De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 18, 2007 12:42 pm

joey schreef:Mee eens, we mogen nog wat verwachten. Maar je kunt natuurlijk wel bot vangen bij goede spelers. Dat hoeft normaal gesproken niet te betekenen dat je faalt.
Oke maar als keuze A nee zegt, dan probeer je het nog een keer bij keuze A en als ie dan nog nee zegt dan ga je naar keuze B.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 12:43 pm

Keuze B hebben we al in huis. Daar zou ik geen geld in steken. Dan maar door met de eigen jeugd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 18, 2007 12:44 pm

Raymon schreef:Hoeveel geschikte buitenspelers hebben we de laatste zeg 8 jaar gevonden?

En dan moet het in 3 weken tijd wel lukken?

Ik heb het idee dat mensen de invloed van het oh zo grote Ajax op spelers danig overschatten. We hebben ze niet zo heel veel te bieden namelijk. Geen gegarandeerde CL, geen torenhoog salaris en de laatste jaren geen prestaties om over naar huis te schrijven.

Het zegt toch genoeg dat spelers als Defour en Reira liever bij Standard Luik en Espanyol blijven voetballen!
Natuurlijk hoeft dan in drie weken tijd niet te lukken. Ik begreep echter dat er een schaduwelftal was. Op zich geen schokkend nieuws natuurlijk, maar toch. Ik mag aannemen dat een professionele organisatie niet alleen een schaduwelftal heeft, maar zelfs een lijstje met alternatieve, haalbare alternatieven welteverstaan, in het geval een speler weggaat. Zeker in het geval van Sneijder had dat lijstje klaar moeten liggen; Sneijder is immers de sleutelspeler in het concept dat gespeeld werd. En als er geen vergelijkbare spelers zijn, had ene plan klaar moeten liggen over hoe te spelen en welke haalbare spelers daarvoor gekocht moeten worden.Het is buitengewoon amateuristisch als blijkt dat de spelers van het schaduwlijstje niet willen komen. Ik neig ernaar om het dit keer met Alex eens te zijn, er past maar 1 woord als er inderdaad geen versterking meer komt voor de winterstop; wanbeleid.

Overigens, de prijzen worden weliswaar pas na de winterstop verdeeld, maar de basis voor het meedoen om de prijzen wordt natuurlijk wel in de eerste maanden van het seizoen gelegd.
Laatst gewijzigd door LucaS op za aug 18, 2007 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 12:46 pm

joey schreef:Keuze B hebben we al in huis. Daar zou ik geen geld in steken. Dan maar door met de eigen jeugd.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als keuze A en keuze B van ongeveer gelijkwaardig niveau zijn. Sowieso nooit op één paard wedden.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 18, 2007 3:41 pm

Natuurlijk zeg je dat je een schaduwlijst hebt. Als je dat niet doet dan betaal je zo 30% meer voor dezelfde speler! Clubs zijn ook niet gek.

Tevens is het lastig shoppen zolang een speler nog niet verkocht is. Je gaat niet Reira of Defour bellen met de mededeling dat ze welkom zijn zodra er spelers worden verkocht (maar anders niet). Daar straalt weinig vertrouwen uit. Buiten dat zullen die spelers er niet wakker van liggen als ze niet naar Ajax kunnen.

En dat is de realiteit waar je gewoon heel weinig aan doet. Ik denk dat Van Geel en consorten dolgraag nog 2 buitengewoon goede spelers wil aantrekken en daar best wat geld voor willen uitgeven. Maar misschien willen spelers gewoon niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 5:55 pm

Die HvdZ had toch z'n hele hebben en houwe meegenomen toen ie van Psv naar AJAX vertrok.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 18, 2007 10:31 pm

LucaS schreef:mag aannemen dat een professionele organisatie niet alleen een schaduwelftal heeft, maar zelfs een lijstje met alternatieve, haalbare alternatieven welteverstaan, in het geval een speler weggaat. Zeker in het geval van Sneijder had dat lijstje klaar moeten liggen;
Precies. In het geval Sneijder weet je ongeveer wel dat ie weg zal gaan. Ik kan me zo voorstellen dat MvG dan met de scouts om de tafel gaat zitten en gewoon gaan brainstormen en zo met een lijst aan namen komen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 19, 2007 9:42 am

