N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 7:53 pm

Ramona schreef:Ach verdediging, verdediging...ging me meer over 't woordje 'iedereen' wat door sommigen te pas en te onpas gebruikt wordt..als zijnde iiiedereen van AT...vind ik persoonlijk wat overtrokken altijd, vandaar...verder boeien... ;)
Niet dat het verder boeit, maar het ik wilde gewoon even weten wie de situatie had gezien. Voor de (eventuele) discussie dus.
Ramona schreef:Maar ik vind dat je geen gelijk hebt... Wisgerhof idd werd wel degelijk vastgehouden en naar benee getrokken... Snoyl werd wel degelijk vastgehouden, alleen was die actie buiten het strafschopgebied en hij liep handig 2 stapjes door...tja...
Snoyl werd buiten het strafschopgebied vastgehouden, waarna hij het arm van de Willem II-verdediger vastklemde. Het leek daardoor alsof Snoyl nog steeds vastgehouden werd, terwijl het andersom was.

Poeder

Bericht door Poeder » zo sep 30, 2007 8:01 pm

Lang verwacht en toch gekomen, gefeliciteerd met, eindelijk, de volle mep!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 6:03 am

Poeder schreef:Lang verwacht en toch gekomen, gefeliciteerd met, eindelijk, de volle mep!
:worshippy.gif:

Thnx! :koe.gif:

...alleen snap ik dat 'lang verwacht' niet helemaal...aangezien 't vorige week ook 'al' gekomen is... :666.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 01, 2007 7:35 am

Thomas schreef:Snoyl werd buiten het strafschopgebied vastgehouden, waarna hij het arm van de Willem II-verdediger vastklemde. Het leek daardoor alsof Snoyl nog steeds vastgehouden werd, terwijl het andersom was.
Dit ben ik niet met je eens, Snoyl werd 'gewoon' vastgehouden. Dat hij de arm van de verdediger klemde heb ik nergens gezien.
Een penalty was het natuurlijk niet, de overtreding werd buiten de 16 ingezet.

De situatie met Wisgerhof was overigens een overduidelijke penalty, hij had beide armen van de verdediger om hem heen en werd naar beneden geduwd waardoor hij niet bij de bal kon komen. Het slechts een cornerduel noemen vind ik onzinnig...het leek meer op judo.

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 7:44 am

100 % mee eens, zoals ik al aangaf, maar ik heb 't ook zo gezien...

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 7:49 am

Nog ff over de actie voor Demouge...echt kippenvel en grote klasse... :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Afbeelding
Super Frank Demouge!
Toen Frank Demouge wegging uit de Goffert, stond zijn afscheid enigzins in in de schaduw van dat van Dennis Gentenaar. Daarom besloot Legio Noviomagum Nijmegenaar Frank Demouge vanmiddag alsnog te bedanken. Demouge doorliep de voetbalschool van NEC en voetbalde vier jaar in het eerste, waar hij 81 wedstrijden speelde.

Legio Noviomagum vond dat wel een bedankje waard en wilde Frank laten zien dat de supporters hem niet vergeten zijn. Vandaar dat de speler vanmiddag, met zijn nieuwe club Willem 2 op bezoek in Nijmegen, verrast werd met een groot spandoek met daarop een actiefoto van hem en daarbij de teksten ‘Super Frank Demouge’ en ‘Uit het oog maar niet uit ons hart’. De afbeelding is een foto van Demouge nadat hij de 0-1 gescoord had in het Gelredome.

Bron: http://www.legio-noviomagum.nl/

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 01, 2007 9:19 am

Baseman schreef:
Thomas schreef:Snoyl werd buiten het strafschopgebied vastgehouden, waarna hij het arm van de Willem II-verdediger vastklemde. Het leek daardoor alsof Snoyl nog steeds vastgehouden werd, terwijl het andersom was.
Dit ben ik niet met je eens, Snoyl werd 'gewoon' vastgehouden. Dat hij de arm van de verdediger klemde heb ik nergens gezien.
Een penalty was het natuurlijk niet, de overtreding werd buiten de 16 ingezet.
No offense hoor, maar volgens mij is de kans niet al te groot dat iemand dat ziet als hij er niet op let. Ik kan je aanraden om ergens nog een filmpje van de wedstrijd vandaan te toveren en het nog eens te bekijken.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 01, 2007 9:50 am

Je wilt zeggen dat jij geen link hebt voor mij ? :baaa.gif: :kwijl.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 01, 2007 9:51 am

Op de een of andere manier is er niet zoveel animo voor wedstrijden van NEC, Base. :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 02, 2007 9:44 am

Jong NEC verslaat ook Jong PSV
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 08:38

Jong NEC is bezig aan een uitstekende start van het seizoen. Na drie competitiezeges op rij werd maandagavond op De Herdgang ook Jong PSV aan de zegekar gebonden. Het team van trainer Wim Rip versloeg het team van oud-NEC'er Anton Janssen met 0-1. Bart van Brakel maakte het doelpunt.
Van de eerste selectie speelden ook Patrick Pothuizen, Krisztian Vadocz, Naïm Aarab, Karim Fachtali en Saidi Ntibazonkiza mee.

Jong NEC staat fier bovenaan in de Beloften Eredivisie met 12 punten uit 4 wedstrijden. Tweede staat Jong FC Groningen met 10 uit 5, Jong Vitesse staat derde met 9 uit 5.

