N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 1:33 pm

Laf counter voetbal... :excited.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » zo sep 02, 2007 2:08 pm

Ben net thuis, was zeg maar een warm dagje gelredome!

Ik was ook nogal verrast dat NEC deze keer wel wilde voetballen maar goed,...

1-1 was totaal niet onterecht geweest.

Oh en voordat ik het vergeet, beukering is inderdaad wel wat beter geworden had de 1-1 vol op de kop!

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 2:10 pm

Thnx... en gefelies!

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 2:19 pm

Pff, zelden zo'n slechte wedstrijd gezien. Gelukkig speelden Velthuizen en Espinoza wel goed, anders was het zo maar 1-3 geworden.

Maar ja, we staan wel bovenaan... :confused.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » zo sep 02, 2007 2:23 pm

Zelfs de sfeer in het stadion was mat,..... met afstand de slechtste derby die ik ooit heb gezien (maar wel 9 uit 3 :headbang.gif: )

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 2:25 pm

Heel netjes idd... :koe.gif:

al moet 't nu wel weer afgelopen zijn... :1evil.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 2:29 pm

Slecht spelen en toch winnen! Dat kunnen alleen de hele grote clubs, toch? :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 02, 2007 2:30 pm

Als je 't hebt over PSV wel ja! :1evil.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 2:33 pm

PSV? Poeh, die speelden gelijk...

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 03, 2007 12:36 pm

Vloek van de glasbak blijft NEC plagen
door Harry Arts

Maandag, 3 september 2007 - ARNHEM - Het Gelredome blijft een no go area voor NEC. De Nijmegenaren hebben nog nooit in 'de glasbak' weten te winnen. Ook gistermiddag trok Vitesse aan het langste eind in de derby: 1 - 0.

Afbeelding
Jhon van Beukering is de vertwijfeling nabij. Foto: Pro Shots

In het Nijmeegse kamp lag de frustratie er gistermiddag duimendik bovenop. Mario Been kon het nog net opbrengen om de tegenstander te feliciteren met de zege (en de gedeelde koppositie), maar van zijn gezicht viel het onrecht af te lezen. "De veldprikkers hoeven straks maar een half veld te bewerken. Vitesse is na rust niet meer in de buurt van ons doel geweest."

De NEC-trainer werd gistermiddag nog maar eens geconfronteerd met het grootste manco van zijn team. Ondanks een handvol grote kansen stond er na negentig minuten toch weer een hatelijke nul op het scorebord. Na drie wedstrijden heeft alleen Jhonny van Beukering een keer de roos geraakt. Niet voor niets tastte NEC afgelopen week flink in de buidel om RKC-aanvaller Tim Janssen aan te trekken.

De komt van Janssen lijkt slecht nieuws voor Jeremain Lens. De van AZ gehuurde spits kan goed voetballen, is snel en passeert gemakkelijk, maar laat zich veel te gemakkelijk de kaas van het brood eten. Bovendien verzaakt hij in verdedigend opzicht. Paul Verhaegh, zijn opponent, mocht gisteren naar hartelust oprukken. Het was dan ook geen toeval dat de Arnhemse rechtsback de assist bij de enige treffer op zijn naam kreeg. Hij zag spits Harrie Gommans slim weglopen bij Patrick Pothuizen, waarna de Limburger de afgemeten voorzet simpel achter doelman Babos kon koppen: 1-0.

Het sterk gestarte Vitesse trok zich daarna terug in de loopgraven, een tactiek die ook vorige week tegen AZ al succesvol was. Aad de Mos: "Mag het? Vorig seizoen kregen we veel te veel doelpunten tegen. Nu proberen we eerst de nul vast te houden en vanuit dat fundament te gaan voetballen."

Desondanks kreeg NEC voor rust enkele opgelegde kansen. Vooral Van Beukering was er een paar maal dicht bij tegen zijn oude club. De sterk keepende Velthuizen hield hem van een doelpunt af, hij kopte een keer rakelings naast, maar Van Beukerings mooiste moment was in de 24ste minuut. Na een mooie pass van Rutger Worm draaide de spits zich knap vrij bij Sprockel, die aan de noodrem ging hangen. Scheidsrechter Haverkort weigerde de bal echter op dee stip te leggen. "Hij zei dat-ie er te ver vanaf stond", brieste Peter Wisgerhof.

De protesten hielpen natuurlijk niets, net zomin als de wissels die Been na rust toepaste. Naarmate de klok doorliep, verdween het overleg in het Nijmeegse spel en daarmee het vertrouwen. NEC koos steeds vaker voor de lange bal en dat was kaassie voor de kopsterke Vitesse-defensie.

NEC heeft twee weken om zijn wonden te likken en zich voor te bereiden op de kleine klassieker tegen NAC. Mario Been: "Het komt allemaal in orde. Een punt uit drie wedstrijden is niet genoeg, maar straks staan we echt wel weer waar me moeten staan."

Jhonny van Beukering: een zuivere penalty

Maandag, 3 september 2007 - ARNHEM - Jhonny van Beukering was stellig in zijn oordeel: scheidsrechter haverkort had de bal op de stip moeten leggen. " Het was een zuivere penalty", aldus de aanvaller van NEC.

"Ik was erlangs en kon zo doorlopen. En dan ga ik echt niet liggen. De scheids had het niet goed kunnen zien, zei hij tegen Wisgerhof. We hadden hier vandaag echt moeten winnen. We waren veel sterker. Maar die Velthuizen hield alles tegen."
Tim Janssen voelt zich al beetje 'en-ie-cejer'
door Danny van den Broek

Maandag, 3 september 2007 - ARNHEM - Zaterdagochtend had hij er nog eentje gemaakt tijdens de laatste trainingspartij van NEC in de voorbereiding op de kraker tegen Vitesse.

Afbeelding
Tim Janssen wordt bij zijn eerste training als NEC?er stevig in de tang genomen door Jonas Olsson. Foto: Broer van den Boom/Pro Shots

Maar een dag later zat Tim Janssen noodgedwongen in de bestuursloge van het Gelredome. In het bijzijn van technisch directeur Carlos Aalbers zag de jongste aanwinst van de Nijmegenaren hoe zijn nieuwe ploeg onverdiend onderuit ging bij de Arnhemse rivaal: 1-0.

