PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm »

Raymon schreef:Precies. De creativiteit gaat komen van spelers als Suarez en Kennedy. Voorderest is het een kwestie van dmv goed positie spel de vrije man vinden en 1 tegen 1 situaties creeeren.

Suarez kan heel snel een man passeren en dat is voor een verdediging natuurlijk erg lastig. Ze moeten er wel een mannetje bij zetten, maar dat houdt in dat er ergens anders een mannetje minder is.

Het grote probleem op dit moment is echter de afgeslagen bal. Ajax kan zich zo makkelijk in de luren laten leggen op dit moment. Goed voorbeeld was een goeie aanval van Ajax die bij Gabri terugkomt. Hij kan schieten van een meter of 20 maar wordt geblokt. Die bal komt (enigszins gelukkig) terecht bij een AZ speler die meteen een gevaarlijke counter op kan zetten. Daar mis je nu dus nog een speler als Davids voor die voor die balans op het middenveld kan zorgen.
Kunnen jullie het niet over jullie kutvoetballers in de daarvoor betreffende topics hebben?

Deze topic is voor de beste club van Nederland.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Zuidema schreef:
Bertje schreef:
Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Ook dan heb je creativiteit nodig, tactisch genie. Wie gaat er creatief zijn? Gabri?
Is voor het bereiken van Huntelaar als terugvallend aanspeelpunt eigenlijk wel zoveel creativiteit nodig? Een middellange pass spatzuiver kunnen geven is dan toch eigenlijk al voldoende? Een pass die kan komen van opkomende backs, een inschuivende centrumverdediger of een middenvelder in de punt naar achteren?
En wat moet Huntelaar dan doen? Kaatsen? Kan, maar dan heb je nog geen kans. Dan moet hij de bal wel kwijt kunnen bij een creatieve speler.
Daniel

Bericht door Daniel »

Harm schreef:
Raymon schreef:Precies. De creativiteit gaat komen van spelers als Suarez en Kennedy. Voorderest is het een kwestie van dmv goed positie spel de vrije man vinden en 1 tegen 1 situaties creeeren.

Suarez kan heel snel een man passeren en dat is voor een verdediging natuurlijk erg lastig. Ze moeten er wel een mannetje bij zetten, maar dat houdt in dat er ergens anders een mannetje minder is.

Het grote probleem op dit moment is echter de afgeslagen bal. Ajax kan zich zo makkelijk in de luren laten leggen op dit moment. Goed voorbeeld was een goeie aanval van Ajax die bij Gabri terugkomt. Hij kan schieten van een meter of 20 maar wordt geblokt. Die bal komt (enigszins gelukkig) terecht bij een AZ speler die meteen een gevaarlijke counter op kan zetten. Daar mis je nu dus nog een speler als Davids voor die voor die balans op het middenveld kan zorgen.
Kunnen jullie het niet over jullie kutvoetballers in de daarvoor betreffende topics hebben?

Deze topic is voor de beste club van Nederland.
En jij noemt Ajacieden arrogant? :drecul.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Gefeliciteerd, boer Harm. :wk.gif: :alc.gif:

Hoe was het in het stadion? Lekker gehost?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Over Feyenoord verder meer in hun eigen topic, maar dat PSV zo goed was lag toch ook voor een goed deel aan Feyenoord. Dit leek in verdedigend opzicht op het Feyenoord dat vorig seizoen in De Kuip met 4-0 verloor van Ajax. De stronttrage verdediging van Feyenoord tegenover de snelheid van Lazovic en Farfan was hoe dan ook vragen om problemen. Perez speelde fantastisch, maar het feit dat ook Mendez en Culina uitblonken zet toch wel te denken over de ruimtes die er door Feyenoord werden weggegeven op het middenveld. Tsja, dat krijg je met Gio als 'controleur' naast Bruins, Sahin, De Guzman en Hofs.

