AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Hangt er ook een beetje af hoe het wedstrijdschema is, omdat je maar een halve competitie hebt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Zenit uit, Larissa thuis, Nurnberg uit, Blackburn thuis.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Wel een vrij gunstig schema. Ik denk dat ze het wel gaan redden.
Beloki

Bericht door Beloki »

Mwah, de zwakste treffen ze thuis. Dat lijkt me ongunstig. Uitwedstrijden zijn bij voorbaat al zwaarder, nu helemaal.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Oke maar als je je 2 thuiswedstrijden wint ben je al nagenoeg door. Zenith thuis zou juist kut zijn want dan wordt je weggecounterd door die oostblokkers.
Beloki

Bericht door Beloki »

Valt ook iets voor te zeggen. Vast staat dat AZ het niet makkelijk gaat krijgen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Jöhnk schreef:Zenit uit, Larissa thuis, Nurnberg uit, Blackburn thuis.
Everton thuis he.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

AZ wil het stadion volgens de AZ-watcher van VI uitbreiden tot 40.000 plekken. :drecul.gif:
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

De lokale politiek is al unaniem akkoord, gaat er maar vanuit dat het doorgaat.
generaal

Bericht door generaal »

Dembele moet volgens zijn zaakwaarnemer 20 miljoen euro kosten. Het moet niet veel gekker worden.
Lionel

Bericht door Lionel »

Hij heeft meer laten zien als een Drenthe en die kostte toch ook al een paar miljoen
IK GELOOF!!!!!!
generaal

Bericht door generaal »

Maar 20 miljoen euro voor een AZ-spits die nauwelijks scoort... ik vind het nogal wat.
Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds »

Rishi schreef:Hij heeft meer laten zien als een Drenthe en die kostte toch ook al een paar miljoen
Real Madrid heeft dan ook veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel en veel te veel betaald voor Drenthe.
Ik ben
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ten eerste is 12 miljoen euro een schijntje voor een club als Real Madrid. Ten tweede moet ik nog zien of hij het daar niet gewoon redt.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Ik vind Dembele wel een uitzonderlijk talent, alleen dat scoren is nogal kut idd. Maar als ik zou mogen kiezen welke speler van AZ ik zou willen hebben zou het toch Dembele zijn.
generaal

Bericht door generaal »

brigade zuid schreef:Ik vind Dembele wel een uitzonderlijk talent, alleen dat scoren is nogal kut idd. Maar als ik zou mogen kiezen welke speler van AZ ik zou willen hebben zou het toch Dembele zijn.
Dat wel ja. Maar als Dembele 20 miljoen moet kosten, wat moeten Farfán en Huntelaar dan wel niet kosten?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

De prijs wordt maar door één ding bepaald en dat is vraag en aanbod. Voorlopig heb ik niet het idee dat de vraag naar Farfan en Huntelaar echt groot is. Naar Dembele ook niet, maar die is nog wat jonger.

Ik zou Dembele er ook best bij willen hebben, maar Ajax is natuurlijk gewoon te laat. Bij mijn weten behoort Ajax niet tot de rijkste clubs van Europa, dus zo'n speler moet je natuurlijk halen als ie nog goedkoop is.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Natuurlijk heeft Ajax de boot gemist wat Dembele betreft. Wel jammer, want die jongen past uitstekend bij Ajax. Vorig seizoen, toen AZ interesse had in Huntelaar, opperde ik volgens mij nog om hem te ruilen tegen Huntelaar. :icon_biggrin.gif: Niet dat hij toen nog wel haalbaar was, maar toch.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dak gaat eraf bij AZ
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ALKMAAR - Met de presentatie van bouwplannen voor nieuwe, torenhoge tribunes, die het stadion van AZ moeten uitbreiden tot 40.000 zitplaatsen én de realisatie van 60.000 vierkante meter aan kantoren, heeft Dirk Scheringa gisteravond de tweede grote fase van het tijdperk AZ ingeluid.

AfbeeldingAZ-voorzitter Dirk Scheringa ontvouwde de plannen voor een voetbalarena waarmee de club aan uitstraling wint. FOTO UNITED PHOTOS/PAUL VREEKER De verf in het huidige DSB-stadion is nog maar nauwelijks droog of de voorzitter van de Alkmaarders trekt de bouwvakkers al weer uit hun keet. AZ moet vooruit, doorstoten in de absolute top, ook al is er juist op dit ogenblik sportieve tegenwind.

Feyenoord en Ajax hebben op dit moment de grootste voetbalarena’s, AZ komt daar straks gauw achteraan. Het dak, zo vertelden de door Scheringa in de arm genomen architecten, gaat er binnenkort letterlijk af. Rond driekwart van het huidige, nagelnieuwe stadion wordt een kolossale ring geschoven, die boven de huidige tribunes uitsteekt. Daarop wordt een nieuw dak geplaats, waarin zo goed als zeker ook de nieuwe veldverlichting komt te hangen.