"Ik heb in elk geval gezien dat we goed kunnen voetballen", zei Janssen die morgen pas speelgerechtigd is voor NEC. En hoewel hij zich maar net en-ie-cejer mocht noemen, was het toch al gaan kriebelen. "Ik ben hier pas één dag, maar ik betrapte me toch op enige betrokkenheid."

Terwijl zijn oude club RKC vrijdag nog met 3-2 win van Helmond Sport, lukte het zijn nieuwe werkgever weer niet om de punten mee te nemen uit het Gelredome. "Maar toch ben ik blij dat mijn transfer vrijdag rond kwam. Ik wil bij een eredivisieclub spelen. Dat had ik al vroegtijdig aangegeven. De eerste divisie, dat heeft toch weinig met voetballen te maken. Daar is het moeilijk presteren."

Toch zag het er lang naar uit dat de 21-jarige jeugdinternational zijn kunsten in de oude stadions van bijvoorbeeld Stormvogels/Telstar en Haarlem zou moeten vertonen. Tot NEC hem enkele uren voor de deadline van de transferperiode verloste uit Waalwijk.

"Het is allemaal nogal apart gegaan," wilde Janssen nog wel even terugblikken. "In eerste instantie waren er heel veel clubs die zich voor mij meldden, maar toen RKC miljoenen begon te vragen, lieten ze niks meer van zich horen."

Hij schudt nog maar eens met zijn hoofd. Dat prijskaartje van een paar miljoen euro. Het hoorde gewoon niet om zijn nek te hangen. "Dat betaal je voor topspelers. Ben ik nog niet. Ik wist wel wat ik wilde. Een club in de eredivisie die niet - zoals RKC het afgelopen seizoen - tegen degradatie hoeft te knokken. Maar ik wilde ook nog niet naar een club uit de top vier, vijf. Daar ben ik gewoon nog niet klaar voor. Liever naar een club waar ik kansen krijg om te spelen en te scoren. Waar ik kan uitgroeien tot een betere voetballer."

Die kansen liggen er in Nijmegen, gelooft Janssen. "Ik heb goede geluiden gehoord over NEC. Een leuk team. Goed voetbal. Dat merkte ik zaterdag al bij de training. Echt al een verschil met RKC. Daar hebben ze wat goede jongens verloren. De selectie is in kwaliteit achteruit gegaan. En dat merkte ik direct op de trainingen."

Zijn nieuwe ploegmakkers had hij zojuist even opgezocht in de kleedkamer. Het was er geen vrolijke bende geweest.

"Iedereen was nogal down. Dat lijkt me logisch. Natuurlijk kun je hier verliezen, maar op zo'n manier is wel heel erg zuur. Vitesse was het eerste kwartier beter, wij de rest van de wedstrijd."

En dus had hij zich daar hoog in het Gelredome aardig zitten te verbijten. "Ik hoop zo snel mogelijk te beginnen. Wat zeg ik. Het liefst had ik er vandaag al gestaan."
Swerts en Holman: vrienden in de derby
door Danny van den Broek

Maandag, 3 september 2007 - ARNHEM - Ze kennen elkaar van Excelsior. Gill Swerts en Brett Holman. Bij de club uit Rotterdam werden ze gezworen kameraden, nu stonden ze tegenover elkaar in het Gelredome. De Belg in het shirt van Vitesse, de Australiër met de kleuren van NEC.

Afbeelding
Gill Swerts in actie tegen NEC. Foto: Hans Broekhuizen/De Gelderlander

In het begin van de tweede helft veroorloofden ze zich een dolletje. In het voorbijgaan trok Swerts Holman even aan het shirtje, waarna de Australiër in een speelse reactie de Belg met de vlakke hand tegen de kont sloeg.

"Aad de Mos zag het en reageerde onmiddellijk", zei Swerts. "Ik moest scherp blijven. Was ik wel, hoor. Maar het kon even. We stonden toch ook met 1-0 voor."

Holman kon er in de catacomben van het Arnhemse stadion om lachen, als een boer met kiespijn. "Een geintje. Moet kunnen. Verder kwamen we elkaar niet zo veel tegen. Daarvoor spelen we op te verschillende posities."

Swerts: "We begonnen natuurlijk niet verkeerd. Maar na onze voorsprong leek het wel of NEC dat doelpunt nodig had om beter te gaan voetballen." Vier, vijf honderd procent kansen had Holman geteld. ,,Daarvan moeten we er toch echt een of twee benutten. Voor Vitesse is dit een ideale start. Negen punten uit drie duels. Voor ons is het even slikken. Maar we komen er wel weer overheen, hoor. Deze groep is heel close."

De een woont nu in Arnhem, de ander in Nijmegen. Elke week hebben ze wel contact met elkaar. "In Rotterdam zagen we elkaar elke dag", zegt Swerts. "Woonden we naast elkaar in een flat." "Ik beschouw Gill als mijn oudere broertje", onthult Holman. Swerts: "Net als onze honden. Dat zijn ook broertjes. Brett en ik hebben allebei een vuilnisbakkenras dat een lijkt op een Jack Russell. Ze komen uit één nest."

En luisteren voor geen meter, weet Holman. "Als we in zijn appartement waren of in het mijne. Maakte niet uit. Het was altijd een puinhoop. Ze beten alles kapot."

Swerts: "Ik zou het leuk vinden om nog eens samen in een ploeg te spelen. Brett zou graag nog eens in de de Premier League willen spelen. Lijkt me ook wel wat. Of niet dan, Brett."
Been: 'Je krijgt niet altijd wat je verdient'

Maandag, 3 september 2007 - ARNHEM - 'Football is a cruel game', sprak Bobby Robson ooit na een bittere nederlaag met PSV. Mario Been dacht er gistermiddag precies hetzelfde over.

"Als er één ploeg was die de zege verdiende, dan waren wij het. Afgaande op het spelbeeld spelen we dit seizoen twee thuiswedstrijden tegen Vitesse. Maar je krijgt in het voetbal niet altijd wat je verdient. Wij creëren vijf, zes grote kansen die niet worden benut. En aan de overkant letten wij eventjes niet op en is het meteen raak. Over die penalty durf ik geen oordeel te vellen, ik heb de beelden nog niet terug gezien. Ik ga er maar vanuit dat Haverkort het goed gezien heeft. Ander kan ik vanavond nog een keertje uit m'n vel springen.".
Ondanks de cijfermatig tegenvallende seizoenstart - NEC staat na drie duels met een punt op de zestiende plaats - is er volgens Been geen reden voor paniek. "Ik weet zeker dat het goed komt. Op termijn komt het voetbal altijd bovendrijven. We hebben te veel kwaliteit om in de problemen te komen. "

Been haalde, net als vorige week tegen PSV, Jeremain Lens weer voortijdig naar de kant. "Hij speelde niet goed. Vooral het eerste halfuur was hij zoekende. Daarna had hij een paar aardige acties, maar na een uurt heb ik hem toch maar gewisseld. We hebben op dit moment nu eenmaal een sterke bank.

