AZ 2007 - 2008
Daar kan je natuurlijk over twisten. Maar persoonlijk vind ik het van een andere orde om twee ballenafpakkers te kopen (Gabri en Davids) waardoor je 'sterspeler' beter gaat renderen, dan wanneer je de poppetjes uit de aanwezige selectie zo in elkaar zet dat ieders kwaliteiten optimaal tot uiting komen.T82 schreef:En dan lag het niet om de spelers eromheen?
I think I lost my fucking headache
Mr. Ajax schreef:Oh? Voorlopig staan we boven ze op de ranglijst hoor. psv heeft ook nog niks laten zien.

Het voetbal van PSV is toch echt stukken beter en verzorgder, ook is de selectie van PSV veel sterker in de breedte.
Maar goed, vooralsnog staan we 3e.
AZ zal wel terug gaan krabbelen, maar lijkt te hebben afgehaakt als titelkandidaat.
- Daily Blind
Ik betwijfel het.. ik denk dat AJAX n PSV tussendoor nog wel wat fpoutjes maken. En Feyenoord is bij klein blessureleed al snel kwetsbaar.. Het is nog lang niet beslist!Baseman schreef:Mr. Ajax schreef:Oh? Voorlopig staan we boven ze op de ranglijst hoor. psv heeft ook nog niks laten zien.![]()
Het voetbal van PSV is toch echt stukken beter en verzorgder, ook is de selectie van PSV veel sterker in de breedte.
AZ zal wel terug gaan krabbelen, maar lijkt te hebben afgehaakt als titelkandidaat.
Baseman schreef:Mr. Ajax schreef:Oh? Voorlopig staan we boven ze op de ranglijst hoor. psv heeft ook nog niks laten zien.![]()
Dat is jouw mening, geen argument, Baseman. Ik deel jouw mening namelijk niet, ik vind psv helemaal niet beter voetballen dan AJAX, en ik vind psv ook niet sterker in de breedte. Voorlopig staan we boven jullie en ik verwacht dat het ook zo zal eindigen.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dus het feit dat jongens als Davids, Frank -en Ronald de Boer zichtbaar beter werden onder Van Gaal had niets met de trainer te maken, maar met het natuurlijke proces dat ingezet wordt op het moment dat spelers regelmatig minuten gaan maken in het eerste elftal? Spelers worden dus alleen maar beter gemaakt door hun jeugdtrainers?LucaS schreef:Op de leeftijd van babel, als je je eerste volledige seizoen speelt. Tja, heel eigenaardig dat je daarvan leert en je verbetert.
Sneijder kreeg twee spelers in zijn rug die het vuile werk deden. Hij is geen betere voetballer geworden, Ten Cate had de middelen om hem optimaal te laten renderen. Zijn voorgangers hadden die ruimte niet, onder Blind was hij meestentijds geblesseerd, onder Koeman moest of hij of van der vaart spelen, en vaak tegelijk
De selectie van PSV is vooral completer en breder, maar er is ook nog genoeg op aan te merken. De verdedigende organisatie is onder Koeman heel behoorlijk, want individueel gezien ben ik verre van onder de indruk van Kromkamp, Alcides, Addo en Da Costa.Rishi schreef:Tja, Ajax is uitgeschakeld in Europa en heeft een kutselectie en geen trainer......
Je draait het om; niet elke jonge speler die zich verbetert, wordt beter gemaakt door trainers. Dat is alles wat ik zeg. Het feit dat Babel beter werd is geen bewijs dat dat door ten Cate (of Spijkerman) is gekomen.
Als je bewijs wil dat een speler beter wordt door een trainer, kun j edat nauwelijks doen door een speler te kiezen die een leeftijd heeft dawt ie zich toch al ontwikkelt. Kijk, als gabri nou zich spectaculair had verbeterd...
Als je bewijs wil dat een speler beter wordt door een trainer, kun j edat nauwelijks doen door een speler te kiezen die een leeftijd heeft dawt ie zich toch al ontwikkelt. Kijk, als gabri nou zich spectaculair had verbeterd...
Uiteraard niet, maar waar is het bewijs dan dat Van Gaal ooit een speler beter heeft gemaakt? Dat bestaat niet. Dus ga je uit van de lange termijn en de individuele prestaties. En aangezien een trainer een speler ook beter kan laten presteren, puur door hem vertrouwen te geven, vind ik dat wel degelijk een grote verdienste van Ten Cate. Als Blind nog trainer van Ajax geweest (en hiermee wil ik zeker die discussie niet aanwakkeren) had Ajax Babel niet voor 17 miljoen aan Liverpool verkocht. Voor Sneijder geldt precies hetzelfde. Die speelde het beste seizoen in zijn loopbaan, in ieder geval door de spelers in zijn rug en de vrijheid die hij kreeg van zijn trainer. Of het goed was voor het team, dat durf ik zeker te betwisten, maar ik denk dat het verleden uitwijst dat Ten Cate spelers beter kan maken.LucaS schreef:Je draait het om; niet elke jonge speler die zich verbetert, wordt beter gemaakt door trainers. Dat is alles wat ik zeg. Het feit dat Babel beter werd is geen bewijs dat dat door ten Cate (of Spijkerman) is gekomen
Kijk Luuk, jij en ik waren het niet eens over Ten Cate en jij hebt overduidelijk gelijk gekregen. Maar de man kan wel wat. Het is alleen een vreselijk uithangbord voor de club en iemand die niet de eindverantwoordelijkheid bij een grote club kan dragen.
Ik betwijfel niet dat Ten Cate wat kan. Mijn bezwaar tegen ten Cate was op zich niet perse zijn capaciteiten, maar d het feit dat onder zijn leiding Ajax met veel heeft gebroken wat ik een belangrijk kenmerk van de club vond.
