Je hebt gelijk.Jesse schreef:Volgens mij krijgt ie de bal en haalt in één keer uit. Mooi doelpunt, hoor, maar geen knappe individuele actie.generaal schreef:Eerst liep ie weg met de bal, vervolgens keek ie goed en toen schoot ie zeer gericht binnen.
PSV 2007 - 2008
Ik snap het ook niet helemaal. Is dit nu mierenneuken omdat men iets te zeuren moet hebben?Bertje schreef:Een individuele actie is toch iets wat je in je eentje doet?

Laten we het er maar op houden dat PSV beter is begonnen dan twee jaar geleden. Toen werd het in de eerste wedstrijd van het seizoen 1 - 1 in Almelo...

ADAfellay grote attractie
ALMELO - De liefhebbers van Ibrahim Afellay doen er goed aan dit seizoen nog zo veel mogelijk van de jonge PSV’er te genieten.
De middenvelder ontwikkelt zich zó snel, dat het ondenkbaar is dat hij nog jarenlang in de Nederlandse competitie te bewonderen zal zijn.
Gisteren in Almelo leidde Afellay zijn ploeg met een goal en een assist naar de belangrijke zege op Heracles: 2-0.
Op de kunstgrasvezels in Twente oogstte Afellay gisteren de bewondering van vriend en vijand. Met splijtende passes en stijlvolle rushes kreeg de international het ene open doekje na het andere.
PSV-trainer Ronald Koeman constateerde na afloop volkomen terecht: ,,Afellay was vandaag met afstand de beste man.’’
Nu PSV met Alex en Phillip Cocu andermaal twee sterkhouders is kwijtgeraakt, verwacht Koeman dat ook Afellay meer en meer een voortrekkersrol gaat vervullen. Het talent heeft er de mogelijkheden en ervaring voor, hij heeft op zijn 21ste tenslotte al drie landstitels op zak. Afellay heeft zelfs kwaliteiten die in het moderne voetbal soms uitgestorven lijken te zijn.
Hij heeft het lef en vermogen om op volle snelheid drie, vier tegenstanders achter elkaar te passeren alsof ze er niet staan. Daardoor schept Afellay per definitie ruimte voor zichzelf én zijn elftal.
,,Als ik een dribbel begin, weet ik wel wat ik doe,’’ zegt Afellay. ,,Richting het zestien-metergebied en dan kijken naar de ruimte voor een steekpass.’’
Hoewel Afellay deze zomer fysiek sterk is gegroeid, loopt hij door zijn manier van spelen wel enig risico.
Gisteren kregen Rob Maas, Remon de Vries en Ricky van den Bergh een gele kaart omdat zij aan de noodrem trokken toen Afellay op stoom dreigde te komen. De PSV’er ontweek ook nog een aanslag van Jan Wuytens.
,,Soms,’’ zegt Koeman, ,,denk ik aan de kant ook wel eens: speel af, want je ziet tegenstanders op hem loeren. Aan de andere kant, hij straalt ook iets uit van ‘kom maar op, wie doet mij wat?’ Dat is ook wel weer mooi.’’
Afellay zelf is zich welbewust van het risico dat hij tijdens zijn werk loopt, maar hij weigert zijn speelstijl erop aan te passen. ,,Moet ik dan alle balletjes breed gaan geven?’’ zegt de speler.
,,Nu ik meer wedstrijden heb gespeeld, voel ik ook beter aan wanneer de tackle gaat komen. Dan spring ik op en dan hoor je tegenstanders zeggen: ‘Ik raak hem niet’. Maar als ze me wel raken, dan kan ik in de wao gaan zitten.’’
Het is zonneklaar dat ook Afellay ooit in een grote competitie terecht gaat komen, hoewel hij zelf nooit al te veel los laat over zijn toekomstplannen.
Na de wedstrijd tegen Heracles beperkte de speler zich tot de opmerking dat iedere voetballer zijn ambities heeft. Hij heeft een contract in Eindhoven tot 2009. Vorig seizoen wilde PSV dat graag openbreken, maar die besprekingen leidden toen niet tot een vernieuwde overeenkomst.
In Almelo liet Afellay zelfs heel voorzichtig doorschemeren dat hij ook over een buitenlands avontuur zou nadenken als zich voor 1 september - de dag dat de transfermarkt sluit - een mooie kans voordoet.
Een vertrek op korte termijn lijkt niet de beste optie voor de topvoetballer in wording. Afellay kan een extra jaar in de Nederlandse competitie goed gebruiken om te werken aan zijn mindere punten. Als er iets geforceerd moet worden, heeft Afellay de neiging om te veel hooi op zijn vork te nemen, met soms gevaarlijk balverlies tot gevolg.
Verder moet hij nog leren om beter om te gaan met tegenslagen in een wedstrijd. Hij blijft met zijn gedachten nog wel eens hangen bij een mislukte actie of aanval, terwijl de wedstrijd gewoon doorgaat. Nóg minimaal een jaar PSV lijkt het beste. Zo kan de Nederlandse voetballiefhebber ook nog een seizoen van hem genieten.
Nou ja, zeg!

Het stinkt aan alle kanten!
Ik vond het opvallend dat Reker gisteren geen 'Nee' riep, toen een eventuele transfer van Aissati naar Ajax ter sprake kwam (Studio Sport). Hij zei dat er geen enkel contact is geweest tussen Ajax en PSV. Maar riep dus ook niet dat het in geen enkel geval zou kunnen gebeuren. 

I think I lost my fucking headache
*Zucht*Het is zonneklaar dat ook Afellay ooit in een grote competitie terecht gaat komen, hoewel hij zelf nooit al te veel los laat over zijn toekomstplannen.
@ Luuk, wil jij het liefst een speler uit de jeugdopleiding ipv Sneijder of wil je gewoon geen speler van PSV?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Klopt en Jan de Jonge heeft ook niet geroepen dat Heitinga en Huntelaar voor 31 augustus nog naar De Graafschap komen, dus zullen ze wel gaan?Hij zei dat er geen enkel contact is geweest tussen Ajax en PSV. Maar riep dus ook niet dat het in geen enkel geval zou kunnen gebeuren.
Ik moet concluderen dat als een TD of coach iets niet zegt (misschien wel omdat er niet naar wordt gevraagd) het dan wel gebeurt/waarschijnlijk is/kan gebeuren? In dat geval is mijn opmerking over Huntelaar en Heitinga dus evenveel waard.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Waarom zou hij dat zeggen, er werd niet naar gevraagd; er werd gevraagd of er contact was geweest. Reker beantwoordt gewoon de vraag, meer is er niet gebeurd. Tussen de regels doorlezen kan geen kwaad, maar in dit geval is het een beleefde Reker. Wees blij dat iemand een vraag beantwoordt.LucaS schreef:Ik bedoelde niet dat er (dus) mogelijk iets zou spelen rondom Ajax en Aissati, ik bedoelde dat ik het opvallend vond dat Reker niet zei dat PSV niet een van haar grootste talenten aan Ajax zou verkopen in het theoretische geval dat Ajax zich zou melden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik vond het veel stuitender dat Reker zich uitsprak voor collectief straffen. Ja! Laten we 60 jaar terug gaan in de tijd!LucaS schreef:Er werd wel degelijk naar gevraagd hoe PSV zou reageren als Ajax zich zou melden, en daarop antwoordde Reker expliciet niet bij voorbaat een transfer van Aissati naar Ajax uit te sluiten