N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 15, 2007 12:54 pm

Wat denk je ervan, Ramoon? Tevreden met Been?

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za sep 15, 2007 1:09 pm

Jöhnk schreef:Wat denk je ervan, Ramoon? Tevreden met Been?
Ja.
En dat had ik nooit verwacht te zeggen na al dat ge-eikel van hem vroegah... :excited.gif:

Maar hij presenteert zich rustig en bekwaam, zonder poeha en blablah... Hij heeft humor, zelfs na die hondsdolle beet van die Vitessenaar vorig jaar... en ik denk dat hij ook erg goed in de groep ligt en de spelers hebben vertrouwen in hem v.v. Wil aanvallend spelen, niet laf voetjebal, dus ja...blievuh graag... :yes.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za sep 15, 2007 2:29 pm

Had ik je al verteld. Been is een goeie trainer die een prima pad aan het bewandelen is.

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 15, 2007 2:32 pm

Peter schreef:Had ik je al verteld. Been is een goeie trainer die een prima pad aan het bewandelen is.
Yep...herinner ik me idd... :koe.gif:

Wel fijn dat met eigen ogen te kunnen bevestigen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 16, 2007 2:23 pm

0-1 NAC... volgend jaar hebben ze weer de doelstelling... bij de eerste 9... denk dat ze dat dan wel gaat lukken... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 16, 2007 8:51 pm

Als NEC zo blijft voetballen is degradatie niet meer dan terecht... het zijn een stelletje amateurs... zo te zien... nix aan te doen... heel slecht

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 17, 2007 8:21 am

Tja...NAK nekte NEK dus... :excited.gif: blij dat ik met mijn krent in de pracht duinen lag... :cool.gif:

Dramatisch N.E.C. verliest in eigen huis van NAC

Scoren blijft een kwelling voor NEC. Vorig jaar liep de club vanwege dit manco al tegen onnodig puntenverlies aan. Ook dit seizoen lijkt dit probleem NEC vroeg in het seizoen al op te breken. Vanmiddag tegen NAC Breda liep de club tegen het derde achtereenvolgende verlies aan en heeft de ploeg nog maar een schamel puntje veroverd uit vier speeldagen. Daarnaast raakte de ploeg ook nog Jhonny van Beukering kwijt door een hamstringblessure.

NAC Breda zag na een kwartier ook al haar nieuwe aanwinst Rogier Molhoek op een brancard het veld verlaten. De middenvelder, gehuurd van AZ, kreeg een schot van Brett Holman van dichtbij hard tegen het hoofd en kon niet meer verder. Tot die tijd was er nauwelijks iets gebeurd. Holman zelf tekende in de 18e minuut voor het eerste wapenfeit, maar zijn inzet in de korte hoek was een prooi voor doelman Jelle ten Rouwelaar. Twee minuten later had NAC-invaller Ronnie Stam aan de andere kant pech. Anthony Lurling legde de bal terug, waarna de gekrulde inzet van de middenvelder net iets te laat omlaag viel. In de 25e minuut kreeg N.E.C. haar beste mogelijkheid. Van Beukering zette de bal vanaf rechts knap voor, waarna de snoeiharde volley van Holman prachtig werd gekeerd door een zwevende Ten Rouwelaar. Vijf minuten later kreeg de thuisclub een volgende tegenvaller te verwerken, toen Van Beukering naar zijn hamstring greep en niet meer verder kon. Ferne Snoyl was zijn vervanger. Brett Holman ging daardoor verder naar voren spelen rond diepste spits en debutant Tim Janssen.

Een minuut voor rust was de deceptie compleet toen de gasten de leiding namen. Via een rommelactie kwam Edwin de Graaf vanaf de linkerkant naar binnen toe, waarna hij doelman Gábor Babos vanaf 15 meter met een lage schuiver verraste: 0-1. Ook na rust, waarin Rutger Worm werd vervangen door Alexander Prent, kon N.E.C. nauwelijks een vuist maken. De kansen, die volgden, kwamen voort uit spelhervattingen. Zo cirkelde Holman na een uur een vrije trap bijna binnen, maar lette Ten Rouwelaar opnieuw goed op. Twee minuten eerder had NAC Breda bijna succes gehad na een counter. Kolkka legde bal terug, maar de inzet van De Graaf had te weinig kracht.