Dat-ie na zijn wissel zijn scheenbeschermers op de grond smeet, ach daar maak ik niet zo'n punt van. Ik zou het veel erger vinden als hij niet de pest in had."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2007 2:33 pm

Ik ben benieuwd of De Gelderlander na NEC-Vitesse schrijft dat Vitesse in de zwijnenstal heeft gewonnen...
Vloek van de glasbak blijft NEC plagen

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 06, 2007 9:54 am

Mooi stukje over beleving en vertrouwen... :worshippy.gif:
't Gaat natuurlijk over Mark Otten...voor de zekerheid... :hypocrite.gif:

’’Wederom een goede week!’’
Door: Chiron | Gepubliceerd: Eergisteren

Ik heb wederom een heel goede week achter de rug. En daarmee bedoel ik met name op het gebied van mijn blessure! Ik ben zondag uiteraard ook aanwezig geweest in Arnhem. En dat was natuurlijk een stuk minder! Ik weet hoe belangrijk deze wedstrijd is voor alles en iedereen die Nijmegen en NEC een warm hart toedraagt. En besefte maar weer eens hoe mooi het is om zulke wedstrijden te mogen spelen. En hoe bevoorrecht wij als spelers zijn. Ook heb ik even teruggedacht aan de wedstrijden van vorig seizoen, de wedstrijden uit de reguliere compititie. We wonnen thuis en uit speelden we gelijk. Toch heb ik persoonlijk aan de uitwedstrijd het beste gevoel overgehouden. Deze 2 wedstrijden staan voor mij symbool voor mijn afgelopen seizoen en laten voor mij zien hoe belangrijk het is dat een voetballer vertrouwen proeft zowel intern, dat is er gelukkig altijd geweest, als extern. Dat je je lekker voelt met je rol binnen het elftal, wat erg belangrijk is voor je zelfvertrouwen. De eerste wedstrijd stond ik stijf van de spanning en heb ik geen enkel moment genoten van het feit dat ik daar stond. Ik was ongelukkig met mijn rol en begreep niet hoe mensen zó veroordelend konden zijn naar een jonge speler en dan ook nog eens eentje uit de eigen regio. Nogmaals, ik begrijp dat mensen kritiek hadden op mijn spel. Maar het enige waar ik aan dacht was, wisten die mensen maar hoe graag ik wil presteren zoals ze van mij verwachten. En hoe beter ik mijn best deed, hoe banger ik werd om fouten te maken! Met als gevolg dat ik helemaal blokkeerde en met lood in mijn benen op het veld stond.

Zo anders was de wedstrijd later in het seizoen in het Gelredome. Daar stond ik dan in de wedstrijd van het jaar, zoveel mensen die in het verleden ervan overtuigd zijn geweest dat ik daar nooit in die context terecht zou komen. Volgens velen zou ik het nooit redden en was ik niet goed genoeg. Ik stond er toch en proefde het vertrouwen van de ploeg, de staf, de supporters maar bovenal en het allerbelangrijkste van mezelf. Ik speelde op een positie die me goed ligt en waar mijn kwaliteiten goed tot hun recht komen. Dit keer was ik wel in staat te genieten van de wedstrijd en dat heb ik ook gedaan met volle teugen. De sfeer, de druk, de spanning, geweldig! Alles wat ik gedaan heb in mijn leven om daar te komen was het met één klap waard geworden!

Nog anders was mijn situatie zondag, daar zat ik geblesseerd me te ergeren aan alles en iedereen. En mee te leven met de spelers, 2 van mijn beste vrienden stonden op het veld en daar had ik graag bij gestaan. Dat was onze droom toen we klein waren, met zijn 3tjes de derby spelen. Vorig jaar lukte het niet en deze keer dus weer niet. Gelukkig speelde ze beide erg sterk en kon ik trots op ze zijn. Helaas dat die ene bij de tegenpartij speelde! Maar als mijn knie me niet bedriegt en de laatste week een voorteken is geweest voor het verdere herstel dan zal ik er in de volgende confrontatie gewoon weer bij zijn en misschien wordt dan één van mijn dromen werkelijkheid.

Verder wil ik nogmaals aangeven dat ik zeker bereid ben vragen te beantwoorden, maar dat ik niet álle vragen beantwoord! Mijn excuses, maar ik ben niet van plan er een soort column van te maken en mijn licht te laten schijnen over allerlei uiteenlopende voetbalgerelateerde vraagstukken. Daartoe voel ik mij niet geroepen. Wie ben ik..?? Ik heb het ook niet uitgevonden allemaal en wil me graag beperken tot informatie over mijn blessure en over mijn ervaringen tijdens mijn blessure. Ik hoop dat u dit allen respecteert.

Ook in Zeist komen particuliere sporters die 2 á 3 keer in de week komen in tegenstelling tot de fulltime sporters die er elke dag zijn. En het is inderdaad zo dat de dagrevalidanten iets sneller gaan tijdens hun revalidatie. Maar dat is tenslotte ook de insteek wanneer je er elke dag mee bezig bent. Mijn programma ziet er globaal gezien als volgt uit; ik meld me rond half 10 en dan wordt mijn knie gecheckt en behandeld, daarna spring ik op de fiets en start ik aan mijn ochtendprogramma. Deze bestaat uit krachtoefeningen in de gesloten keten, uitgevoerd met behulp van apparaten. Daarna ga ik rond 12 uur á half 1 samen met Cecilio Lopes naar buiten om onze loopoefeningen te doen op het tennisveld. Aansluitend ga ik hardlopen op de loopband. Dan sluit ik mijn ochtendprogramma af met 20 min aquajoggen.
Voordat ik aan de middag begin wordt mijn knie nogmaals gecheckt en indien nodig nog een keer behandeld, dit is afhankelijk van de stijfheid en beweeglijkheid van de knie. Daarna ga ik wederom op de fiets, gevolgd door wat kracht / stabiliteitsoefeningen in de open keten (zonder apparaten, alleen met halterstang). Dit programma sluit ik af met wat rompstabiliteit en 20 min crosstrainer. Nog ff de knie goed ijsen en dan rond een uur of 4 á half 5 rijd ik weer richting Nijmegen.

