N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 23, 2007 7:55 pm

Zodat ze volgend jaar weer kampioen kunnen worden.. :)

Donderdag krijgen ze weer klop... en volgende week tegen Willem II wordt zeker niet makkelijk.... hopen op het beste maar...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 23, 2007 7:58 pm

Been bakt er ook niet al teveel van, ze willen nog gaan verlengen ook dacht ik.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo sep 23, 2007 8:00 pm

Eerste divisie bedoel je toch niet he... :1evil.gif:

Tja...wie weet bekeren ze door...en WII tuus moet te doen zijn...zeker als er een steunactie komt van Legio... :eusa_pray.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » zo sep 23, 2007 8:02 pm

brigade zuid schreef:Been bakt er ook niet al teveel van, ze willen nog gaan verlengen ook dacht ik.
Niet mee eens...en yep...ze zijn in gesprek...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 24, 2007 8:35 am

Je kan toch niet ontkennen (en dat doe je ook niet) dat NEC de laatste tijd echt beroerd speelt... gewoon onder hun kunnen... en sommige wissels van Been zijn voor mij onbegrijpelijk hoor... dus ik vind inderdaad dat hij op het moment nou niet echt jofel bezig is... (maarja, ik ben dan ook een nuilert)

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 24, 2007 8:53 am

Ach...er zijn ergere nuilerts... :smallgrin.gif:

Ik snap bijv. niet waarom Potje niet in de basis staat...en paintballen helpt ook niet meer om het team een 'hert' onder de riem te steken...dus what's next, Mario? :antlers.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 24, 2007 9:26 am

Van Beukering betrokken bij aanrijding
Jhon van Beukering ontbrak zondag in en tegen FC Twente niet alleen op het veld. De van een blessure revaliderende NEC-spits kwam ook niet in Enschede aan vanwege een aanrijding.

De oud-speler van Vitesse en De Graafschap was op eigen vervoer naar de uitwedstrijd gereisd. Hij botste onderweg op een scooter. Niemand raakte gewond, maar Van Beukering kon zijn reis niet bijtijds vervolgen om bij FC Twente-NEC (3-0) aanwezig te zijn.

"Ik heb meteen contact gezocht met NEC en gezegd dat ik door het ongeval niet in Enschede kon komen", vertelde Van Beukering aan De Gelderlander.

De Velpenaar krijgt mogelijk donderdag een herkansing. NEC gaat dan namelijk wederom op bezoek bij FC Twente, ditmaal in het kader van het bekertoernooi. Aangezien Van Beukering nagenoeg hersteld is van zijn spierblessure, bestaat de kans dat hij zal spelen.
voetbalprimeur.nl

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 24, 2007 10:56 am

Voor het leed ende vermaak... :headbang.gif:

NEC, de nummer drie van Gelderland
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 11:36 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:35

'Nummer één van Gelderland', scanderen de supporters van NEC graag. Het is de vraag of zij die yell dit seizoen nog in de mond durven te nemen. Na de kansloze 3 - 0 nederlaag bij FC Twente staat de ploeg van Mario Been voorlaatste.

Acht punten achter aartsrivaal Vitesse, negen zelfs achter De Graafschap, momenteel de beste van de provincie.
De onderlinge verhoudingen in Gelderland zullen Been voorlopig een zorg zijn. Hij is al lang blij als hij zijn vastzittende ploeg weer aan het voetballen krijgt. En aan het scoren. Het nulnummer tegen Twente was alweer de vierde op rij. NEC's enige treffer tot nog toe dateert van de seizoensouverture tegen Roda JC. Van Beukering, de maker, werd gisteren vanwege een hamstringblessure node gemist.

Bij NEC werd met enig optimisme vooruitgekeken naar het treffen in Enschede. ''We hoopten dat Twente vermoeid zou zijn na het UEFA Cup-duel tegen Getafe'', stelde Been. ''Maar het leek wel of wij Europees hadden gespeeld. Zo slap!''

Net als vorig jaar, toen NEC na een kwartier al tegen een 3-0 achterstand aankeek, ging het ook gisteren snel mis. Op een manier die Been deed gruwen. Bij een vrije trap van Luke Wilkshire verloor Tim Janssen zijn mannetje Rob Wielaert compleet uit het oog. De oud-NEC'er kopte bij de tweede paal simpel raak, een kopie van het doelpunt waarmee Wielaert vorig jaar de wedstrijd openbrak: 1-0. ''We hebben uitgebreid de standaardsituaties bij Twente doorgenomen, want vorige week tegen Willem II gebeurde precies hetzelfde'' , mopperde Been.