Speciaal voor Raymon en andere liefhebbers:

1-0
2-0
3-0
4-0
999

Bericht door 999 »

Zuidema schreef:
Raymon schreef:Ik denk dat Ten Cate ook geen creatieve middenvelder achter de spits wil. Hij wil ruimte voor Huntelaar met aansluitende middenvelders en een Suarez en Kennedy/Rommedahl die die ruimte gaan benutten.
Daar lijkt het inderdaad op. KJH kan me alleen nog steeds niet overtuigen als een betrouwbaar aanspeelpunt en kaatser. Als ze hem ruim dekken is er niet zoveel aan de hand, maar zitten ze hem steeds fors in de nek, dan speel je hem vrijwel uit de wedstrijd en valt je hele aanvalsopzet in duigen. Bovendien ben ik nog steeds niet kapot van de handelingssnelheid van KJH bij het afleggen of kaatsen (alhoewel zijn steekpass op Suarez vandaag natuurlijk prima was). Het duurt me vaak net dat ene secondje te lang.
Dat hoeft toch helemaal niet.KjH moet dan gewoon beweeglijker rond en in de zestien worden, in dat gebied, in die positie heb je volgens mij het meeste rendement van KjH.Volgens mij schuif je zo ook het elftal een stuk verder op richting goal.

Als je vandaag zag wat voor afstanden bepaalde spelers af moesten leggen.Dat is leuk voor een paar keer.En volgens mij was dat toch ook de opzet van HtC, Davids-Sneijder-Gabri, Sneijder als regelaar met de punt naar voren.Davids en Gabri als de controleurs met aanvallende aspiraties.Een Kennedy op rechts en frommelaar Suarez op links.KjH in de spits.Beide buitenspelers mogen naar believen de achterlijn dan wel de aktie zoeken.Dan kun je als spits van af het midden of de zijkanten worden bediend.Een achterhoede met een echte links en rechtsback.Stam en Heitanga/Vermaelen in het centrum.Desnoods Heitinga op rechts en Vermaelen links, van de Wiel naast Stam.Dan heb je creativiteit en scorend vermogen voorin, creativiteit en je balafpakkers op het middenveld en staat er een verdedigend blok waar je op aan kunt.Dan weet je bijna zeker dat elke ( creative ) bal vanaf het middenveld naar de zijkanten een vervolg krijgt

Maar ja, toen vertrok Sneijder, en tot overmaat van ramp Davids maanden out.

Kijk en mij maak je dus niet wijs dat Perez op b.v. 80% ( in de rol van Sneijder ) met zijn technische en tactiesch inzicht niet die plaats van Sneijder in had kunnen vullen.
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 23, 2007 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
generaal

Bericht door generaal »

Zuidema schreef:
generaal schreef:Kan ik jullie blij maken met de doelpunten?
Wat mij betreft wel. Een goed uitgespeelde aanval, mooie doelpunten? Altijd welkom.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Voetske schreef:
Zuidema schreef:
Daar lijkt het inderdaad op. KJH kan me alleen nog steeds niet overtuigen als een betrouwbaar aanspeelpunt en kaatser. Als ze hem ruim dekken is er niet zoveel aan de hand, maar zitten ze hem steeds fors in de nek, dan speel je hem vrijwel uit de wedstrijd en valt je hele aanvalsopzet in duigen. Bovendien ben ik nog steeds niet kapot van de handelingssnelheid van KJH bij het afleggen of kaatsen (alhoewel zijn steekpass op Suarez vandaag natuurlijk prima was). Het duurt me vaak net dat ene secondje te lang.
Dat hoeft toch helemaal niet.KjH moet dan gewoon beweeglijker rond en in de zestien worden, in dat gebied, in die positie heb je volgens mij het meeste rendement van KjH.Volgens mij schuif je zo ook het elftal een stuk verder op richting goal.