Jong N.E.C. weekt zich los van rest
Met een triomfantelijke blik haalde Wim Rip gisteren een papier uit zijn zak. "Dit is onze lijst met afspraken. Hier staat het", wees de trainer van Jong N.E.C. en zijn vinger bleef rusten bij het hoofdstuk 'De Vrije Trap'. Daar stond: 'Eerst snel nemen, daarna tellen de afspraken.'.

Bart van Brakel had die regel gisteravond goed in zijn oren geknoopt. Terwijl de verdediging van Jong PSV zich nog aan het organiseren was krulde de middenvelder de bal uit een vrije trap zonder dralen in de kruising.

Daarmee zette de jonge Wageninger de kroon op een sterke wedstrijd, al complimenteerde Rip zijn complete middenlinie. "Ook Theo Dams en Krisztian Vadocz deden het uitstekend. Juist op het middenveld heeft PSV de meeste dreiging. De meeste beweging. Maar we hebben geen kans weggegeven."

In de rommelige wedstrijd bleef N.E.C. na de treffer van Van Brakel inderdaad betrekkelijk gemakkelijk overeind. Pas in de slotfase dreigde PSV te scoren, maar haalde Sammy Buyuctopac de bal van de lijn.

"Kampioen hoeven we niet te worden", zei Rip. "Maar deze start is wel mooi meegenomen. We hebben nu niet die druk van punten moeten pakken zoals in het vorig seizoen toen we tegen degradatie vochten. Dit geeft rust. Kunnen we inhoudelijk over voetbalzaken praten."

En Rip hield het papier met de afspraken nog maar eens omhoog.
Bron: NEC-Nijmegen.nl

:necsjaal.gif: :worshippy.gif:

Brok in de keel bij Frank Demouge
Door: Chiron | Gepubliceerd: Gisteren 15:23

Opeens prijkt daar weer die oude geuzennaam. 'Super Frank Demouge'. Als talent uit de eigen jeugd - jongen van de stad bovendien - groeide de spits uit tot een razend populaire speler bij NEC. Voor het eerst sinds zijn vertrek in 2005 stond Demouge gistermiddag weer op het veld in De Goffert. Met Willem II, als tegenstander van 'zijn' NEC.

Ik keek erg uit naar deze wedstrijd, vertelt Demouge kort na het duel (1-0 winst NEC). Het was heel speciaal om tegen NEC te spelen. In de selectie zitten niet meer zoveel spelers waarmee ik heb samengespeeld, maar binnen de club zijn er nog ontzettend veel bekenden.

Demouge is zeker nog niet vergeten in Nijmegen. Overweldigend was het gebaar van de harde kern van NEC toen de spelers het veld opkwamen. Twee grote spandoeken verwelkomden de verloren zoon. Een afbeelding van Demouge - juichend na een treffer tegen Vitesse - en een spandoek met de tekst 'Uit het oog, maar niet uit ons hart'. Dat had ik echt niet verwacht, heel mooi, aldus Demouge. Ik kwam het veld op en zag die spandoeken, dat is even kippenvel hoor. Ik heb altijd een goede band met de supporters gehad, maar deze waardering vond ik wel héél erg mooi. Vaak zat worden oud-spelers bij terugkomst uitgefloten, dit is het andere uiterste. Echt uniek.

Afbeelding

De waardering voor vier seizoenen NEC - goed voor 82 competitieduels, 15 doelpunten - was ook voelbaar toen Demouge na 57 minuten werd vervangen door Delano Hill. Zelden zal een tegenstander van de Nijmegenaren met zo'n warm applaus naar de kant begeleid zijn.

De 25-jarige Demouge hoopt de komende jaren dezelfde egards in Tilburg op te bouwen als hij in Nijmegen mag koesteren. Via de kelder (Eindhoven) en de top van de eerste divisie (Den Bosch) knokte hij zich terug op het hoogste niveau. Daar ging het me om, ik ben terug in de eredivisie. Het bevalt me goed bij Willem II. Natuurlijk moet je nog wel even je plek zien te vinden, het moet nog gaan lopen, maar het is in ieder geval een leuke, goede groep.

Zijn terugkeer in de eredivisie kreeg uitgerekend in De Goffert vorm, op de plek waar het ook allemaal is begonnen. Voor het eerst dit seizoen begon Demouge als basisspeler, na twee invalbeurten. Hij deed weinig fout, maar kwam ook amper in het spel voor. Waarom zijn bijnaam Super Frank Demouge luidt, houdt hij voor de Tilburgers nog even verborgen. Ik heb geen kans gehad. Ik moet weer regelmatig aan spelen toekomen, dan komen de goals vanzelf.

Bron: De Gelderlander

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Laatst gewijzigd door Ramona op di okt 02, 2007 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 02, 2007 9:47 am

Iemand van het NECforum schreef:Mario Been: Zo kan het ook

NIJMEGEN - Een nieuwe trend is het waarschijnlijk niet, maar opvallend is het wel: eredivisietrainers die al vroeg in het seizoen hun contract verlengen.

Het is weer eens wat anders dan een snel ontslag na een tegenvallende competitiestart. Ron Jans was vorige maand bij FC Groningen de eerste met een nieuwe verbintenis (tot medio 2010) en Mario Been volgt hem dinsdag bij NEC.