Ook de vervanging van Ferne Snoyl, die een dramatische invalbeurt kende, door Adam Hrepka, zette weinig zoden aan de dijk. In de laatste tien minuten kreeg NAC Breda op de counter zelfs nog enkele goede mogelijkheden om de score uit te bouwen. Zo ontsnapte Matthew Amoah acht minuten voor tijd, maar keerde Babos nog met de vingertoppen en maakte aanvoerder De Graaf het vier minuten voor tijd het bonst. Moederziel alleen mocht hij door richting de N.E.C.-goalie, maar die won het 1-tegen-1 duel op sublieme wijze. En in de extra tijd was Babos nog een keer heer en meester tegenover Amoah, die alleen nog de sluitpost voor zijn neus had. De 0-1 veranderde niet meer.

Door: Sander Berends
Citaten persconferentie N.E.C. - NAC Breda Uitgegeven op 16 september 2007 20:40

Mario Been (trainer N.E.C.): ,,We hadden voor vandaag een strijdwijze bedacht met lopende mensen en Jhonny van Beukering als aanspeelpunt. Brett Holman en Tim Janssen zouden om hem heen bewegen.
Dit leverde een paar aardige mogelijkheden op, zoals dat knappe schot van Brett. Maar erg veel wisten we niet te creëren. Na de gedwongen wissel van Van Beukering kwam Ferne Snoyl en iedereen zag hoe dit uitpakte. Een minuut voor rust ontstaat bij hem het beslissende balverlies waardoor we op achterstand komen. In de tweede helft brengen we Alexander Prent erbij en tracht je het met een meer opportunistische speelwijze. We probeerden iets te forceren en speelden al snel de lange bal. Maar dit uitte zich op papier in geen enkele kans. In de laatste tien minuten heb ik Jonas Olsson nog naar voren gestuurd en hoop je dat het balletje goed valt. In de laatste tien minuten heeft NAC Breda ons gespaard en had het nog zomaar 0-2 en 0-3 kunnen worden. Het spel was onvoldoende van onze kant vandaag. We konden niet halen wat de afgelopen weken konden neerzetten. Maar we maken ons niet ongerust en richten ons op volgende week.’’

Afbeelding

Ernie Brandts (trainer NAC Breda): ,,Ik heb vandaag een NAC Breda gezien dat erg strijdbaar was. In de eerste helft kregen we enkele mogelijkheden, maar waren we ongelukkig in de afronding. Een minuut voor rust komen we zeer verdiend op voorsprong. In de tweede helft was ons spel minder goed verzorgd en speelden we slechter dan voor rust. Ondanks dat kon N.E.C. nauwelijks kansen creëren. Op onze beurt maakten we de mogelijkheden ook niet af. Tot de 90e minuut bleef het gevaarlijk, doordat NEC voorin 1-op-1 bleef spelen. Als het balletje dan verkeerd valt, kan het nog zomaar 1-1 worden. Dat is gelukkig niet gebeurd. De winst is zeer verdiend.’’

S.B.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 17, 2007 8:24 am

Ja.. en volgende week tegen Twente... zal wel weer hetzelfde verhaal worden als vorig jaar... ik zie ze daar niet van winnen...

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 17, 2007 8:26 am

Van Beukering denkt dat zijn blessure meevalt
Door: steven | Gepubliceerd: Gisteren 18:10

Jhonny van Beukering denkt dat de blessure die hij opliep in het duel tegen NAC meevalt. ''Ik heb niet het gevoel dat er iets is gescheurd,'' vertelt hij aan ForzaNEC.nl ''Ik heb er waarschijnlijk goed aan gedaan om meteen naar de kant te gaan. Mijn eerste gevoel zegt dan ook dat het niet ernstig is en dat er alleen wat is verrekt.''

Morgen zal de blessure nader worden bekeken en bekend worden of het voorgevoel van Van Beukering goed is.
Been moet vervelende beslissing nemen
Door: steven | Gepubliceerd: Gisteren 19:42

NEC-trainer Mario Been zag zijn elftal vanmiddag in De Goffert voor de derde keer op rij verliezen. Tegenover ForzaNEC.nl vertelt hij wat de oorzaak is van het verlies. ''De eerste helft zag ik vooral twee teams voetballen die niet wilden verliezen. Wij wilden vooral niet verliezen omdat het toch een cruciale wedstrijd was; blijf je onderin hangen of kan je de aansluiting vinden. De eerste twintig minuten was er ook nog niet zo gek veel aan de hand en hebben we nog een goede kans gekregen via Holman. Wat wij vooral wilden is de goede loopmomenten creëren met Tim Janssen en Bret Holman rond Jhonny van Beukering en dat ging de eerste helft ook een paar keer goed. Ik heb toch een paar leuke aanvallen gezien. Maar vooral omdat Van Beukering toen weg viel, konden we deze speelwijze niet vasthouden en was het een soort streep door de rekening.