Als je vandaag zag wat voor afstanden bepaalde spelers af moesten leggen.Dat is leuk voor een paar keer.En volgens mij was dat toch ook de opzet van HtC, Davids-Sneijder-Gabri, Sneijder als regelaar met de punt naar voren.Davids en Gabri als de controleurs met aanvallende aspiraties.Een Kennedy op rechts en frommelaar Suarez op links.KjH in de spits.Beide buitenspelers mogen naar believen de achterlijn dan wel de aktie zoeken.Dan kun je als spits van af het midden of de zijkanten worden bediend.Een achterhoede met een echte links en rechtsback.Stam en Heitanga/Vermaelen in het centrum.Desnoods Heitinga op rechts en Vermaelen links, van de Wiel naast Stam.Dan heb je creativiteit en scorend vermogen voorin, creativiteit en je balafpakkers op het middenveld en staat er een verdedigend blok waar je op aan kunt.Dan weet je bijna zeker dat elke ( creative ) bal vanaf het middenveld naar de zijkanten een vervolg krijgt

Maar ja, toen vertrok Sneijder, en tot overmaat van ramp Davids maanden out.

Kijk en mij maak je dus niet wijs dat Perez op b.v. 80% ( in de rol van Sneijder ) met zijn technische en tactiesch inzicht niet die plaats van Sneijder in had kunnen vullen.
Ook die poppetjes zit je niet bepaald ruim in opbouwende kwaliteiten. Ajax heeft een aantal formidabele aanvallers, maar ze worden veel te weinig bereikt.
999

Bericht door 999 »

Toch had ik getekend voor die poppetjes, inplaatst van wat er nu staat.
Blij met de punten ...
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Dat eerste doelpunt van Perez had nooit toegekend mogen worden. Die Lazovic geeft die verdediger toch een zwieper!

Maar goed, ze zaten er beide van Perez wel goed in!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Raymon schreef:Dat eerste doelpunt van Perez had nooit toegekend mogen worden. Die Lazovic geeft die verdediger toch een zwieper!
Verrek, nou je het zegt... Maar waarom protesteert Feijenoord dan niet?
Lionel

Bericht door Lionel »

Genieten dit hoor
IK GELOOF!!!!!!
Baseman

Bericht door Baseman »

Appeltje eitje :biggrin.gif:
PSV speelde Feyenoord in de 1e helft weg en deed het de 2e helft rustig aan, zelfs toen kreeg men nog een paar flinke kansen.

Het blijft toch echt humor dat ieder seizoen PSV niet wordt gerekend tot dé kanshebber op de titel, maar ieder jaar zich wel manifesteert als dé kandidaat ! Tekent de klasse :worshippy.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

We zijn pas vijf wedstrijden onderweg.

Dit Feyenoord wordt gewoon gigantisch overschat. Oa. door jou.
Lionel

Bericht door Lionel »

Bij PSV rekenen ze zichzelf nooit rijk maar mede door onkunde van Ajax zijn ze ieder jaar de sterkste. Als Ajax Sneijder had gehouden of ieder geval 2 normale spelers had gehaald had niemand gepraat over PSV hoor :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Ik was gister toch echt voor psv en vind het heerlijk dat feyenoord weer ff op de plaats is gezet. Het uitvak stroomde alweer lekker vroeg leeg, al die teleurgestelde gezichten maakte mijn zondag nog beter :headbang.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Baseman schreef:Appeltje eitje :biggrin.gif:
PSV speelde Feyenoord in de 1e helft weg en deed het de 2e helft rustig aan, zelfs toen kreeg men nog een paar flinke kansen.

Het blijft toch echt humor dat ieder seizoen PSV niet wordt gerekend tot dé kanshebber op de titel, maar ieder jaar zich wel manifesteert als dé kandidaat ! Tekent de klasse :worshippy.gif:
Geweldige ploeg, dat Feyenoord. Vooral die Hofland en De Cler. :hypocrite.gif:

En wie heeft PSV niet tot de kanshebbers op de titel gerekend? Volgens mij praat PSV zichzelf dat ieder seizoen aan. No offense, hoor.
Laudrup

Bericht door Laudrup »

Baseman schreef:Appeltje eitje :biggrin.gif:

5 wedstrijden.....
Baseman

Bericht door Baseman »