De voormalige Feyenoorder tekent in Nijmegen eveneens voor twee jaar bij. ,,Of ik het uitdien? Natuurlijk, anders begin ik er niet aan'', merkte hij maandag monter op. ,,Het linkerrijtje is op langere termijn voor NEC een reële doelstelling. Maar dit seizoen voorlopig nog niet.''

Voor Been lag een nieuw contract veel minder voor de hand dan voor collega Jans, die met FC Groningen ook dit seizoen weer een redelijk stabiele rol in de subtop vervult. Het bestuur van NEC ging vorige maand de onderhandelingen met de 43-jarige Rotterdammer serieus in toen de hoofdmacht nog hopeloos in de onderste regionen bivakkeerde.

,,Zo kan het dus ook'', vond Been, die bijna dagelijks vanuit Barendrecht ruim 200 kilometer fluitend heen en weer rijdt. ,,De clubleiding weet hoe ik werk en met wie ik werk. Ze hebben gesproken met spelers en met andere mensen om me heen. Daaruit is veel vertrouwen naar voren gekomen. Dat doet me goed.''

Volgens Been is over zijn nieuwe contract door alle betrokken partijen grondig nagedacht. ,,Het kenmerkt de interne rust bij NEC. Dat bevalt me prima. Ik heb hier een heerlijke werkplek in de bossen en ik beschik over een jonge, talentvolle selectie die ik grotendeels zelf bij elkaar heb gezocht. We moeten echter wel een stap omhoog zetten. Veel zal daarbij afhangen van het budget, want daar staat of valt bijna alles mee. Als Koevermans, Alves of Farfan bij NEC hadden gespeeld, ik zeg maar wat, had de wereld er voor ons waarschijnlijk ook heel anders uitgezien.''

Achteraf kwam het niemand in Nijmegen slecht uit dat vorige week dinsdag de afrondende besprekingen niet konden doorgaan door ziekte van de zaakwaarnemer van de gewaardeerde coach. ,,Het sentiment bij NEC is nu inderdaad een stuk beter'', gaf Been toe. ,,We hebben een uitstekende week achter de rug.''

Het Nijmeegse herstel begon vorige week bij FC Twente, dat in een zware bekerwedstrijd werd verslagen (2-1). Afgelopen zondag behaalde NEC zowaar de eerste competitiezege, 1-0 thuis tegen Willem II. Het doelpunt van Rutger Worm, na ruim een uur uit een strafschop, was de eerste Nijmeegse competitietreffer in bijna 480 minuten voetbal en pas de tweede in de eerste zes wedstrijden.

,,Ja, je kunt wel stellen dat ons scorend vermogen te wensen overlaat'', concludeerde Been. ,,Kansen krijgen we genoeg, maar scoren ho maar. Ik krijg van Jan en alleman steeds goedbedoelde tips dat we meer op afwerken moeten trainen. Maar daar oefen ik juist altijd op. Scoren is vooral een kwestie van kwaliteit. En van een beetje mazzel. Je kunt trainen op afronden wat je wilt. Maar in de wedstrijd is alles weer anders.''

Ondanks de zwakke competitiestart constateerde Been in de wedstrijden tegen FC Twente en Willem II met genoegen dat het mentaal wel goed zit in zijn ploeg. ,,Zondag waren we binnen een half uur twee aanvallers kwijt. Toch raakte mijn ploeg daardoor niet van slag. Dat vind ik knap. Ik heb nu vier geblessseerde spitsen in mijn selectie. Dat gaat nog een moeilijk verhaal worden zaterdag tegen mijn oude club Excelsior. Na het duel met Willem II liep ik de oude NEC-spits Jack de Gier tegen het lijf. Helaas, 'El Butre' wilde me niet uit de brand helpen. Ik zal wat anders moeten verzinnen.''

Bron: Ad.nl

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 03, 2007 8:12 am

Mario Been tot 2010 bij N.E.C.
Uitgegeven op 02 oktober 2007 19:09

Het hing al even in de lucht, maar vandaag zijn N.E.C. en trainer Mario Been (43) tot overeenstemming gekomen over contractverlenging. De huidige verbintenis wordt opengebroken en verlengd met twee jaar. Dit betekent dat de trainer in elk geval tot medio 2010 aan het roer zal staan bij N.E.C.

Afbeelding

Been is blij met zijn verlengde verblijf in Nijmegen: 'Al ruim een jaar rij ik elke dag met veel plezier naar Nijmegen. Na de wat stroeve start dit seizoen zijn we weer op de goede weg. Gelukkig heeft N.E.C. zich niet laten leiden door alleen maar naar het resultaat van de eerste paar wedstrijden te kijken. We gaan, samen met Ron de Groot en de spelersgroep, door waar we al even mee bezig zijn; iets moois neerzetten in Nijmegen.'

De daadwerkelijke ondertekening van het nieuwe contract tussen N.E.C. en Mario Been zal plaatsvinden tijdens de N.E.C. Supportersavond. Deze vindt plaats op maandagavond 8 oktober in de Gaanderij van het McDOS Goffertstadion.

Mario Been begon in juli 2006 als trainer in Nijmegen en eindigde dat seizoen op een 10e plaats. Het seizoen hiervoor werd hij met Excelsior kampioen in de Jupiler League.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Goede zaak! :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 03, 2007 8:24 am

’Ik heb ambitie en wil er wat van maken.’
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Eergisteren 21:43 | Laatst bewerkt: Gisteren 15:28 | 4 reacties

Op de plaats waar in de Middeleeuwen de handel werd bedreven, aan de Grote Markt, spraken wij Carlos Aalbers, NEC’s nieuwste technisch directeur. ‘Ik heb ambitie en wil er wat van maken’. Een interview met onze man van aan- en verkoop, daags voor de bekerwedstrijd tegen FC Twente.

