AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik niet in ieder geval. Het punt was juist dat ik hem niet had zien spelen en dus niet kon inschatten of het een versterking zou blijken.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Er waren hier ook mensen die jaloers waren op AZ vanwege het aantrekken van Pelle. :hypocrite.gif:

Maar laten we hem niet te vroeg afschrijven, hij zal heus wel wat kunnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
LucaS

Bericht door LucaS »

trapt van Gaal er weer in. ik weet nog dat hij na het kopen van Santos door Ajax ook al over een nieuw tijdperk sprak; dat Ajax nu ook toppers uit Italie hiernaartoe kon halen. :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

joey schreef:Ik verbaasde me al over dat hooghartige verhaal van LVG dat spitsen in Italië gaan kans kregen. Dat is regelrechte onzin. Italië heeft altijd prima spitsen gehad.
Had Van Gaal het niet over jonge spelers die geen kans krijgen in Italië?

Maarreh ZSoG, al aan het genieten van Pelle? :hypocrite.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Had Van Gaal het niet over jonge spelers die geen kans krijgen in Italië?
Ook dat is natuurlijk onzin. Hoe oud was Cassano toen de Italiaanse topclubs om hem vochten?

Inderdaad, Luuk. Door dit soort ijdelheid gaan clubs naar de knoppen. Gewoon met beide benen op de grond blijven staan en niet geforceerd erbij willen horen, dat is veel beter.
Het stinkt aan alle kanten!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Iemand de speech van Riemer van der Velde gezien op het gala gisteravond? Hij haalde hard uit naar mensen (aanwezig in de zaal) die Alves het hoofd op hol zouden hebben gebracht. Jack van Gelder vertelde vanavond in DWDD dat Riemer hem had verteld dat dit op Dirk Scheringa sloeg. Scheringa vertelde vandaag op de perspresentatie dat jij van Van der Velde had vernomen dat het niet op hem sloeg, maar op zijn zaakwaarnemers. Alleen waren die niet in de zaal gisteravond. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Nee, het slaat nooit op Scheringa. Deze woekeraar is namelijk heilig.
:hypocrite.gif:

Wat moet Alves bij AZ? Is amper een betere club dan Heerenveen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mwah, AZ is wel een stapje verder dan Heerenveen hoor. Ok, het is niet wat hij in eerste instantie voor ogen zal hebben gehad maar als ik mocht kiezen speelde ik liever in Alkmaar. Maar voor Alves was het denk ik nu voornamelijk belangrijk dat hij ergens anders dan bij Heerenveen zou kunnen spelen. Hij heeft zichzelf daar onmogelijk gemaakt.

Heerenveen heeft dit overigens niet slim aangepakt. Het lijkt misschien dapper om de speler aan zijn contract te houden maar de 14 of zelfs 16 miljoen die AZ nu op tafel had willen leggen krijgen ze nooit meer. Die jongen zal nu wel in de winterstop vertrekken maar tot die tijd speelt hij niet of nauwelijks. Daar zal zijn waarde niet van stijgen. Bovendien moeten zijn teamgenoten hem niet meer.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Alhoewel ik er geen voorstander van ben om een speler altijd maar zn zin te geven hadden ze misschien beter kunnen cashen idd, nu heb je geen geld en geen speler.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Borst leek het overigens wel aan te moedigen dat Alves gewoon een maandje of vijf op z'n gat ging zitten. Ik mag toch hopen en aannemen dat dat soort werkweigering niets oplevert.
Lionel

Bericht door Lionel »

Hier kan ik dus niet tegen he, tegen zulke spelers. Wie denkt ie wel niet dat ie is die mafkees? Gewoon lekker laten rotten op de tribune. Als hij een paar maanden niet speelt wil ik wel eens zien hoe hij eruit ziet. 10 kilo te zwaar, geen wedstrijdritme.......ook geen salaris geven!
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

brigade zuid schreef:Alhoewel ik er geen voorstander van ben om een speler altijd maar zn zin te geven hadden ze misschien beter kunnen cashen idd, nu heb je geen geld en geen speler.
Natuurlijk konden ze beter cashen. Dat geld krijgen ze nooit meer. Dom van Heerenveen.

Ik bedoel dat AZ nou niet de absolute topclub is die Alves in zijn hoofd heeft gehad aan het einde van het vorige seizoen. Sowieso zal hij gedacht hebben dat hij Nederland zou verlaten.
999

Bericht door 999 »

Alves wel op tijd voor visum…

AZ WILDE TRANSFERSOM IN VIJF JAAR BETALEN

AMSTERDAM, woensdag

Ineens was hij niet ziek, zwak en misselijk. Op de ’on-Braziliaanse’ tijd van 08.45 uur stond Afonso Alves gisterochtend keurig in de rij voor het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Natuurlijk weer samen met een adviseur. Want alleen een visum ophalen is voor deze profvoetballer blijkbaar niet mogelijk. En dat had de 26-jarige aanvaller wel nodig om dit weekeinde met Brazilië uit te komen tegen de Verenigde Staten.

Saillant detail is dat Alves de laatste tijd niets meer met Heerenveen te maken wilde hebben, maar de Friese club wel steeds opbelde om zijn Amerikaanse visum te regelen, nadat zijn managers vergeten waren dit aan te vragen.

Daarmee is de Braziliaan het symbool geworden van de profvoetballer die boven de wet denkt te staan en de fatsoensnormen aan zijn laars lapt. Nadat op 30 april het eerste gesprek met Afonso Alves had plaatsgevonden op het Friese landgoed Lauswolt, is de organisatie van het gala Voetballer van het Jaar maandenlang bezig geweest om de uitreiking van de Gouden Schoen volgens zijn wensen in te vullen. Al in juni werd zijn familie in Brazilië bezocht, om te regelen dat zijn moeder, broer, zus en zoontje Felipe Henrique op 3 september bij de uitreiking aanwezig zouden zijn. Omdat dit een verrassing moest blijven, werd met de familie afgesproken niets hierover aan Afonso te vertellen. Daarna werd voor 11.000 euro aan tickets geregeld en werd medio augustus voor een filmimpressie opnieuw zijn familie in Belo Horizonte bezocht.

Toen in die periode weer contact met de Heerenveenaanvaller werd opgenomen, blonk de Zuid-Amerikaan uit door structureel niet op telefoontjes te reageren en doodleuk afspraken te vergeten. Toen er eindelijk wel in huize Alves in Heerenveen rond te tafel kon worden gezeten, deed hij onder meer het verzoek zijn familie uit Brazilië over te laten komen (wat dus al geregeld was), tevens deed hij de toezegging onder alle omstandigheden naar het gala te komen. Dus los van welke transfer of wat dan ook.

Nadien werd niets meer van Alves vernomen. Slechts één telefoontje van één van zijn adviseurs, dat Afonso boos was op Heerenveen en geen zin had in een feest. Waarop geantwoord werd dat als dit het geval was, hij of zijn vriendin dit zelf aan de organisatie diende te melden. Daarna bleef het weer stil.

Intussen hield de organisatie contact met de familie in Brazilië, terwijl Afonso hen niets zei over zijn twijfel om naar het gala te gaan. Toen afgelopen vrijdag weer met zijn broer werd gebeld, meldde deze enthousiast dat de koffers gepakt stonden. Alleen toen zondagmiddag de familie Alves op Schiphol werd opgewacht, bleek het viertal in Sao Paolo niet op het vliegtuig te zijn gestapt. Wat er daarna ook werd gebeld, de telefoon werd niet meer opgenomen.

Dat deed zijn vriendin Lottie later wel om te vertellen dat Afonso boos was dat zijn familie niet voor het gala was uitgenodigd. Inmiddels is duidelijk geworden dat Alves zaterdag zelf met zijn broer heeft gebeld om te zeggen dat de familie niet naar Nederland hoefde te komen. Intussen hield hij zondagavond en maandagochtend vol dat er niets met zijn familie was geregeld. Nadat maandagmiddag én de gemaakte dvd met zijn zoontje Felipe Henrique én kopieën van de complete correspondentie met zijn familie thuis bij hem waren afgeleverd, werd hij gedwongen zijn komedie te staken.

Hij liet toen weten zijn komst naar het gala te heroverwegen, waarna besloten werd dat rond halfzeven een bevriende chauffeur hem op zou halen. Alleen toen de vertrouwenspersoon op het afgesproken tijdstip arriveerde, weigerde de spits de deur open te doen. Rond zeven uur was wel duidelijk, dat Alves niet naar het gala zou komen. Overigens heeft hij tot vandaag de dag niet de moeite genomen om zich persoonlijk af te melden.

Met ingehouden woede namen bestuur, technische staf en selectie vervolgens plaats in Studio 21. Daarna werd de Friese selectie bij de ceremonie rond de Gouden Schoen naar voren geroepen, als blijk van waardering voor de wijze waarop Heerenveen zich onder de chantage van Alves en zijn managers heeft opgesteld. Het applaus dat trainer Gertjan Verbeek en zijn spelers ten deel viel, zei daarna veel over hoe het vaderlandse topvoetbal over de situatie denkt.

Daarna werd ’Mr. Heerenveen’, Riemer van der Velde, in de gelegenheid gesteld om zijn club publiekelijk een hart onder de riem te steken. De duidelijk emotionele ex-voorzitter kon niet nalaten een verkapte sneer richting AZ uit te delen, omdat de Friezen de Alkmaarders duidelijk als veroorzaker van het probleem met Alves zien. „De situatie rond Alves heeft duidelijk gemaakt dat er in het voetbal nogal wat wolven in schaapskleren rondlopen, waarvan sommigen hier ook in de zaal zitten…”, was een opmerking die als een bom insloeg.

Bij Heerenveen bestaat sterk het vermoeden dat AZ twee maanden geleden al met Afonso Alves heeft onderhandeld. Verder zijn de Friezen boos dat zowel publiekelijk als richting Alves de indruk is gewekt dat er uiteindelijk 16 miljoen euro op de spits is geboden. Alleen is daar volgens Heerenveen niet bij verteld, dat de betaling van het eerste bod van 14,5 miljoen euro over vijf jaar werd uitgesmeerd: het eerste jaar 4,5 miljoen en daarna vier keer 2,5 miljoen per jaar. Het laatste bod van 16 miljoen werd vlak voor het sluiten van de transfermarkt per sms gedaan, zonder dat er secundaire voorwaarden werden genoemd.

Intussen is Afonso Alves woedend dat hij zijn ’droomtransfer’ mis is gelopen, daarbij opgefokt door zijn management dat zelf een groot financieel belang bij een lucratieve overgang heeft. Het heeft allemaal geleid tot een chantage van de club Heerenveen, die hem vorig jaar nog voor 4,1 miljoen euro uit de anonieme Zweedse competitie weghaalde, waarna hij via zijn voltreffers zelfs het Braziliaanse nationale elftal wist te halen.
Zaken die nu door het riool zijn gespoeld, omdat de speler zijn zin niet gekregen heeft.

Van Gaal: „Alves in de winterstop welkom”

Ambitieus AZ wast handen in onschuld

ALKMAAR, woensdag

AZ was bezig om spelers als Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay binnen te halen, maar zag ze deze zomer naar Feyenoord verdwijnen. „Daar is op één of andere manier een schip met geld binnengevaren”, zei voorzitter Dirk Scheringa gistermiddag onbewogen, toen de Alkmaarders hun doelstellingen ontvouwden. „En die is om om alle prijzen mee te gaan strijden. We hebben geduld waar en wanneer de prijs valt. De ambitie is om er dit seizoen één te winnen”, verduidelijkte de ondernemer. Hoewel de pogingen om Afonso Alves anders deden lijken, gaat het de komende jaren toch stevig crescendo met AZ, denkt Scheringa. „We hebben reuzensprongen gemaakt. Nu gaat het stapje voor stapje. Er gaat in ieder geval nog heel wat gebeuren hier”, kondigde hij alvast strijdlustig aan.

AZ presenteert 17 september zijn plannen aan de gemeente Alkmaar. Het stadion wordt daarin uitgebreid tot 40.000 zitplaatsen, er komt voor 60.000 vierkante meter kantoorruimte en de club wil een openbaarvervoersysteem in Noord-Holland opzetten voor supporters. ,,Zo is ons stadion ook geschikt voor het eventuele WK van 2018”, zegt Scheringa.

Een dag eerder had hij nog onder uit de zak gekregen van Riemer van der Velde. Heerenveen verdenkt AZ van op zijn minst discutabele acties om de Braziliaan in te lijven.

Scheringa voelt zich er niet door aangesproken. Hij vindt en zegt, dat AZ en zijn staf niets onoorbaars hebben gedaan en wast zijn handen in onschuld. „AZ valt weinig te verwijten”, zegt Scheringa. „Wij hebben het zuiver gespeeld, al begrijp ik dat er in Heerenveen een onprettige situatie is ontstaan. Maar de wet van voetbal is een wet van vraag en aanbod. Ik voel me niet persoonlijk aangesproken.”

Niettemin blijft er binnen SC Heerenveen een vervelend gevoel bestaan over de gang van zaken. Niet alleen richting AZ, maar zeker ook richting de zaakwaarnemers van Alves. „Ik heb op een scoutingtrip in Brazilië contact gezocht met zijn agent aldaar. Een paar weken geleden hebben de zaakwaarnemers aangegeven, dat er wellicht toch nog wat mogelijk was”, zei technisch directeur Marcel Brands.

AZ kwam zelfs rond met de speler. „En toen hebben we geprobeerd een opening te forceren. Maar er bleek weinig ruimte.”

Met het mislopen van de transfer heeft Alves in Friesland zijn kop volledig in de wind gegooid en zich zelfs provocatief opgesteld. Het is vooralsnog onduidelijk of hij weer tot spelen wil komen. Deze week volgt een tweede gesprek tussen speler en club om de gerezen problemen op te lossen. In de winterstop bestaat voor Alves pas weer de gelegenheid om te ’ontsnappen’. Dan is AZ uiteraard weer een optie. De club heeft vier beloftevolle spitsen, maar mist de agressie en doelgerichte zakelijkheid na het vertrek van Shota Arveladze en Danny Koevermans. „Ik moet 51 goals vervangen”, zegt Louis van Gaal. „Daarom was Alves bij ons op zijn plaats geweest.”

AZ wilde vrijdag El Hamdaoui én Alves nog kopen. Alleen de eerste kwam, en dus niet als alternatief voor Alves. Niemand moet dan ook gek opkijken als de Braziliaan in de winterstop alsnog de Afsluitdijk oversteekt. Want de spits was en is de grote wens van de club. Van Gaal: „Alves is welkom.”
De T.
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

In vijf jaar betalen? Kijk, daar zou ik ook niet aan beginnen.

Is Alves een beetje labiel of zo? Of weet hij zelf dat hij de prestaties van afgelopen seizoen niet meer zal evenaren?
Harm

Bericht door Harm »

Het lijkt me in ieder geval geen intelligent persoon.
goodfella

Bericht door goodfella »

Lekker 3 jaar bij het 2de op de bank neerzetten.
Harm

Bericht door Harm »

Zijn we het zowaar een keer eens :smallgrin.gif:
Harm

Bericht door Harm »

Alves haalt uit naar Heerenveense 'slavendrijvers'
05/09/2007 13:15

Het lijkt er niet op dat het ooit nog goed komt tussen Afonso Alves en SC Heerenveen. De Braziliaanse goalgetter in Friese dienst haalt via zijn persvoorlichter keihard uit naar zijn werkgever.

Op zijn eigen website schroomt het Alves-kamp niet verbaal zwaar aan te zetten. Het bestuur van Heerenveen, dat niet tot een akkoord kwam met de clubs die zich voor Afonso Alves meldden, krijgt er ongenadig van langs, zoals hieronder is te lezen in het integraal vertaalde artikel.

'Stimulatie van slavernij in Heerenveen'
Er wordt veel gesproken over het bestaan van slavenarbeid in Brazilië, en de waarheid gebiedt te zeggen dat dat in afgelegen regio's ook echt voorkomt. Maar het is zeer vreemd om te vernemen dat dergelijke praktijken floreren in de 21ste eeuw in uithoeken van het liberale Nederland.

Zoiets is vandaag de dag het geval in Heerenveen, de stad met de gelijknamige voetbalclub. Die club geeft er de voorkeur aan de Braziliaanse international Afonso Alves te houden aan een ongepast contract.

Heerenveen ontving verschillende aantrekkelijke aanbiedingen om de atleet te verkopen. Maar de amateuristische bestuurders, die duidelijk een bord voor hun kop hebben en niets van de voetbalwereld begrijpen, hielden zich van de domme en kozen ervoor de speler gevangen te houden.

Maar zelfs daar lieten diezelfde bobo's, die in Brazilië nog niet eens een club uit de Serie Z zouden mogen leiden, het niet bij. Ze wilden Afonso Alves doodleuk verplichten mee te doen aan een feest waar hij zou worden onderscheiden voor zijn prestaties van vorig seizoen.

De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?

Journalist Wagner Augusto Alvares de Freitas
Persvoorlichter van voetballer Afonso Alves

Heerenveen is zich van geen kwaad bewust en wijst juist op de bedenkelijke rol die zijn zaakwaarnemers spelen. 'Kennelijk zijn er Alves gouden bergen beloofd', zei directielid Yme Kuiper op de website van Heerenveen.

'En nu is de teleurstelling groot, maar dat mag je Heerenveen niet aanrekenen. Het bedrag dat wij voor Alves wilden ontvangen was reëel, zeker als je het vergelijkt met andere grote transfers die er de afgelopen weken zijn geweest. Anderen hebben hem het hoofd op hol gebracht en wij zitten met de brokken.'

www.vi.nl
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Die vent is gestoord :drecul.gif:

Natuurlijk alweer vergeten dankzij wie hij nu Braziliaans international is.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dunga?
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Nee.

