c. is niet opgevangen door een paar gratis voetballers op te pikken.
Ze willen wel verkopen, maar wie biedt dat waanzinnige bedrag? Ze zullen wel proberen drente vanavond te laten uitblinken, voor zover liverpool mee wil werken aan het feest n.a.v. het (eerste) toernooi ter ere van het 100-jarig bestaan. Ik zou als organisator dat proberen af te spreken met de tegenstander. Chlesea heeft immers ook volop meegewerkt.joey schreef:Misschien hoopt Feyenoord Drenthe voor 15 miljoen + te verkopen en dan Alves te halen?
@GP: donderdag dus. Ik ben benieuwd. Al heb ik inmiddels gelezen dat Suárez mocht hij komen de VCL zal moeten missen vanwege een liesblessure.