De doelstelling van deze week is de looparbeid uitbreiden en omhoog met de gewichten, zodat de kracht in mijn spieren toeneemt, deze wordt volgende week getest. En dan moet blijken aan de hand van het resultaat van deze test of ik er klaar voor ben om naar buiten het veld op te mogen. Voldoende kracht en een rustige knie zijn noodzakelijk om deze volgende stap te mogen maken..

Groeten en tot volgende week

Bron: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 07, 2007 10:33 am

Gelderlander vrijdag 7 sept 2007 schreef: NEC’s Hongaren nu al met z’n drieën
Krisztian Vadocz begon loopbaan bij Honved, de club van Ferenc Puskas.

door Harry Arts NIJMEGEN – Het begint al een aar­dig clubje te worden, de Hongaar­se enclave in De Goffert. Na oudge­diende Gábor Babos en jonkie Adam Hrepka is Krisztian Vadocz alweer de derde voetballer uit het Balkanland bij NEC. Als de voorte­kenen niet bedriegen heeft NEC met het aantrekken van Vadocz een goede slag geslagen. De 22-jari­ge middenvelder geldt als een van de grootste talenten uit de Hon­gaarse school en heeft al acht inter­lands op zijn naam staan.
Als broekie van zes meldde Krisz­tian Vadocz zich bij Honved, de roemruchte club uit zijn geboorte­stad Boedapest waar ooit Ferenc Puskas zijn legendarische linker ontwikkelde. Vadocz doorliep in veertien jaar alle jeugdselecties tot hij op zijn zeventiende debuteerde in de hoofdmacht, tegen Sopron, de oude club van Babos. „Ik heb al­tijd centraal op het middenveld ge­speeld. Ik kom het beste tot mijn recht als ik veel aan de bal kom en de lijnen kan uitzetten.”
Door zijn snelle ontwikkeling werd Vadocz geselecteerd voor Jong Hongarije. Eind 2004 maakte hij zijn opwachting in de Hongaar­se A-ploeg. Het kon niet uitblij­ven; na zijn internationale debuut trok het buitenland aan de bel.
Vadocz koos voor Auxerre, de club van voetbalgoeroe Guy Roux. „ De Franse scouts hadden mij een paar keer zien spelen bij de Hongaarse jeugdploeg. Op een gegeven kwam Roux naar Boedapest. Toen ze mij een aanbieding deden, was de keus niet moeilijk. Auxerre staat bekend om zijn goede opleiding, als een club waar jonge spelers een kans krijgen.”
Maar dat viel tegen. „Ik moest me aanpassen. Voor het eerst op eigen benen, in een vreemd land met een andere cultuur. Daar kwam bij dat ik me voor het eerst echt prof voelde. Nu werd het menens.
„Ik vond het wel raar dat ik geen kans kreeg om te laten zien wat ik kan. Na een halfjaar heb ik ge­vraagd of ik verhuurd kon worden. Ik wilde per se spelen. De rest van het seizoen kon ik terecht bij Motherwell. Coach Maurice Mal­pass, die ook de leiding heeft over Jong Schotland, kende mij van een onderlinge interland.
„ Ook in Schotland had ik wat tijd nodig om me te settelen. Het duur­de een paar weken voor ik mijn eerste wedstrijd speelde, daarna heb ik geen minuut meer gemist. Het is uiteindelijk een goede beslis­sing geweest om daar vier maan­den te gaan spelen. Temeer ook omdat ik mijn plaats in de nationa­le ploeg terugkreeg.”
Toen Vadocz vorige maand op­nieuw probeerde uitgeleend te worden, kwam NEC in beeld. „ Auxerre had steeds aangegeven dat ze mij niet kwijt wilden. Maar twee dagen voor het verstrijken van de transferdeadline kreeg ik in­eens te horen dat ik voor een klei­ne afkoopsom weg mocht. Geluk­kig is het allemaal rond gekomen en zijn alle partijen blij met de uit­komst.
„Ik heb nu twee weken om te be­wijzen dat ik in het elftal thuis­hoor. Tot nu toe bevalt het me pri­ma bij NEC. Natuurlijk heeft het zijn voordelen dat ik hier twee landgenoten tref. Vooral Babos kan mij hier wegwijs maken. Tege­lijkertijd moet ik oppassen dat ik niet te veel aan hem overlaat. In je eentje leer ik natuurlijk een stuk sneller Nederlands. Een moeilijk taaltje trouwens. Ik ben blij dat ie­dereen hier ook Engels spreekt.”

Afbeelding
Kersverse NEC’er Krisztian Vadocz in zijn nieuwe werkplunje. „Ik heb nu twee weken de tijd om te bewijzen dat ik in het elftal thuishoor.”

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 11, 2007 10:14 am

Heeft eNieSee eeeindelijk de zo broodnodige scorende spits en afmaker binnen (samen met Beukje natuurlijk...)? :headbang.gif:

Met 't aanvallend ingestelde spelleke is niks mis...alleen dat scoren...zucht...

Janssen scoort twee keer bij debuut
door Danny van den Broek

Dinsdag, 11 september 2007 - DEVENTER - Acht minuten had Tim Janssen gisteravond nodig om datgene te doen waarvoor NEC hem op de laatste dag van de transferperiode gehaald heeft: scoren.

Afbeelding
Debutant Krisztian Vadocz gebruikt handen en voeten om een opponent van Go Ahead Eagles af te stoppen. Foto: Gerard Vrakking

Na een bekeken pass van die andere aankoop, de Hongaar Krisztian Vadocz en een afgemeten voorzet van Alexander Prent, prikte de Brabander met het binnenkantje de bal koel achter Peter Veenenman. Twaalf minuten later werd de doelman van Jong Go Ahead Eagles voor de tweede keer gepasseerd door Janssen die nu de bal uit een corner binnenkopte.