En in 5 wedstrijden kun je geen patroon zien ?
Het moge duidelijk zijn dat vooralsnog alleen Ajax en PSV zich presenteren als kampioenskandidaat en van deze 2 teams maakt PSV voetballend de meeste indruk. Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Thomas schreef:Geweldige ploeg, dat Feyenoord. Vooral die Hofland en De Cler. :hypocrite.gif:
Jammer dat je altijd van dit soort opmerkingen moet maken Thomas...de hele ploeg presteert slecht, maar jij probeert je gelijk te halen door er 2 spelers uit te lichten over wie toevallig een discussie is gevoerd. Dus Makaay kan er ook niets meer van als ik de lijn van jouw woorden even door trek ?
Daarbij sla je de plank ook nog volledig mis mbt Hofland, aangezien ik nooit heb gezegd hem zo goed te vinden. En ik heb voor aanvang van dit seizoen aangegeven welke zwakke plekken Feyenoord naar mijn idee heeft, wat door PSV gister bevestigd werd.
En wie heeft PSV niet tot de kanshebbers op de titel gerekend? Volgens mij praat PSV zichzelf dat ieder seizoen aan. No offense, hoor.
Yeah right, jij let blijkbaar niet goed op in de voorspellingen voor aanvang van ieder seizoen. PSV wordt al zeker 3 jaar op rij door bijna iedere 'kenner' (de bekende personen die graag discussieren over voetbal) niet getipt als kampioen.
Niet dat het wat uitmaakt, maar het valt wel op.

Alsof PSV zichzelf niet als titelkandidaat ziet...
Laatst gewijzigd door Baseman op ma sep 24, 2007 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Bullshit. PSV praat zichzelf ieder jaar de rol van underdog aan.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Arwin

Bericht door Arwin »

Ik heb PSV altijd als kampioens kandidaat gezien voor dit jaar. Wel vond ik dat Ajax na de goede tweede seizoenshelft van vorig jaar met een aantal gerichte versterkingen verplicht zou zijn kampioen te worden. Zeker ook omdat PSV Cocu en Alex nu moet missen dit seizoen.

We weten echter hoe het met de aankopen, of beter gezegd, de aankopen die niet kwamen, gelopen is bij Ajax. Het is nu dus afwachten of Ajax de schade ten opzichte an PSV kan beperken tot de winterstop. Als Ajax dan alsnog enkele versterkingen haalt, zal het wederom spannend worden tussen Ajax en PSV wie de titel wint.
Baseman

Bericht door Baseman »

De Dominee schreef:Bullshit. PSV praat zichzelf ieder jaar de rol van underdog aan.
Sure, PSV geeft de kenners opdracht om de club op de 2e, 3e en soms zelfs 4e plaats te zetten in hun voorspellingen :drecul.gif:
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan de verkeerde kenners. PSV is met Ajax en AZ meest genoemd als kampioenskandidaat. Vooraf stond zelfs overal dat het dit jaar 'ongekend spannend' zou worden met 4 titelkandidaten (Feyenoord).

Dat PSV niet bij iedereen op 1 staat wil niet zeggen dat ze geen kandidaat zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Baseman

Bericht door Baseman »

De Dominee schreef:PSV is met Ajax en AZ meest genoemd als kampioenskandidaat.
Dit klopt toch echt niet. PSV werd namelijk door het wegvallen van Alex en Cocu helemaal niet gezien als voorname titelkandidaat. AZ werd het meest genoemd (onbegrijpelijk trouwens), daarna Ajax en daarna pas PSV of Feyenoord.

PS: Ik hecht er sowieso geen waarde aan hoor, ik geef alleen aan dat het me opviel en dat het al enkele jaren zo gaat.

PSV is ieder jaar een belangrijke kandidaat, evenals Ajax. De rest doet af en toe mee, maar meer ook niet.
Laatst gewijzigd door Baseman op ma sep 24, 2007 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ajax? Die werd het niet meer hoor, nadat Sneijder was vertrokken.

De kenners neem ik niet serieus. Derksen: 'PSV en Ajax zijn dit jaar kansloos voor de titel'.
Gesloten