Na dertien minuten lag NEC helemaal op zijn rug. Lorenzo Davids verspeelde de bal op de rand van de eigen zestien, waarna Blaise N'Kufo mocht afdrukken: 2-0. Ook dit doelpunt riep herinneringen op, vorige week tegen NAC deed Ferne Snoyl zijn ploeg op soortgelijke wijze de das om.

De bezoekers leken rijp voor een pijnlijke afstraffing, maar de schade bleef nog enigszins beperkt, vooral doordat Twente wat gas terugnam. Tot ergernis van trainer Fred Rutten die moest toezien hoe zijn achterhoede twee grote kansen weggaf. Brett Holman hielp ze allebei vakkundig om zeep.

Been greep kort daarna in. Nog voor de pauze werd debutant Krisztian Vadocz vervangen door Rutger Worm, halverwege kwam Alexander Prent voor Janssen. Been: ''Ik hoopte op meer duidelijkheid door met drie echte spitsen te gaan spelen. Maar daar heb ik niks van teruggezien.''

Integendeel, Rutten kon na de pauze zijn belangrijkste spelers (Engelaar, N'Kufo en Denneboom) rust gunnen zonder dat de krachtsverhoudingen in het veld veranderden. Twente kon de marge zelfs uitbouwen. Het was Wilkshire die ruim tien minuten na de hervatting de 3-0 eindstand vastlegde.

Mario Been probeerde na afloop de moed erin te houden. ''Gelukkig mogen we donderdag hier weer voor de beker spelen. Hopelijk kunnen we dan de zaak omdraaien.'' Zijn gezichtsuitdrukking vertelde een heel ander verhaal.

Bron: De Gelderlander

:1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 24, 2007 3:50 pm

Vandalen bekladden trainingsveld NEC
Vandalen hebben huisgehouden op en rondom het trainingsveld van NEC Nijmegen, waar diverse leuzen werden aangebracht. Dat bericht Omroep Gelderland.

Doelpalen, reclameborden, containers en de dug-out werden ontsierd door ontevreden kreten. In een reactie laat de Nijmeegse Eredivisionist weten ook teleurgesteld te zijn in de slechte competitiestart, maar dat dit niet helpt.

De ploeg van Mario Been haalde tot zover pas één punt uit vijf wedstrijden. NEC scoorde bovendien pas een enkele treffer.
voetbalprimeur.nl

Tuig... laat die wegblijven dan... bah

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 24, 2007 3:53 pm

Wat een sukkels... :excited.gif:

Op de officiele site staan ook foto's...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 24, 2007 4:00 pm

En Denneboom wil ff goodwill kweken bij de NEC-aanhang... :)
Prettig weerzien Denneboom met oude club
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 11:24 | Laatst bewerkt: Vandaag 11:19 | 3 reacties

In de gang naar de kleedkamers gaf hij gisteren een receptie. Romano Denneboom stond tegen de muur en bleef maar handen schudden van passerende NEC'ers.

'Gefeliciteerd Romano. Proficiat Romano. Goed gespeeld Romano. Tot donderdag Romano. We bellen nog Romano.'.
De topscorer van het vorig seizoen bij de Nijmegenaren glimlachte tot hij pijn kreeg in zijn kaken. ''Nooit verwacht dat het vanmiddag zo gemakkelijk zou gaan'', zei de aanvaller die aan het eind van de afgelopen competitie de overstap van NEC naar FC Twente maakte.

Donderdag staat Denneboom met FC Twente opnieuw in het veld tegen zijn oude club. Dan strijden de twee ploegen voor een plekje in de volgende ronde van het bekertoernooi.

Denneboom waakt voor onderschatting van de Nijmeegse opponent. ''Bekervoetbal is gewoon anders. Die wedstrijden staan op zich. En ik ken de ploeg. Die jongens zullen in één week niet twee keer dezelfde fouten maken.''

Denneboom had in De Goffert de lichaamstaal van een winnaar. Voelt zich ook helemaal thuis bij de Tukkers. ''Maar het heeft me in de voorbereiding wel drie, vier weken gekost voordat ik mijn plek had gevonden. FC Twente is toch weer een stapje hoger. Maar ik heb nooit getwijfeld. Ze hebben me tenslotte niet voor niets gehaald.''

De wedstrijd tegen zijn oude ploegmakkers was ook voor Denneboom een speciale geweest. ''Of het moeilijk voor me was? Nee, eerder leuk. Met veel jongens heb ik nog geregeld contact. Youssef El-Akchaoui spreek ik bijvoorbeeld nog geregeld. Rutger Worm ook. Met Mario Been sms ik vaak. Vorig seizoen konden we elkaar wel eens schieten. Maar dat was toen.''