Jong NEC leek over de zwakke eerste divisionist heen te walsen, maar uitgerekend vanaf de moment kakte het bekerduel op een vreselijke manier in. De Deventernaren bleven onmachtig, terwijl de bezoekers zich steeds vaker te buiten gingen aan slordigheden die de wedstrijd een rommelig karakter gaven.

Met nog een half uur te gaan haalde Wim Rip snel achter elkaar Janssen en Vadocz naar de kant. Beiden waren licht aangeslagen. "Toch voel ik me steeds fitter worden, al denkt mijn rug daar op dit moment iets anders over", zei Janssen met een pijnlijke grimas. De aanvaller speelde voor het laatst in mei een hele wedstrijd. "En dat merk je. Ik mis ritme. Voor mijn gevoel wissel ik daardoor goede momenten af met dramatische acties. Vreselijk irritant. Maar ik weet ook dat het een kwestie van tijd is. Die moet ik mezelf gunnen. Dat is soms moeilijk, want ik wil het hier natuurlijk zo snel mogelijk laten zien."

Met die insteek was ook Krisztian Vadocz aan de bekerklus begonnen, maar de Hongaarse middenvelder kreeg steeds meer last van pijnlijke spieren in zijn bovenbenen. "Zaterdag tijdens de training had ik al zware benen. Gaat wel over, dacht ik nog. Maar als ik nu morgen een wedstrijd moest spelen, zou dat niet lukken, vrees ik." In Deventer straalde Vadocz vooral degelijkheid uit en toonde hij twee keer zijn klasse door met het buitenkantje een medespeler vrij doelman Veeneman te zetten. Voor de rest speelde de Hongaar een onopvallende rol. "Dat is de moeilijkheid van dit moment. Ik moet het ritme van de ploeg nog oppakken en zij kennen mijn sterke kanten nog niet. Een kwestie van tijd, lijkt me."

Met Vadocz en en Janssen op de bank, werd het nog een levendige slotfase in de Adelaarshorst waar Abdelkarim Fachtali, Alexander Prent en Joël Tshibamba nog dotte van kansen lieten liggen voordat

Ceriel Oosterhout de thuisclub zomaar dichterbij bracht. Daardoor werd het nog een hectische slotfase, waarin Go Ahead Eagles in de laatste minuten zelfs nog op gelijke hoogte had kunnen komen. "Onnodig, want we hadden er wel vijf of zes kunnen maken. Gaan we nog bijna onderuit door de wilskracht van Go Ahead Eagles dat alle ballen er alleen nog maar hoog inpompte", wist Wim Rip. De coach wees ook nog maar eens op de sterkte wedstrijd van Ferne Snoyl, die zich bij Jong NEC terug zal moeten knokken in de hoofdmacht van Mario Been. "Ferne heeft vanavond weer keihard gewerkt", complimenteerde Rip de middenvelder.

"Ferne is goed bezig", constateerde ook Been vanaf de tribune. "Hij pakt het goed op. Ik ben blij met de manier waarop hij zich nu manifesteert."

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 11, 2007 10:50 am

Wat een ongeloofelijk slecht stuk, zeg!

1. Ik lees nergens de uitslag van de wedstrijd, dat moet je er zelf maar uithalen.
2. Jong GA Eagles is natuurlijk geen eerste divisionist.
3. Ceriel Oosterhout heet in werkelijkheid Oosthout.

Maar goed, leuk dat NEC een speler heeft die kan scoren. :headbang.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 11, 2007 11:05 am

Hoogste tijd voor een ingezonden stuk? :hupajax.gif: :666.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 11, 2007 12:17 pm

Duke is volgens mij een beetje gepikeerd omdat Jong GAE verslagen is. :1evil.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 11, 2007 12:21 pm

Jöhnk schreef:Duke is volgens mij een beetje gepikeerd omdat Jong GAE verslagen is. :1evil.gif:
Zou 't? :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » di sep 11, 2007 12:21 pm

Jöhnk schreef:Duke is volgens mij een beetje gepikeerd omdat Jong GAE verslagen is. :1evil.gif:
Logisch toch? Ik zoek een uitslag. Niet te vinden. :hypocrite.gif:

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » di sep 11, 2007 12:23 pm

De keeper heet overigens Veeneman, niet Veenenman. :1evil.gif:

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 11, 2007 2:13 pm

Al op de [enter-toets] gedrukt? :666.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 14, 2007 10:29 am

Die Potje...grappig... :headbang.gif:

De muziek van... Patrick Pothuizen Uitgegeven op 14 september 2007 9:24

Vanaf dit seizoen krijgt u, voorafgaand aan onze thuiswedstrijden, de favoriete muziek top 3 van de N.E.C. spelers voorgeschoteld. Bij N.E.C. - NAC Breda staat verdediger Patrick Pothuizen centraal. U luistert in het McDOS Goffertstadion naar zijn lievelingsnummers en leest hier waarom hij voor deze muziek heeft gekozen.

Nummer 1: Metallica met het nummer 'One'
"Van dit nummer krijg ik echt een adrenalinestoot. Ik draai het altijd voor een wedstrijd. Toen ik een jaar of 16 was gingen we met vrienden naar een strandje in Culemborg. We hadden dat dan ook keihard aanstaan op een Ghettoblaster."

Nummer 2: Limp Bizkit met 'My way'
"Heel simpel: het is één van mijn favoriete bands, van deze muziek krijg ik een kick. Ik kwam hen tegen op de pc. Als je dan naar muziek luistert dan worden er ook suggesties gedaan voor muziek die lijkt op wat je luistert. Zo ben ik bij hen uitgekomen."

Nummer 3: Snow Patrol met 'It's beginning to get to me'
"Ik heb deze band live gezien dit jaar op Rock Werchter. Ik vind het geweldige muziek en vooral live heerlijk om naar te luisteren. Via festivals leer je nieuwe bands kennen. Toen ik naar Rock Werchter ging had ik nog niet echt van Snow Patrol gehoord maar nu is het één van mijn favorieten."

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » vr sep 14, 2007 10:32 am

Ook een boeiend stukje...

Ramadan bij N.E.C. voor Fachtali, El-Akchaoui, Ntibazonkiza, Nalbantoglu en Aarab
Uitgegeven op 13 september 2007 13:51

In de selectie van N.E.C. zijn vijf spelers voor wie de Ramadan gaat beginnen. In dit exclusieve interview voor www.nec-nijmegen.nl vertellen zij hun verhaal en leggen ze uit wat hun gevoel is bij de Ramadan aan de hand van een aantal stellingen en een aantal vragen.

Afbeelding

Voor sommige Moslims is woensdag 12 september en voor sommigen donderdag 13 september de dag dat de Ramadan begint. Turkse Moslims houden hiervoor de kalender aan, voor andere Moslims is de stand van de maan leidend. Echter, voor iedereen geldt: Ramadan is de negende maand van de Islamitische kalender en tevens de vastenmaand. Wat Ramadan bijzonder maakt onder alle maanden is dat het naast de getuigenis; het gebed; de bedevaart en aalmoezen voor de armen, één van de 5 zuilen van de Islam is.

Bij de selectie van N.E.C. zijn Karim Fachtali, Youssef El-Akchaoui, Saidi Ntibazonkiza, Muslu Nalbantoglu en Naïm Aarab degenen die ongeveer een maand lang vasten tussen zonsopgang en zonsondergang. In dit exclusieve interview voor www.nec-nijmegen.nl vertellen zij hun verhaal en leggen ze uit wat hun gevoel is bij de Ramadan aan de hand van een aantal stellingen en een aantal vragen:

Moslims verwelkomen het vasten zoals de aarde de regen, omdat het een maand van goede dingen is.
Muslu trapt af ‘Voor mij is de solidariteit met armen eigenlijk de belangrijkste drijfveer tijdens de Ramadan. Je realiseert je dan hoe gemakkelijk je het eigenlijk hebt. Het is wel even omschakelen van ‘de kast open en pakken wat je pakken kunt’. Ik heb nog nooit gedacht: Shit, het is weer Ramadan. Youssef vult aan ‘Eigenlijk is het een soort feest. Wij zijn elke avond allemaal samen bij mijn ouders. Voor het eten bidden we samen. We beginnen met soep want je maag is natuurlijk leeg dus je kunt niet meteen aan de zware kost. Dit is een speciale soep die heet Harira. Mijn moeder staat er 3 à 4 uur voor in de keuken.’ Ook Naïm vertelt over wat bij hem gebruikelijk is ‘Mijn ouders zijn in België maar ik doe de Ramadan samen met een aantal jongens van Jong N.E.C. Vaak eten we dan in een Moskee hier in de buurt. Zelf koken wordt lastig.’ Muslu vult aan ‘In Turkije kunnen vooral de armen in de Moskee terecht om te eten, het is daar gratis.‘ Ook in veel Moskeeën in Nederland is het gratis om daar ’s avonds te eten.’ weet Karim.

Elke dag dat men vast, kan men als een overwinning beschouwen.
Wederom neemt Muslu als eerste het woord ‘Ik vind overwinning eigenlijk niet het goede woord. Het geeft je wel een goed gevoel maar eigenlijk is het gewoon één van de vijf zuilen van de Islam dus ons geloof schrijft het voor.’ Karim vertelt ‘Misschien dat het Suikerfeest, aan het einde van de Ramadan, wel een beetje een overwinningsgevoel benadert. Je bent dan toch trots dat je het hebt volbracht.’ Youssef verduidelijkt ‘Ramadan gaat ook niet alleen maar over het niet eten overdag. Het gaat er ook om dat je je lichaam en je geest reinigt. Daarnaast doe je bijvoorbeeld het laatste gebed van de dag in de Moskee. Het vergt veel tijd van jezelf. Eigenlijk hadden de Katholieken ook een Ramadan, dit was rond de Carnaval maar dat wordt nu compleet anders geïnterpreteerd.’ Ook Saidi vertelt ‘Eigenlijk moet je de laatste 10 dagen van de Ramadan in de Moskee verblijven, dit heet de Itiqaf. Als dat niet kan dan moet je thuis de Koran lezen.’

Het is belangrijk dat we aan elkaar denken en rekening houden met elkaar, zodat we liefde en barmhartigheid voor elkaar ontwikkelen en elkaar als gelijke zien.
Saidi reageert meteen ‘Het klopt dat dit belangrijk is tijdens de Ramadan maar eigenlijk is dat natuurlijk altijd zo.’ Karim vult aan ‘Je mag geen ruzie maken en geen agressief gedrag vertonen gedurende deze tijd. Tsja, dat is anders ook zo maar nu let je er nog meer op.’ Youssef vertelt ‘Soms willen mensen een ruzie met je uitlokken maar mijn vader heeft altijd verteld dat ik dan het beste maar gewoon weg kan lopen, dan vermijd ik dat risico.’ .

De onvermijdelijke vraag is natuurlijk hoeveel last je van het vasten hebt als profvoetballer, aangezien je dagelijks lichamelijke arbeid verricht. Muslu als eerste ‘Als je twee keer per dag traint dan voel je dat wel ja.’ waarna Karim vertelt ‘Sommigen draaien hun ritme om. Die gaan overdag slapen en zijn dan ’s nachts wakker. Dat kan maatschappelijk gezien sowieso niet bij iedereen maar het is ook niet de achterliggende gedachte van de Ramadan. Als je dat doet dan doe je het echt niet goed en voel je de Ramadan niet zoals dat zou moeten.’

Youssef vertelt ‘Ik denk dat het beter is om juist bezig te zijn. Als je de hele dag thuis zou zitten dan heb je weinig afleiding en denk je juist aan eten. Overigens eet ik wel op een wedstrijddag. Na een akkefietje bij één van mijn vorige clubs heeft mijn vader aan een Imam gevraagd hoe het zat als je profvoetballer bent en het dus je broodwinning is. Daar kwam uit dat ik gewoon mocht eten als ik die dagen maar inhaal voordat de volgende Ramadan voor de deur staat. Dat doe ik dan ook. Iedereen kent zijn eigen lichaam het beste en weet wat hij aankan. Ik wil ook niet het risico lopen dat ik mezelf voor gek zet door een ongeconcentreerde actie in het veld wat dan, voornamelijk door de buitenwereld, te wijten zou zijn aan de Ramadan.’

De anderen begrijpen hem volkomen maar gaan er niet allemaal hetzelfde mee om. Karim geeft aan ‘Ik sla wedstrijddagen niet over. Ik heb het gevoel dat ik het aankan en speel gedurende de Ramadan eigenlijk altijd vrij aardig.’ Muslu vult aan: ‘Je wilt in elk geval niet afgerekend worden op de Ramadan. Een foutje maken kan altijd gebeuren maar tijdens deze periode wordt er snel gewezen naar het niet eten. Ik eet daarom wel op een wedstrijddag. Ik vind ook dat ik die verantwoordelijkheid heb naar de rest van het team.’ Naïm en Saidi stellen beiden ‘Wij eten niet en vinden het geen probleem. Juist tijdens het vasten zijn we mentaal erg sterk en voelen we het als een stimulans om te proberen nog beter te spelen.’

Aangezien de Islamitische kalender 11 dagen minder telt valt over een jaar of 4 a 5 de Ramadan in de zomerperiode. Dit betekent dat de dagen langer zijn en dat er dus langer gevast moet worden en er korter de tijd is om te eten. Youssef stelt ‘Dan gaan we stuk in de voorbereiding maar ja, voor elk probleem is een oplossing!’

Door de jaren heen zijn deze 5 spelers een groot aantal vragen gesteld. Niet alleen door de buitenwacht maar ook door teamgenoten of anderen in hun omgeving. ‘Eigenlijk vreemd’ stelt Youssef ‘als ik zie dat mijn vader zo’n 35 jaar geleden als één van de eersten naar Nederland kwam, dan bestaat dit verschijnsel hier toch ook al heel lang. Er is nog steeds veel onduidelijkheid en dat hoor je om je heen.’ Muslu lacht ‘veel teamgenoten stellen vooral sexueel getinte vragen zoals Mag je er meteen weer op als de zon onder is? Nee dus. Je mag alleen sex hebben na zonsondergang met je vrouw als je getrouwd bent, anders niet. Verder mag je ook geen kauwgom en ook geen water. Alleen als je mond heel erg droog is mag je even spoelen. Maar dan niet spoelen om het spoelen, dit is alleen als je bijvoorbeeld zand ofzo in je mond hebt na een training. Stiekem eten mag ook niet.’ Youssef vult aan ‘Het gebeurt wel eens dat je onbewust eet, als je met je gedachten even ergens anders bent. Dit is niet erg maar natuurlijk alleen als het onbewust gebeurt. Wat je ook wel eens ziet is dat mensen expres bij jou in de buurt gaan eten of drinken terwijl ze weten dat jij aan het vasten bent, ik sta daarboven maar het kan wel heel irritant zijn.’

De laatste vraag is of de heren verder nog iets kwijt willen over deze voor hen zo belangrijke tijd. Het antwoord is ‘Ja’ en Muslu begint. ‘Hoe onze trainer hier met de Ramadan omgaat is echt top.’ Youssef vult aan ‘Op het trainingskamp in Den Helder vroeg hij ons al wanneer het was en vorig seizoen hebben we met het Suikerfeest bijvoorbeeld vrij gekregen. Er zijn echt genoeg trainers die er totaal geen rekening mee houden. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten maar om bijvoorbeeld fouten van spelers op te hangen aan de Ramadan dat zou mij echt pijn doen.’ Karim heeft een nog extremer voorbeeld ‘Ik weet van een speler dat er in België tegen hem gezegd is dat als hij zou vasten op de wedstrijddag dat hij niet in de basis zou starten.’

Dat de Ramadan het gevoel van saamhorigheid vergroot is wel gebleken tijdens dit gesprek. Het maakt deze 5 N.E.C.-ers in elk geval mentaal erg sterk. N.E.C. wenst hen veel kracht en hoopt met dit verhaal te hebben bijgedragen aan het begrip voor deze periode van zelfbeheersing, discipline en uithoudingsvermogen.

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 15, 2007 12:23 pm

Helaas geen zonnig dagje Goffert morgen...
...ah dagje strand met vriendinnen is een goed excuus... :cheer.gif: maar NEK nekt NAK morgen...helemaal nu die nieuwe spits met Beukje in de basis staat... Hoe dan ook... COME ON EnieSee... :necsjaal.gif:

Basisplaats Tim Janssen tegen NAC Breda
Uitgegeven op 14 september 2007 16:36

Tim Janssen begint aanstaande zondag in de wedstrijd tegen NAC Breda waarschijnlijk direct in de basis. N.E.C.'s nieuwste aanwinst vormt samen met Jhonny van Beukering het aanvalsduo.

Afbeelding

Trainer Mario Been zal zondag waarschijnlijk weer een 4-4-2 formatie het veld insturen waarin ten opzichte van de wedstrijd tegen Vitesse twee wijzigingen zijn. Muslu Nalbantoglu keert terug in de basis in plaats van Patrick Pothuizen. Tim Janssen's basisplaats gaat ten koste van Jeremain Lens die ook een blessure heeft opgelopen tijdens de training.

Tim Janssen op Omroep Gelderland: "Het ziet er wel naar uit dat ik in de basis begin: "Ik heb er erg veel zin in."

Met de andere spits Jhon van Beukering lijkt het wel te klikken. "We vullen elkaar goed aan. We denken hetzelfde over voetbal, dat moet wel goed gaan lopen. Ik voel me hier al heel goed thuis, het is een leuke groep."

Janssen is vooral gehaald vanwege zijn scorend vermogen. "Die goals gaan zeker komen, ik voel dat niet als druk. Ik scoor al mijn hele leven, waarom nu niet? Mijn doelstelling is om zo weinig mogelijk kansen te missen."
Voorbeschouwing

Kleine klassieker zeer belangrijk voor N.E.C.

Wedstrijdsponsor: www.nec-sluitjeaan.nl

Afwezigen N.E.C:
Geblesseerd:
Mark Otten, Dominique Scholten, Mark v.d. Boogaart
Twijfelgeval: Jeremain Lens

Afwezigen NAC:
Geblesseerd:
Veenstra, Ammi
Twijfelgeval: Molhoek, Zoetebier

N.E.C. ontvangt zondagmiddaag op de vierde speeldag van het seizoen NAC Breda. De Brabanders staan momenteel elfde in de rangschikking, met drie punten uit drie wedstrijden. Grote nederlagen tegen FC Groningen en Feyenoord werden gedeeltelijk goedgemaakt door een grote overwinning (4-1) op Heracles Almelo.

