De T.T-Mobile ontslaat Bernucci na positieve test
BONN - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft dinsdag opnieuw een renner ontslagen vanwege een positieve dopingcontrole. De Italiaan Lorenzo Bernucci is in de Ronde van Duitsland betrapt op het gebruik van sibutramine, een eetlustremmer. De ploeg uit Bonn maakte dat bekend op zijn website.
Sponsor T-Mobile kondigde onlangs aan ondanks de dopinggevallen binnen de ploeg in de wielersport te blijven. Deze zomer had de ploeg Patrik Sinkewitz al uit de ploeg gezet wegens een positieve test. Ook nu liet het telecombedrijf weten het contract voort te zetten.
De 27-jarige Bernucci heeft volgens de teamleiding de interne gedragscode overtreden en is daarom op staande voet ontslagen. "We weten niet of dit een bewuste poging was om prestaties te verbeteren of een argeloze actie. Voor ons is echter onaanvaardbaar dat renners medicatie nemen zonder toestemming van de ploegarts”, zei manager Bob Stapleton.
Bernucci won in 2005 een etappe in de Ronde van Frankrijk en was nu deelnemer aan de Ronde van Spanje. Hij heeft de ploegleiding verteld dat hij al vier jaar het product kocht bij een apotheek onder de merknaam Ectiva. De renner deed dat om zijn gewicht op peil te houden. Hij zei dat hij niet op de hoogte was van het feit dat subritamine vorig jaar is toegevoegd aan de mondiale lijst van verboden middelen
Wielrennen
Moderator: mods
Blij met de punten ...
Ondertussen zijn we al weer een week bezig in de Vuelta. Rabobank heeft een bijzonder succesvolle week achter de rug met drie overwinningen van Oscar Freire en de leiding in het algemeen klassement met Dennis Menchov.
Ik zie eigenlijk niemand rijden die in staat is om Menchov te bedreigen. Normaal gesproken gaat hij de Vuelta winnen. Sastre is bergop wel een hele taaie maar hij heeft geen echte topvorm. En bij andere mogelijke kanshebbers lijkt het beste er ook wel af. De bezetting van deze ronde is wat minder dan de Giro en de Tour maar toch is het een mooie prijs om bij te schrijven op je lijstje.
Ik zie eigenlijk niemand rijden die in staat is om Menchov te bedreigen. Normaal gesproken gaat hij de Vuelta winnen. Sastre is bergop wel een hele taaie maar hij heeft geen echte topvorm. En bij andere mogelijke kanshebbers lijkt het beste er ook wel af. De bezetting van deze ronde is wat minder dan de Giro en de Tour maar toch is het een mooie prijs om bij te schrijven op je lijstje.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Als Menchov de vuelta wint vind ik toch dat ie het goed gedaan heeft in de Rabo periode, dan heeft ie toch 2 x de vuelta gewonnen. Oke in de tour valt het allemaal wat tegen maar overall dan toch een dikke voldoende.
Freire is gewoon een klasbak, die wint elk jaar belangrijke wedstrijden voor je, dus als ie eens een paar keer 2e achter elkaar wordt moeten ze niet gelijk zo gaan lopen kankeren.
Freire is gewoon een klasbak, die wint elk jaar belangrijke wedstrijden voor je, dus als ie eens een paar keer 2e achter elkaar wordt moeten ze niet gelijk zo gaan lopen kankeren.
Menchov heeft vandaag in ieder geval de spaarzame aanvallen op zijn positie eenvoudig gepareerd en de rit gewonnen. Hij is duidelijk de sterkste en gaat de Vuelta gewoon winnen.
Freire is inderdaad een klasbak. Hij is als geen ander in staat om te pieken op het moment dat hij wil en dat dan ook nog eens met extreem weinig arbeid. Hij heeft echt extreem weinig kilometers nodig om zijn topvorm te bereiken. Om jaloers van te worden.
Freire is inderdaad een klasbak. Hij is als geen ander in staat om te pieken op het moment dat hij wil en dat dan ook nog eens met extreem weinig arbeid. Hij heeft echt extreem weinig kilometers nodig om zijn topvorm te bereiken. Om jaloers van te worden.
Nil volentibus arduum
TeletekstLandis schuldig,2 jaar geschorst
**Floyd Landis is in hoger beroep tot
twee jaar schorsing veroordeeld wegens
dopinggebruik.De Amerikaanse wielrenner
verloor zijn beroepszaak tegen het
Amerikaanse anti-dopingbureau (USADA).
