PSV 2007 - 2008
-
- AT Toto winner 15/16
PSV heeft 9 miljoen betaald en moet ook nog een deel van deze 13 miljoen afstaan aan Roda. Zo netjes vind ik dat niet. Helemaal niet als je er Koevermans voor terughaalt. Ik ken een PSVer die kort geleden nog beweerde dat PSV van de 20 miljoen die het voor Koné zou krijgen betere spelers zou halen dan Ajax haalde. Koevermans is inderdaad stukken beter dan Suarez.brigade zuid schreef:Netjes 13 miljoen voor Kone.

Het is sowieso geen overtuigende aankoop, want Reker gaf laatst nog aan dat Koevermans de laatste op het lijstje was.
Oh, maar voetballen kan Luque ook wel hoor. De enige vraagtekens die ik zet zijn omtrent zijn fitheid.Jöhnk schreef:Niet veel dus. Dat maakt een speler nog geen aanwinst voor Ajax of Psv.
Maar je lijkt positief over Luque (viel me in andere topics ook al op), of vergis ik me?
De Koef dus !
Geen slechte keuze, al is hij ook geen droomopvolger van Koné. Maar goed, hij heeft specifieke kwaliteiten die de huidige groep nog ontbeerde. Wat dat betreft snap ik het wel. Alleen zal er te veel voor hem betaald zijn, iets van 6 miljoen blijkbaar.
En PSV heeft dankzij de winst op Koné en de uitschakeling van Ajax gisteren weer eens een positief eigen vermogen.
Geen slechte keuze, al is hij ook geen droomopvolger van Koné. Maar goed, hij heeft specifieke kwaliteiten die de huidige groep nog ontbeerde. Wat dat betreft snap ik het wel. Alleen zal er te veel voor hem betaald zijn, iets van 6 miljoen blijkbaar.
En PSV heeft dankzij de winst op Koné en de uitschakeling van Ajax gisteren weer eens een positief eigen vermogen.
Ik denk dat PSV helemaal geen behoefte had / heeft aan een type Suarez. De mensen die er zijn zijn al bewegelijk genoeg.Thomas schreef:Ik ken een PSVer die kort geleden nog beweerde dat PSV van de 20 miljoen die het voor Koné zou krijgen betere spelers zou halen dan Ajax haalde. Koevermans is inderdaad stukken beter dan Suarez.![]()
Koné had veel belangrijkere kwaliteiten die de huidige ploeg ontbeert. In mijn ogen gaat PSV er flink op achteruit. Ook al zal Koevermans wellicht meer goals meepikken.Baseman schreef:De Koef dus !
De persoon waar ik het over had vond Suarez slechts een redelijke aankoop, ook voor Ajax.Frank schreef:Ik denk dat PSV helemaal geen behoefte had / heeft aan een type Suarez. De mensen die er zijn zijn al bewegelijk genoeg.Thomas schreef:Ik ken een PSVer die kort geleden nog beweerde dat PSV van de 20 miljoen die het voor Koné zou krijgen betere spelers zou halen dan Ajax haalde. Koevermans is inderdaad stukken beter dan Suarez.![]()
Hetzelfde. Ik ben niet anti-Ajax hoor. Ik denk dat PSV 3e wordt achter Inter en CSKA. Die Russen moet je niet onderschatten; In Moskou spelen ze iedere tegenstander stuk en met spelers als Akinfeev, Daniel Carvalho, de Berezutski broertjes, Jõ, Vagner Love, Dudu, Aldonin en Ignashevich doen ze niet onder voor PSV.Demosthenes schreef:Zou Ajax deze ploegen loten, wat schrijf je dan? Plaatsing is binnen, twee ploegen die niets voorstellen.generaal schreef:Wat een kutloting! CSKA is een toppploeg en tegen Fenerbahce haal je op voorhand maximaal 3 punten.
De loting is inderdaad erg pittig, maar mooi uitdagingen zullen we maar zeggen. Gezien de stemming op het PN en van generaal hier kan het alleen maar meevallen, 1 punt zou al een wereldprestatie zijn !
Nog knapper dus...
Dus eigenlijk scoorde Koef er 22, ondanks het sterke combinatiespel van AZ ?Bertje schreef:Koevermans is een goede spits, maar met Koevermans komt er van dat pressievoetbal van Koeman dus helemaal niets terecht. Veel te statisch voor combinatievoetbal.
Nog knapper dus...
De Koevermans-transfer is er een met verschillende kanten.
Als je puur kijkt naar de voetballer Koevermans vind ik het geen slechte move van PSV. Ik denk dat hij het absoluut in zich heeft om te slagen. Hij is fysiek sterk, beschikt over een functionele techniek, scoort makkelijk is een goed aanspeelpunt en vooral doordat laatste kunnen we wellicht nog veel plezier aan hem beleven. Ik denk bijvoorbeeld dat Farfan er zeker niet rouwig om zal zijn dat PSV een 'aanspeelpunt' heeft aangetrokken. Die profiteerde altijd volop van de aanwezigheid van Vennegoor. Hoewel ik Vennegoor en Koevermans absoluut niet 1 op 1 met elkaar wil vergelijken want ze verschillen weldegelijk.