Ondanks het vertrek van enkele goedbetaalde spelers afgelopen jaar kon jij afgelopen zomer maar met een beperkt budget op stap, was dat niet ontzettend moeilijk?

De financiële situatie en het verleden zijn bekend. Vanaf 2003 werd er veel extern gefinancierd met de intentie deze spelers door te verkopen. Dat is niet helemaal gelukt en we moeten nu de balans tussen externe financieringen en de eigen bijdragen van NEC weer herstellen. Bij het aantrekken van Tim Janssen is er weer geïnvesteerd door externe financiers. De volgende stap is nu een nieuw en gedegen investeringsfonds op te zetten. Dat vergt veel voorbereidingen, want het gaat om veel geld. Als je dat te snel en ondoordacht doet, loop je weer tegen de fouten aan die er in het verleden zijn gemaakt.

Wat vind jij dat er fout is gegaan in het verleden?

De balans tussen de eigen investeringen en de externe financiers was gewoon weg, dat mag en kan in de toekomst niet meer gebeuren.

Ben je tevreden met de aankopen die je gedaan hebt? Vooral de Hongaren hebben het moeilijk.

We hadden twee doelstellingen: punt één was scorend vermogen en twee was dat we ook in de breedte nog spelers nodig hadden binnen ons budget.. Met Tim Janssen hebben we iemand binnen gehaald met een neusje voor goals en Adam Hrepka is het resultaat van de samenwerking met MTK Budapest en hij heeft het bij die club en in de nationale jeugdselecties goed gedaan. Dan is het de vraag: kan hij die stap hoger maken? Als je daar een antwoord op moet geven, dan vind ik dat het nog te vroeg is om daar een oordeel over te vellen.

Uit de relatie die wij met MTK hebben is ook Vadocz naar NEC gekomen. Hij wilde graag bij ons komen voetballen en had daar alles voor over. Zijn CV en wat ik van hem gezien heb, gaf voldoende basis om hem die kans te geven. In Enschede mocht hij in de basis starten en had de pech dat het team niet draaide. Ik vind dat beide bepaalde specifieke kwaliteiten hebben.

Kristian is nu weer geselecteerd voor het nationale A-selectie voor de EK kwalificatie wedstrijden tegen Malta en Polen en Adam Hrepka voor Hongarije onder 21.

Maar Kristian Vadocz werd wel gewisseld en dat is ook niet goed voor zijn zelfvertrouwen.

Klopt, maar dat is de keuze van de trainer. Mario Been koos er voor om met drie spitsen te gaan spelen en als team stonden we niet goed. Het is een mentale tik voor zo’n jongen, maar wij als club moeten hem daarin helpen.

Is de communicatie met die jongens dan geen probleem?

Het verbeteren van de communicatie hoort bij de aanpassing. Net zoals men moet wennen aan de Nederlandse speelwijze en daar moeten we rekening mee houden, ook al hebben we dat vaak in de voetballerij niet. Ik zie deze samenwerking als een kans omdat ongeveer 60% van de nationale Hongaarse selecties bestaat uit spelers van de MTK opleiding.

Afbeelding

Vind je niet dat de doorstroming vanuit de voetbalschool te mager is? Zeker gezien het geld dat er in de opleiding geïnvesteerd wordt?

Je moet constant de vraag blijven stellen wat beter kan en bovendien bekijk je het zo maar vanuit één oogpunt. De voetbalschool is ook belangrijk voor de binding van de club met de regio. Met Muslu Nalbantoglu, Rutger Worm, Alexander Prent en Mark Otten hebben we nu toch 4 eigen jeugdspelers die of in de basis staan of er dicht tegen aan. En daarachter zitten nog Bart van Brakel, Karim Fachtali en Dominique Scholten.

Op dit moment onderhandelen jullie met Been over contractverlenging. Wordt er sowieso bijgetekend of wacht je de resultaten tegen Willem II en Excelsior toch even af?

Als we zo zouden redeneren, dan kan je nergens meer aan beginnen. Wij gaan niet uit van een doemscenario.

Maar het is geen ongewone situatie. Normaliter wordt er eerder gesproken over ontslag als de resultaten uitblijven, nu doen we het tegenovergestelde. Is het geen wanhoopsdaad?

Wij spreken juist nu het vertrouwen in Been uit. Wij hebben al een aantal weken geleden uitgesproken dat wij graag willen verlengen. Vorig jaar heeft Been het met zijn spelers al laten zien. Nu hebben we een aantal punten minder dan we gehoopt hadden, maar wij hebben er gewoon het volste vertrouwen in.

Is het publiek in Nijmegen niet te kritisch? Gaan wij niet te vaak uit van doemscenario’s?

De reacties zijn nu begrijpelijk, de supporters zijn terecht teleurgesteld. De tiende plaats van vorig jaar was wellicht toch een verrassing, maar je wilt ieder jaar de lat hoger leggen. Die doelstelling hebben we ook uitgesproken. Als je nu realistisch bent, is het gat naar die negende plek groot en moeten we er eerst voor zorgen dat we normaal kunnen ademhalen. Ik heb er wel nog volop vertrouwen in.