Sneijder was voor Ten Cate ook al belangrijk, maar hij was onder Blind voornamelijk geblesseerd. Alleen voor Blind geldt dat niet als excuus, voor Ten Cate wel. Want het vertrek van Babel is natuurlijk meer dan gecompenseerd qua rendement.
Sneijder was voor Ten Cate ook al belangrijk, maar hij was onder Blind voornamelijk geblesseerd. Alleen voor Blind geldt dat niet als excuus, voor Ten Cate wel. Want het vertrek van Babel is natuurlijk meer dan gecompenseerd qua rendement.
Voor Ten Cate geldt het ook niet als excuus hoor, want ook Sneijder is vervangbaar. Ik heb het talloze keren gezegd, maar Ajax had met dit geld als team een stap vooruit kunnen zetten. Dat heb ik al een paar keer uitgewerkt. Maar Ajax deed, onder leiding van Ten Cate en Van Geel, niets. Zoals Blind de verkeerde keuzes maakte om het overduidelijke spitsenprobleem en tekort aan kwaliteit bij Ajax op te lossen, zo heeft Ten Cate te weinig rekening gehouden met de gebreken van z'n verdediging en het gemis van een goede verbindings -en teamspeler.LucaS schreef:Sneijder was voor Ten Cate ook al belangrijk, maar hij was onder Blind voornamelijk geblesseerd. Alleen voor Blind geldt dat niet als excuus, voor Ten Cate wel. Want het vertrek van Babel is natuurlijk meer dan gecompenseerd qua rendement.
Ik word misselijk van het geneuzel van Derksen die Sneijder nu prijst als misschien wel de beste middenvelder van Europa en zwijmelt over Babel, die het hart van het elftal zou vormen. Jij en ik waren het niet eens over Babel, maar iedereen kan zien dat Suarez op dit moment om verschillende redenen een veel betere speler voor Ajax is. Babel wordt niet gemist. Davids overigens weer wel.
Dat is zo, het is bijzonder lastig om vast te stellen waardoor een speler beter wordt. Maar het feit dat Ajax in de loop der geschiedenis heel veel bovenmodale spelers heeft 'opgeleid', heeft volgens mij wel degelijk te maken met het feit dat veel talenten noodgedwongen (want, geen geld) vroeg voor de leeuwen werden gegooid. Je groeit door te voetballen onder weerstand, het feit dast bij Ajax relatief veel jeugdspelers bovenmodale voetballers worden, heeft in ieder geval niet te maken met het feit dat Ajax altijd wondertrainers gehad zou hebben.Thomas schreef:Uiteraard niet, maar waar is het bewijs dan dat Van Gaal ooit een speler beter heeft gemaakt? Dat bestaat niet.LucaS schreef:Je draait het om; niet elke jonge speler die zich verbetert, wordt beter gemaakt door trainers. Dat is alles wat ik zeg. Het feit dat Babel beter werd is geen bewijs dat dat door ten Cate (of Spijkerman) is gekomen
Voor wat betreft van gaal heb je natuurlijk gelijk; van Gaal verstond bij Ajax als geen ander de kunst om het geheel beter te laten functioneren. Om spelers zo te laten spelen dat de kwaliteiten optimaal tot uitdrukking kwamen. Niet voor niets hebben niet heel veel spelers van het tweede gouden Ajax het tot absolute wereldtopper gebracht. Velen zijn elders niet dragend geworden.
Die Grieken ken ik niet. Zenit is wellicht de toekomstig kampioen van Rusland. Engelse ploegen zullen AZ op dit moment niet echt liggen, denk ik. Nürnberg is in de huidige vorm te pakken. Die ploeg staat nu een na laatste en heeft vooral erg veel moeite met scoren. Charisteas moet het dan ook regelmatig ontgelden bij het publiek.Voetske schreef:Az - Zenit - Everton - Nurnberg - Larissa Fc - Groep A
Larissa heeft Blackburn Rovers uitgeschakeld, dus die ploeg zal wel wat kunnen. Zenit en Everton zijn ploegen met veel kwaliteit en Nurnberg blijft een stugge ploeg. Vorig jaar waren ze de koning der gelijke spelen in de Bundesliga en in de eerste ronde van dde UEFA-cup moest Dinamo Boekarest eraan geloven via twee gelijke spelen.
Ik denk niet dat AZ dit redt. Maar zoals Jim al min of meer aangeeft: met koning Louis weet je het nooit.
Ik denk niet dat AZ dit redt. Maar zoals Jim al min of meer aangeeft: met koning Louis weet je het nooit.
In deze vorm ziet niemand AZ door die poule komen denk ik. Maar AZ speelde afgelopen weekend een prima eerste half uur, als ze die lijn kunnen doorzetten en weer wedstrijden gaan winnen, zie ik ze de poule wel doorkomen hoor.
Zenit wordt misschien, maar waarschijnlijk net niet, kampioen van Rusland, maar die competitie is dus wel bijna klaar. Dan missen ze wedstriijdritme.
Everton is een middenmotor in Engeland, die moet je kunnen hebben. Nurnberg draait een zwak seizoen en Larissa heeft ook nooit veel bijzonders gepresteerd, er kunnen zoveel ploegen op een goede dag van Blackburn Rovers winnen.
Zenit wordt misschien, maar waarschijnlijk net niet, kampioen van Rusland, maar die competitie is dus wel bijna klaar. Dan missen ze wedstriijdritme.
Everton is een middenmotor in Engeland, die moet je kunnen hebben. Nurnberg draait een zwak seizoen en Larissa heeft ook nooit veel bijzonders gepresteerd, er kunnen zoveel ploegen op een goede dag van Blackburn Rovers winnen.