Dankzij Heerenveen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Dunga. Iedere andere bondscoach van Brazilie zou zijn neus ophalen voor de spits van Heerenveen.

Riemer had toegehapt, denk ik.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Als Heerenveen hem niet uit Zweden weg had gehaald en hun hele spel niet op hem had afgestemd koos Dunga hem ook niet hoor :aai.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Het is mij een raadsel waarom Alves in het Braziliaanse elftal speelt als je ziet welke spitsen ze hebben. Zo geweldig vind ik hem niet.
Harm

Bericht door Harm »

Voetske schreef:
Van Gaal: „Alves in de winterstop welkom”

Ambitieus AZ wast handen in onschuld

ALKMAAR, woensdag

AZ was bezig om spelers als Giovanni van Bronckhorst en Roy Makaay binnen te halen, maar zag ze deze zomer naar Feyenoord verdwijnen. „Daar is op één of andere manier een schip met geld binnengevaren”, zei voorzitter Dirk Scheringa gistermiddag onbewogen, toen de Alkmaarders hun doelstellingen ontvouwden. „En die is om om alle prijzen mee te gaan strijden. We hebben geduld waar en wanneer de prijs valt. De ambitie is om er dit seizoen één te winnen”, verduidelijkte de ondernemer. Hoewel de pogingen om Afonso Alves anders deden lijken, gaat het de komende jaren toch stevig crescendo met AZ, denkt Scheringa. „We hebben reuzensprongen gemaakt. Nu gaat het stapje voor stapje. Er gaat in ieder geval nog heel wat gebeuren hier”, kondigde hij alvast strijdlustig aan.

AZ presenteert 17 september zijn plannen aan de gemeente Alkmaar. Het stadion wordt daarin uitgebreid tot 40.000 zitplaatsen, er komt voor 60.000 vierkante meter kantoorruimte en de club wil een openbaarvervoersysteem in Noord-Holland opzetten voor supporters. ,,Zo is ons stadion ook geschikt voor het eventuele WK van 2018”, zegt Scheringa.

Een dag eerder had hij nog onder uit de zak gekregen van Riemer van der Velde. Heerenveen verdenkt AZ van op zijn minst discutabele acties om de Braziliaan in te lijven.

Scheringa voelt zich er niet door aangesproken. Hij vindt en zegt, dat AZ en zijn staf niets onoorbaars hebben gedaan en wast zijn handen in onschuld. „AZ valt weinig te verwijten”, zegt Scheringa. „Wij hebben het zuiver gespeeld, al begrijp ik dat er in Heerenveen een onprettige situatie is ontstaan. Maar de wet van voetbal is een wet van vraag en aanbod. Ik voel me niet persoonlijk aangesproken.”

Niettemin blijft er binnen SC Heerenveen een vervelend gevoel bestaan over de gang van zaken. Niet alleen richting AZ, maar zeker ook richting de zaakwaarnemers van Alves. „Ik heb op een scoutingtrip in Brazilië contact gezocht met zijn agent aldaar. Een paar weken geleden hebben de zaakwaarnemers aangegeven, dat er wellicht toch nog wat mogelijk was”, zei technisch directeur Marcel Brands.

AZ kwam zelfs rond met de speler. „En toen hebben we geprobeerd een opening te forceren. Maar er bleek weinig ruimte.”

Met het mislopen van de transfer heeft Alves in Friesland zijn kop volledig in de wind gegooid en zich zelfs provocatief opgesteld. Het is vooralsnog onduidelijk of hij weer tot spelen wil komen. Deze week volgt een tweede gesprek tussen speler en club om de gerezen problemen op te lossen. In de winterstop bestaat voor Alves pas weer de gelegenheid om te ’ontsnappen’. Dan is AZ uiteraard weer een optie. De club heeft vier beloftevolle spitsen, maar mist de agressie en doelgerichte zakelijkheid na het vertrek van Shota Arveladze en Danny Koevermans. „Ik moet 51 goals vervangen”, zegt Louis van Gaal. „Daarom was Alves bij ons op zijn plaats geweest.”

AZ wilde vrijdag El Hamdaoui én Alves nog kopen. Alleen de eerste kwam, en dus niet als alternatief voor Alves. Niemand moet dan ook gek opkijken als de Braziliaan in de winterstop alsnog de Afsluitdijk oversteekt. Want de spits was en is de grote wens van de club. Van Gaal: „Alves is welkom.”
De T.
In het vetgedrukte staat toch heel duidelijk dat AZ eerst met de speler heeft onderhandeld en toen pas met Heerenveen aan tafel ging? Heerenveen heeft nergens toestemming gegeven om met Alves te praten.
Plaats reactie