Dit jonge team mist duidelijk ervaring. Olaf Lindenbergh blies op het laatste moment een transfer af. Hoe heeft dat zo mis kunnen kopen?

Tijdens de transferperiode is een aantal spelers de revue gepasseerd. Het begon met Roy Beerens die wij graag wilden hebben, maar na het EK koos hij voor Heerenveen. Dan kijk je of er vergelijkbare buitenspelers zijn. Die zijn er niet en kijk je naar het tweespitsen-systeem. Begin juni hebben we geïnformeerd bij een aantal spitsen, waaronder Tim Janssen. Toen werd er een heel hoog bedrag gevraagd, echt absurd, waardoor we Janssen even moesten voorbij laten gaan.

Vervolgens kijk je naar andere versterkingen en zijn we begin juli met Olaf Lindenbergh gaan praten. Dat zag er allemaal goed uit tot puntje bij paaltje kwam en hij er zijn draai aan ging geven. Dat was een flinke teleurstelling.

Voel je je dan niet verraden, als voetballers onder elkaar?

Toen wij vroeger voetbalden, hadden wij van die schuttingen bij het veld. Als we toen verloren en er waren dan van die zeikerdjes bij, dan gingen ze in een partijtje tegen de schutting aan. Daar zou Lindenbergh er één van zijn.

Dat spreekt boekdelen.

Wij zijn een maand met elkaar bezig geweest. Niet alleen ik ben er bij betrokken geweest, ook Mario Been, spelersmakelaars en we kwamen er zelfs met Ajax uit. NAC kwam ook nog tussendoor, maar nee, zijn sportieve voorkeur ging uit naar NEC en dan toch geeft hij zo’n wending aan de gesprekken. Had dan ons begin augustus medegedeeld dat, mocht je geen club op 31 augustus hebben, dan wil ik naar NEC. Dan hadden wij in de tussentijd andere dingen kunnen doen. Wat hij heeft gedaan, zo ga je niet met elkaar om.

Zou je de situatie Niedzielan nu anders doen? Heb je daar als club van geleerd?

De situatie zoals we die met Niedzielan hadden, is niet vanwege één seizoen. Verschillende trainers hebben hem de kans gegeven. Allemaal hebben ze hun best gedaan om het talent, want dat heeft hij nog steeds, er uit te krijgen. Dat is steeds niet gelukt. Regelmatig had hij zijn blessures, wat betekende dat hij altijd de tijd nodig had om fit te worden. Haalde hij dan bijna zijn niveau, dan was daar weer die blessure.

Ik heb dat aan het eind van het vorige seizoen ook in een gesprek met hem aangegeven. Toen heb ik hem gezegd dat hij twee dingen kan doen: op zoek gaan naar een andere club en nog lekker een aantal jaren voetballen of op dezelfde wijze nog een jaar doorgaan. Hij was dat met mij eens en heeft toen ook zijn zaakwaarnemer de opdracht gegeven op zoek te gaan naar een nieuwe club.

Maar speelden jullie niet teveel op de man?

In de laatste fase, voor zijn uiteindelijke transfer naar Wisla Krakow, hadden wij een overeenkomst met zijn zaakwaarnemer. Zijn contract zou worden ontbonden en hij kon zo naar welke club dan ook vertrekken. Dat was de afspraak die we hadden. Op het moment dat we daar overeenstemming over hebben en hij gaat toch weer twijfelen om naar Wisla te gaan, dan is het voor ons duidelijk gezien de gehele voorgeschiedenis: geen toekomst in het eerste, dus naar Jong NEC.

Vind je niet dat het scoutingsbeleid de afgelopen jaren heeft gefaald?

Zoals op diverse terreinen kijken we hoe we bepaalde zaken kunnen verbeteren en de scouting is één van de belangrijkste onderdelen. Daar heb ik wel enkele ideeën over want de markt verandert en dus zullen we ons moeten aanpassen. We zullen uit een grotere vijver moeten gaan vissen en ons op bepaalde gebieden meer focussen. Zo hebben we nu in België ook een scout aangesteld die goed bekend is in zijn eigen land en we zijn actiever in Scandinavië. Wat ook belangrijk is, is de voorinformatie die spelersmakelaars nu beschikken.

Wat wil jij bereiken bij NEC de komende jaren?

NEC is een club voor het volk, voor een breed publiek. Iedereen voelt zich er thuis. Dat merk je aan iedereen, supporters maar ook oud-spelers. Iedereen komt graag bij NEC. Dat is de warmte die wij als club uitstralen. Dat is een bepaalde basis, maar de ontwikkelingen in het voetbal gaan in een enorm tempo. Je moet je als club constant aanpassen. Maar strijd moet de basis zijn. Iedere wedstrijd de volledige inzet. Weer trekken wij ten strijde.

Bij een speelwijze heb je over strijd en initiatief en het spelen met een targetman past daarin, maar dan heb je vaak ook weer buitenspelers nodig. Het is echter zo dat bij de huidige ontwikkelingen er geen buitenspelers meer zijn. Van bovenaf moet je wel je uitgangspunten opstellen, maar gezien de ontwikkelingen moet je ook de mogelijkheid hebben om flexibel te zijn. Uiteindelijk gaat het toch om winnen.

Voor mij zijn drie dingen erg van belang. Dat is de scouting, het transferbeleid en de interne professionalisering. Wij moeten spelers kopen en verkopen en iedere speler die je haalt moet beter zijn dan de spelers die je al hebt, dan maak je pas die stap vooruit. Je hebt wel te maken met de omgeving, de markt om je heen. Daarin is heel veel gebeurd, de salarissen zijn geëxplodeerd, de rol van de makelaars is belangrijker geworden, geen buitenspelers meer, de ontwikkeling van de individuele speler is veranderd en selecties houden nog geen vijf jaar stand. De markt beweegt enorm, maar je moet wel je vaste rode draad hebben.

Anderzijds wil je binnen de spelersgroep en de organisatie van NEC een bepaald niveau van professionaliteit aanbrengen. Als we iedere speler twee procent beter kunnen maken, groeien we als team aanzienlijk. We moeten bijvoorbeeld zoals bij het hockey gebeurd, meer met videobeelden gaan werken of bekijk goed hoe je een speler fysiek en mentaal sterker kunt maken. Meten is weten. Daarin moeten we ons gaan ontwikkelen. Alle spelers die nieuw instromen, moeten ook weten dat dit onze werkwijze en vereiste is. Dat is wat wij verwachten van een profvoetballer. Dat is mijn visie en zo zie ik het.

Bron: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 03, 2007 7:03 pm

De Gier wordt spitsentrainer bij NEC
NEC Nijmegen heeft Jack de Gier als spitsentrainer aangesteld. De oud-prof gaat bij de ploeg van Mario Been de spitsen éénmaal per week specifiek trainen. Tot dusver scoorde NEC pas tweemaal in de competitie.

De 39-jarige De Gier speelde van 1998 tot 2001 voor de Nijmegenaren. In 2003 zette de aanvaller een punt achter zijn loopbaan, waarin hij tot 139 doelpunten kwam in 413 wedstrijden.

Ook speelde De Gier naast NEC voor FC Twente en Dunfermline (Schotland).
voetbalprimeur.nl

LOL... heeftie het lekker druk de komende tijd... er zijn geen spitsen meer over bij NEC man... bijna iedereen geblesseerd... Krijgt Hrepka privéles... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 03, 2007 7:07 pm

Mwah...niet zo negatief BanJovi...valt wel mee hoor... m.u.v. van Jhonny...

Goede zaak lijkt mij! :headbang.gif: :necsjaal.gif:

N.E.C. stelt Jack de Gier aan als spitsentrainer
Uitgegeven op 03 oktober 2007 18:03

Vanaf donderdag 4 oktober zal Jack de Gier één keer per week de aanvallers van N.E.C. specialistisch gaan trainen.

N.E.C. heeft met Jhonny van Beukering, Tim Janssen, Jeremain Lens, Brett Holman, Adam Hrepka, Rutger Worm, Alexander Prent, Saidi Ntibazonkiza en Karim Fachtali talentvolle aanvallers onder contract. Technisch directeur Carlos Aalbers en hoofdtrainer Mario Been hebben de overtuiging dat, door inzet van verschillende specialismen, het rendement van individuele spelers en de spelersgroep omhoog zal gaan.

Mario Been licht toe: 'De gemiddelde leeftijd van onze aanvallers is jonger dan 22 jaar. Zij beschikken allemaal over talent en specifieke kwaliteiten, maar hebben nog niet allemaal een grote spelervaring in de eredivisie. Het specialistisch trainen, zowel individueel als met de groep, zal gaan bijdragen aan bijvoorbeeld het scorend vermogen van N.E.C. Jack kennen we als club heel goed en hij kent N.E.C. heel goed. Het is geweldig dat hij dit voor ons wil gaan doen.'

De Gier heeft als actieve voetballer in 413 wedstrijden bij onder meer FC Twente, Dunfermline Athletic en N.E.C. 139 doelpunten gemaakt. Hij is na zijn actieve carrière altijd betrokken gebleven bij N.E.C., onder meer als scout.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo okt 03, 2007 11:04 pm

Dat is leuk voor Mario. Hoe langer z'n contract, hoe hoger de afkoopsom bij het onvermijdelijke voortijdige vertrek. Heeft NEK geld teveel ofzo?
Ramona schreef:Het hing al even in de lucht, maar vandaag zijn N.E.C. en trainer Mario Been (43) tot overeenstemming gekomen over contractverlenging. De huidige verbintenis wordt opengebroken en verlengd met twee jaar. Dit betekent dat de trainer in elk geval tot medio 2010...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 03, 2007 11:15 pm

banjavi schreef:
De Gier wordt spitsentrainer bij NEC
NEC Nijmegen heeft Jack de Gier als spitsentrainer aangesteld. De oud-prof gaat bij de ploeg van Mario Been de spitsen éénmaal per week specifiek trainen. Tot dusver scoorde NEC pas tweemaal in de competitie.

De 39-jarige De Gier speelde van 1998 tot 2001 voor de Nijmegenaren. In 2003 zette de aanvaller een punt achter zijn loopbaan, waarin hij tot 139 doelpunten kwam in 413 wedstrijden.

Ook speelde De Gier naast NEC voor FC Twente en Dunfermline (Schotland).
voetbalprimeur.nl

LOL... heeftie het lekker druk de komende tijd... er zijn geen spitsen meer over bij NEC man... bijna iedereen geblesseerd... Krijgt Hrepka privéles... :)
En ik maar denken dat Henk de Gier een hekel aan NEC had. :icon_mrgreen.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 05, 2007 2:07 pm

NEC-voorhoede een vraagteken
NEC-trainer Mario Been beslist op de dag van de wedstrijd tegen Excelsior met welke voorhoede hij zal starten. Tim Janssen en Brett Holman werden vrijdag getest.