Eerste overwinning
Wedstrijden tussen N.E.C. en NAC Breda staan meestal garant voor spektakel. Dat is mooi meegenomen, maar N.E.C. zal pas tevreden zijn als zondagmiddag om kwart over vier het glas kan worden geheven op de eerste overwinning van het seizoen. De kansen daarop zijn er gelukkig ook. Want hoewel N.E.C. pas één punt pakte in drie wedstrijden, het vertoonde spel was zeker niet slecht. De nederlaag tegen PSV viel te hoog uit en, zoals ook trainer Mario Been terecht opmerkte, de tweede helft in Arnhem was geheel voor N.E.C. Er werd echter niet gescoord, een euvel dat ook dit seizoen weer de kop opsteekt met maar één doelpunt in 270 minuten.

Druk
De komst van Tim Janssen moet daar verandering in brengen, al is het niet eerlijk alle druk op zijn schouders te leggen. Met Jhonny van Beukering, Brett Holman en Janssen heeft N.E.C. drie spelers in de gelederen die in het verleden regelmatig het net wisten te vinden. En daar komt, als hij zich snel aanpast aan het spel in Nederland, Adam Hrepka nog bij. De verdediging van NAC Breda slaagt er overigens in wedstrijden tegen N.E.C. slechts zelden in haar doel schoon te houden. De laatste keer is alweer vier jaar geleden, in de acht wedstrijden daarna scoorde N.E.C. altijd.

Kracht
Door de laatste dagen van augustus (niemand ging weg, twee spelers kwamen erbij) heeft N.E.C. nu een brede selectie van 25 spelers. Dat is meer dan in voorgaande seizoenen, al komt niet iedereen onmiddellijk in aanmerking voor een basisplaats. Dat zal toch de kracht van dit team moeten worden. N.E.C. heeft niet alleen veel spelers van ongeveer dezelfde leeftijd, maar ook van ongeveer hetzelfde niveau.

Babos
Tegen NAC Breda kan blijken of dat niveau voldoende is om thuis van een van de directe concurrenten om plaats negen te winnen. De afgelopen seizoenen was N.E.C. vaak de betere. Vorig jaar werd bijvoorbeeld tweemaal gewonnen. In oktober werd het in het Rat Verlegh stadion 2-0 voor N.E.C., waarbij iedereen zich nog wel die prachtige goal uit een corner van Romano Denneboom kan herinneren. Denneboom maakte die avond ook de tweede goal. In januari won N.E.C. ook de thuiswedstrijd, ditmaal met 2-1 (doelpunten Holman en wederom Denneboom).
De meest spectaculaire wedstrijd van de laatste jaren vond in de strijd om de KNVB-beker plaats. Op 26 oktober 2005 was het na 120 minuten 2-2, waarna N.E.C.-doelman Gábor Babos zelf een van de penalty’s scoorde die N.E.C. een ronde verder bracht.

NAC Breda
Supporters van NAC Breda hadden het weer lastig afgelopen zomer. Kenden ze net alle spelers bij naam en toenaam, vond er alweer een volksverhuizing plaats. Dertien spelers vertrokken, met onder hen belangrijke namen als Arne Slot (Sparta Rotterdam), oud-N.E.C’er Mike Zonneveld (PSV) en Tamas Petö (Ujpest). Verder ruilde Anouar Diba zijn sportieve ambities in voor oliedollars bij Al-Wakrah in Quatar. Maceo Rigters, bij NAC Breda nooit echt doorgebroken, kon dankzij een voortreffelijk EK onder de 21 jaar bij Blackburn Rovers aan de slag.

Elf nieuwe
Dat betekent dat trainer Ernie Brandts, die twee jaar de tijd heeft gekregen om van NAC Breda een team te maken, halverwege zijn contract weer bijna opnieuw moet beginnen. In aantallen lukt dat aardig: elf nieuwe spelers werden naar Breda gelokt. En er zitten ook mooie namen bij: Joonas Kolkka, Jelle ten Rouwelaar, Anthony Lurling, Csaba Feher, Matthew Amoah en op de valreep als laatste huurling Rogier Molhoek. Een aantal van deze spelers stond in de zomermaanden overigens ook in Nijmeegse belangstelling.

Wedstrijdritme
Op Lurling na, die in de eerste divisie voor FC Den Bosch uitkwam, hebben al deze spelers een overeenkomst: ze komen van goede clubs, maar kwamen daar vorig seizoen nauwelijks aan de bak. Kolkka speelde nog 22 wedstrijden voor Feyenoord, maar meestal als invaller. Ten Rouwelaar (4 wedstrijden voor Austria Wien), Feher (3 voor PSV), Molhoek (10 voor AZ) en Amoah (9 voor Borussia Dortmund) zaten nog vaker op de bank. Dat hoeft geen probleem te zijn, waarschijnlijk zijn ze erg gebrand om bij NAC Breda het ongelijk van hun vorige trainers te bewijze

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 15, 2007 12:53 pm

Di Mario...geliefd in de Goffert...

Been legt geen druk op zijn spelers
Door: JJ | Gepubliceerd: Gisteren 14:02

NEC-trainer Mario Been blijft rustig ondanks de matige competitiestart met 1 uit 3.

''Ik leg geen druk op de groep. We moeten hier niet van in de war raken, vorig jaar hadden we na 5 wedstrijden pas 1 punt. En volgens Voetbal International hebben we een gouden toekomst, al kan dat natuurlijk niet zonder punten. We zijn alleen vaak te slordig, vooral in de eindpass.''

Vijf spelers bij NEC zijn begonnen met de ramadan. ''Dan hebben ze meer honger naar de bal en vreten ze het gras op. Nee, serieus, ik respecteer dat enorm en probeer ze daarbij te helpen.''

Bron: Omroep Gelderland

:smallgrin.gif:

NEC en Mario Been bijna akkoord
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 13:34

Het ziet ernaar uit dat NEC het contract met trainer Mario Been gaat verlengen. De verbintenis van Been loopt na dit seizoen af.

Volgende week donderdag praat Been opnieuw met de clubleiding. ''Het ziet er goed uit, misschien komt het donderdag al rond'', zegt de trainer. ''Ik wilde een duidelijk beeld van de toekomst van de club. En dat beeld is positief. De spelers zijn bijna allemaal eigendom van de club.''

NEC zal eventuele transferinkomsten in de toekomst herinvesteren. ''Dan gaat het dus niet zo als met Barreto. Dat was voor mij ook belangrijk.''

Bron: Omroep Gelderland

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Plaats reactie