Dan moet je een beslissing maken na het uitvallen van Van Beukering en op basis van trainingsintensiteit heb ik de keuze laten vallen op Ferne Snoyl. Hij heeft de laatste tijd erg goed getraind en hard gewerkt. Uiteindelijk pakt dat verkeerd uit en is hij te nonchalant rond de zestien, waar vervolgens de 0-1 uit valt. Omdat je dan Van Beukering al kwijt bent, moet je ook anders gaan spelen en rustig op te bouwen om zo kansen te creëren. Maar ik vind dat we erg slordig waren in de passing en er zijn gewoon spelers die hun niveau deze wedstrijd niet hebben gehaald. En als dan bepaalde spelers, zonder namen te noemen, niet meer brengen waarop je hoopt, dan krijg je het in zo'n wedstrijd erg lastig. Je gaat de lange bal spelen, geeft veel ruimte weg, noem maar op.''

Dat NEC nog op zoek was naar de 1-1 lag meer aan NAC dan aan NEC zelf. ''Ja, we hebben natuurlijk ook nog de mazzel gehad dat NAC ons in leven liet, want zij werden erg gevaarlijk in de counter. Bij ons moest er een keer een bal goed vallen, maar we waren gewoon niet goed genoeg, we speelde niet zoals tegen Vitesse. Ook konden we de vleugels niet goed benutten omdat NAC te ver naar achteren stond. We hadden daar de ruimte niet voor, waardoor we toch meer door het midden gingen spelen. Dat zijn punten waar we aan moeten gaan werken, want vooral met Alexander Prent heb je een jongen die heel goed langs de zijlijn kan opkomen.''

Halverwege de tweede helft besloot de trainer Snoyl weer naar de kant te halen. ''Dat ik Snoyl weer wisselde was de vervelendste beslissing die er is. Je geeft hem een kans omdat hij zo goed traint en dan hoop je gewoon dat hij dat in het veld ook laat zien, maar dat pakte gewoon anders uit. Dan is het natuurlijk vervelend om die beslissing te moeten nemen, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik ben na de wedstrijd ook meteen naar hem toegegaan om het uit te leggen. Maar we moeten hier een dikke streep onder zetten en ons weer focussen op de volgende wedstrijd.''

Bron: Bron: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 17, 2007 8:28 am

banjavi schreef:Ja.. en volgende week tegen Twente... zal wel weer hetzelfde verhaal worden als vorig jaar... ik zie ze daar niet van winnen...
Kom op eej...ik wel...en iig een gelijkspelleke... :headbang.gif:

Zo slecht is dit erg jonge team niet hoor...komt d'r alleen niet uut wa... :1evil.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma sep 17, 2007 8:42 am

Ik zou het geweldig vinden als NEC degradeert. Kleurloze club.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 17, 2007 8:48 am

Nihad schreef:Ik zou het geweldig vinden als NEC degradeert. Kleurloze club.
Met 3 clubkleuren nog wel? :smallgrin.gif:

Maar dat is me bekend ja... Ik vermoed dat je teleurgesteld wordt! :headbang.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » ma sep 17, 2007 12:23 pm

Wie weet.

Mag na NEC Excelsior eruit. Heb je gelijk 2 subclubs van feyenoord in de eredivisie minder.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 19, 2007 8:30 am

Niedzielan: ’’Ik ben onterecht zwartgemaakt’’
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 20:22

Ruim twee maanden na zijn langverwachte vertrek spreekt ForzaNEC.nl met Andrzej Niedzielan. De 28-jarige spits kwam met grote verwachtingen naar de Goffert maar vertrok met ladingen kritiek van zowel fans, technische staf als media. Voor de laatste keer doet de Poolse aanvaller verhaal zijn relaas.

''In Polen begon voor mij een nieuwe start en die start was héél aardig. Ik pakte mijn doelpuntjes mee voor de club, speelde lekker en was, naar verluidt, zelfs weer in beeld bij de nationale ploeg van de Nederlandse coach Leo Beenhakker. Ik zat weer goed in mijn vel totdat ik mijn kruisband afscheurde. Ik werk nu hard aan mijn herstel en probeer zo snel mogelijk weer op het veld te staan, dit wordt waarschijnlijk ergens in januari.''