De uitkomst daarvan is niet bekend. Zaterdag zal worden bekeken of zij fit genoeg zijn om aan te sluiten bij de selectie, weet Omroep Gelderland.

Jeremain Lens is er zaterdag zeker bij. De van een blessure herstelde aanvaller zal waarschijnlijk op de bank beginnen. Vermoedelijk geeft Been de voorkeur aan het trio Prent, Worm, Hrepka.
voetbalprimeur.nl

Dat zal de verdediging doen sidderen...
Maarja... Been kan natuurlijk niet heel veel anders...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 05, 2007 5:50 pm

Alexander Prent blij met basisplaats
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 18:32 | Laatst bewerkt: Vandaag 18:26

Alexander Prent werd vorig seizoen nog door NEC uitgeleend aan TOP Oss. Nu hij terug is, krijgt hij onverwacht veel speeltijd.

''Het is inderdaad duidelijk meer dan ik had gedacht'', bekent Prent. ''Het ziet er nu zelfs naar uit dat ik start tegen Excelsior. Daar ben ik onwijs blij mee. Het gaat ook best redelijk.''

Ook Prent zegt dat NEC er tegen Excelsior 'op gaat klappen'. Dat is sinds de bekerwedstrijd tegen Twente een veelgehoorde kreet in Nijmegen. ''Dat geeft aan wat nodig is voor ons om wedstrijden te winnen. Alleen voetbal is niet voldoende.''
forzanec.nl

Alsof NEC dat heeft laten zien Prent... behalve tegen Vitesse heeft NEC ook "alleen voetbal" niet laten zien... dus laat die prietpraat even voor wat het is jongen...

Hopen op een winstje zaterdag...

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 05, 2007 8:17 pm

Leuk stukje over 'Nimweegs'' sympathieke Zweed... :worshippy.gif:

Jonas Olsson: 'Ik heb maar één focus en dat is winnen!'
Uitgegeven op 04 oktober 2007 14:48

Exclusief voor nec-nijmegen.nl is dit maal gesproken met Jonas Olsson. Samen met Peter Wisgerhof rots in de branding centraal in de N.E.C. defensie. We spraken hem over de afgelopen periode waarin het team onder druk stond, maar toch heel Nederland wist te verrassen door FC Twente in eigen huis te verslaan.

Afbeelding

‘Dat was echt zo’n opluchting! Het voelde ook echt als een ommekeer. Niemand had verwacht dat we dit zouden flikken. Het was vooraf een vreemd gevoel hoor. Naar Enschede gaan terwijl je wist dat je 4 dagen ervoor met 3-0 verloren had. Maar ja, ik stap altijd het veld in met de volle overtuiging dat we gaan winnen. Vandaar dat ik misschien ook zo teleurgesteld ben als het niet het geval is.

Eigenlijk was het zondag tegen Willem II weer een beetje hetzelfde gevoel. Leuk dat we wonnen in Enschede maar we hadden nog steeds dringend punten nodig! Weet je, het is nu mijn 3e jaar hier. In mijn eerste seizoen was die druk heel hoog tegen RBC Roosendaal, vorig jaar was dat tegen Heracles Almelo en nu dan tegen Willem II. Het zijn moeilijke wedstrijden, de rode kaart heeft ons zeker geholpen. Als de druk zo hoog is dan moet je vooral slim spelen en geduldig zijn. Dat is voor de jonge jongens soms wel moeilijk, ze missen die ervaring. Dat is misschien ook wel de reden dat we vorig jaar bijvoorbeeld wonnen tegen de grotere clubs en verloren van de clubs waarvan we, op papier, hadden moeten winnen. Als je tegen een grote club speelt dan kun je vrijuit spelen en heb je in principe weinig te verliezen. Tegen de wat kleinere clubs moet je vertrouwen op je kracht en vooral geduld hebben.’

Buiten het veld is Jonas Olsson de rust zelve, vriendelijk en sympathiek. Eenmaal binnen de lijnen is het een killer die voor niets of niemand terugdeinst. Heeft hij dit nodig voor zijn spel?
Lachend: ‘It gets like that... Tijdens de wedstrijd zijn de aanvallers mijn vijand. Als verdediger moet je meteen laten zien dat het voor de spits(en) een moeilijke dag wordt. Als hij er langs wil en hij voelt een tackle dan geeft dat hem geen moed voor de tweede actie. Als je ‘m zo door laat wandelen dan krijgt hij meer vertrouwen. Voetbal is in dat opzicht ook echt een ‘mind game’. Natuurlijk spelen emoties en adrenaline altijd een grote rol. Op dit niveau heeft iedereen maar één focus en dat is winnen en dat geldt uiteraard ook voor mij. Ik ben zelf denk ik wel wat slimmer geworden. Die agressiviteit heb ik in principe nog steeds, ik weet het alleen beter te kanaliseren. Ik probeer daar echt aan te werken, het is een proces waar ik in zit.’