De KNVB heeft de gemeente Alkmaar al gevraagd of de stad met dat nieuwe stadion gastheer wil zijn voor het WK in 2018, als Nederland dat samen met België krijgt toegewezen. ,,Daarop is positief geantwoord,’’ zei Scheringa verheugd.

Waar de lokale overheid de voorbije jaren voortdurend dwars lag of de bouwplannen voor het huidige onderkomen voortdurend stagneerde, staat elke ambtenaar in Alkmaar nu te springen voor de injectie die Scheringa met zijn mensen aan voetbalclub AZ geeft.

Technisch directeur Marcel Brands is eveneens razend enthousiast over de doorgroei van AZ. Hij was de enige vertegenwoordiger van de technische staf bij de presentatie van het volgende tijdperk rond de club. Brands: ,,We willen onze grenzen verleggen. Als je wilt groeien en bij de top wil aanhaken, moet je budget creëren. Met een stadion van 40.000 zitplaatsen stijgt niet alleen de recette. Het totale imago van AZ zal veranderen.’’ Om grote voetballers binnen te halen kon Brands in het verleden nooit wijzen op een fraai stadion. Zelfs nu weet hij dat spelers liever voor 50.000 fans in de Kuip spelen dan in het 17.000 plaatsen tellende DSB-stadion van AZ.

,,Je begrijpt dat we vroeger, met de Alkmaarderhout, helemaal een probleem hadden. Straks heb je als club echt uitstraling als je kan wijzen op een stadion waar 40.000 mensen in kunnen. Daarnaast kun je dan klimmen naar een begroting van zo’n 50 miljoen euro.’’ Te meer daar er net zoveel geld wordt binnengehaald uit nieuwe VIP-boxen als uit 23.000 extra stoelen. ,,Werkelijk alles wordt groter, tot aan de merchandising toe,’’ zegt Brands.

De komst van vier reusachtige kantoorgebouwen, waarin het personeel straks vanaf 30 meter over het landschap naar zee kan kijken, lijkt wat overdreven. Maar Scheringa heeft als handige zakenman vooruit gekeken. Als hij voor de uitbouw van zijn stadion drie nieuwe parkeergarages moet bouwen, is hij veel geld kwijt. Door vier kantoren te bouwen bovenop drie enorme parkeeretages (goed voor bijna 3000 auto’s) worden er miljoenen terugverdiend.

Op de vraag wanneer het nieuwe stadion klaar moet zijn, kon Scheringa gisteravond met de beste wil van de wereld nog geen antwoord geven. ,,Omdat we in dit land nu eenmaal afhankelijk zijn van procedures, vergunningen en bezwaren. Als het snel gaat, kan de eerste paal gauw de grond in.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

40000 mensen... ik denk toch echt dat hij z'n hand aan het overspelen is. Als je ziet dat de Arena en de Kuip zelfs moeite hebben met iedere week 45000 man...
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Joh, in dat stadion zitten volgend jaar nog maar 8000 man als het zo doorgaat.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat dat best wel meevalt. Er is (om wat mij betreft onverklaarbare reden) nu eenmaal veel meer interesse voor stadionbezoek. Het zal niet altijd vol zitten maar ik denk dat ze een heel eind komen voor wat betreft het verkopen van die plaatsen.

Of de mensen er vervolgens ook altijd zitten is een tweede maar ik denk dat ze met die 40.000 echt niet zo heel slecht zitten. Het is wat ruim, ok. Maar beter dat dan te krap.
Nil volentibus arduum
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) »

Ik denk dat het op een flop uitloopt.
Kijk naar Vitesse en Roda, daar komen ze ook niet boven de 18000 uit.
Ze hebben nu een leuk stadion, had misschien iets groter gekund omdat ze iets beter presteren als Vitesse en Roda, maar verder dan 25000 zie ik ze niet elke week komen...
Nihad

Bericht door Nihad »

Ach, who cares. Als het maar uitverkocht is voor een wedstrijd als AZ-Ajax. Grote stadions geeft je competitie meer aanzien dan kleine stadions.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Let's stick it to AZ:
Aanmoedigingspremies niet verboden

19 oktober 2007, 17:10 uur
Aanmoedigingspremies zijn in het Nederlandse voetbal niet verboden, zo liet de KNVB vrijdag weten. De voetbalbond deed op verzoek van AZ onderzoek naar de eventuele betaling van een aanmoedigingspremie aan Excelsior door Ajax. AZ liep op 29 april 2007 door een 3-2 nederlaag bij Excelsior de titel mis.

Excelsior-aanvaller Robert Braber vertelde destijds in BN/De Stem dat Ajax hem en zijn medespelers een premie had beloofd. De KNVB besprak de kwestie met de adviescommissie tuchtrecht en kwam tot de volgende conclusie: "De commissie is van oordeel dat van spelers altijd verwacht mag worden dat zij hun uiterste best doen; door het aanbieden van aanmoedigingspremies ontstaat derhalve geen situatie die verboden zou moeten worden."

voetbal.nl
Plaats reactie