''Doordat ik zo erg bezig ben met revalideren begin ik NEC een beetje uit het oog te verliezen. Ik kijk naar de uitslagen, zie ze op tv maar volg de club niet meer ''op de voet''. Wat ik wel heb gezien is dat het spel op sommige momenten erg slecht is. Dat doet mij nog best veel pijn voor de supporters die mij altijd gesteund hebben. Ondanks alles bleven veel supporters mij steunen en mijn naam scanderen, ik ben hen eeuwig dankbaar. Daarnaast heb ik natuurlijk ook alle ontwikkelingen gelezen op ForzaNEC rondom mijn persoon en mijn transfer naar Wisla Krakow. Het deed mij oprecht pijn sommige reacties van supporters te lezen want ik heb hen immers niks misdaan. Het enige wat ik wilde was mijn stinkende best doen voor de fans.''

Afbeelding

''Enigszins kan ik het ook wel begrijpen dat de fans zo over mij dachten. De berichtgeving in de media die de club naar buiten bracht was gewoon schandalig. Ik ben gewoon zwartgemaakt. Supporters kregen zo een slecht beeld van mijn persoon, iets wat in mijn idee onterecht was. De trainer en de technisch directeur (Mario Been en Leen Looyen, red.) hebben mij gewoon in de steek gelaten. Dat deed mij ontzettend veel pijn en ik had zoiets ook eigenlijk niet verwacht. Op een gegeven moment voelde ik dat ik maar boven mensen als Looyen en Been moest gaan staan, anders kon ik het echt niet relativeren. Het was een moeilijke tijd omdat ik écht mijn best wilde doen voor alle supporters die nog in mij geloofden. Die moeilijke tijd ligt nu achter mij. Ik ben sterker geworden na de ene tegenslag en ik verwacht dat ik ook sterker uit deze tegenslag ga komen.''

''Mijn periode bij NEC had een beter einde verdiend. Wel wil ik alle supporters die mij gesteund hebben nogmaals hartelijk bedanken voor de mooie tijd in Nijmegen!''

Uiteraard nam ForzaNEC.nl ook contact op met een andere hoofdrolspeler; trainer Mario Been. Zijn reactie was kort maar krachtig: ''Ik wil Andrzej veel succes wensen in zijn verdere carriere en wil zelf niet meedoen aan het natrappen wat hij nu doet.''

Bron: http://www.forzanec.nl/

Laat maar zien in het Poolse elftal dan, Niedzie...iemand zwartmaken is geen kunst, daar aan mee doen ook niet; daarboven staan daarentegen... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 19, 2007 9:44 am

Natrappen kan hij dus beter dan ze er in trappen voor NEC...
Maarja... ach... nu heeft NEC ook niemand die ze er in trapt... dus ach.

Zulke interviews zeggen helemaal nix m.i.
Iedere speler die op een slechte manier weggaat bij zijn club vind dat hij slecht is behandeld... blablabla

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 19, 2007 9:50 am

... sowieso moeten mensen naar zichzelf kijken, hebben ze meeeer dan genoeg aan meestal, maar goed...

Hou toch op jij zwartkijker...Het gaat echt nog wel goedkomen bij EnieSee...egwel...let maar op! :headbang.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » wo sep 19, 2007 1:27 pm

Eg nie!

Ramona

Bericht door Ramona » za sep 22, 2007 9:55 am

Wedstrijd FC Twente - N.E.C. Nijmegen

Competitie Eredivisie
Datum 23 september 2007
Aanvang 14:30 uur
Locatie Arke Stadion
Plaats Enschede
Scheidsrechter J. Wegereef
Assistent 1 W. Lobbert
Assistent 2 W. Rutgers

Geschiedenis

Aantal ontmoetingen 34
Winst N.E.C. 6
Gelijk 6
Verlies N.E.C. 22
Doelsaldo 67-31

Grootste overwinning 2-5, Eredivisie, 12-03-2004
Grootste nederlaag 5-0, Eredivisie, 01-12-1990
Laatste overwinning 0-1, Eredivisie, 20-08-2005
Laatste nederlaag 3-1, KNVB Beker, 08-11-2006
# Laatste 5 ontmoetingen V-V-W-V-W

Voorbeschouwing:

Zondagmiddag ontmoet NEC een heuse angstgegner. In de afgelopen jaren speelde de Nijmeegse ploeg vaak (voor zowel de competitie alswel de beker) tegen FC Twente maar het kreeg meermalen klop van de Tukkers. Stunten doen de Nijmegenaren echter meestal in het Arke Stadion. Eerst was er een 2-5 overwinning en twee seizoenen geleden was het Tininho die de Nijmegaren langs FC Twente schoot.