Uit het oog, is voor Romano Denneboom dan ook absoluut niet uit het hart. ''Ik volg de ploeg nadrukkelijk. Ze scoren moeilijk op dit moment. Een doelpunt in vijf wedstrijden. Dat zegt genoeg. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het in de toekomst nog goed komt met NEC. Daarom zullen we ze donderdag ook zeker niet onderschatten. Kwaliteit genoeg. Op papier zeker.''

We hebben het over NEC vriend... 2x dezelfde fouten maken deden ze vorig jaar ook... moet jij toch alles van weten... ik gok op een nulletje of 3 voor Twente donderdag... die zijn ("op papier") gewoon stukken beter dan die prutsers uit Nijmegen...

Ramona

Bericht door Ramona » di sep 25, 2007 7:24 am

En nu wel vechten voor rood, groen en zwart... godverdegodver, stelletje
lamzakken... :1evil.gif:

FC Twente - N.E.C. donderdag live op RTL7 Uitgegeven op 24 september 2007 22:50

RTL7 zendt de bekerwedstrijd FC Twente - N.E.C. donderdagavond rechtstreeks uit. Het duel in het Arke Stadion begint om die reden pas om 20:45 uur.

Afbeelding

De commerciële zender besteedt deze week uitgebreid aandacht aan het KNVB - bekertoernooi. Dinsdagavond wordt FC Volendam - Sparta live uitgezonden, woensdag Feyenoord - FC Utrecht.

Zie ook: www.rtlvoetbal.nl

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 26, 2007 7:47 am

NEC waarschijnlijk paar weken zonder Lens
Jeremain Lens kan waarschijnlijk een paar weken niet uitkomen voor NEC. De Nijmegenaren vrezen dat de huurling van AZ een spierscheuring heeft opgelopen, meldt het AD.

Jeremain Lens heeft nog geen daverende indruk achtergelaten bij NEC en moet naar alle waarschijnlijkheid de komende weken ook verstek laten gaan. De huurling van AZ liep vorige week tijdens de training een blessure aan zijn voet op.

Wat de precieze ernst van de blessure is, is nog niet bekend. De medische staf van de Nijmegenaren vreest echter dat het om een spierscheuring gaat. Mocht dat zo zijn dan kan trainer Mario Been enkele weken geen beroep doen op de aanvaller.
voetbalprimeur.nl

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 26, 2007 7:48 am

Ik vind hem echt een prutser. Wat vinden jullie van hem?
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 26, 2007 8:40 am

Ik wordt er ook niet echt warm van... hij heeft nog geen goede westrijd voor NEC gespeeld... had gedacht dat hij wel wat meer kon, maar mwah... had er liever Beerens... die had nog wat dreiging aan de zijkanten ... maar lens heeft dat tot nu toe nog niet laten zien...

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 26, 2007 9:08 am

Ik word er ook (nog?) niet warm van... Bij Jong NEC laatst tegen Vitesse wassie aardig, maar hij is te gemakkelijk en niet gedreven... Denk wel dat er meer inzit...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 26, 2007 1:02 pm

Ik weet het niet hoor... maar als ik deze opstelling voor donderdag zo zie...

Opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Kivuvu, Davids, Snoyl; Janssen, Holman, Hrepka.

Zou dat betekenen dat Hrepka en Janssen op de vleugels komen... of zou het betekenen dat Holman achter de spitsen gaat spelen..

Ik hoop dan toch het tweede...

Ramona

Bericht door Ramona » wo sep 26, 2007 1:10 pm

Iig gebaseerd op aanval, BanJovi... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 26, 2007 2:37 pm

Ja... leuk... maar als je dan spelers op de vleugels zet waar ze niet horen... kan het allemaal gebasseerd zijn op aanval.. maar dan kan je net zo goed Prent in de goal zetten met 10 aanvallers ervoor... ook gebasseerd op verdediging... werkt ook niet...

maargoed... het zal wel mijn tweede optie wezen anders gaat Been me toch wel erg ver in zijn mislukte acties

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 3:52 pm

Rishi schreef:Ik vind hem echt een prutser. Wat vinden jullie van hem?
Lens heeft nog nooit indruk op iemand gemaakt op het hoogste niveau, toch?