Een soort schaduwlijstje? :hypocrite.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 19, 2007 10:29 am

Van Geel besluit het lange interview, waarin ook over Perez, Ten Cate en andere zaken is gesproken, als volgt: "(..) We moeten ook nog nieuwe spelers kopen en we zullen er alles aan doen dat de komende twee weken te bewerkstelligen. Maar als dat niet lukt met spelers uit de eerste categorie dan moeten we geduld hebben tot de winterstop. Winst maken is geen doelstelling, want het is zinloos geld op te potten. Je kunt beter winnen, dat levert uiteindelijk altijd meer op

Parool

Nou als we dan niet de CL halen en het kampioenschap ver van Ajax is verwijderd hebben ze veel poen en een zeer teleurstellende achterban.
En gaan deze heren de winterstop absoluut niet halen

Voordeel is een kleine erfenis aan spelers Colin, die ouwe spanjaard.

Waar zijn die lui in godsnaam mee bezig , tot de winterstop aan me hoela

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 19, 2007 10:37 am

Verstandige woorden, liever niemand dan dure spelers die het net niet zijn.

Maar dat neemt niet weg dat Van Geel en zijn scouting heel wat uit te leggen hebben wanneer hun schaduwlijst niet toereikend blijkt te zijn. Het wordt tijd dat Ajax weer eens jonge, echt talentvolle voetballers aantrekt.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2007 10:41 am

Suarez. :cheer.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 19, 2007 10:43 am

Jöhnk schreef:Suarez. :cheer.gif:
Suarez heeft die gescoord :hypocrite.gif:

Nou ik denk vanmiddag maar idd de beste aankoop met Kennedy tot nu toe

Starring

Bericht door Starring » di aug 21, 2007 9:42 pm

Tot op de dag van vandaag heeft Ajax schrijnend genoeg (zonder snuffelstagiare Sarpong meegerekend) niet één aanvallende middenvelder lopen in de selectie. Om maar te zwijgen over het ernstige gebrek aan creativiteit, inventiviteit en spelbepalende kwaliteiten in de middenlinie en de rest van het elftal. Zelfs met Sneijder was Ajax vorige seizoen vaak onmachtig als het aankwam op het stuk spelen van de tegenstander. Nee, dat kwam niet alleen door het zwakke positiespel.

De race tegen de klok is begonnen. Ik ben benieuwd. Als we tot de winsterstop moeten wachten, kunnen we liever gelijk op zoek naar een nieuwe TD.

P.S.
Er gaat wat fout met edit-en.
Laatst gewijzigd door Starring op di aug 21, 2007 9:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 21, 2007 9:46 pm

Helemaal eens. Als Ajax nu echt heeft afgehaakt mbt Reira, lijkt het erop dat er veel kostbare tijd is verspild aan een mission impossible

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 9:55 pm

Is het niet logisch dat je nul op rekest krijgt als je echt goede voetballers wilt halen? Ik heb liever dat het een paar keer misgaat dan dat we teruggaan naar de tijd van de Soetaersjes en de Lindenberghjes. Die spelers konden we zo krijgen!

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 21, 2007 10:02 pm

Volgens mij kunnen wij met deze selectie, zelfs zonder vervanger van Sneijder, kampioen worden. Zeker als het tendem Suarez-KJH goed loopt.

Champions League (als we die halen...) is een ander verhaal.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 21, 2007 10:05 pm

Beetje weinig opbouwende kwaliteiten in de verdediging en op het middenveld. Dat was tegen Slavia duidelijk te zien!

Starring

Bericht door Starring » wo aug 22, 2007 12:04 am

joey schreef:Is het niet logisch dat je nul op rekest krijgt als je echt goede voetballers wilt halen?
Tja, als je op slechts één paard wedt, wat betreft speler en target-area, zul je nooit of zelden wat winnen dunkt mij. Dat blijkt nu ook. Ajax heeft in het verleden vaak mis gegrepen, maar met een beetje scoutingswerk, haal je zo een tweede Pienaar (met scorend vermogen), een Dani (met een betere mentaliteit), een tweede Trabelsi of zelfs een Grygera (hoewel het voetballend beter kon) binnen hoor, Joey. Die spelers hoeven echt niet tot absolute toppers uit te groeien, ze moeten gewoon goed kunnen ballen en bij Ajax passen qua stijl van voetballen en uitstraling.
Ik heb liever dat het een paar keer misgaat dan dat we teruggaan naar de tijd van de Soetaersjes en de Lindenberghjes. Die spelers konden we zo krijgen!
De tijdmachine is dan reeds in werking geweest, want spelers als Rennis, Urzaiz, Colin en Delorge komen in de buurt van de Soetaersjes en de Lindenberghjes. Hoewel Ajax dit keer gelukkig niet overbetaald heeft voor zulke spelers. Overbodige aankopen zijn het. Het verleden heeft dikwijls bewezen dat deze spelers toch vroeg of laat afvallen. Op gegeven moment groeit Ajax door en haken zij af. Dit soort spelers zijn tevens pas echt bruikbaar wanneer er een team 'staat'.
joey schreef:Beetje weinig opbouwende kwaliteiten in de verdediging en op het middenveld. Dat was tegen Slavia duidelijk te zien!
Een beetje? Moet je eens opletten als Urby een wedstrijdje niet mee mag doen. Je komt zakdoekjes tekort. Urby neemt vaak als enige het initiatief middels een avontuur of een pass vooruit. Op het middenveld komen we ernstig opbouwend en creatief vermogen tekort. Tenminste, het vermogen dat je minimaal moet hebben wil je een respectabele tegenstander onder druk zetten en onder druk houden en tegelijkertijd kansen blijven creëren.

gaizka

Bericht door gaizka » wo aug 22, 2007 9:22 am

Ik denk dat Kennedy voor de creativiteit zal moeten zorgen als nummer 10, dat kan hij volgens mij uistekend!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 22, 2007 9:45 am

joey schreef:Is het niet logisch dat je nul op rekest krijgt als je echt goede voetballers wilt halen? Ik heb liever dat het een paar keer misgaat dan dat we teruggaan naar de tijd van de Soetaersjes en de Lindenberghjes. Die spelers konden we zo krijgen!
Die zijn al gehaald hoor met Colin en Rommedahl :aai.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 22, 2007 9:51 am

Maar die twee kostten (bijna) niets, itt Soetaers en Lindenbergh,
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 10:12 am

Precies, dat bedoel ik. MVG durft wel een gokje te wagen met transfervrije spelers. Dat geeft ook niets. De dure spelers moeten voltreffers zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 22, 2007 10:51 am

Moet zeggen dat je geen gokje waagt met spelers als Colin en Rommedahl. Iedereen weet namelijk precies wat ze wel en niet kunnen en een spectaculaire ontwikkeling hoef je ook niet meer te verwachten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 22, 2007 11:02 am

Colin speelde vroeger bij NAC wél goed. Hij viel daar erg op en verdiende een contract in Engeland. Hij kon destijds ook naar Everton. Op dit moment haalt hij dat niveau bij lange na niet. Maar misschien kan hij toch een nuttige mandekker worden. Voor het opbouwende werk is hij niet, daar zijn anderen voor. Maar Michael Reiziger was ook een nuttige speler voor Ajax terwijl hij aan de bal niet veel kon. Dus MVG gokt erop dat hij aanhaakt en van waarde kan zijn. In bepaalde wedstrijden, waarin de tegenstander met een linksbuiten speelt, zou hij die kunnen uitschakelen.
Wat Rommedahl betreft geef ik je gelijk.
Begrijp me goed, deze spelers hoefden van mij niet te komen. Maar de begroting van Ajax spat niet uit elkaar als ze niet slagen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 11:04 am

Maar het ging erover of Van Geel al dan niet geweldige aankopen heeft gedaan. Tot nu toe valt het wel mee, het zijn voornamelijk gevestigde namen en spelers voor de breedte. De enigen waar je met goede wil een echte pluim voor zou kunnen geven zijn Huntelaar (vanwege de prijs, dat hij een zeer goede spits was zag bijna iedereen toen al) en Suarez.

Plaats reactie