Jonas Olsson is inmiddels aan zijn derde seizoen bij N.E.C. bezig. Hoe kijkt hij terug op deze tijd?
‘A nice ride... Toen ik hier kwam wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik moest verwachten. Ik had in Zweden al mijn hele leven bij dezelfde club gespeeld. Toen ik in Nijmegen kwam ben ik heel goed opgevangen door allemaal aardige mensen. De sfeer in de kleedkamer vond en vind ik echt uniek. In Zweden, ook bij de vertegenwoordigende elftallen, waren het altijd groepjes. Maar dan ook echt groepen die elkaar niet zo mochten. Natuurlijk trek je hier ook meer op met de een dan met de ander maar er is hier niemand die ik niet mag. Niemand voelt zich bij ons alleen en niemand staat boven de groep. Dat is bijzonder.

Verder ben ik als speler zeker gegroeid, meer dan in Zweden. Ik heb met twee goede trainers gewerkt. Het eerste half jaar met Cees Lok en nu met Mario Been. Mario is echt een goede trainer maar bovenal ook een goed mens. Dat is voor mij erg belangrijk. Hij behandelt iedereen eerlijk en geeft iedereen gelijke kansen.

Een minpuntje is wel dat we nog niets gewonnen hebben. Hopelijk gebeurt dat dit jaar, we zijn er wel dichtbij geweest. Ik zou het bijvoorbeeld fantastisch vinden om echt ver te komen in de KNVB beker. Met die loting van Peter Wisgerhof is het in elk geval niet onmogelijk.’

En wat zijn de verwachtingen voor komende zaterdag voor de uitwedstrijd tegen Excelsior, er is toch hopelijk geen sprake van onderschatting?
‘Nee absoluut niet, we moeten winnen! We hebben echt weer 3 punten nodig. Het zal zeker een moeilijke wedstrijd worden want zij hebben de punten net zo hard nodig als wij en bovendien spelen zij thuis. Als we een slechte dag hebben en we tonen geen 100% inzet dan kunnen we van iedereen verliezen. Maar ik ben ervan overtuigd dat als wij met dezelfde instelling spelen als tegen FC Twente en tegen Willem II en ons allemaal aan onze taken houden, dat we van iedereen kunnen winnen. Zo belangrijk is het dus ook dat we met die overtuiging het veld ingaan!’

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 06, 2007 7:19 am

Wedstrijd Excelsior - N.E.C. Nijmegen

Competitie Eredivisie
Datum 06 oktober 2007
Aanvang 20:00 uur
Locatie Stadion Woudestein
Plaats Rotterdam
Scheidsrechter D. van Egmond
Assistent 1 R. Meenhuis
Assistent 2 E. Theelen

Geschiedenis

Aantal ontmoetingen 17
Winst N.E.C. 3
Gelijk 6
Verlies N.E.C. 8
Doelsaldo 27-18

Grootste overwinning 0-3, Eerste Divisie, 11-12-1993
Grootste nederlaag 4-0, Eredivisie, 28-10-1979
Laatste overwinning 0-3, Eerste Divisie, 11-12-1993
Laatste nederlaag 2-1, Eerste Divisie, 23-10-1988
# Laatste 5 ontmoetingen G-G-W-W-G

Voorbeschouwing:

N.E.C. op jacht naar tweede overwinning

Na de overwinning op FC Twente (beker) en Willem II (competitie) gaat N.E.C. zaterdagavond in Rotterdam op jacht naar de tweede competitiezege. Op Woudestein is Excelsior de tegenstander, de vorige club van trainer Mario Been. Excelsior is de nummer laatst van de Eredivisie met één punt uit zes duels. N.E.C. staat twee plaatsten hoger met vier punten. Voor beide ploegen is een overwinning dus eigenlijk het enige dat telt.

Been heeft de volgende 19 spelers opgenomen in de wedstrijdselectie voor Excelsior-N.E.C:
Karim Fachtali, Joël Tshibamba, Naïm Aarab, Patrick Pothuizen, Rein Baart, Krisztian Vadocz, Jeremain Lens, Gabor Babos, Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui, Dominique Kivuvu, Ferne Snoyl, Lorenzo Davids, Rutger Worm, Alexander Prent, Adam Hrepka, Tim Janssen.

Mark van den Boogaart, Mark Otten, Brett Holman en Jhonny van Beukering ontbreken wegens blessures. Jeremain Lens keert terug in de selectie na enkele weken afwezigheid.

Excelsior is net als N.E.C. niet best begonnen aan de competitie. De ploeg van trainer Ton Lokhoff verloor de eerste vijf wedstrijden op rij, maar pakte vorige week verrassend het eerste punt bij Roda JC. Na een kansloze 3-0 achterstand vocht de ploeg zich terug en sleepte het een 3-3 gelijkspel uit het vuur. Routenier Geert den Ouden is de opvallendste speler dit seizoen, hij scoorde al vijf doelpunten.

Feyenoord-huurling Sebastian Pardo is een twijfelgeval bij de Rotterdammers. De Chileen ontbrak op de training wegens ziekte. Ook het meedoen van Sebastiaan Steur is twijfelachtig. De langdurig geblesseerden Damien Hertog en Eldridge Rojer ontbreken zeker bij Excelsior.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Poeder

Bericht door Poeder » za okt 06, 2007 9:12 pm

Tja,.......... :drecul.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 06, 2007 10:17 pm

Die lui zouden een kans vanaf één meter voor een leeg doel nog missen...

999

Bericht door 999 » za okt 06, 2007 10:34 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 07, 2007 12:22 am

Niks gemist dus... :1evil.gif: en anderen hebben weer genoten...ach ja...das ook wat waard... :smallgrin.gif: :headbang.gif:

Plaats reactie