FC Twente, overigens donderdag ook de tegenstander in de beker, heeft afgelopen zomer een kleine metamorfose ondergaan. Normaliter is het een drama voor een ploeg als de kern van het elftal verdwijnt, maar niet bij de Tukkers. Kennedy Bakircioglu en Sharbel Touma waren voor Twente van levensbelang. De beide wingers waren bij iedere aanval betrokken en leverden beide een enorme bijdrage aan de knappe vierde plaats in het seizoen 2006/2007. De seizoensrevelatie zag echter beide creatievelingen vertrekken en ook de positie van aanvallende middenvelder (ofwel Otman Bakkal danwel Ismael Aisatti) verdween. Voor die posities werden Stein Huysegems (Feyenoord), Eljero Elia (ADO Den Haag), Youssouf Hersi (Vitesse) en Romano Denneboom (NEC) aangetrokken. Oppurtunistische buitenspelers met een hele andere spelopvatting dan de twee Zweden die vorig jaar op de flanken flitsten.

Niet minder van belang zijn uiteraard de spelers die wél FC Twente trouw bleven. Naast clubicoon Sander Boschker en Blaise N'Kufo was de belangrijkste overwinning op de transfermarkt het behoud van nieuwbakken aanvoerder Orlando Engelaar. De spil waar FC Twente vorig jaar omdraaide was, samen met Karim El-Ahmadi, het kloppende hart van de Enschedese ploeg. Trainer Fred Rutten zag afgelopen donderdag zijn ploeg nog in de slotfase verliezen voor de UEFA-cup van de Spaanse bekerfinalist Getafe. De Wijchenaar bleef, ten opzichte van vorig seizoen, zijn bekende 4-3-3 trouw. Wat ook niet kon veranderen is de leider van de Twentse defensie. Oud-NEC'er Rob Wielaert is ook dit jaar de onbetwiste man centraal achterin.

Een plek waar Rob Wielaert in zijn laatste dagen bij NEC vrijwel nooit op kon rekenen. Met Peter Wisgerhof en Jonas Olsson stond het centrum van NEC als een huis. Dat was toen zo en dat is nog steeds zo. Dat er sindsdien toch veel veranderde mag duidelijk zijn. Rob Wielaert zal in de huidige NEC-selectie slechts zeven spelers herkennen waar hij in De Goffert mee speelde. Aanstaande zondag zal er weer een nieuweling debuteren: Krisztian Vadocz maakt zijn opwachting in de basis van de Nijmegenaren. Ook Rutger Worm heeft zijn plaats verloren na de wedstrijd tegen NAC Breda. De jonge Nijmegenaar speelde verre van slecht maar zat al voor de rust op het randje van een rode kaart. Alexander Prent vulde na rust de weggevallen positie goed in maar het is Ferne Snoyl die in de basis zal staan. De linkspoot, vorige week dramatisch invallend maar wel een topwedstrijd spelen bij Jong NEC, is na zijn terugzetting wegens een te hoog vetpercentage terug in de basis.

Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php en http://www.forzanec.nl/

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo sep 23, 2007 1:46 pm

NEC kan wel weer naar huis. 2-0 na een kwartiertje.

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 23, 2007 1:47 pm

Peter schreef:NEC kan wel weer naar huis. 2-0 na een kwartiertje.
Yep...huilen met de pet op... :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 23, 2007 2:22 pm

Kampioenuuu...

Nihad

Bericht door Nihad » zo sep 23, 2007 7:30 pm

Degradatie! :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 23, 2007 7:35 pm

Enjoy! :headbang.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 23, 2007 7:39 pm

Waardoor gaat het zo slecht btw? Zoveel is er toch niet vertrokken behalve Baretto en jullie Poolse vriend?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 23, 2007 7:44 pm

Ziekenboeg (missen van Otten is een aderlating)......jongste team...laatste 2 wedstrijden waren niet goed, maar daarvoor kon ik dat niet zeggen...ze scoren niet ...oftewel...inspelen, bouwen en wennen aan elkaar...en ik heb er nog steeds vertrouwen in...

Plaats reactie