Na een hoorzitting in mei had het USADA
vier maanden nodig om tot de conclusie
te komen dat Landis' wederopstanding in
de 17de etappe van de Tour van 2006,die
hij zou winnen,niet op een natuurlijke
manier tot stand is gekomen.
Als de 31-jarige Landis,die altijd zijn
onschuld heeft volgehouden,de uitspraak
niet aanvecht bij het sporttribunaal in
Lausanne (CAS),is hij zijn Tour-zege
kwijt en is hij tot en met 30 januari
2009 geschorst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij zal nog wel een keer in beroep gaan bij het sporttribunaal. Als hij echt zo overtuigd is van zijn gelijk heeft ie geen keuze.
Ondertussen gaat het erg goed met de Rabobank. Menchov weer zonder problemen door een bergetappe. Met de laatste bergrit op vrijdag en de tijdrit op zaterdag kan hem eigenlijk niks meer gebeuren. Zolang hem geen ongeluk overkomt wint hij de Vuelta.
In Duitsland heeft Thomas Dekker met een ritzege de leiding gepakt in de 3-Länder Tour. Hij zat samen met o.a. Michael Boogerd in de kopgroep die een grote voorsprong pakte op het peloton. Met zaterdag nog een tijdrit op het programma gaat het daar voor de winst in het klassement normaal gesproken tussen Dekker en Voigt.
Thomas Dekker heeft in ieder geval weer laten zien dat hij klaar is voor het WK maar hij is niet de enige. Ik heb het idee dat Michael Boogerd daar heel erg sterk gaat zijn. Hij richt zich nu al een tijdje volledig op het WK en het parcours is geschikt voor hem. Er zijn natuurlijk veel kanshebbers en Michael is geen afmaker maar wat zou het mooi zijn.....
Ondertussen gaat het erg goed met de Rabobank. Menchov weer zonder problemen door een bergetappe. Met de laatste bergrit op vrijdag en de tijdrit op zaterdag kan hem eigenlijk niks meer gebeuren. Zolang hem geen ongeluk overkomt wint hij de Vuelta.
In Duitsland heeft Thomas Dekker met een ritzege de leiding gepakt in de 3-Länder Tour. Hij zat samen met o.a. Michael Boogerd in de kopgroep die een grote voorsprong pakte op het peloton. Met zaterdag nog een tijdrit op het programma gaat het daar voor de winst in het klassement normaal gesproken tussen Dekker en Voigt.
Thomas Dekker heeft in ieder geval weer laten zien dat hij klaar is voor het WK maar hij is niet de enige. Ik heb het idee dat Michael Boogerd daar heel erg sterk gaat zijn. Hij richt zich nu al een tijdje volledig op het WK en het parcours is geschikt voor hem. Er zijn natuurlijk veel kanshebbers en Michael is geen afmaker maar wat zou het mooi zijn.....
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Tja, de kans is vrij klein maar hij is wel erg goed in vorm. Probleem is alleen dat hij in de loop der jaren iets van zijn explosiviteit heeft verloren. En die heeft hij nodig om te winnen omdat hij z'n concurrenten er af moet rijden. Hij wint normaal gesproken alleen als hij solo aankomt.
Nou ja, misschien dat hij uit een kopgroep weg kan springen en een keer een klein gaatje krijgt. Als Thomas Dekker mee kan in de finale zit hij in ieder geval een keer niet alleen. Da's toch ook wat makkelijker.
Nou ja, misschien dat hij uit een kopgroep weg kan springen en een keer een klein gaatje krijgt. Als Thomas Dekker mee kan in de finale zit hij in ieder geval een keer niet alleen. Da's toch ook wat makkelijker.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Clement zal ook bij het WK tijdrijden wel een aardige prestatie gaan afleveren. Hij is met een uitstekende vorm uit de Vuelta gekomen en dan hou je dat normaal gesproken nog wel even een week vast.
De laatste plaats in de selectie van Nederland is overigens gegaan naar Sebastian Langeveld. De jonge Rabobank renner krijgt de voorkeur boven Maarten Tjallingi. Toch wel jammer dat laatstgenoemde er niet bij is. Ik mag Tjallingi wel. Die jongen is ijzersterk en hij houd van aanvallen. Een leuke combinatie.
Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin in het WK. Het gaat een slijtageslag worden en ik heb goede hoop dat Nederland in de finale sterk vertegenwoordigt kan zijn. Het is echt een hele sterke groep renners. Als ze bereid zijn om massaal voor Boogerd en Dekker te rijden moeten die twee in staat zijn om mee te strijden om het eremetaal. Robert Gesink is zoals hierboven genoemd ook nog een renner om rekening mee te houden. Kijken hoe lang hij mee kan. Ik denk dat deze koers nog net even wat te zwaar is. Het gaat er nu echt om en dat is toch wat anders dan zo'n beklimming in Polen. Ik zou hem in eerste instantie wel een beschermde rol geven. Als hij sterk is heb je een extra man in de finale en anders kan hij op dat moment nog nuttig werk uitvoeren voor Boogerd en Dekker.
Oh ja, dan heb je ook nog Karsten Kroon. Die heeft ook een goede vorm meegenomen uit de Vuelta. Maar hij zit als eenling van CSC wel een beetje gevangen in het Rabo bolwerk. Benieuwd wat hij gaat doen. Het gevaar van teveel kanshebbers is dat ze straks als het er op aankomt niet voor elkaar willen rijden. Dat probleem kunnen ze in Italië ook nog wel eens krijgen met mannen als Di Luca, Bettini en Rebellin.
De laatste plaats in de selectie van Nederland is overigens gegaan naar Sebastian Langeveld. De jonge Rabobank renner krijgt de voorkeur boven Maarten Tjallingi. Toch wel jammer dat laatstgenoemde er niet bij is. Ik mag Tjallingi wel. Die jongen is ijzersterk en hij houd van aanvallen. Een leuke combinatie.
Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin in het WK. Het gaat een slijtageslag worden en ik heb goede hoop dat Nederland in de finale sterk vertegenwoordigt kan zijn. Het is echt een hele sterke groep renners. Als ze bereid zijn om massaal voor Boogerd en Dekker te rijden moeten die twee in staat zijn om mee te strijden om het eremetaal. Robert Gesink is zoals hierboven genoemd ook nog een renner om rekening mee te houden. Kijken hoe lang hij mee kan. Ik denk dat deze koers nog net even wat te zwaar is. Het gaat er nu echt om en dat is toch wat anders dan zo'n beklimming in Polen. Ik zou hem in eerste instantie wel een beschermde rol geven. Als hij sterk is heb je een extra man in de finale en anders kan hij op dat moment nog nuttig werk uitvoeren voor Boogerd en Dekker.
Oh ja, dan heb je ook nog Karsten Kroon. Die heeft ook een goede vorm meegenomen uit de Vuelta. Maar hij zit als eenling van CSC wel een beetje gevangen in het Rabo bolwerk. Benieuwd wat hij gaat doen. Het gevaar van teveel kanshebbers is dat ze straks als het er op aankomt niet voor elkaar willen rijden. Dat probleem kunnen ze in Italië ook nog wel eens krijgen met mannen als Di Luca, Bettini en Rebellin.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
In totaal moeten de renners in 267,4 Km maarliefst 5679,8 hoogtemeters overbruggen. Dat is meer dan in klassiekers als de Amstel Gold race, Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije. En de finish is licht bergop. Niet heel zwaar maar als je na die afstand en de overwonnen hoogtemeters nog moet sprinten telt dat behoorlijk mee.
Het zal dus zeer selectief worden. Geen rondje voor sprinters in ieder geval. Aan Nederland de taak om de wedstrijd zwaar te maken. Dan zorg je ervoor dat mannen met een goede sprint maar iets minder inhoud er op het einde niet meer bij zitten.
Het zal dus zeer selectief worden. Geen rondje voor sprinters in ieder geval. Aan Nederland de taak om de wedstrijd zwaar te maken. Dan zorg je ervoor dat mannen met een goede sprint maar iets minder inhoud er op het einde niet meer bij zitten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ja, da's een probleem. Vaak gaat een ploegbelang boven het landsbelang. Maar het voordeel voor Nederland is dat Boogerd en Dekker ook voor Rabobank rijden. Alleen met iemand als Kroon zou dat wel eens lastig kunnen zijn.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Freire er op het einde nog bij zit. Net even iets te zwaar voor hem. Als ze de koers tenminste hard maken.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Freire er op het einde nog bij zit. Net even iets te zwaar voor hem. Als ze de koers tenminste hard maken.
Nil volentibus arduum