Aan de andere kant vind ik het schandalig dat er een pure centrumspits is gehaald, daar waar Koeman al de hele voorbereiding schreeuwt op 433. Dat is nu niet meer erg realistisch aangezien we maar 1 linkeraanvaller hebben na het vertrek van Koné (Perez) en maar 1 rechteraanvaller (Farfan). Ondertussen hebben we wel een spits aangetrokken die erg geschikt is voor dat systeem (Koevermans) terwijl we al 2 andere centrumspitsen hadden lopen (Lazovic en Reis). Zulke keuzes kan je niet maken als topclub zijnde, getuigt van een kinderlijk amateurisme. Zeker gezien het feit dat de linie waar we eigenlijk het meest versterking nodig hadden, onaangepast blijft. Maar daar is al genoeg over gezegd.
Het is nu afwachten.
We hebben er een goeie functionele spits bij, maar enige logica achter de aankoop lijkt te ontbreken. We gaan nu dus zien hoe Koeman dit gaat 'managen', zoals dat zo mooi heet. Het 'schipperen' is iniedergeval alweer begonnen en rekening daarvoor gaan we sowieso gepresenteerd krijgen in de loop van het seizoen.
Ik denk trouwens niet dat Koevermans letterlijk 'de laatste op het lijstje' was zoals Reker zei. Koeman gaf al vanaf het begin aan dat hij hem er graag bij wilde hebben. Ik heb liever zo'n uitspraak van Reker dan Stan Valckx die ze mond niet kan houden van opwinding over een speler waar PSV in geintresseerd is.
Als je puur kijkt naar de voetballer Koevermans vind ik het geen slechte move van PSV. Ik denk dat hij het absoluut in zich heeft om te slagen. Hij is fysiek sterk, beschikt over een functionele techniek, scoort makkelijk is een goed aanspeelpunt en vooral doordat laatste kunnen we wellicht nog veel plezier aan hem beleven. Ik denk bijvoorbeeld dat Farfan er zeker niet rouwig om zal zijn dat PSV een 'aanspeelpunt' heeft aangetrokken. Die profiteerde altijd volop van de aanwezigheid van Vennegoor. Hoewel ik Vennegoor en Koevermans absoluut niet 1 op 1 met elkaar wil vergelijken want ze verschillen weldegelijk.
Aan de andere kant vind ik het schandalig dat er een pure centrumspits is gehaald, daar waar Koeman al de hele voorbereiding schreeuwt op 433. Dat is nu niet meer erg realistisch aangezien we maar 1 linkeraanvaller hebben na het vertrek van Koné (Perez) en maar 1 rechteraanvaller (Farfan). Ondertussen hebben we wel een spits aangetrokken die erg geschikt is voor dat systeem (Koevermans) terwijl we al 2 andere centrumspitsen hadden lopen (Lazovic en Reis). Zulke keuzes kan je niet maken als topclub zijnde, getuigt van een kinderlijk amateurisme. Zeker gezien het feit dat de linie waar we eigenlijk het meest versterking nodig hadden, onaangepast blijft. Maar daar is al genoeg over gezegd.
Het is nu afwachten.
We hebben er een goeie functionele spits bij, maar enige logica achter de aankoop lijkt te ontbreken. We gaan nu dus zien hoe Koeman dit gaat 'managen', zoals dat zo mooi heet. Het 'schipperen' is iniedergeval alweer begonnen en rekening daarvoor gaan we sowieso gepresenteerd krijgen in de loop van het seizoen.
Ik denk trouwens niet dat Koevermans letterlijk 'de laatste op het lijstje' was zoals Reker zei. Koeman gaf al vanaf het begin aan dat hij hem er graag bij wilde hebben. Ik heb liever zo'n uitspraak van Reker dan Stan Valckx die ze mond niet kan houden van opwinding over een speler waar PSV in geintresseerd is.
Ik vind 7 miljoen (6,9) wel erg veel voor Koevermans. Denk niet dat hij zijn geld waard wordt, hoewel hij wel erg nuttig kan zijn wanneer er nog een doelpunt gemaakt moet worden in de slotfase.
Over de CL loting: mij leek het inderdaad niet zo'n makkelijke loting i.t.t. wat de media doen beweren. Maar ook geen onmogelijke, PSV zal in ieder geval thuis moeten winnen van Fener en CSKA, dan hebben ze wel kansen om door te gaan.
Over de CL loting: mij leek het inderdaad niet zo'n makkelijke loting i.t.t. wat de media doen beweren. Maar ook geen onmogelijke, PSV zal in ieder geval thuis moeten winnen van Fener en CSKA, dan hebben ze wel kansen om door te gaan.