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 27, 2007 7:27 am

Adam Hrepka in de basis tegen FC Twente
Uitgegeven op 26 september 2007 14:31

Adam Hrepka zal donderdagavond in de bekerwedstrijd tegen FC Twente voor het eerst dit seizoen in de basis beginnen. De Hongaarse spits kwam tot nu tijdens drie competitieduels als invaller in actie.
Trainer Mario Been, die niet kan beschikken over de geblesseerde spitsen Van Beukering en Lens, zal zijn ploeg waarschijnlijk in een 3-spitsen systeem laten spelen. Adam Hrepka zal samen met Tim Janssen en Brett Holman de voorhoede vormen.

In de competitiewedstrijd tegen Twente, afgelopen zondag, begon N.E.C. met twee aanvallers, maar schakelde het later over naar drie.

Een dubbele ontmoeting tegen FC Twente begint de laatste jaren een traditie te worden die tot nu toe niet gunstig was voor N.E.C. In drie jaar werd N.E.C. twee keer uitgeschakeld door de Twentenaren, telkens vonden beker- en competitiewedstrijd in dezelfde week plaats.

FC Twente - N.E.C. wordt donderdagavond rechtstreeks door RTL7 uitgezonden.

Klik hier voor de statistieken en vermoedelijke opstellingen van FC Twente - N.E.C.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do sep 27, 2007 7:49 am

Thomas schreef:
Rishi schreef:Ik vind hem echt een prutser. Wat vinden jullie van hem?
Lens heeft nog nooit indruk op iemand gemaakt op het hoogste niveau, toch?
Jawehel... op Been.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 27, 2007 2:34 pm

Hrepka maakt debuut in basis tegen FC Twente
Door: William van ForzaNEC| Gepubliceerd: Vandaag 10:42

Misschien sneller dan verwacht is de Hongaar Adam Hrepka door trainer Mario Been opgenomen in de basiself van NEC die vanavond opnieuw in Enschede tegen FC Twente uitkomt. Dit keer voor de KNVB beker.

De van MTK Boedapest geleende aanvaller staat bekend als het grootste talent van Hongarije, maar kwam tot nu toe niet verder dan twee invalbeurten en een handvol optredens bij Jong NEC. ''Adam heeft tijd nodig, maar tegen FC Twente mag hij laten zien wat hij kan'', zei Been. ''Ik eis niet dat hij er gelijk vijf inschopt. Wel dat-ie zijn stinkende best blijft doen. Durft te voetballen. Ook als het even tegenzit.''

Vooral dat laatste had hij zondag gemist bij zij spelers. ''Na tien minuten hadden we twee ongelooflijke doelpunten weggegeven. En tegelijk konden we de veerkracht niet meer opbrengen om ons terug in de wedstrijd te knokken. Het leek wel of elke speler tien kilo extra balast meesleepte.''

Tegen Twente mist Been voorin opnieuwe de twee spitsen, waarmee hij het seizoen begon. Jeremain Lens strompelde gisteren naar zijn auto en kan door een scheurtje in de kuitspier waarschijnlijk pas over een week of twee, drie bij de groep aansluiten.

Jhon van Beukering werd - samen met Dominique Scholten - apart van de groep onderhanden genomen door Cees van der Linden. Scholten trainde met een brace voor zijn gebroken arm en is voorlopig nog niet inzetbaar. Gunstiger ziet het er uit voor Jhon van Beukering die zo goed als hersteld is van zijn hamstringblessure en waarschijnlijk zondag tegen Willem II weer van de partij kan zijn. Ondanks de absentie van zijn twee aanvallers start Been vanavond voor het eerst dit seizoen met drie spitsen. Brett Holman staat in de punt, Adam Hrepka (op links) en Tim Janssen bezetten de flanken. De trainer had met de voorbeelden van Vitesse en Willem II in de hand zijn spelers er maar weer eens op gewezen dat bekerwedstrijden op zich staan.

''Allebei uitgeschakeld tegen ploegen uit de eerste divisie. Het gaat maar om één wedstrijd. Die wetenschap moeten ze meenemen het veld in. En ze beseffen dat afspraken die we voor een wedstrijd maken niet meer geschonden mogen worden. Daar begint voetbal mee.''

En voor de rest is het vooral een kwestie van zelfvertrouwen, wist Been. ''Dat was er zondag niet. Maar kan zomaar weer terugkeren als we een keer een wedstrijd winnen. ''

Vanavond dan maar, di Mario?! :1evil.gif: :headbang.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 27, 2007 8:27 pm

Don Mario ziet zijn ploeg in ieder geval wel leiden met 0-1.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do sep 27, 2007 9:57 pm

Waarom heeft NEK nou net niet vandaag gewoon in reguliere speeltijd alvast verloren, zoals normaal in de competitie? Nou moeten we maar blijven wachten op de samenvatting Cambuur.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie